iPon Hírek

Friss driver: Nvidia GeForce 270.61 WHQL

Dátum | 2011. 04. 19.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Elérhetővé vált az Nvidia első 270-es sorozatú végleges, azaz WHQL miniősítéssel is ellátott GeForce drivere, amely a 270.61-es verziószámot viseli. Az új eszközillesztő szoftver a GeForce videokártyákhoz, a GeForce sorozatú integrált videó vezérlőkhöz és mobil videokártyákhoz, valamint az ION GPU-khoz is támogatást nyújt.

Az új, végleges GeForce szoftvercsomag tartalmazza a PhysX rendszerszoftver legfrissebb stabil kiadását (9.10.0514), valamint a GeForce HDMI audio drivert (1.2.22.1) és az Nvidia 3DVision szoftvercsomagot is. A GeForce 270.61 támogatást nyújt a nemrégiben megjelent GeForce GTX 590-es, GTX 550 Ti és GTX 560 Ti videokártyákhoz is. A friss szoftvercsomag a kisebb javítások és újítások mellett jelentős sebességnövekedést is kínál egyes játékok esetében.

Mielőtt még rátérnék a legjelentősebb sebességnövekedések felsorolására, nézzük, hogy milyen újítások találhatóak a friss szoftvercsomagban. A 270-es sorozatban és a későbbiekben megjelenő GeForce driverekben helyet kap az NVIDIA Update szolgáltatás, amelynek a lényege annyi, hogy friss driver megjelenése esetén értesíti a felhasználót és el is irányítja a letöltőhelyre. Az új GeForce driver hardveres GPU alapú gyorsítást kínál az Adobe CS5-ös szoftvercsomagjához és támogatja a CUDA 4.0-s verziójának UVA (Unified Virtual Addressing), illetve GPUDirect v2.0-s szolgáltatásait.

Most pedig jöjjenek a sebességnövekedéseket felsoroló listák. Az alábbi növekedéseket a 266.58-as kiadáshoz képest lehet elérni. Az alábbi eredményeket Windows 7 operációs rendszer használatával érték el és minden esetben a lehető legoptimálisabb képet festik. A gyorsulás mértéke konfigurációtól függően változhat. A legnagyobb javulást a GeForce GTX 580-as és GeForce GTX 560 Ti videokártya esetében lehet elérni:

GeForce GTX 580

GeForce GTX 560 Ti

Az új GeForce driver letöltéséhez ide kell ellátogatni.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

36. axe
2011.04.19. 08:24
Akár 516%-os gyorsulás Dragon Age 2-ben (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF Very High, SSAO on)
Akár 326%-os gyorsulás Dragon Age 2-ben (1920x1200 8xAA/16xAF Very High, SSAO on)
Akár 461%-os gyorsulás Dragon Age 2-ben (SLI 1920x1200 8xAA/16xAF, Very High)
Akár 241%-os gyorsulás Dragon Age 2-ben (1920x1200 4xAA/16xAF, Very High)
Ezeken olyan jót szoktam röhögni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. XtreemX
2011.04.19. 08:25
Remélem gtx 470/480 esetében is hasonló értékek állnak fenn ami a teljesítménynövekedést illeti...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Kange
2011.04.19. 08:48
Amint megjön a kari, ezt a DA2-es gyorsulást biztos ki fogom próbálni, mert hitetlenkedem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. natloz
2011.04.19. 09:10
Hát ezeket a gyorsulásokat most még talán el is tudom hinni, mert a 267.76 driverrel nálam a DA2 mindig kifagyott még a főképernyő megjelenése előtt...
Vissza kellett rakni a 266.58-ast, hogy hajlandó legyen elindulni a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. szedlakist...
2011.04.19. 09:10
Akár 516%-os gyorsulás Dragon Age 2-ben (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF Very High, SSAO on)
Akár 326%-os gyorsulás Dragon Age 2-ben (1920x1200 8xAA/16xAF Very High, SSAO on)
Akár 461%-os gyorsulás Dragon Age 2-ben (SLI 1920x1200 8xAA/16xAF, Very High)
Akár 241%-os gyorsulás Dragon Age 2-ben (1920x1200 4xAA/16xAF, Very High)
Ezeken olyan jót szoktam röhögni


persze 2 FPS-ről 10 FPS-re növeljük!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. noPublicFG
2011.04.19. 09:44
Hogy itt mindenki ilyen gazdag! SLI? széééép!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. jozsefm
2011.04.19. 09:49
Nocsak én az nV tulajok hozzászólásaiból,eddig úgy tudtam driver problémák csak AMD kártyákon léteznek...??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. thspo
2011.04.19. 10:04
józsef m.: nem, csak akkor ha az adott gyártó "lefizeti" - egykoron bevett "ATI"-s duma volt - a fejlesztőt, hogy a saját kártyáin jobban menjen a program. Jelen esetben ez odáig fajult, hogy a dx11-es kódot maga az AMD írta a játékhoz, mint láttuk meglepően hatásosra sikerült. De nyugalom, most már a mezei GTX460-mon is 60-70 fps-el szaladgál a játék, textúra pakkostul és DX11-estül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Juliska
2011.04.19. 10:05
Teljesen hihető a Dragon Age 2 gyorsulás. A GTX 570-emmel helyenként a 10 fps sem volt meg. Tesóm HD 6850-én jobban ment a játék. Most úgy néz ki, hogy rendbe rakták. Ami viszont nagyon fájó, hogy még mindig nincs OpenCL 1.1 támogatva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Juliska
2011.04.19. 10:12
thspo: Az meglehetősen vicces, ha ilyen történt. Az NVIDIA GDC11-es prezentációja a saját debugszoftverükről a Dragon Age 2-vel történt. [LINK] Remélem nem lesz az NV-ből marketingcég, nagyon nem lenne jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Szaby59
2011.04.19. 10:23
"Akár 516%-os gyorsulás Dragon Age 2-ben (SLI 2560x1600 8xAA/16xAF Very High, SSAO on)"

Ebből én arra következtetek, hogy nem csak a játékkal, de a driverrel is gondok voltak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. gab78
2011.04.19. 10:35
thspo: "nem, csak akkor ha az adott gyártó "lefizeti" - egykoron bevett "ATI"-s duma volt - a fejlesztőt, hogy a saját kártyáin jobban menjen a program." Nézd már meg pls hány játék elején figyel ott az nv logó! Egyébként nem azért megy jobban nv-ken mert gyorsabb a vezérlő, hanem mert minőségbeli problémák vannak! Sajnos amíg volt nv kari a közelembe nem csináltam shotokat, így nem tudom megmutatni, de a 6870-en minden textúra ott van ahol és ahogy lennie kell, nincsenek az áttört területen sem problémák a mögöttes textúrákkal. És a tesszeláció is hiba nélkül működik! nv-n nem, nézd meg, hogy hogy kirecésedik, pl heaven alatt a "kőburkolat" radeonon nincs ilyen, és nincs aa kapcsolva. Teljesen olyan, mint ha az nv vezérlők elfelejtetének dolgozni azon háromszögeket, amelyek 1 képpont alattiak.

A mellékelt képen látható, be is karikáztam hol nagyon feltűnő és hasonlítsd össze ugyanezt egy geforce által renderelt képpel, látni fogod a különbséget!

http://kepfeltoltes.hu/view/110419/Unigine_2011-04-19_10-29-10-43_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. thspo
2011.04.19. 10:41
gab78: köszi, de én csak játszani szoktam. Magasról teszek a benchmark-okra arra meg végképp, hogy 1 képpont alatt mi van... Aki ezeken élvezkedik vegyen radeont és elemezzen screenshot-okat, nekem erre se időm se energiám nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Szaby59
2011.04.19. 10:50
Azzal a benchmarkkal csak azt bizonyítja, hogy nem feltétlen az AMD "kódja" a baj forrása.
Ha dx11, akkor egyértelműen AMD, lehet, hogy az nV nem teljesen úgy valósít meg mindent a kártyáin, ahogy azt a dx11-es szabvány előírja, ezért is kellett kiadniuk egy drivert és nem a játék patchelésével lett 500%-os gyorsulás (kimondani is fail).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. gab78
2011.04.19. 10:52
Nem csak te teszel rá, hanem az nv is, és ez a szomorú! Csak az FPS-ek a lényeg, több FPS több pénz, több fanatikus beszűkült tudatú nv fan, az hogy azt milyen renderelési minőséggel érik el az már nem! Szomorú, mert eddig nemnagyon sem sikerült olyan vezérlőt gyártaniuk, ami az épp aktuális DX API-t 100%-ig támogatta volna (és végigmegetünk az összes vezérlőn FX-től kezdve) ezért is logikus, hogy mennek a szoftverfejlesztőkhöz...

Tessék FarCry2, DX9-el. És ez nem egy mai API. http://kepfeltoltes.hu/view/110419/farcry2_2011-04-19_10-43-13-76_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem teljesen úgy valósítja meg, ahogy azt a szabvány előírja? Akkor erre simán mondhatjuk, hogy az nv-nek nincs is valós DX11 képes vezérlője! Ezt azt kihagyunk belőle, majd szoftveresen megoldjuk, hogy jó legyen! Hát.....

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. thspo
2011.04.19. 11:04
gab78: ugyan már, úgy beszélsz mintha olyan hatalmas különbségek lennének a képminőség terén, ami egyébként majd hogy nem teljesen mindegy miközben 60-70 fps-el folynak előtted az események... Ezek szerint mindenki igénytelen aki nem PC-n AMD kártyával játszik? Mindenki beszűkült tudatú aki mondjuk PS3-on vagy xbox360-on vagy PC-n nv-vel játszik mert nem olyan a renderelési minőség mint AMD kártyával? Hagyjuk már ezt komolyan... Én sem megyek belefikázni az AMD alpha beta hotfix driver topikokba...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. sensejke
2011.04.19. 11:11
Azért az vicces volt: "Installing grafikus illesztőprogram...." Hungrish?!

"Apa kezdődik.. nv vs. amd vita"
Nem tökmindegy kinek milyen kártyája van? Akinek esze van szerintem az a legjobb ár/érték arányút veszi meg a pénzéhez mérten! És mindenki arra költi amire akarja legyen az amd vagy nv!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Szaby59
2011.04.19. 11:18
" Én sem megyek belefikázni az AMD alpha beta hotfix driver topikokba..."

Lol, szerinted nV-nél nincs béta driver?
Max. nem publikus...
Nem igénytelen, de azért szerintem szemmel látható 1-2 helyen a különbség.
Inkább legyen kevesebb 5 FPS-el kevesebb, ha cserébe szebb lesz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. gab78
2011.04.19. 11:20
Ha jobban kielemeznénk a renderelt képeket, és most tudnék jó pár játékot sorolni, akkor sajnos nagyon nagy a különbség! Igen, olyan hatalmas!

Nem arról van szó, hogy csak AMD, pl az áttört textúrákkal pl a gf 7800-as szériánál nem volt ilyen gond (volt más). Nem tudom milyen pl egy intel vezérlőn vagy egy S3-on, egyik sincs a környezetembe hogy megnézzem! A probléma az, hogy egy a játékiparban meghatározó hardvergyártó szarik a termékei által megjelenített képminőségre! A konzolok más területek, ott csak az a cél, hogy a 30fps meglegyen! És a konzolok képességeihez alakítanak mindent. De nincs ilyen verseny! A konzolok felé csak 1 dolog róható fel, a játékok fejlődését fogják vissza. De ha megnézzük a legerősebb piac, sokkal több játék fogy ott, mint pc-n, mert pc-re mindenki letölti azokat, persze hogy a fejlesztők a számukra jobban jövedelmező terület felé fordulnak! De ez már más tészta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. exec79
2011.04.19. 13:09
van rá esély hogy mostmár nem fagy ki 20 percenként a black ops multi? VAgy túl sokat remélek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. exec79
2011.04.19. 13:10
mi baj volt a dragon age 2 fps-el? Nekem gyorsabb volt mint az 1. résznek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. adler30
2011.04.19. 15:37
Ha jól értem a hd6870-es videokártyának szebb a képe mint mondjuk a gtx460-560 nak?Érdekelne,mert csrélnék vga-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. TheElf adler...
2011.04.19. 18:21
Én nem azt mondanám hogy szebb a képe / nem szebb a képe. Egyfelől mert a képminőség mindig egy kompromisszumot jelent: mennyi időt szánsz egy kép kiszámolására, és hol és milyen hibát nézel el inkább.

Referencia rendert, ami tényleg gyönyörű egy gamer kártyától se várj. A legtöbb kártyának vannak olyan hibái amiket megszoksz, láthatatlanná vállnak a számdora. Egy-egy generáció hibái is láthatatlanná vállnak olykor. 10 éve mennyi játékra mondtuk azt, hogy fotorealisztikus? Ma hány akkori játékról mondanánk azt?

Igen: Megnézzük az nVidia APEX techdemot és látjuk, hogy az Eve Online is hasonlót hoz, de nem látjuk hibának azt, hogy egy másik játéknak nem olyan a grafikája.

Azért van annyi nVidia rajongó, mert elégedettek a kártyával amit használnak, ezt a kompromisszumot szokták meg. És ugyanez elmondható az ATi rajongókról is.

Ha valaki szokszor járt rosszul ATi / AMD termékkel, és "félve ül le" egy ilyen gép elé, és várja mikor lesz baj, minden hiba csak abban erősíti meg, hogy ez mégsem olyan jó, akkor meg "nincs hibátlan gép" alapon biztos az elégedetlenség.

Ha valaki nVidia termékkel járt úgy, hogy egy életre elege van belőle, és az ATi nem kényszeríti váltásra az meg az nVidia kártyáival lenne elégedetlen.

Aki már járt így azt felesleges megpróbálni meggyőzni. Aki pedig még semleges, az sok helyen megnézheti a kedvenc játékait, azok melyik kártyán néznek ki jobban, melyik kártyán futnak jobban, és válasszon egyéni ízlése alapján. Nem jó mások vak hite alapján VGAt, procit, alaplapot választani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kiskoller
2011.04.19. 18:47
Nah ha valaki tényleg a képminőséget nézi miközben játszik... 2006 óta NV kártyám van, és még egy komolyabb bajjal nem találkoztam, pedig sok sok játékot kipróbáltam.

Az egyetlen irritáló dolog a képminőségben a recézettség, amikor mondjuk egy vízszintes vonalakból álló tárgyhoz (pl kerítés) közeledsz, hullámzanak az elvileg párhuzamos vonalak. De erre való az AA (amit mondjuk még egy kártyámmal sem tudtam kipróbálni, mindig képregény lett belőle)

De se textúra elcsúszással, se más dologgal amúgy nem találkoztam. A fentebb mutatott screenshotot is 10 percig bámultam mire feltűnt a probléma. Szerintem ez az egész ügy fel van fújva.

Ezek ellenére nem vagyok NV fan, kövi kártyám és procim valszeg AMD lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Parano1d
2011.04.19. 21:12
Most váltottam HD3850-ről GTX460-ra, már most leszögezném, hogy nincsen észrevehető különbség a képminőségben. Nem szeretnék kardoskodni egyik gyártó terméke mellett/ellen sem, a HD6850-70 kedvezőbb fogyasztás miatt jó vétel, a 460/560GTX-ek, pedig a Physx miatt. Személy szerint 1600-as felbontásig 6850/460GTX-et vennék, nagyobb felbontáshoz560GTX-et, de bármelyiket választod rosszul nem jársz vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. tibi27
2011.04.19. 23:37
Hát nekem csak 3 dx11-es nV karim volt,de nem láttam képhibákat,de szivesen cserélnék egy 5870 vagy 6870 tulajjal egy hétre hogy kipróbáljam mit tudnak a radeonok,pusztán kiváncsiságból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. gab78
2011.04.20. 00:14
"Nah ha valaki tényleg a képminőséget nézi miközben játszik..." Miért te mit nézel? Szerintem egy grafikus vezérlőnél ez az elsődleges.

"Hát nekem csak 3 dx11-es nV karim volt" Másfél éve vannak piacon, nem gyors egy kicsit a cseréje? Vagy gariba mentek vissza?

adler30: Én most cseréltem egy 460-et 6870-re. És a 6870 textúrázása pontosabb, tesszelált felület esetében lényegesen kevésbé hajlamos a recéződésre, nagyobb mélység, és magasabb tesszelációs szint esetén!

Amúgy én nem vagyok se ilyen se olyan fan, volt mindegyik gyártótól sőt processzorom is volt ez is és az is, cpu esetében az ár teljesítmény dönt, gpu esetén a képminőség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. tibi27 gab78
2011.04.20. 00:32
Egyik sem volt garis,csak kevésnek tartottam.

gtx460 768mb
gtx460oc 1gb
és a mostani,amivel már elégedett vagyok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm gab78
2011.04.20. 08:08
"Hát nekem csak 3 dx11-es nV karim volt" Másfél éve vannak piacon,


Egészen pontosan:
"A mai napon, azaz 2009. szeptember 23.-án az AMD végre bemutatta a világ első DirectX 11 API-ra épülő videókártyáját, a Radeon HD 5800-as családot. Egyelőre két tag van, a Radeon HD5850 1GB és a Radeon HD5870 1GB"

Remélem nem sokára lesz egy nV kártya is az uj AM3+-os lapomban akkor beszámolok róla valós-e ,illetve érzékelhető-e különbség a két gyártó DX-11-e között!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. tibi27 jozse...
2011.04.20. 08:37
Szia!

Na cserélünk 1-2 hétre?Tudom hogy nagy melód lenne szétszedni a eye-t,de egy próbát megérne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. adler30
2011.04.20. 10:32
Ez az srácok,tapasztalatokat ide.Nem vagyok elfogult egyik gyártó felé sem,jöhet hideg meleg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gab78
2011.04.20. 11:09
tibi27: kizárt dolog, nem azért adtam el a 460-at és vettem egy 6870-et, hogy újra egy nv kártyát tegyek a gépbe!

Én alapvetően mindig nyitott vagyok a különféle gyártók termékeire, és fejlesztéseire, azért is vettem 460-at, de a 460 képminősége számomra csalódás! A textúráknál, az áttört (pl kerítések) és az erősen tecézett szélű (pl: fák lombja), nagyon nagy a különbség (AA-val lehet javítani a helyzeten) majd 7végén ha több időm lesz csinálok pár shotot, különféle játékok alatt. Tesszeláció esetén pedig amit már írtam! Persze lehet van akit csak az érdekel, hogy fusson az adott alkalmazás, sajnos nekem a hibák szúrják a szemem!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. adler30
2011.04.20. 11:40
tibi27-Szia,ha tudnál Crysis és Crysis Warhead képeket(főleg a havas részekből)csinálni,nagyon örülnék neki.Az lenne a dolgok netovábbja,hogy gtx460 is szerepelne.Döntő tényező nálam:Látótávolság és tárgyak megjelenítési távolsága,textúrák élessége,mindent jelenítsen meg,azaz ne hiányozzon semmi egy adott helyen(láttam már olyat-egy-két tárgy hiányzott a pályán)ez durva hiba egy vga tól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. tibi27 adler...
2011.04.20. 14:40
Ez a két játék már nincs meg,esetleg bfbc2 vagy avp3,ezekből tudnák lőni ha kell,ird meg melyik részéből,azt akkor belinkelem.Vagy ha gab78 megmondja hogy az a kép amit unigine-ből tett be ide milyen beállitáson ment meg hány percnél volt ott,akkor esetleg be tudnám lőni ide.

gab78:a 3. karim az egy 470 soc,nem irtam oda mert a számitógépem leirásába ott van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gab78
2011.04.20. 14:59
tibi27: API DX11; Stereo 3D Disabled; Shaders High; Tesselation Extreme; Aniso 4; AA Off; Resolution 1680*1050; 2.1-es verzióban a benchmarkot elindítva durván 13 mp-nél.

Catalyst-ba minden alapbeállításon.

Crysisom van, abból tudok belőni 1-2 shotot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. adler30
2011.04.20. 15:02
tibi27 Avp3 lenne az érdekesebb,mivel modernebb szerintem.Valamelyik összetettebb pályát kéne összehasonlítani,ahol gondolod.Tök jó lenne a karidat összehasonlítani gab78 6870 ével.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!