iPon Hírek

Final Fantasy XIII infók

Dátum | 2010. 02. 15.
Szerző | Svindler
Csoport | JÁTÉK

Előző héten volt az X10 és hát a Microsoft minden lehetőséget megragad, hogy hangoztassa, immár az ő gépükön is lesz Final Fantasy. Ennek örömére két pakkot is bejelentettek: a Special Edition bundle egy 250GB-os merevlemezzel ellátott Xbox 360 Elite lesz (a vinyó tokjára rá lesz gravírozva az FF felirat) két kontrollerrel és néhány letölthető Avatar tárggyal (két ruha plusz egy Chocobo háziállat). A sima Elite pakk a szokásos 120GB-os merevlemezzel jön, egy kontrollert raknak már csak mellé és nincsenek egyéb extrák. Természetesen maga a játék mindkettőhöz jár, akit pedig a PS3-as extra változat érdekel, annak erre tessék: klikk.


PlayStation 3-as berkekben most az exkluzív címek mellett sokakat az új kontroller és a 3D-s lehetőségek vonzanak, így nem kellett sokáig várni, hogy a Square-nek szegezzék a kérdést: lesz-e Final Fantasy 3D-ben? Japánban a mozikban van egy 3D-s trailere a játéknak, úgyhogy ott a hangulatkeltés megvan, de egyelőre válasznak csak annyit kaptunk, hogy nem zárkóznak el a lehetőség elől, de egyelőre még vizsgálják, hogyan lennének képesek rá. Ha a Motorstorm: Pacific Rifttel megcsinálták akkor azért van remény, kérdés mennyire lesz felkapott dolog ez az egész a jövőben (ami ügye attól is függ, hogy mennyit próbálnak majd leakasztani az emberekről 3D-s TV címen).

Ahogy egyre több teszt jelenik meg a játékról a nyugati médiában is (a már kiadott japán változat alapján), úgy néznek egyre furcsábban a rajongók az értékekre, hiszen még az Official PlayStation Magazine is 80% alatt adott a 13. részre. Igaz ebben a számban elnézve az egyéb értékeléseket, eléggé szőrös szívűek voltak. Az Eurogamer egy interjúban faggatta a készítőket, hogy mit gondolnak, mitől lehet ez. Főleg arra jutottak, hogy a legtöbb teszt a játék elejéből meríti még a tapasztalatokat ahol nagyon lineáris a játékmenet és ezt ráhúzzák az egész programra, plusz sokan vártak FF XII szerű szabadságot. Mi például ennél nyitottabbak vagyunk, hiszen a sorozat minden része más, ha itt-ott egyszerűsödik, az lehet, hogy egy rétegnek nem tetszik, egy másiknak pedig igen. Nagyon sok visszajelzés volt ugyanis arról, hogy az új harcrendszerrel az FF XII csatái veszítettek a monumentalitásukból, nem volt meg bennük a „wow!” faktor, és ezt szerették volna visszahozni az új epizódban. Az eddigi írások szerint ez a része jól ment a dolognak, alig várjuk, hogy nálunk is landoljon egy példány.


Közben a DigitalFoundry is unatkozott, ezért elkezdett foglalkozni azzal, hogy a demó óta mennyit változott a játék és mi lehet a különbség az Xboxos és a PS3-as változat között (persze csak elviekben, mert az Xboxos példány még nem beszerezhető). Jó hír, hogy az fps problémákat megoldották, és úgy néz ki, hogy a plusz tárhelyet 1080p-s videókra és tömörítetlen hangokra használták a PS3-on, de különben a két változat nagyon hasonlítani fog. Ebből nemrég volt is egy kis probléma, mikor kikerültek képek a netre, amik elviekben a két változatot mutatták be, de gyakorlatilag a gomb feliratától eltekintve pixelre egyeztek. A Square ezért elnézést kért, azt mondta a képeknek nem lett volna szabad sehol megjelenniük, a sajtós összehasonlító képek csak később érkeznek. Akiket bővebben érdekel a játék technikai oldala azoknak javasoljuk, hogy fussanak át a DF cikkén.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. Fzoltan
2010.02.16. 21:13
hihetetlen, hogy már a 13. résznél tart...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!