iPon Hírek

Friss Sandy Bridge CPU teszt készült

Dátum | 2010. 08. 31.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Anandtech tesztlaborjában vendégeskedett az elmúlt napokban egy mérnöki tesztpéldány az Intel Sandy Bridge architektúrája köré épülő processzorok közül, amelyet habozás nélkül bevágott a tesztelő a mélyvízbe, hogy kiderüljön: a jelenlegi Core i sorozatú processzorokhoz képest vajon mennyiben javult CPU és IGP teljesítményben, illetve mennyivel lett energiatakarékosabb?


A kérdések mindegyikére kapunk választ a cikkből, amit itt bárki megtekinthet. A szóban forgó tesztpéldány Core i5-2400-as típusjelzéssel bír, összesen négy maggal rendelkezik, amelyek 3,1 GHz-es órajelen ketyegnek. A harmadszintű gyorsítótár mérete 6 MB-os, a Turbo Boost támogatás pedig ennél a modellnél ki volt kapcsolva, egyébként terheléstől és alkalmazástól függően a rendszer a Turbo Boost technológiának köszönhetően 3,4 GHz-ig tudja majd megemelni a processzor-órajelet a kereskedelmi forgalomba kerülő változatoknál.


Érdekes módon az, hogy a Turbo Boost támogatás nem volt bekapcsolva, nem akadályozta meg a processzort, hogy átlagban 23%-kal jobban teljesítsen Core i5-760-as társánál, amelynek helyét a jövőben át fogja venni. Ez az eredmény bekapcsolt Turbo Boost esetén egyes alkalmazásokban néhány százalékot javulhat majd, de már így sem beszélünk egy rossz teljesítményről, így ez csak hab a tortán. Az újdonság energiafogyasztás tekintetében is jónak ígérkezik: ugyan üresjáratban nem kínál jelentős előnyt Core i5-760-as társához képest, de terhelés alatt átlagosan 10W-tal kevesebb energiára van szüksége a működéshez, mint említett társának úgy, hogy ezzel egy időben az elődnél 23%-kal jobban teljesít.


A következő komoly kérdés nem más, mint az, hogy az új IGP vajon mennyire képes felvenni a versenyt a konkurensek megoldásaival, illetve milyen játékélményt tud nyújtani elődjéhez képest. Az Intel HD Graphics lapka, amely a Clarkdale és Arrandale processzorok integrált videó vezérlőjeként funkcionál, azt előző, GMA sorozatú IGP-khez képest sokat változott, a Sandy Bridge processzorokban található következő generációs IGP pedig erre rátesz még vagy két lapáttal. Az új, egyelőre csak "Gen 6" kódnévvel ellátott megoldás annak ellenére, hogy IGP, helyenként simán képes lépést tartani a belépő szinten helyet foglaló Radeon HD 5450-es videokártyával is. Külön jó hír, hogy a teszt alkalmával a Radeon HD 5450 és az Intel következő generációs integrált videó vezérlője között megjelenítéssel kapcsolatos minőségben nem volt érzékelhető különbség.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

32. gabest
2010.08.31. 18:36
Ez a photoshop már avx-re volt fordítva?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Benyke
2010.08.31. 18:45
kivi lennék ezekre a procikra úgy, hogy pld egy gtx 275 van mellettük, és melyik, hogy teljesít.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. jozsefm
2010.08.31. 18:50
Az IGP reméljük egy kicsit erősödik még a bevezetésig,arról volt szó,hogy az alsó- középkategóriát lövik ki, az integrált megoldások, ha jól emlékszem, nem az előző belépőszintet?.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. ThePoweR
2010.08.31. 18:52
Ott egy link a teszthez. ott tesztelik rendes vga-val is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. BiP
2010.08.31. 19:10
Ezt a fogyasztási adatot terhelt grafikával produkálta vagy csak a CPU része ment?
Meg hány mag volt terhelve? Az sem mindegy.
Mert ha az IGP is pörgött + mind a 4 mag, akkor ez a fogyasztás több, mint forradalmi. De sajna ez az eredeti cikkből sem derül ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Moresz
2010.08.31. 19:27
Érdekes ez az IGP teszt hogy lehet az hogy azonos IGP melett több fpst hoz az athlonII mint a phenomII ami ráadásul 4 magos?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. nightmare1...
2010.08.31. 20:20
egy századdal több, ez pedig bőven kimeríti a mérési hiba fogalmát, mivel ez mint látható, erőteljesen vga limit (bár ez szerintem senkinek se volt kétséges)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Fzoltan
2010.08.31. 20:47
Mókás, hogy PS-os teszt van bent, mint tudjuk, ezeken nem szerepelnek jól az AMD procik... Persze, mi mást tettek volna bele???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. ThePoweR Fzolt...
2010.08.31. 20:50
Ki nem szarja le itt most az amd procikat. Intelt az intellel kel nézni. AMD má úgyis régen le van maradva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. ByrDer
2010.08.31. 20:53
Haladnak szépen az integrált grafikával, de ha a Llano IGP-je tényleg ati5650 környékén lesz teljesítményben, akkor azért az egy messze jobb vétel lehet. Legalábbis ez a grafikai teljesítmény nekem még mindig kevés. A nagy kérdés persze hogy mennyit fognak fogyasztani a notebook verziók. A cpu teljesítményt kb már most is be lehet lőni, ott nem lesz meglepetés, és nagy javulásra sincs szükség a jelenlegi kínálathoz képest.
Ez a téma elsősorban persze notebookoknál érdekes.

Ha a cpu teljesítményt nézzük, Sandy Bridge-es procit, meg hozzávaló alaplapot csak azoknak lehet érdemes venni aki komplett új gépet vesz, mert a mai kínálatból kb semmit nem érdemes lecserélni rá, az eddigi infók alapján.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. prohlep
2010.08.31. 21:05
Erdekes az AMD Phenom II X6 1090T (3.2 GHz) es Intel Core i7 980X Extrem (3.33 GHz) osszehasonlitasa.

Az AMD a hat magjaval is csak 167 watt, mig az Intel a negy magjaval 170 watt.

Ha valaki jon az intel tobbszalusagaval, akkor nezze meg az elso tablazatot:

Intel 12.4-et hoz hipi-szupi 4 magosaval, mig a picit lassabb orajelu AMD masfelszer annyi, azaz 6 magosa pedig eppen masfelszer annyit, 18.6-ot hoz.

Azaz AMD, aki allitolag mar nem tud normalis procikat gyartani, az Intelhez kepest picit lassabb orajelen, mintegy 66%-os fogyasztasi szinten hozza ugyanazt, mint a hipi-szupi Intel.

Ja, es az AMD ezt egy csikszelessegi osztallyal vastagabban, azaz megbizhatobban.

Na ha majd az AMD procitervezok raszabadulnak az Intel-lel azonos csikszelessegre, azaz a mostaninal alacsonyabb fajlagos fogyasztas lehetosegere, akkor kulonosen erdekes lesz, hogy mekkora hatekonysag folenyt tudnak megmutatni. Hiszen az eggyel elonytelenebb csikszelesseggel is verik fogyasztasban az Intelt. Mi lesz, ha ehhez hozza jon majd az Intellel azonos csikszelesseg?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. ThePoweR
2010.08.31. 21:10
i7 980X mióta 4 magos?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. somakb
2010.08.31. 21:20
Azért vicces fiú az Intel... AMD nonstop slideshowzik a Fusionnel, csak épp fizikailag tesztelhető cpu példányok nincsenek sehol (először 2006-ra akarták... hú hol van az már)... erre intel 1 évvel ezelőtt kidobja a cpuba integrált igp-jét (jó jó igaz hogy 45nmes stb stb, olyan amilyen) ami felveszi már a versenyt a HD4200-as igpvel is (főleg notebookokban ahol rettenetesen vissza van fogva, gyakran 350-400 mhzen ketyeg) mind multimédiás támogatásban mind játékokban. (kb 10-15%al marad el, ami meg annyira mindegy hogy 6 fpsel megy valami vagy 8-al)

Most meg már tesztelhető a sandy bridges verzió ami szemmel láthatóan a 80 shaderes hd54xx és hd45xx-ekkel felveszi a versenyt... persze AMD meg papíron már az Úristent is a cpuba integrálja... csak épp nincs sehol... csak épp jóesetben 2011 második felében lesz is belőle valami... valószínűleg az elkövetkező 1 évben az intel sem fog malmozni...

Nagyon felkellene már kötni a gatyát az AMD-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Fzoltan
2010.08.31. 21:24
somakb: Igen, sajnos így van, jelenleg nincs konkurencia. Azért az Intel-féle 1 éves IGP-t nem hasonlítanám össze a HD4200-al, szerintem az továbbra sem egy kategória (a Radeon javára)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. somakb
2010.08.31. 21:26
prohelp: valamit elfelejtesz, a teljesítménynövekedéshez szükséges energiaszükséglet sosem lineáris. Sokkal inkább exponenciális...

így butaság csúcsteljesítményt egységnyi fogyasztásra vetíteni 2 cpu közt.

Olyan ez mintha azt mondanám deszarul tervezett motor a 200 lóerős 1.6 os beznines mert a 200 lóerőt 15 liter fogyasztással hozza míg a 60 lovas 1.6 os meg 3 literrel hozza a 60-at.

Kb ennnyire jó az összehasonlításod. Egy valami kifelejtődik belőle... a 200 lovas 1.6 tudja a 200 lovat IS...

Arról meg nem is beszélve, hogy gyakran a magonkénti teljesítmény kell, mert 1 magon vagy max 2 őn megy egy alkalmazás... akkor kenegetheted a hajadra a plusz 4 magban lévő teljesítményed.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. ThePoweR somak...
2010.08.31. 21:37
Prohelp sok mindent félreértett...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. prohlep
2010.09.01. 00:52
"Prohelp sok mindent félreértett..."

igen, a teljesitmeny iranyat neztem el, hogy a tesztben a kisebb vagy nagyobb szamit-e erosebbnek

es ezen elnezes kovetkezteben el sem tudtam kepzelni, hogy a szobanforgo proci esetleg hatmagos is lehetne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. jozsefm
2010.09.01. 07:49
Az alapvető probléma ott van amit PoweR vulgárisan, Somakb téráfásan ecsetelt: ez már müködőképes tesztpéldány amin van mit értelmezni!!,helyesen ,vagy tévesen,és lehet tesztelni,elfogultan vagy reálisan,a konkurens meg még semmit nem "villantott" ami kézzelfogható
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Terror
2010.09.01. 10:15
Hú, nincs konkurencia? Semmi gond, lehet előrendelni ezt is. Amúgy ha van konkurencia, ha nincs, a csúcsmodell standard ezresbe kerül, ez az Intelnél valami presztízs értékű dolog, úgyhogy mindenki tudja, mire számíthat. Amúgy az igp-től mindenki el van ájulva, hogy fú, mennyit fejlődött. Na igen, minimum felbontás, minimum grafika, nincs AA/AF. Akármelyikhez hozzányúlsz, úgy megnyomorodik, hogy ihajj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. ThePoweR Terro...
2010.09.01. 10:17
Az IGP-kert sose játékra tervezték. Aki játszani akar az fizessen többet..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Terror
2010.09.01. 10:49
Ja, de akkor miért téma, hogy milyen gyors? Office-hoz a tíz éves 810-es chipset is elég.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ThePoweR Terro...
2010.09.01. 11:08
Nem tudom. Az ilyenek semmire se jók csak asztalt meg filmet lesni. Nagyobb 3D-nek úgysincs értelme me 800x600 low-on 30 fps. Inkább nem játszok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. csicsoblad...
2010.09.01. 12:53
Annyi fejlődés kell IGP fronton, azért lesz ami kihasználja irodai környezetben is. A túl erős IGP sem lenne jó, mert hiába ütne mindent a játék tesztekben, ahol használják, ott ez nem számít, és csak feleslegesen lenne túl erős, fogyasztana többet, és melegedne jobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. tibaimp
2010.09.01. 21:06
prohlep: Öcsém te eszt benézted rendesen, inkább maradj az amd-s topiknál ne oszt itt a hülyeségedet!!!!
980x 6 magos, elég szégyen az az amd-nek, hogy így szétalázza az intel hatmagosa tesztben és fogyasztásban is!!

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=47932&processor=i7-980X&spec-codes=SLBUZ

ennyi....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm csics...
2010.09.01. 21:24
Ez az IGP integrácio számomra akkor volna az igazi,ha az erős VGA mellett ugy lehetne használni mint alternativát.A Catalystban vagy a Riva Tunerben ki-be lehetne kapcsolgatni ,a procit meg ugyanigy akár turbo ,akár Cn'q ,HT lehetőségem van.Ha netezik vagy alacsony gépigényü dolgot futtat az ember egy két kattintás és proci -energiatakarékosra kapcsova,de ugy ,hogy egy egérmozdulatra ne ugorjon fel,a VGA pedig teljesen kikapcsolva,igy van egy igazi IDLE fogyasztásu gép ,amit ha kell akkor erőmüvé engedélyezhetek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Terror tibai...
2010.09.01. 21:50
Akárhogy nézem, a 980x többet fogyaszt, Prohlepre meg akkor szóljál rá, ha kijártad az első osztályt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. ThePoweR Terro...
2010.09.01. 21:52
Hű be ne szarjak azon a 3Watton. De a második részével egyetértek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Terror
2010.09.01. 22:32
A fogyasztás ugyanott van, csak 32 nanón, nem 45-ön, és kb. pont annyival gyorsabb is. Mindketten csutkára megpakolták azt a tokot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. ThePoweR
2010.09.02. 09:24
Nem tök mind1 hogy milyen csíkszélesség? 32nm 6 mag kb annyit eszik azt el is veri nem is kicsit. Ennyi a lényeg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Terror
2010.09.02. 10:37
Nem mindegy a csíkszélesség, mert többek között attól függ, hogyan tudod megpakolni tranzisztorral a cpu-t, hogy a TDP ne legyen horribilis. Ha nem balf*szkodnak annyit azokkal a gyárakkal meg átállással, teljesen máshol tartanának, de még az nVidia is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ThePoweR Terro...
2010.09.02. 10:42
Na oké. De neked teljesen mind1 nem? Ha most az árat nem nézzük. Csak jobban mennyen mint a másik. AMD is csinálhatná 32nm-en. De nem csinálja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Terror
2010.09.02. 17:09
Nekem aztán mindegy, csak az ár meg a fogyasztás legyen arányos a teljesítménnyel (elég ritkán szokott).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!