iPon Hírek

FreeSync és HDMI 2.1 VRR támogatással jön az Xbox Scorpio

Dátum | 2017. 04. 12.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A múltheti hardveres bemutatót követően a Digital Foundry most egy újabb érdekességről rántotta le a leplet az Xbox Scorpióval kapcsolatban. Nem véletlen, hogy a lap egy külön cikkben foglalkozik a dologgal, hiszen nagyon fontos dologról van szó: a Microsoft megerősítette, hogy az Xbox Scorpio támogatni fogja az AMD-féle FreeSync 2 technológiát és az ehhez nagyon hasonló, HDMI 2.1-es szabvánnyal érkező VRR-t (variable refresh-rate). Ez tehát azt jelenti, hogy a PC-n az Nvidia G-Sync által elindított, rendkívül hasznos változtatható képfrissítés megérkezik a konzolok világába is. Tekintsük át gyorsan, hogy miért is fontos ez: a konzolos játékokat a tévék 60Hz-es képfrissítéséhez lövik be, ami azt jelenti, hogy a fejlesztők jellemzően igyekeznek fixen 30 vagy 60 fps-re belőni a játékaik framerate-jét. Ha azonban a GPU nem készül el időben az adott képkocka kiszámításával, akkor bekapcsolt V-sync esetében kénytelen kivárni a következő frissítést, ezzel kis akadást produkálva, kikapcsolt V-sync esetében pedig megjelenik a mindenki által utált screen-tearing. Az adaptív képfrissítési technológiák, így a G-sync, a FreeSync és a HDMI 2.1-gyel érkező VRR azt teszik lehetővé, hogy kijelző azonnal meg tudja jeleníteni az adott képkockát, ahogy a GPU végez annak kiszámításával, és ne kelljen fix frissítési ciklusokra várni. A végeredmény egy tükörsimán, mindenféle mikroakadásoktól és képszakadásoktól mentes megjelenítés lesz akkor is, ha a játék framerate-je ingadozik (megfelelő képernyő mellett természetesen). Az Microsoft megerősítette, hogy az Xbox Scorpio mind a HDMI 2.1-es adaptív képfrissítési technológiát, mind pedig a FreeSync 2-t támogatni fogja - az utóbbi a FreeSync első verziójával ellentétben szélesebb framerate-tartományokban képes működni, és támogatja a HDR-t. Ezeket egyébként nem szükséges a játékok szintjén támogatni, így tehát profitálhatnak belőle a régebbi Xbox One-os címek, valamint a visszafelé-kompatibilitást kapott Xbox 360-as játékok is. Oké, de mivel használható ez ki a gyakorlatban? Mivel az első HDMI 2.1-es televíziók csak valamikor 2018 folyamán kerülhetnek piacra, így jelenleg csak olyan monitorokkal, amik támogatják a FreeSync-technológiát HDMI bemeneten keresztül - így tehát a választék némileg leszűkül, a legtöbb monitor ugyanis DisplayPortot használ erre, olyan kimenet viszont nem lesz az Xbox Scorpio hátulján. Így tehát a többség számára még a jövő zenéje a technológia kihasználhatósága, de egy drágább, kifejezetten a 4K-s tévékhez tervezett prémium konzol esetében jó tudni, hogy (ebből a szempontból legalábbis) jövőbiztos.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!