iPon Hírek

Friss infók a Windows 10 adatgyűjtésével kapcsolatban

Dátum | 2015. 11. 03.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Microsoft a Windows 10 adatkezelési módszerei miatt kapott már hideget-meleget az elmúlt hónapok során. A vállalat néhány hete egy blogbejegyzést is közzétett annak érdekében, hogy megnyugtassa az aggódókat, ebben pedig az állt, hogy a Windows 10 nem gyűjt a felhasználók beazonosítására alkalmas személyes adatokat, amit pedig mégis gyűjt, anonim módon teszi, a magánszféra tiszteletben tartásával. És különben is, az alapértelmezetten aktív adatgyűjtő funkciók tetszés szerint kikapcsolhatóak. A legfrissebb információk alapján úgy tűnik, mégsem alaptalanul aggódnak egyes felhasználók, ugyanis a Microsoft egyik illetékese, Joe Belfiore a PC World munkatársainak adott nyilatkozatában elárult néhány olyan dolgot, amit eddig csak sejteni lehetett.
Kiderült, hogy a Windows 10 ugyan lehetőséget ad az egyes adatgyűjtő funkciók igény szerinti kikapcsolására, ám a rendszer ezeken felül is gyűjt adatokat, méghozzá azért, hogy a felhasználói élmény szintje és a rendszer teljesítménye egyaránt jobb lehessen. A szakemberek szerint szükség van a rendszerösszeomlást okozó hibák feltérképezésére, valamint a jelentősebb teljesítménycsökkenést okozó rendellenességek vizsgálatára is annak érdekében, hogy a rendszer egészségesen működhessen. Ezeken a területeken nincs választási lehetőség: a fontos adatokat mindenképpen továbbítja a Windows 10 a Microsoft szervereinek, viszont ezek az adatok teljesen anonimek, azaz a szakemberek tiszteletben tartják a felhasználó privát szféráját. A gyakorlat ennek ellenére mégis aggasztó lehet, hiszen a konfigurációk különbözősége miatt elvben így is van lehetőség a felhasználók beazonosítására, még ha a Microsoft jelenleg nem is használja őket ilyesmire. Érdekesség, hogy a Windows 10 Enterprise kiadásában a felhasználók minden egyes adatgyűjtő szolgáltatást egyenként kontrollálhatnak, azaz igény esetén ki is kapcsolhatják azokat. Sokakat aggaszt az a helyzet is, ami a Windows 10 Home felhasználókat sújtja: ők nem kapcsolhatják ki a Windows Update szolgáltatást, sőt, semmilyen beállítását sem módosíthatják, így a frissítések érkezése és telepítése teljesen automatikus, észrevétlen. Ez a kiadás alapértelmezett módon még automatikus sávszélesség-kontrollra is képes, valamint reklámokat is megjeleníthet a Start menün belül, igaz, utóbbi funkció egyelőre csak alkalmazás-hirdetésekre szolgál. Az EULA alapján a hardverrel kapcsolatos adatokat éppúgy továbbíthatja a rendszer a Microsoft felé, mint a böngészési előzményeket és a billentyű-leütéseket, amelyeket aztán elemezhet a cég. Szerencsére ezek közül a legnagyobb aggodalmat jelentő adatgyűjtő funkciók kikapcsolhatóak (Start Menu - Settings/Beállítások - Privacy/Adatvédelem). Mivel a vállalat illetékesei gyakran hangoztatják, hogy figyelnek a felhasználói visszajelzésekre és ezek alapján különböző változtatásokat is eszközölnek, ha szükséges, így van rá esély, hogy jöhetnek még pozitív változtatások.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

62. Rimagras
2015.11.03. 17:15
A privát szférámat 5 éve átköltöztettem linux-ra. ha a win 7-8-10 leszed valamit az ext4 partícióról, akkor gratulálok.

Win only gaming. Ha kell kihúzom a netkábelt is, a patchokat letöltöm külön aztán telepítem offline.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Terror
2015.11.03. 17:34
Tehát technikailag arról akarják meggyőzni az embereket, hogy Enterprise LTSB-t szerezzenek be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. BiroAndras Rimag...
2015.11.03. 17:37
Ezen felül ne használj facebook-ot, twitter-t, google-t, vagy egyáltalán böngészőt (Tor-t esetleg szabad). Mobil telefont még a buta fajtát se. Csak KP-val vásárolj. Nyílvános helyen mindíg viselj maszkot. Autóba ne ülj, még taxiba se. Kezdetnek ennyi elővigyázatosság elég. Ha megvan, szólj, és mondom tovább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. VasiliZajc... BiroA...
2015.11.03. 17:42
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Bloodx BiroA...
2015.11.03. 17:53
http://i2.cdnds.net/15/09/618x411/ustv-better-call-saul-episode-4-02.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Rimagras BiroA...
2015.11.03. 17:55
Szóval te szereted, ha a privát dolgaidban kutakodnak? El szoktad küldeni havonta biztos az egész documents mappádat a M$-nek, hátha nem sikerült nekik teljesen letölteni a gépedről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. mullerdavi... Rimag...
2015.11.03. 18:03
Csak kíváncsiságból, szerinted mi akadályoz meg valakit windows alatt hogy belenézzen az ext4 partíciódba? Paragon ExtFS for Windows is tudja ezt, meg egy halom másik. Attól még blokkszintű hozzáféréssel mindent ugyan úgy elér. Az MS pont ugyan annyira foglalkozik az ntfs partíción lévő privát adatokkal. Ha már elrejteni akarsz valamit inkább titkosíts.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Easyceaser
2015.11.03. 18:25
Sokakat aggaszt az a helyzet is, ami a Windows 10 Home felhasználókat sújtja: ők nem kapcsolhatják ki a Windows Update szolgáltatást, sőt, semmilyen beállítását sem módosíthatják

A Pro-ban ki lehet kapcsolni az Update funkciót? Hol?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. RCAy1ZSpT5 BiroA...
2015.11.03. 18:47
Tor is botnet, az exit node-okat pont olyanok üzemeltetik akiket érdekel a forgalom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. RCAy1ZSpT5 Terro...
2015.11.03. 18:49
Már ha be is lehetne szerezni - árakról meg ne is beszéljünk, a Pro is egy vagyon. (Ezen felül az enterspájz verzióban is sokat kell állítgatni mire kikapcsolsz minden adatgyűjtést. Nálam például pár nap után visszakerültek a kikapcsolt beállítások. Újra minden engedélyezve volt. Evvan.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. cryd
2015.11.03. 18:51
Azért akkora egom nincs, hogy azt higgyem érdekelnek bárkit is a privát dolgaim, ezért nem is aggasztom magam emiatt.
Enterprise-nél meg nyilván számít, szerintem vannak olyan cégek, amiknek az adatait megérné ellopniuk az ms szervereiről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. sola
2015.11.03. 19:52
Ha még lenne bármelyik gépemen Windows, akkor most kezdeném meg az átállításukat Linuxra. Szerencsére ezt már megtettem vagy 5 éve, úgyhogy most nincs tennivaló.

Ezt a fajta pofátlan, engedély nélküli kémkedést és az adataid nekik való elküldését épeszű ember nem tűri meg a számítógépein. Még ha nincs semmi rejtegetni valód, akkor sem tűröd el, hogy valaki a zsebedben turkáljon nemde?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Captainame... Easyc...
2015.11.03. 19:58
Pont ott, ahol eddig is.
Vezérlőpult --> Win Update --> Beállítások módosítása --> legördülő menüből kiválasztod hogy ne keressen frissítéseket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. CyberPunk6...
2015.11.03. 20:09
Ami adatot be akarnak gyűjteni azt begyűjtik.
Ha engedéllyel, ha nélküle, ha win10-en, ha win 7-e, ha xp-n, tökmindegy.

Amit akarnak, azt megszerzik, amit nem azt meg nem.

Aki emiatt aggódik, az ne ilyen nevetséges félmegoldásokkal jöjjön, mint a dualbootos linux, win7 vagy hasonlók.


Az ms egyébként sem kíváncsi a személyes dolgokra, csak a reklámokhoz és a használathoz fűződő statisztikák kellenek nekik. A személyes adatok max az NSA-t érdeklik, azt meg maximum egy totál ostoba gondolja, hogy ha nekik kell valami, akkor az lesz az akadály, hogy nem win10-et használsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Rimagras mulle...
2015.11.03. 20:19
Majd ha felteszek valamilyen ext. drivert a winfosra, esetleg belenéz, és megállapítja, hogy titkosítva van a home könyvtáram.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Rimagras Cyber...
2015.11.03. 20:21
A dualbootos linux/win nem félmegoldás, hanem logikus és intelligens alternatíva a MS pofátlanságai és friss install után már backdoor + víruskeltető "OS"-e ellen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Bloodx
2015.11.03. 20:21
Azt hittem mindenki tudja, hogy akit erdekel a maganszferaja, az barna ballonkabatban talalkozgat ismerosokkel zuhogo esoben. De legalabbis egy minimalista linuxot hasznal vpn+tor+vpn-en keresztul bunkerbol, tempest ellen felkeszulve. Egyetemen a Computer Labban az egyik kutato kulon raspberry pi-t tart PDF-ek megnyitasa celjabol... Ahh igazabol semmi sem eleg. Meg a barna ballonkabat sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Terror Easyc...
2015.11.03. 20:24
Bármelyik disztróban kikapcsolható az update, egyszerűen leállítod a service-t és kész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. CyberPunk6... Rimag...
2015.11.03. 20:30
Még félmegoldásnak is kevés, ha el akarnak vinni valamit, szóval igazad van.

Az összes linuxban is van backdoor. Mire bármi olyanra használni tudod, amihez internetkapcsolat kell, addigra van rajta olyan, amin keresztül meg lehet szerezni bármit. Legfeljebb épp az ms nem kap használati statisztikát, de minden mást, ha akar ugyanúgy megszerez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Bloodx Cyber...
2015.11.03. 20:41
En az Intel, AMD (stb) processzorokban sem bizok meg, most hogy mondod... Eleg melyre kell asni, majd leulni a tervezoasztalhoz, ha biztosra akarsz menni.
LINK1
LINK2
LINK3
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. CyberPunk6... Blood...
2015.11.03. 20:49
Az meg a másik, hardwarek tele backdoorokkal (szándékossal vagy véletlennel egyaránt).
A routered, de még a hdd-d is simán tudhat ilyeneket.


Az egyetlen, akitől védeni kell a gépet az a hétköznapi hacker és a tolvajok. A többi ellen felesleges, csak szopatod magad a sok szarakodással, meg idővel, amit erre fordítasz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Rimagras Cyber...
2015.11.03. 21:20
Link erről...?

Linux-ot láttál már működés közben? Azt nem merem megkérdezni, hogy használtál-e...

Tudod legalább mi az a nyílt forráskód? És miért nem az pl. a windows kernel?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Easyceaser Capta...
2015.11.03. 21:44
Windows 10-nél?
Vezérlőpultban nincs Win Update!
Csak a Gépházban, de ott meg nincs a régebbi win-ekhez hasonló választási lehetőség!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Bloodx Rimag...
2015.11.03. 21:47
Azt kell megerteni, hogy semmi sem biztonsagos. CyberPunknak teljesen igaza van, nem igazan lehet a hetkoznapi hackertol magasabb szinten is vedekezni. Nincs olyan, hogy biztonsag. Igazabol meg az sem eleg, ha orokke offline hasznalod a geped (bar ketsegkivul sokkal, sokkal elorebb vagy ilyenkor, mint masok).
[LINK1]
[LINK2]
[LINK3]
[LINK4]
[LINK5]

szerk.: "titkositottam a /home/ -ot, most mar vedve vagyok az NSA-tol" Ertekes olvasmany: [LINK6]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. fofoka Rimag...
2015.11.03. 21:48
Az aktuális Linux kernel forráskódja kb. 20 millió sor. Rendben van, hogy nyílt forrású, de szerinted ki fogja neked azt rendszeres időközönként átnyálazni backdoor után kutatva? Azt meg kétlem, hogy szoftveresen fel lehetne deríteni.. És ez csak a kernel, de persze egy hátsó kaput akárhova be lehet rakni, valamelyik shellbe, az emacs-be, vagy valamelyik ablakkezelőbe..
Én nem tudom, hogy ténylegesen van-e valamelyik Linuxban backdoor, vagy nincs, de annak semmi értelme, hogy ne legyen. Meg lehet csinálni, akkor mi akadálya?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. noPublicFG
2015.11.03. 21:52
Nem értem ezt az adatgyűjtés mizériát. Amint felregisztrálsz a Facebookra, már több dolgot osztottál meg magadról, mint a windows-zal. lol
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Bloodx fofok...
2015.11.03. 21:52
Vagy egy driverhez proprietary blobban. Best option. Ugyis felrakod egy ovatlan pillanatban, amikor nem indul valami.
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. VikMorroHu... BiroA...
2015.11.03. 22:44
Bizony, az elterjedőben levő drónokat kihagytad a felsorolásból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. VikMorroHu...
2015.11.03. 22:54
Azt hiszem, a témához kapcsolódik. Én magam nem próbáltam ki, de hátha valakinek hasznos lesz.
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. mullerdavi... Rimag...
2015.11.03. 22:59
Akkor meg azt írd hogy titkosítod, ne azzal gyere hogy linux így meg ext4 úgy, mikor annak semmi köze a problémához. Az a baj, hogy úgy állsz a windowshoz mintha maga az ördög lenne. Én pl nem szarakodok dualbootal. Van egy alap windowsom hypervn meg különböző linuxok futnak, ha az kell, puttyal meg rögtön van 1 shellem. De ha neked dualboot kell hogy biztonságban érezd az adataidat nyugodtan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Taranisz
2015.11.04. 00:09
A best of ebben az egészben, hogy az MS ezzel a gyakorlatával (amit alaphangon a 7 óta csinál csak most valamiért nagy dobra veri mindenki...) kislópikula (most még szépen fogalmaztam meg) a Google és az FB mellett... ha már ennyire nagyon rinyálni akartok a privát szférátok pofátlan megsértése miatt akkor inkább az előbb említett kettő cég ellen lázadozzatok!
Amíg az MS főleg a szoftver családjainak eladásából és hasonló szoftveres megoldásaiból él meg addig a G és FB leplezetlenül BELŐLETEK elé meg, szó szerint TITEKET árul, mint reklám alanyok, nem vagytok többek a szemükben, mint egy autópálya melletti hirdetési felület csak annyi különbséggel, hogy nem az autópályáról nézitek a reklámot hanem az autópályán néz titeket a reklám és még rohadtul válogatnak is köztetek!
Szóval abba lehetne itt hagyni azt, hogy az MS így meg úgy, mert bizony egy G vagy FB SOKKAL durvábban (meg)él az adataitokkal!

A titkosítás meg az ilyen-olyan megoldásokhoz meg az a hozzáfűzni valóm van, hogy csak önmagatokat szívatjátok velük, mert ha megakarnak valamit szerezni tőletek akkor úgyis megszerzik! Pár éve volt hírekben is, hogy az NSA hardware-es szintű backdoor-okat épített ki a legnagyobb hdd, router és hasonló cégeknél és nehogy azt higgyétek, hogy az a hír verés anno elvette ettől a kedvüket, mert nagyon nem!

Elég csak ránézni arra, hogy milyen szintű háború megy az éterben folyamatosan kormányok, országok, hacker csoportok között... önámítás az, hogy megtudjátok magatokat védeni ezektől!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. freyr
2015.11.04. 06:57
Miért nem lepődtem meg, hogy amit eddig is sejtettünk, az most még stabilabb lábakon áll: a Windows 10 egy a Windows 8.1-re épített spyware. Nem is véletlen, hogy ingyenes a frissítés még 7-ről is—az információ hatalom. Na nem mintha a hetes a privát szféra védelmének iskolapéldája lenne érintetlen állapotában, de ezzel a tízessel nagyon elszaladt a ló. És ez csak ugye az, amiről tudunk, a motorháztető alá kevesen látnak be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. freyr Taran...
2015.11.04. 07:06
Tehát szerinted attól, hogy más cégek/kormányok intenzív adatgyűjtést folytatnak és ott sértik meg az emberek személyi jogait, ahol kedvük van, a Microsoftnak ez elnézhető, mert kevésbé aktív. Köszönjük az észrevételt, de a "Mások is csinálják, akkor miért baj, ha ő is?" hozzáállás csak rontani képes ezen a helyzeten.
A probléma tudniillik nem ott kezdődik, hogy mi hagyjuk, a probléma ott kezdődik, hogy rég nincs hatalmunk felettük, csak a bojkottal élhetünk, de manapság az már gyakorlatilag kivitelezhetetlen, ha csak nem vonulsz el a civilizációtól valahova messze, remetének. A kontroll visszaszerzésére meg nincs nem utópiába illő ötletem és erős a gyanúm, hogy senkinek sincs már. Ez azonban nem azt jelenti, hogy akkor meg kell engednünk annak is, akinek még mondhatunk nemet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Arbor
2015.11.04. 07:27
Persze ha mondjuk nem működne a windows mert nincsen semmi visszajelzés a userektől akkor megint lenne kit szidni. Folyamatos vírusbenyelés, adathalászat. Az egész rendszerük behalna ezen infók nélkül. Amint kikerült a windows és mindenki leszállt az Insiderről látni lehetett hogy megreccsent a támogatás és a fejlődés. "Csak" ennyit számít.
Van határ de nem sátánként kéne kezelni az egészet. Ez kell és kelleni is fog. És való igaz, nem kötelező használni.
Aki nem képes felfogni ennek a jelentőségét az mehet az erdőbe. Ott biztonságban lesz a privát zónája.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Terror Arbor
2015.11.04. 08:34
Ez nem magyarázza meg azt, hogy a telemetria megosztása miért nem opcionális. És nem, nem kell. Nincs szükségem a windows defenderre, professzionális felhasználóktól pedig több és sokkal relevánsabb visszajelzést kapnak, mint a home userektől. Szóval ez csak duma, hogy kell, meg hogy a saját érdekemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. david99999...
2015.11.04. 08:51
Értem én a nagy közfelháborodást meg nem is. Én NOD alatt élek a hálózati forgalom figyelésének lehetőségével és bizony rengetegszer ugrik fel windows eredetű forgalom kérés, amiket rendszerint tiltok is. Mindezt a 7-es rendszer alatt. Az egyetlen kérdés ami nem derült ki számomra és a hozzászólások között sem találkoztam vele, az az, hogy az EULA-ban ez le van-e írva? Mert ha igen- és általában kényes aprósággal szokott benne lenni- akkor nem duma, hogy a "tudtom nélkül" . Aki klikkel az mind elfogadta ezt. Amennyiben persze nem írják bele, úgy a problémakör egészen más.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Charx freyr
2015.11.04. 09:08
Így van, aki annyira félti a privát életét az költözzön a hegyekbe, legyen remete, ne használjon technikai eszközöket. Amúgy meg már tényleg minden-mindenki figyel, adatot gyűjt rólunk. Lassan 1984 lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Taranisz freyr
2015.11.04. 09:10
Értő olvasást kérek szépen... egyébként pedig alátámasztottad amit én is leírtam köszönöm.

Egyébként, hogy tiszta legyen, én azt írtam, hogy az MS a rendszerének az egyre élhetőbbé tételéért kíváncsi arra amire legfőképpen amíg egy Google vagy egy Facebook erre jóval kisebb figyelmet fordít és cserébe csak hirdetési felület vagy számukra... de azért az MS mennyire gonosz... divatból gyalázzuk őket most is miközben a másik kettőről meg tudomást sem veszünk, mert az ugye nem divat és a best of, hogy az ő platformjaikon tesszük mind ezt! Az államügynökségek és hasonló szervezetek meg már csak hab a tortán, mert nkeik még törvényi erejük is van sokkal durvább megfigyelésre...

Tessék lázadozni először a G, FB és az állami szervek ellen majd utána jöhet a többi kishal hozzájuk képest... álszentség amit itt leművelnek az emberek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. DarStav
2015.11.04. 09:14
Ez megint csak azt az elhatározásomat erősíti, hogy 2020-ig marad a 7 a játékok miatt (mellette azért van titkosított Linux), utána végleg viszlát M$. Aki meg szeretné, használja. Csak ne akarjon engem is rávenni, mert a homlokába állítom a telepítő DVD-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Szefmester Taran...
2015.11.04. 09:37
Az gáz ha én az fb ellen is lázadozok meg ez ellen is? Nekem már szabad lázadoznom akkor szerinted? Megengeded? Köszönöm...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Pandion freyr
2015.11.04. 09:55
freyr +1
Ugyan ezt gondolom. "ha nagyon akarják, úgyis megszerzik, nem tehetsz ellene => sz*rd le az egészet" hozzáállás reménytelenül primitív és a józan észnek sem nagyon felel meg. Ez ugyan az a gondolatmenet, mint hogy az autótolvajok minden autót el tudnak lopni ha nagyon akarják, vagyis tegyük legálissá az autólopást. Könyörgöm, legalább ne asszisztáljunk (mi felhasználók) az ilyen pofátlan, szerintem etikátlan és adatvédelmileg illegális gyakorlathoz! Az a minimum, hogy kifejezzük nemtetszésünket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Pandion Taran...
2015.11.04. 10:00
Most meglepőt fogsz halani: van aki ellenük is "lázadozik" akármit is értesz ez alatt. Képzeld van aki nem használ FB-ot és Google-t sem! Akkor én most nem vagyok álszent? Vagy csak az álszent aki nem minden ellen emeli fel a hangját, csak bizonyos dolgok miatt? jajj ezt már én sem értem ki miért álszent, mert van véleménye... !?!?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Gunther
2015.11.04. 11:46
Tényleg nem értem hogy mit kell egy átlag felhasználónak rejtegetnie az MS elől.
Titkosított Linux.. az igen mitől féltek hogy az MS ellopja a családi fényképeket vagy hogy látja a böngésző előzményeit.. vagy esetleg hogy megtudják hogyan írsz a billentyűzeteden?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Szefmester Gunth...
2015.11.04. 12:09
Kérlek...
Tégy egy szívességet nekünk. Közöld mikor nem vagy legközelebb otthon mert szeretnénk rejtett kamerákat, és hangrögzítő egységeket elhelyezni a lakásodban. Úgy sincs semmi takargatni valód nem? Ha esetleg még kedvesebb leszel akkor megadod nekünk a bankfiókod adatait is, hiszen úgy is lelesné az M$ a gépedről, mi meg kevésbé vagyunk tehetősek. Legalább a kicsiket segítsd felnőni.
A postaládád kulcsát is szívesen lemásolnánk, hiszen az esetleges levelezésed sem bizalmas...

(Ezeket mind mind meg tudja tenni az MS és részben meg is teszi, csak hogy jobb legyen a felhasználói élmény. Szal mi is csak azért tennék veled ilyet, hogy jobb legyen az életed. Érted.. mi neked akarunk jót!)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Terror Gunth...
2015.11.04. 12:23
Én például nem használhatok a melóra Win rendszert, egyszerűen tiltott. Nem számít biztonságos rendszernek adatvédelem szempontjából. Vagy tartok RHEL-t, vagy használom csak a céges gépet, ez a választék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. eriol Szefm...
2015.11.04. 12:42
Guntherrel érek egyet. Neked/nektek(bárki is legyetek) semmilyen adatomat nem fogom kiadni, mivel 0 bizalom van irányodba. Az MS és a Google, bármikor tudhatja merre megyek, mit csinálok, mit vásárlok, vagy akár milyen pornót nézek. Maximum jobb ajánlatokat fog adni a keresésekhez. Welcome. Lesse le a bankfiókom adatait az MS/Google, úgyis azzal fizetek a szolgáltatásokért amit tőle veszek, és annyira nem vagyok agyalágyult, hogy attól félnék, hogy pont az MS fogja leszedni a számlámról azt a szerény összeget, amit összekapargattam. Valszeg 1 középvezetőjének üzleti ebédje utazással többe kerül, mint amit találni fog rajta. Mégis miért érné meg nekik hozzányúlni? Többet vesztenének ha kiderülne, mint ami a számlán van. Amúgy is a bank véd az ilyen hozzáférések ellen. Btw a banknak is megvan minden ilyesmi adatom, attól is kb pont annyira félhetnék, hogy ők nyúlják le. Lemásolhatja a postaládám kulcsát is, legalább lesz egy backup. Lakáskulcsot is (a szerződött biztonsági cégnek is van másolat, tőlük ne féljek?), és rakjon fel kamerákat és mikrofont, megnézheti ahogy elmegyek wcre, alszok, edzek, filmet nézek, vagy nemi életet élek. Ha van valami értelmes tanácsa a fentiekhez, nyugodtan el is küldheti az emailcímemre. Btw miért akarna engem kamerával megfigyelni? De most komolyan. Ha bűnténnyel gyanúsítanak, ezt meg fogja tenni a rendőrség amúgy is, mert a törvény engedi. Egy MS pedig minek invesztáljon abba, hogy bárkit titokban bekamerázzon? Ez már komolyan a paranoia alufóliai sisakos verzióját súrolja...

Btw azzal egyet érte, hogy teljesen transzparensnek és jól hozzáférhetőnek kellene lenni, hogy milyen adatokat kérnek le tőlem, és esetleg vásárolt szolgáltatási szinttől függően fixen beállíthatónak lenni, hogy ezeket engedem e, vagy sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. eriol Terro...
2015.11.04. 12:48
Igen, de itt gondolom nem az MS felé történő adatszivárgástól tart a céged, hanem hogy célzottan valaki feltöri a gépet vagy véletlen benyalsz valami vírust/trójait, ami miatt megint csak probléma történhet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Gunther Szefm...
2015.11.04. 13:20
Ennél nagyobb baromságot még nem hallottam, ezt te sem gondolhatod komolyan..
Mivel tudod bizonyítani hogy meg is teszi?Érdekes hogy semmivel..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Terror eriol
2015.11.04. 13:31
Hááát üzleti titkoknak minősülő dolgokat és biztonságtechnikai dokumentációkat is tartunk a gépeinken, szóval ha az MS hozzáfér, már az is baj. Főleg hogy bizonyos szegmensben konkurens cégről van szó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Meteoreso
2015.11.04. 13:32
Nekem enterprise van fent és mindent kikapcsoltam
A számitogép nevet is nevezzétek át amit a gép ajánl ugyanis az is azonosit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. eriol Terro...
2015.11.04. 14:01
Úgy mondjuk érthető. Nekünk is van ilyen, ennek ellenére sok mindenre használunk MS terméket, sőt, egyre inkább Azure -t is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. BiroAndras Rimag...
2015.11.04. 16:19
Nem a privát dolgaimban kutakodnak, hanem statisztikát gyűjtenek arról, hogy hogyan használom a termékeiket. Ezt ma már mindenki csinálja valamilyen szinten.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Terror BiroA...
2015.11.04. 16:26
Ha a windows defender hash-t számol a megnyitott file-okból, akkor definitíve a privát dolgaid után kutakodnak, ez nem windows felhasználói statisztikai adat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. BiroAndras Terro...
2015.11.04. 16:28
Bizalmas dokumentumokat eleve minimum jelszóval védve illik tárolni. Az igazán fontosakat pedig külön hálózaton, ami nem kapcsolódik semmilyen módon az internethez.
A statisztikai célból gyűjtött adatok közt az MS nem fog kutakodni, hogy hátha valakinek valami érdekes van a gépén. Ekkora adatmennyiségnél ez túl nagy feladat. Ha meg valaki célzottan titeket támad, az ellen meg az hogy linuxot használsz önmagába nem véd jobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. BiroAndras Terro...
2015.11.04. 16:34
A hash-ből nem tudják visszafejteni a fájlok tartalmát, úgyhogy nem tudom ez mit számít. Esetleg ha nekik is megvan ugyanaz a fájl, akkor megtudják, hogy nekem is. Ez megindt csak nem tudom miért probléma. Feltéve hogy semmi illegális nincs a gépen. De még ha van is valószínűleg nem azzal foglalkoznak. még abba se fektetnek túl sok energiát, hogy a tört windows-okat kiszűrjék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Terror BiroA...
2015.11.04. 17:28
Viszont a hasht össze tudják hasonlítani az általuk ismertekkel. Mit gondoltál, ez a "fenntartjuk a jogot, hogy letöröljük a gépedről a kétes tartalmakat" dolog hogyan működik?

BiroAndras - ez szuper, de home office-ból nem tudok net nélkül dolgozni. Hogy RHEL-t használok, az annyiban jobb, hogy a RH partnercég, a disztró, amit adnak, pontosan azt tudja, amit mondanak, és nem kitudjamit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. CyberPunk6... Rimag...
2015.11.04. 18:44
Kicsit kevésbé legyél lekezelő, miközben hülyeséget írsz.

Kellett már megértened a működését több ezer soros kódnak, amit mondjuk félrekommenteztek, több modul fűződik egymáshoz, nem pontosan azt csinálja és úgy, ahogy le van írva, mégis működik?

Mert ha csináltad volna, akkor tudnád, hogy mennyit ér a nyílt forráskód az ilyenek ellen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. tormasi
2015.11.05. 00:35
Boltolni kell egy Mikrotik routert otthonra és kitűzfalazni IP alapján az M$ terheléselosztó szervereket, és a *microsoft* -ot. Ez sem old meg mindent, de ki lehet lesni, hova kapcsolódik a gép update-kor. Elvenni a jogot a SUS-tól, kamu WSUS-t állítani be, ilyesmik.
Pont akkor kezd parázni mindenki, amikor már az egérben is egy komplett (zárt) linux fut, de még egy sima laptop akkumulátorban is?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. BiroAndras Terro...
2015.11.05. 10:22
Mivel ez a funkció egy vírutskergető része, a "kétes tartalom" leginkább vírusokra vonatkozhat. Esetleg még el tudom képzelni mondjuk másolt filmek/játékok/zenék törlését, de nem hiszem, hogy ilyet csinálnánk. Technikailag és jogilag is nagyon zűrös, viszont cserébe nem nyernek vele semmit.
A magán és céges fájlokkal megint csak nem tudnak semmit kezdeni. Telefonokon és tableteken már most is szokás távolról appokat törölni, ha rosszalkodnak. Gondolom a Windows Store hasonló funkciójáról is lehet szó itt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. BiroAndras torma...
2015.11.05. 10:35
A linux sem jelent automatikusan sebezhetetlenséget. Pont egy éve volt hogy Asus router-ekből csináltak szép nagy zombi hálózatot. A nyílt forráskód se csodaszer. Aki ügyes abban is el tud rejteni hátsó ajtót. Nemrég találtak két súlyos biztonsági rést is (Heartbleed, Shellshock) opensource szoftverekben. Ilyeneket akár szándékosan is lehet csinálni.
Aztán ott van a Google meg a Facebook, akiknek önként adod át a legszemélyesebb adataidat. Sőt a Google Docs-ban akár céges dokumentumokat is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. user12
2015.11.06. 01:44
Na, én alapból mindenkinek Enterprise -t rakok. KMS Picoval ingyen és fáradozás nélkü aktiválom. Utána Destroy_Windows_Spying_Lite_Build -t nyomok neki, és vége. Javaslom mindenkinek. Pláne vállalati szférában!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. CyberPunk6... user1...
2015.11.06. 07:39
Az MS-ben nem bízol meg, de egy zárt exében, amit ki tudja ki csinált meg igen. (ami ráadásul netkapcsolat engedélyezését és rendszergazdai jogokat kér)

facepalm.

vállalati szférában tört rendszer és 3rd party aktivátor.

megafacepalm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!