iPon Hírek

Forgalomban a Google vezetéknélküli töltője és fotókon a Samsungé

Dátum | 2013. 02. 15.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

A Nexus 4 egyike a világon elsőként forgalomba került vezeték nélküli töltési lehetőséget kínáló okostelefonjainak. (A Lumia 920-szal közel egyszerre kerültek forgalomba, ami a másik ilyen készülék.) A bemutatáskor beígért töltőre azonban mostanáig kellett várnunk. Az eszköz meglehetősen extravagáns külsőt öltött magára, leginkább egy félbevágott Nexus Q médialejátszóra hajaz. A telefonunk biztonságáról a középső kör felület gondoskodik, ami magas tapadási képességgel rendelkező gumiból lett kialakítva. Ennek hála a mobilunk töltés közben ideális szögbe van döntve a használathoz, de mégsem fog lecsúszni idő előtt.

Sajnos arról egyelőre nem tudunk beszámolni, hogy a Qi szabványnak is megfelelő töltő pontosan mennyi idő alatt tölti fel a Nexus 4-et. A gyári adatok szerint 5 Voltos feszültség mellett 1 Amper leadására képes, viszont elvileg némi veszteséggel is számolni kell. A 2100 mAh-s kapacitású teleppel felvértezett Nexusnak tehát nem kevés időt kell a gömbön tölteni. A Play Store rendszeréből megrendelhető töltőt 60 dollárért cserébe vehetjük birtokba. Érdekességként még megjegyeznénk, hogy a képen látható töltésjelző nem gyárilag ugrik fel, és nem is egy közelgő frissítés fogja hozni; ez egy 2 dolláros, harmadik féltől származó alkalmazás. A címben már említett másik termékről egyelőre semmilyen információnk nincs azon túl, ami a képeken is látszik. A Samsung Qi szabvány alapján kialakított elektromágneses indukción alapuló töltője egyelőre csak az FCC-től származó fotókon látható.

A fehér színű készülék egészen letisztult és egyszerű formavilággal rendelkezik. A vízszintesen lefektethető töltő egészen nagy, homorú felülettel rendelkezik, ami azt sejteti, hogy talán a következő Note is éppen bele illeszkedik majd.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

49. tibaimp
2013.02.15. 11:09
Ha hiszitek ha nem, ezzel a technológiával sok évvel ezelőtt az Intel kísérletezett, és úgy néz ki ez lett belőle. Azt nem tudom, hogy maga az Intel végül is meddig jutott vele.

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. DemonDani
2013.02.15. 11:21
@tibaimp

Ha hiszed ha nem, ezzel Nikola Tesla kísérletezett az 1800as évek végén

Komolyra fordítva: Sok mindenki kísérletezik ezzel, és mindenki nagyjából ugyan ott tart. Kisebb nagyobb kiugrások vannak a táv növelését célozva, de ennyi tudomásom szerint.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Krigg
2013.02.15. 13:06
Nagyobb hatotavval egesz erdekes lenne, de igy semmi nagy elonyt nem biztosit egy sima kabellel vagy dokkoloval szemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Asagrim
2013.02.15. 13:07
Nem csak a "nyüves kábelről" szól, hanem arról, hogy eggyel kevesebb csatolófelület kell a készülékre, vagy akár helyet adhat egy másik sokkal hasznosabbnak az így felszabadult hely.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. BigGeri83
2013.02.15. 13:11
Ez a "találmány" egy akkora baromság, hogy már fáj! Mi az, hogy vezeték nélküli? Nálam a vezeték nélküli, legalább egy bluetooth vagy wifi hatótávot jelent. Ezt ugyanúgy be kell dugni csak nem a telefonba, hanem egy gömbbe, a telefont meg ugyanúgy oda kell vinni hozzá. Ezt már nagyapám vezeték nélküli otthoni telefonja is tudja 10 éve, csak annak az alján vannak az érintkezők. Micsoda találmány? Pff...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. djgeg
2013.02.15. 13:24
BigGeri83
Abban egyet értek hogy ez nem épp "találmány" mert már k rég van...
DE, Értelmi fogy vagy? VEZETÉKnélküli Szerinted mit jelent?? Azt, hogy NEM kell hozzá vezeték.
Nem azt hogy 30 méterre tölti a telefonodat....
Az hogy valami érintkezőssel tölt az lehet, hogy vezetéknélküli... de nagyon nem ez amiről itt fent szó van..
Istenem...
Egyébként van már pár méterre töltő technológia... Csak a kísérleti patkányok nem bírták
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. djgeg
2013.02.15. 13:29
A linkelt INTEL es dolog meg nagyon nem nagy távú vezeték nélküli áram... Rezonenciás energia... Állandó rezonenciát keltve ad és vesz energiát... Nagyon kicsit
Volt már 220 vezeték nélkül... Csak olyan erős a mágneses vagy mit tudom én tér, hogy károsította a kisérleti állatokat
Inkább dolgozzanak még rajta.
Amúgy is mire egy ilyen a civil szférába bejut... Az 5-10 év. Feltalálás után. (főleg azért itt elég sok tesztet el kell végezni a rákkeltő hatástól kezdve a mit tudom én mikig...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. djgeg
2013.02.15. 13:29
A linkelt INTEL es dolog meg nagyon nem nagy távú vezeték nélküli áram... Rezonenciás energia... Állandó rezonenciát keltve ad és vesz energiát... Nagyon kicsit
Volt már 220 vezeték nélkül... Csak olyan erős a mágneses vagy mit tudom én tér, hogy károsította a kisérleti állatokat
Inkább dolgozzanak még rajta.
Amúgy is mire egy ilyen a civil szférába bejut... Az 5-10 év. Feltalálás után. (főleg azért itt elég sok tesztet el kell végezni a rákkeltő hatástól kezdve a mit tudom én mikig...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. sanyix
2013.02.15. 13:32
Ez egy akkora de akkora találmány, hogy elképesztő. Leánykori neve transzformátor, csak most 2 darabban van D

Egyébként semmire sem jó, az értelme nulla, max divatossá teszik. Plusz költség a tekercs, egyenirányító áramkör a telefonba+ feszültség stabilizátor (ha meg az utóbbi nem a telefonban van akkor meg a töltőben+inverter). Nem lehet még egy kicsit sem mozgatni töltés közben (míg a vezetékeset lehet amíg elér a vezeték.
Aztán meg az epl perelni fog, mert ezt is levédette D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Cannapeace
2013.02.15. 13:35
Elektromágneses impulzusokat küld át a telefonnak, én inkább egy félbe vágott transzformátort látok benne az egyik fele a dokkoló a másik a telefon hátlapja ráadásul a hatás foka is elég xar lehet a kábeleshez képest. Nikola Tesla teljesen más kép csinálta légkör rezgése 10Hz és ebben a tartományban elég jól lehet messzebre vinni a töltés részecskéket úgy minta rádió hullámokat ez volt az a teória miként lehet eljuttatni a világ különböző pontjaira az áramot a kütyü neve a Tesla toronyt volt amit sajna azóta lebontottak ha jól emlékszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Cannapeace
2013.02.15. 13:48
Ezzel meglehet oldani azt hogy csatlakozó mentes legyen viz por és ütés álló kivitelben nagyobb haszna lenne!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. BigGeri83
2013.02.15. 14:02
Djdeg
Te vagy az értelmi fogyatékos ha nem érted mit akartam ezzel elmondani! Tényleg? Nem is gondoltam volna hogy NEM kell vezeték a vezeték NÉLKÜLIHEZ okostóni! Én azt mondtam, hogy ugyanúgy fizikai kontakt van a két eszköz között, jézusom de süket vagy... És ez így nem a hétköznapi értelemben vett vezeték nélküli technológia, mert ugyanaz mintha a töltőt bedugnám a telefonba, csak ahelyett ráteszem. A MŰKÖDÉSI elvbéli különbséget is felfogtam, a hasonlatom a HASZNÁLATI elvre vonatkozott. Kritizálj csak, de előbb gondolkodj...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Butchy
2013.02.15. 14:47
Legyetek szívesek a vitatkozás, eszmecserét kulturált formában folytatni please.
Köszönöm!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. tibaimp
2013.02.15. 14:55
DemonDani - 2013-02-15 11:21:20: amúgy igazad van, valóban Tesla kezdte
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. TeeJay
2013.02.15. 15:20
LOL egy vagyonért adják majd és töltés közben nem is mozdíthatod el a telefont... a kábel legalább van másfél méteres és vígan sétálgatok miközben a töltő a falban van. arról nem beszélve hogy egy microUSB-s végű picike kis töltő kínában legyártható fillérekből mivel minden gyártó kb. hajószámra rendeli őket, ez meg olyan piszok drága lesz hogy ihaj... ja és ehhez is kell vezeték csak 10centivel odébb dugod be tehát egyáltalán nem leszel messzebb a konnektortól mivel annak a töltő padnak is kell valahonnan áram

szerintem ilyen értelmetlen dolgok helyett inkább gyúrnának nagyobb kapacitású gyorsabban tölthető akkukra...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Cannapeace
2013.02.15. 15:46
Ennél használható mondjuk a Bluetooth fejhallgatót és már nem kell a telefonhoz nyúlni bár a töltő életszerűséget ez akkor sem magyarázza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Simba
2013.02.15. 15:54
BigGeri83: látom te is fizikus vagy. A készülék ház valóban felfekszik erre a tartóra, de közvetlen érintkezés nincs az akkumulátorral. Kérlek ezért vezeték nélküli ez. elég kis hatótávolságon belül működik, de ez még ettől az.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Cannapeace
2013.02.15. 16:06
Ráadásul egy plusz fogyasztó van a telefon és a töltő között ami növeli az áram felvételt és emellett hőt is termel. Energia megtakarítás mínusz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Cannapeace
2013.02.15. 16:16
Életszerűbb megoldás az lenne ha az akkumulátor venné a rádió jeleket (ha kell irányítottakat) és úgy töltődne, bár a rádió hullámokat nem könnyű a légtérben irányítani de mondjuk egy parabola antenna megtenné a hatását kérdés ez menyire lenne nagy és milyen hatásfokon működne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. carraroxt
2013.02.15. 16:22
Elképesztő, hogy ilyen haszontalan szarokat, képesek világmegváltó újításként hirdetni. Az meg még inkább, hogy van aki be is veszi.
De most komolyan, ez mégis miféle fejlődés?
-olcsóbbnak nem olcsóbb, mint a normál töltők
-kisebbnek sem kisebb, azt nem is számítva, ha emiatt lehagyják a microUSB-t akkor nem is lehet egy szimpla kábellel számítógépről tölteni, így esetenként még erősen ront is a hordozhatóságon
-és hát a hatékonyságára is kíváncsi lennék, de maradjunk annyiban, hogy meglepne, ha összesítve elérné egy hagyományos töltő 2/3-át
-és még csak valódi mozgásteret sem ad töltés közben, annyit sem mint egy hagyományos töltő kábele
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. kocjan
2013.02.15. 20:12
Mi ebben a nagy cucc? indukciós töltő... Puccosabb elektromos fogkefékben is ezt használják annyi különbséggel, hogy ott értelme is van a használatának(hogy ne keljen töltő csatlakozóval megbontani a vízhatlan borítást)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Keksz03
2013.02.15. 23:19
én nem értem mi ez a fene nagy hőbörgés? nem nehéz bedugni a kábelt de engem kifejezetten zavar h ott lóg az asztalon, a fiók beleakad ha kihúzom, ha betolom meg odacsípi...nem kell kevesebb kábelt használnom mert ez sem szeretettel fog működni de végre szépen elvezethetem hátul a kábelt az asztalomnál és sokkal egyszerűbb kezelni pl ha hívnak felveszem, beszélek ha vége visszateszem. nem kell lehúzni, visszadugni ha esetleg fel kell állnom beszélgetés közben az asztaltól vagy közelebb hajolni mert csak addig ér el a kábel...
ez egy hasznos találmány, sokak várják, aki nem mert neki jó dugdosni a kábelt vagy mert csak szimplán troll az meg kérdezem én mit hőbörög itt?
ennyi dedóst...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. TheRealTsL
2013.02.15. 23:35
Mindig élvezet ilyen és ehhez hasonló cikkeknél elolvasni a hozzászólásokat.
Az indoklások pedig aztán külön mókásak...
Nyilván mindenki használja a telefonját alvás közben, azért kell, hogy mozgatható legyen töltés közben is. Az meg senkinek sem lenne kényelmes, ha csak letenné az ágy mellé egy adott helyre a készüléket és reggel feltöltött akkumulátor fogadná, ahelyett, hogy kábelt dugdosna rá. Már ha épp eszébe jut.
A microUSB meg alapfeltétel az értelmes mobil rendszereknél, így annak lehagyásától sem kell nagyon tartani.
Meg kell magyarázni egy kényelmi funkciót. Hihetetlen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. tk36
2013.02.16. 10:31
"de mégsem fog lecsúszni idő előtt." - ez jó. Ha feltöltődött, akkor esik csak le?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. carraroxt
2013.02.16. 11:05
Érvetek is van mellette, vagy csak az üres rajongás, hogy ez olyan frankó, hogy csakis egy troll lehet akinek nem tetszik? Mert ha rajongásból akarod megvenni, akkor csak hajrá, de érvek nélkül nem fogsz meggyőzni róla, hogy értelme is van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. BigGeri83
2013.02.16. 12:01
Simba
Látom te sem érted miről beszélek, nem baj.. Valóban nem vagyok fizikus, de nem is kell annak lenni ahhoz, hogy megértsem, ugyanúgy oda kell menni ahhoz a szájba tekert töltőhöz, mint most..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. TheRealTsL
2013.02.16. 13:07
Kényelmi funkciót nem kell megmagyarázni. Ha nincs rá szükséged, akkor nem veszed meg. Kényelmi funkciótól nem fog semmi jobban működni és ugyanakkor a hiányától sem fog rosszabbul. Azért van, mert valakinek jó.

Egy példa: én minden este tökéletesen ugyanoda teszem le a telefonomat az ágyam mellé. Kifejezetten örülnék neki, ha ezzel a mozdulattal egyből elindítanám a töltését is. Rá tudnám kötni a kábelt is 2 plusz mozdulattal? Igen. Megerőltető lenne ez számomra? Nem, de legalább nem felejteném el sose feltölteni. Ennyi és nem több.

A probléma itt az, hogy sok hozzászólás lényege, hogy mi utáljuk a piros színt, ezért mindenki hülye, aki pirosat tervez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Simba
2013.02.16. 13:55
A töltési elv ettől még vezeték nélküli lesz, pont azért, mert nem közvetlenül érintkezik az akkuval a töltő. Most, hogy oda kell tenned egy tartóra már nézőpont kérdése, ennyit tud a technika jelenleg biztonságosan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. carraroxt
2013.02.16. 13:57
Akkor te is elismered, hogy napi 5 másodperc megtakarítást tesz kb. lehetővé a csoda töltő, mert ugye itt tényleg kizárólag annyit nyerünk, hogy nem kell beledugni a telefonba a töltőkábel végét. Nekem sajnos még nem annyira tökéletes az életem, hogy ez legyen az utolsó megoldandó probléma az életemben amire a pénzem (és így a munkaidőm) pazaroljam. Tartok tőle, hogy soha nem is jutok el erre a szintre. De félre a cinizmussal, mert nem az indokolatlan mivolta a zavaró igazán. Hanem, hogy egy nem létező/bemagyarázott előnyért cserében nem emlegetik milyen hátrányos kompromisszumokat is vállalunk.
-mert ugye drágább a töltő és a telefon legyártása is, mint normálisan
-nagyobb és nehezebb a töltő és a telefon is, mint normálisan
-a telefonban lévő szekunder tekercs, vasmag, és segédelektronika egy potenciálisan nagyobb akkumulátor kárára van jelen (súly, hely, és anyagiak tekintetében is)
-ennek a szutymáknak a fejlesztési költségeit fordíthatták volna a telefonok fogyasztásának csökkentésére irányuló fejlesztésekre is
Szerintem legalábbis lényegesebb szempont, hogy a telefon forszírozott felhasználás mellett tovább maradjon talpon, mint, hogy látszólag kényelmesebben tölthessem.
Szóval én ezt szimpla átverésnek/parasztvakításnak tartom. Megint arról van szó, hogy látszólagos frankóságokat tolnak a képünkbe, a valóban értékes funkcionalitás és képességek helyett. (Szerk: Vagyis nem helyett, hanem azok kárára. )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. NeoX
2013.02.16. 14:35
Egy kérdés a sok okoskodóknak: Nektek nem ment még tönkre egy telefonotok/laptopotok töltőcsatlakozója? Hozzám rengeteget hoznak javításra, töltés közbeni beleakadás lerántás miatt pl.
A technológia ráadásul fillérekbe kerül valójában és a Samsung készülékeknél lecserélhető a hátlap annak akit zavar a max +10 gramm súly.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. carraroxt
2013.02.16. 18:58
Ez az első értelmes érv eddig, bár a súlyát nem igazán érzem. Nekem pont ment tönkre töltőcsatlakozó. De mivel ugyanazon a telefonon tönkrement a mikrofon, a fülhallgató, és a headset csatlakozó is alig 2 év kíméletes használat alatt, így inkább a gyártó hanyagságának tudom be a dolgot. Az a plusz 10 gramm az akkumulátorban pedig jelentős növekedést okozhatna az üzemidőben. Azt szívesebben fizetném ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. calogero
2013.02.16. 19:50
Hiába olvasom az eddigi hozzászólásokat, ezt így, ebben a formában nem érzem előrelépésnek. kb. '97-ben vettem az első mobilomat (ericcson 31 és már ahhoz is volt dokkolós töltő állvány. nem "érzek" lényegi különbséget a használatuknál.
azonban az a meglátás, hogy por és cseppállóbb lehet töltőnyílás nélkül, az talán jogos. viszont átlagfelhasználóként (és nem bányász v. tűzoltóként), úgy vélem, a hangszóró(k) és a mikrofon valamint a minimum egy "kötelező" gomb ennek a hatásfokát csökkentené. ezt egy szilikon dugó is kiküszöböli talán.

sajnos amíg nem nő a hatótávolság lényeges energiaveszteség nélkül, számomra értelmetlen, pedig én mindig a fejlődés pártján állok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. djgeg
2013.02.16. 21:36
Ejj a sok száklátókörű ...
Ne a mostani helyzeteteken gondolkozzatok már hanem kicsit elrugaszkodva egy kicsit a jövőről ...
Már több cég köztük a Starbucks a MC' donalds stb tömeg cégek jelezték az igényt töltős bútorok megvételére. Példának okáért ez most történik...
De ha a jövőben ne agy isten csomó felületet vezeték nélküli töltéssé tennénk... pl asztallapokat. Akkor nem kéne mindenbe elemet cserélgetni vagy kábelt, töltőt műanyagházas töltőállványt stb stb stb. legyártani. Csak a készüléket bele egy akku. AMI LEHET ÍGY KISEBB IS LEHET... Műanyagot, elhasználódó tömegterméket lecserélve, kevesebb költségel EGYSÉGES TÖLTŐ FELÜLETEKET LEHET LÉTREHOZNI.


Az akkumulator kutatás a béka feneke alatt van 20-30-40 éves technológiát használunk most. Valamit kell vele csinálni. Vagy fejleszünk jobb akukat, vagy gyorsabban töltődőt. Csökkenthetjük minimumra a fogyasztást (amit használható szint alá nem tehetünk). Vagy mindenbe vezeték nélküli töltést teszünk és amint hozzáér a butorunkhoz, a kocsiban, metroban , buszon lévő felülethez elkezd tölteni.
Mit nem lehet ezen felfogni?

A jelenleg elterjedtt technológiát kezdetben korlátozottan használták. Aztán elterjedt és több értelme lett.
Bankártya? 4 befektetői találmányokkal foglalkozó iroda elküldte a picsába a feltalálóját! Mer az emberek tuti nem bíznak majd a műanyag lapban!

Ez csak egy példa a sok közül.

Hajrá szűk látókörűek...
Ha mind azt amit leírtam nehéz felfogni akkor forduljon kezelőorvosához.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. djgeg
2013.02.16. 21:37
*és gyógyszerészéhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. djgeg
2013.02.16. 21:42
EGYSÉGES TÖLTŐ FELÜLET:... Nézzetek végig az asztalatokon... Nekem most Monitor, egér Bill., Telefon, fényképező, külső vinyó, és a gép van. Ezeket mind meglehetne hajtani ha nagyon akarnánk az asztalba épített(vagy a felületére helyezet) töltő felülettel.
2-4 kg felesleges kábel és műanyag. Akksijuk is lehetne kisebb is.
De hülyeség tudom...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. carraroxt
2013.02.16. 21:45
Várom már a szép rózsaszín szivárványos jövőt, amikor a falon a pók is az én telefonom fogja tölteni! Na meg a kerítés is ami persze kolbászból van, ha netán hosszabban kellene beszélgetnem a szomszéddal vagy postással...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. djgeg
2013.02.16. 21:54
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. ThomasStev...
2013.02.17. 00:55
Ezeknél a kütyüknél az jut eszembe, hogy miért is hagyták abba az antigravitációs járművek fejlesztését. Ugyanis az ember bármilyen furcsa de nem bírja az elektromágneses teret. De pssszt ez titok mert az összes nagyfeszültségű légvezetéket dobhatnánk ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. mythbuster
2013.02.17. 00:56
A probléma csak egy lista:
- veszteséges töltést eredényez
- az USB -t nem helyettesíti csak kiegészíti
- a készülékben + helyet foglal a vevő tekercs és a hozzá tartozó elektrónika
- így is körül vagyunk véve elektrómágneses mezővel, miért kell hogy még ez is sugározzon? Ami ekkora energiát visz át A -ból B pontba azt ne mondja nekem senki, hogy egésséges!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Simba
2013.02.17. 09:45
Ez biztos, hogy nem káros a számodra, mivel rövid a hatótáv. A másik meg, hogy nem kell megvenni, még mindig van mód a hagyományos kanócos megoldást használni. Hozzá teszem én sem venném ezt meg így ebben a formában, főleg nem 10k-ért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. SeaQR
2013.02.17. 10:25
djgeg: mindenki azt mondja amit te. Hogy a jövőben talán sikerül tényleg hasznossá tenni ezt a technológiát. De ebben a topicban a fent említett vezeték nélküli töltőről van szó, ami ebben a formában kb csak annyi előnyt jelent, hogy dizájnosabb mint egy töltőkábel.
A hátrányait meg már összeírták előttem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. fofoka Thoma...
2013.02.17. 10:58
"Ugyanis az ember bármilyen furcsa de nem bírja az elektromágneses teret."
Érdekes, odaálltam a radiátor mellé és túléltem. Aztán felkapcsoltam a villanyt és -bármilyen furcsa- még mindig élek. Még egy titok, amit megsúgok: a nagyfeszültségű vezetékek elektromos teret generálnak, nem elektromágneseset. Viszont abban igazad van, hogy az tényleg káros az egészségre. Persze ezért (is) vannak olyan magasan és ezért nem jó ötlet a 750 kV-os távvezeték alatt telket venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. fofoka mythb...
2013.02.17. 11:07
Az Apple Wireless Charger fejlesztése már folyik (legalábbis szabadalmaztatták már). Ha kijön a cucc, gondolom felülvizsgálod majd a listádat. Ez a technológia jelenleg nem elérhető a számodra, de türelem, 1-2 éven belül az alma is tudni fogja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Pikador
2013.02.17. 12:44
Kimondottan üdvözlöm az ötletet. Én mindig úgy járok, hogy rádugom a töltőre, ha valaki felhív, leveszem a töltőről, aztán amikor befejeztem a pofázást elfelejtem visszadugni. Így meg csak le kell rakni a helyére. Szerintem mindenképp praktikus. Utálom a töltő kábeleket, különösen, hogy naponta 4-5 kütyüt kell töltögetni. Hajrá wireless áram!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. ThomasStev...
2013.02.17. 17:50
fofoka Én a járműhöz írtam az elektromágneses teret. Végeredményképpen az elektromos tér és a elektromágneses tér hatása ugyan az az emberi szervezetre azaz rákkeltő. Igaz huzamosabb időnek kell eltelnie, hogy kialakuljon.
"Érdekes, odaálltam a radiátor mellé és túléltem. Aztán felkapcsoltam a villanyt és -bármilyen furcsa- még mindig élek." Lehet én vagyok sügér de nem tudlak követni. Én pedig odaálltam a kanapéhoz és láttam egy mókust. És ???
De azt is írhatnám, hogy szereltem a 0,4kV-os elosztószekrényt és nem történt semmi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Hattori_Ha...
2013.02.17. 19:38
Hülyeségekről vitatkoztok egyébként......Arról nem beszél senki, hogy ezek a töltők jelenlegi fejlettség mellett egy 1500-mAph akksit úgy 3 óra alatt tölt fel....Ez szerintem sok...ez a technika 2-3 éve múlva lesz csak elfogatható állapotban. A note2-ben ami nekem is van 3100mAph akksi van, biztos nem várnám meg, míg ez a kütyü feltölti.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. DemonDani
2013.02.17. 19:56
"The Nexus 4 charges from fully discharged to completely charged in 3.033 hours on the Qi mat, which is basically the same charge time as I saw off of microUSB on a BC 1.2 charger."

idézet egy átfogó Nexus 4 tesztből. van veszteség de nem kell félni, sokan iszonyatosan túlreagálják meg stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. balikabo
2013.02.18. 11:04
Én megoldottam egy ilyennel, itt sincs plusz vezetés és csak "odarakom" és tölti is, ipad, iphone mindenhez jó(ami apple, én az iphone4 esem töltöm rajta és közbe a PC-n is tudom használni.KÉP
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. budspencer
2013.02.18. 20:19
Teljesen értelmetlen "innováció", de ezt már megszokhattuk. Milyen előnyei vannak? Több anyag kell hozzá, jobban terheli a környezetet, több helyet foglal a készülékben, a nyitott vasmagú indukció elvén működő energiaátvitel zajt szór az éterbe és veszteséges. A gyártók lényegtelen, "új" dolgokkal adják el a régi vackokat, így generálva piaci igényt ezekre a vackokra. Az új fogkefe mindig jobb mint a régi, az új bototva nem sérti fel a pofád, az új fogkrémtől nem rohad a fogad, az új dezodortól minden nő téged akar. A lényeg a fejlődés látszatának fenntartása, a fogyasztóval pedig annak elhitetése, hogy ha nem "halad" az új dolgokkal, akkor a társadalom lenézi, kiveti magából. Ezzel a bűntudat-gerjesztéssel lehet eladni jó sok mindent.

"Én vagyok Apu abszolút egykedvűsége."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!