iPon Hírek

Folytatódik a Crytek-dráma, veszélyben lehet az új Homefront

Dátum | 2014. 06. 25.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Először két napja írtunk arról, hogy a Crytek valószínűleg komoly pénzügyi problémákkal küszködik, tegnap pedig egy másik forrás útján arról szerezhettünk tudomást, hogy ennek nyomán több projekt, így például a Ryse: Son of Rome folytatása is veszélybe kerülhet. Ma az Eurogamer írt a témában, leginkább a Crytek angliai stúdiójára fókuszálva. A Timesplitters-sorozatról is ismerős egykori Free Radical Design csapatát még 2009-ben vette meg a Crytek, majd átnevezte Crytek UK-re. A csapat bedolgozott a Crysis 2-be és a Crysis 3-ba, valamint az Xbox One-exkluzív Ryse-ba is, miközben 2011-től már a Homefront folytatásán tevékenykedett. Most azonban kiderült, hogy 2011 óta több mint 30-an hagyták el a csapatot, legutóbb például idén májusban az egykori alapító, Karl Hilton is. A források szerint nagyon nagy a fluktuáció a stúdiónál, rendszeresen cserélődnek a fontosabb pozíciókban lévő emberek is. Habár a stúdió jelenleg körülbelül 130 főt számlál, a morál alacsony, és állandó a kilátástalanság, a Crytek ugyanis - a korábbi híreszteléseknek megfelelően - folyamatosan késik a fizetésekkel. Az utóbbi időben a beszámolók szerint tetemes mennyiségű szakember a szintén brit Cloud Imperiumhoz igazolt át, hogy a Star Citizen fejlesztésén dolgozzanak - ami logikus, hiszen az is CryEngine-t használ, így vélhetően szükségük van az ebben jártas munkaerőre. A Crytek UK egyébként onnantól sejtette már a cég gyengélkedését, hogy a vezetőség a tavalyi év közepén visszatartotta a bónuszokat. Az értesüléseket mindenesetre nem kommentálta sem a Crytek, sem pedig a Homefront: The Revolution kiadója, a Deep Silver. Hivatalos verzió tehát nincs, de erősen meglepődnénk, ha ennyi különböző forrás egybevágó nyilatkozata után tényleg minden rendben lenne a Crytek háza táján.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. bruce_prin...
2014.06.25. 19:39
"..veszélyben lehet az új Homefront.."
Konkrétan lósz@r se lesz belőle, legfeljebb akkor ha megveszi valaki a gárdát cuzámen.

Ne is legyél meglepődve ugy hazudnak mintha könyvből olvasnák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Kerty
2014.06.25. 19:44
Nem vagyok egy nagy üzleti stratéga, de ha több kisebb projektet indítottak volna (aztán ha valamelyik bejön azt folytatva) talán nem lenne ilyen kaka a szitu. Az uccsó Crysis-al meg Ryse-al feltettek mindent egy lapra én úgy érzem. Csak nem hoztak annyit, hogy elvigyen a hátán egy ekkorára nőtt stúdiót. Ez a netes lövöldéjük -már a címét se tudom- is kicsit merész volt, látszólag az új CS áthajtott rajta és hátra se nézett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Radon
2014.06.25. 20:56
Bárcsak az Arma3 kapott volna ilyen motort.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. predike07
2014.06.25. 21:58
Az első része is elég gyenege lövölde lett,szóval nem sok hiányérzetet keltene bennem a meg nem jelenése..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. pdx06
2014.06.25. 22:10
Szerintem az Arma3 elég korrekt a mostani motorral is, de még az Arma2 is kellemes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. zorrd023
2014.06.25. 23:14
Homefront az tényleg eléggé nem hiányzik Ellenben ha mindenki mondja egy vállalatra/stúdióra hogy bizony szarban van, akkor a részvényesek kihátrálnak, és hiába volt jó állapotban. A híresztelések hatására valóban annyi neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. aAron_ pdx06
2014.06.26. 04:13
Optimalizáltsága pocsék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. codex
2014.06.26. 08:13
Azért látszik, hogy lehet akármilyen sikeres egy stúdió, akármilyen piacvezető játékkal / motorral, ha a menedzsment böszme ahhoz hogy összetartsa a csapatot, vagy képtelen normális kommunikációra, bármilyen sikeres lehet egy cég, vagy stúdió, hamar szét fog esni. Ez nemcsak a pénzről szól, (bár kétségtelenül az a legnagyobb negatívum), itt önmagában a morállal is gond van szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gombabacsi
2014.06.26. 08:52
nem kellett volna hatalmas halmokban égetni a pénzt (értsd: pazarlás, rossz tervezés, rossz vezetés)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. wishformor...
2014.06.26. 12:22
@aAron_
kell ala vasat tenni,
http://www.pcgamer.com/2013/03/01/what-happens-in-arma-3-when-you-fire-a-gun/
hidd el nincs az olyan rosszul optimalizalva....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Humbuk
2014.06.26. 12:29
"Habár a stúdió jelenleg körülbelül 130 főt számlál, a morál alacsony, és állandó a kilátástalanság, a Crytek ugyanis - a korábbi híreszteléseknek megfelelően - folyamatosan késik a fizetésekkel."

Haha InGen túl sok blikket/borsot olvasol manapság... Rádragadt a stílus???
((mindjárt megsajnálom őket!)) Mellesleg ha ennyit késne a fizetés, abból már bírósági perek lennének... (Azt már jobban el tudnám hinni, mint ezt a bulvár hatásvadászatot)

"A Crytek UK egyébként onnantól sejtette már a cég gyengélkedését, hogy a vezetőség a tavalyi év közepén visszatartotta a bónuszokat."

Micsoda?! Visszatartják a bónuszt ha nem megy jól a szekér?? Ez gorombaság!! Igazán tanulhatnának tőlünk! Hiszen nálunk bizonyos cégeknél milliárdos a hiány és még is van bónusz!!! Ejjj...

on:Furcsa, hogy sokan kezelik ezeket a multikat úgy, mintha a saját felelősségük lenne, mintha tényleg érdekelné őket... Persze valahol biztos érdemes ilyen irreleváns témákon aggódni, de ez már ijesztő méreteket ölt. (((LE a bulvár pletyka marhaságokkal!!!))) Még ha csődbe is megy, akkor sincs semmi értelme nekünk ezzel foglalkozni, mert ráhatásunk ezen eseményekre nincsen Hogy jó példát mutassak, nem is foglalkozom vele többet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.06.26. 13:25
Szerintem felesleges a cikk íróját basztatni, mikor már 100 helyen megírták, hogy mi a helyzet, és legtöbbje külföldi hírportál. Mikor fizettek rendesen is voltak problémák a morállal. És nemcsak itthon, külföldön egyaránt. Nem nagyon veszik emberszámba a művészeket. Másfelől egy olyan cég mint a Crytek foglalkoztat olyan ügyvédeket, és jogászokat akik ellen garantáltan nincs esélye pár művésznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pdx06
2014.06.26. 17:48
Csak akkor lehet optimalizációra panasz ha valaminek INDOKOLATLANUL nagy a gépigénye. Az Arma szériához indokolt az erős vas, mert hatalmas látótávolság, hatalmas terület, szép grafika és rengeteg lehetőség van benne. Eddig két olyan játékkal találkoztam aminek indokolatlan volt a hardverigénye. Saints Row 2, és GTA4 bár a GTA4-et is nehéz volt elképzelni hogy normálisan fusson az akkoriban 256 megás videokártyán. Meg egykét noname játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!