iPon Hírek

Fogyasztóvédők perelik a T-Mobile-t

Dátum | 2010. 04. 20.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) és a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület (KÖFE) beperelte a T-Mobile mobilszolgáltatót tisztességtelen szerződési feltételek alkalmazása miatt.

Közérdekű keresetükben a bíróságtól azt kérték, állapítsa meg, hogy a T-Mobile tisztességtelen szerződési feltételeket alkalmaz.

A fogyasztói érdekek képviseletét ellátó két társadalmi szervezet szerint azért tisztességtelen a szolgáltató eljárása, mert a fogyasztó hátrányára állapítja meg a feltételeket, mivel egy 5-10 másodperces hívásért is 30 másodpercet fizettet ki az ügyféllel, vagyis többet, mint amennyit használ.

A fogyasztóvédők diszkriminatívnak is tartják a szolgáltató eljárását, mert míg az üzleti ügyfelek esetében mód van a másodperc alapú számlázásra, addig az egyéni fogyasztóknál ez nem lehetséges.

A T-Mobile a keresettel kapcsolatban az MTI-vel közölte: a mobiltávközlési piac összes szereplőjének általános érvényes gyakorlata, így nem csupán a Magyar Telekomé (T-Mobile), hogy az eltérő igényű lakossági és üzleti/vállalati ügyfeleinek tartalmában, díjakban és akár számlázási egységekben eltérő ajánlatokat kínál. Ez azonban nem ellentétes az erre vonatkozó hatályos jogszabályokkal. Ennek oka abban keresendő, hogy a lakossági és üzleti ügyfelek eltérő fogyasztási szokásokkal rendelkeznek. Magyarországon tehát mindhárom mobilszolgáltató eltérő kínálati portfólióval rendelkezik a lakossági és üzleti ügyfelek esetében, ami éppen az eltérő igények miatt a legkevésbé sem tekinthető diszkriminációnak - állítják.

Ez az eltérés a számlázási egységek tekintetében is érvényes. Az így kialakított konstrukciók mindkét fogyasztói szegmens igényeinek megfelelő lehetőségeket és alternatívákat kínálnak, és természetesen ebből következik, hogy vannak közöttük olyan momentumok is, amelyek vonatkozásában a lakossági ügyfelek élveznek előnyöket - áll a T-Mobile közleményében.

A fogyasztóvédők közleményében szerepel, hogy a KÖFE korábban levélben fordult a szolgáltatóhoz, hogy módosítsa általános szerződési feltételeit, de a cégtől nem érkezett válasz.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. ájPon
2010.04.20. 18:15
Valakinek már megint viszketett a tenyere.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Smith166
2010.04.20. 18:19
Majd felébrednek a fogyasztóvédők.... komolyan azt gondolják hogy bármit ezzel kapcsolatban elérhetnek???? Egyébként meg nincs is teljesen igazuk. Igen, vannak 10 mp-es csomagok, meg másodperc alapúak id, de nem ritka a perc alapú számlázás sem. És akkor mi van? Olyan csomagot vegyen mindenki amelyik tetszik neki.

Amikor például egy bank simán megteheti hogy egyoldalúan módosítja a hitelszerződést, kamatot emel, futamidőt módosít, stb. akkor mi ehhez képest a másodperc alapú számlázás ügye???? Ezek a fogyasztóvédelmi gittegyletek is valami fontosabbal is foglalkozhatnának mint a másodperc alapú számlázás. Hol élnek ezek? Biciklibelsőben????
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. YuGabe
2010.04.20. 18:42
Már sok éve elfogadott a percalapú számlázás. Most esett le nekik, vagy mi van? Egyetértek Smith-szel, hogy mindenki olvassa át a szerződést, amit aláír, és olyat vegyen, amire szüksége van és neki megfelelő.
Azért hozzáteszem, hogy amikor Pannon előfizetést kötöttem, és elkértem az ÁSZF-et, akkor néztek rám hülyén, hogy "mitakarez?", de joga van hozzá mindenkinek, és aki nem akarja átcseszetni magát, annak ajánlom, hogy tegye is meg.

Arról nem is beszélve, hogy hogyha egy cég saját szerződést ír, akkor azt írhat bele, amit akar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. hexisoft
2010.04.20. 19:09
Csatlakozom az előttem szólókhoz. Mindenki azt kapja amit aláírt. Ha a perc alapú számlázást írta alá, akkor azt fizesse. Mindenki olvasson vagy érdeklődjön mielőtt aláír valamit. Ennyi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. gylovag
2010.04.20. 20:19
Szerintem inkább azt kellene feszegetni, ahogy a díjakat emelik.
Elvileg megjelentetik két országos napilapban, de azt elfelejtik mondani, hogy na most nézd paraszt. Kérdeztem miért nem küldenek sms-t. Mondták nagyon leterhelné a rendszert. Kérdem én, mikor a "boldog karácsonyt" meg "BUÉK" MMS-t(!) küldik mindenkinek 5-6-szor annyi adatmennyiséggel, az bezzeg nem terheli le a rendszert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. karcsika
2010.04.20. 20:41
hmmm

Szerintem a cikk lényege, nem teljesen erről szól amit irtok. Jóó!
Persze igazatok van. Nincs mit tenni.

Szerintem ugy lenne "helyes" ha a másodperc alapú csomagokat is olyan/hasonló áron adnák mint a perc alapú csomikat...mert ugye azért ha mp alapút akarsz azér merőben más a havidíja. (persze akkor nem lenne a percesnek lényege)
Ezen kéne vmit karcsúsítani....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. cerka4
2010.04.20. 20:48
évekkel ezelőtt,mikor megszüntették a másodperc alapú számlálást a lakossági ügyfeleknek dörzsölgették a tenyerüket,hogy mekkora pénzt akasztanak le rólunk ezzel a húzással.gondoljatok csak bele,hány le nem telefonált 10-20 másodpercet fizetett ki mindenki.nekik ez potya pénz és pontosan ezért úgy fognak ragaszkodni hozzá,mint az életükhöz.ezen csak kormányhatározattal lehetne változtatni,de abból meg semmi nem lesz.inkább megkenik azt akit kell.köszönet a fogyasztóvédőknek a szélmalomharcért,de reménytelen az egész a hatalmas összeg miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. lackoo1111
2010.04.21. 21:51
Sajnos egyre több szolgáltató cég kezd egyre szemtelenebbé válni.Egyre rövidül a számlák befizetési határideje és néha pofátlanul még késedelmi pótlékot is követelnek.Bezzeg ha ők hibáznak valamit, akkor húzzák az időt,nem fizetnek kártérítést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!