iPon Hírek

Frissíteni kell az SSDNow V100-as meghajtók firmware-ét!

Dátum | 2011. 03. 28.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | ADATTÁROLÁS

A Kingston egy sajtóközleményt adott ki nemrégiben, amelyben felhívja az SSDNow V100-as SSD meghajtóval rendelkező felhasználók figyelmét arra, hogy a sorozat egyes tagjainál egy firmware hiba miatt esély van az SSD meghajtó meghibásodására, amely miatt mindenképpen érdemes, sőt, majdhogynem kötelező frissíteni a szóban forgó termékek firmware-ét.


A gyártó hivatalos weboldalán is megtalálható felhívásból az sajnos nem derül ki, hogy pontosan milyen firmware hibáról van szó, a közlemény csak annyit említ, hogy a hiba a mérnökök szerint csak a lenti felsorolásban olvasható SSD meghajtók kis százalékát érinti. Ennek ellenére a Kingston szakemberei minden, az alábbi felsorolásban jelen lévő SSDNow V100-as meghajtóval rendelkező felhasználó számára azt ajánlják, hogy az adott SSD meghajtóról mentsék le fontos adataikat, majd frissítsék a termék firmware-ét annak érdekében, hogy elkerüljék a meghibásodás lehetőségét és megvédjék adataikat, illetve rendszerüket. Amennyiben a weblapon található PDF formátumú dokumentumot is elolvassuk, akkor kiderül, hogy a firmware hiba következtében bootolási problémák léphetnek fel, amelyek miatt nem indul az adott rendszer.

Az érintett SSDNow V100-as meghajtók listája (termékkód szerint):


A friss firmware beszerzéséhez (2,81 MB-os ISO fájl) és a frissítés menetének megismeréséhez erre az weboldalra kell ellátogatni, a gyakran ismételt kérdésekre pedig itt találják a válaszokat az érdeklődők. A Kingston illetékesei nem győzik kihangsúlyozni, hogy a felsorolt termékek közül is csak kevés meghajtót érint a probléma, de mivel jobb az elővigyázatosság, így a felhasználók érdekeit szem előtt tartva azt ajánlják, hogy a tulajdonosok az érintett SSD meghajtók mindegyikén frissítsék a firmware-t.

A közlemény azt is kihangsúlyozza, hogy egyéb Kingston SSDNow sorozatú SSD meghajtókat NEM érint a firmware bug.
 

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

28. Ipadnak
2011.03.28. 16:49
Hahh... hiszi a piszi... Intel, kingston, nvidia, még valaki?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Georg17
2011.03.28. 16:57
Na holnap megcsinálom. Ma már nem akarok belebonyolódni. Reggel 4-kor keltem. Még az is lehet, hogy utána legyalulom az SSD-t. S újra rakom a Windows-t is. Mostanában érdekes dolgokat művel.
Szerencsére az angol nyelvű leírás részletes és érthető. Holnap kiderül, mire jutok vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Georg17
2011.03.28. 17:02
Jah...! A Kingston SSD mellé még egy Sanda Banya alaplapot kellett volna venni, megy Gigabyte 6850-es vidkarit és most valszeg láncfűrésszel darabolnám fel a konfigot.
Azért ez már tényleg kezd gáz lenni, hogy félig kitesztelt cuccokat dobnak ki piacra, aztán meg foltozgatják vagy cserélik. Ilyen időket élünk. Pénz beszél....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Ipadnak
2011.03.28. 17:08
Vettél volna inkább GTX 590-et leégetős driverrel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. joee69
2011.03.28. 17:36
Ez már tényleg gáz. Pedig én is ezt néztem ki, csak most nem maradt lóvém. Elköltöttem Sandy-s gépre, de még szerencsém volt hogy csak februárra hirdették az i3-at, így kiderült az alaplaphiba vásárlás előtt.
Frissítés után újra kell telepíteni a win-t meg mindent?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. J.o.k.e.r
2011.03.28. 18:11
Minden gyártó ajánlja, hogy firmware frissítés előtt mentsék a felhasználók az adattárolón található adatokat, nem csak SSD meghajtóknál, hanem merevlemezeknél is. Baj esetén ezzel bebiztosították magukat, mert ugye ők szóltak...

A frissítéssel nem tűnik el semmi az SSD-ről, nem kell Windows-t sem újratelepíteni. Ha minden jól megy. Ha valami hiba történik, akkor meg ugye ott a mentés. Nálam eddig hiba nélkül mentek az SSD és a HDD FW frisítések, sosem volt adatvesztés, de azért minden esetben van mentés a frissítés előtt álló adattároló tartalmáról. Az ördög nem alszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. arn
2011.03.28. 18:36
csak tudnam, hogy mit csinal, akinek fogalma nincs, hogy ilyenje van a gepben... mert valszeg a vasarlok 90%a azt sem tudja, hogy mi az a firmware. a maradek 90% meg nem hall a hirrol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. morgyi
2011.03.28. 19:02
SSD-t azért nem 1bites userek szoktak venni. Azért ahhoz picit drága. Meg aki nem ért hozzá az meg azért sem vesz ilyet mert "csak 64 giga...szar..." alapon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. jozsefm
2011.03.28. 19:09
Azért annak elég kicsi a valószinüsége ,hogy ne tudná valaki ,hogy SSD-van a gépében,és annak is hogy milyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. fxdx
2011.03.28. 20:00
Nem mindenki szakértő aki vesz gépet:
Bemegy az igazgatónő a boltba, megveszi a laptopot, mert szép a színe.
És drágább mint a főmérnöké.
A vállalati jogász kap egy kicsit olcsóbbat. stb...
Azt se tudják mi van benne.
Vagy egy átlagos orvos foglalkozik azzal, hogy mi van a gépében?
Csak köztünk divat az alkatrészenkénti vásárlás, meg szerelgetés. Pénzesebb helyeken már nem.
Szóval ez ezért ciki hiba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Menthix
2011.03.28. 20:46
#9 Meg azért nehogymár a vásárlók 180%-a ne tudja frissíteni a fw-t!
Na meg a többi 386%
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. prohlep
2011.03.28. 20:54
"Csak köztünk divat az alkatrészenkénti vásárlás, meg szerelgetés. Pénzesebb helyeken már nem."

Ez bizony igaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. jozsefm fxdx
2011.03.28. 20:54
Ez igy igaz, de : annak is van gyereke, az majd tudja mit kell vele csinálni, de ha nincs akkor úgyis szól a rendszergazdának,mihelyt a legkisebb gondja lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Georg17
2011.03.28. 21:06
Azt azért ne feledjük, hogy a felsorolt Kingston SSD-k kis százalékánál valószínű a hiba előfordulása. Úgyhogy akár meg is lehet úszni a dolgot.
Az enyém például tökéletesen működik, de azért holnap megcsinálom a FW frissítést. Hátha elrontom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. DudeHUN
2011.03.28. 21:17
"A Kingston illetékesei nem győzik kihangsúlyozni, hogy a felsorolt termékek közül is csak kevés meghajtót érint a probléma..."
Ja nálunk a 64 gigásból eddig 3-ból 2 beszart. Csak pár százezres károkat okozott ezzel a kis bakival a vállalat. Persze a meghajtókat szó nélkül cserélik btw.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jozsefm DudeH...
2011.03.28. 21:27
Elég ritka dolog ez,nem szoktak ilyen arányban pusztulni, mi történt velük!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. enterix
2011.03.28. 22:50
Tavaly november óta 4 db-ot vettünk a cégnél. Kb. 1-1,5 hónapja az egyik nem indult be. CHS azonnal cserélte, minden kérdezősködés nélkül. Múlt pénteken a második halt meg. A kollégám elvitte adatmentésre, ma röpke 200 ezerért megcsinálták. Nem közölték vele hogy firmware probléma, hanem szétbontották. Rá pár órával jelent meg a publikáció a hibáról. Kérdezem: a Kingston megtéríti a kárunkat? Adatmentés költsége plusz az, hogy szétbontva már nem tudom érvényesíteni a garanciát. /Az adatok most fontosabbak voltak, mint a cucc cseréje egy másikra/ Szeretnék "illetékes" vélaszt kapni erre a kérdésemre. A sors fintora, pont az iPon-nál vettük ezt a példányt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. polarx
2011.03.28. 22:51
fx: itt helybe az ekg-s gép gépház alapján és os alapján egy p2-es max p3-as az orvosi gép kimerül egy 3-4 éves talán 2 magos procival rendelkező laptopba meg egy másik kb 1 magos asztali gépbe. kétlem hogy a menő orvosok ilyesmire költenek inkább szeretnek mindent megúszni kb 0 forintból.. bemész a patikába az összes ott lévő "gyógyszerész" a turiból öltözik, mindnek ugyan olyan feje és mindegyik sóher
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jozsefm enter...
2011.03.28. 22:56
Erre csak a bolthoz topicban tudnának "illetékes" választ adni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. petike2004
2011.03.28. 23:13
és már egyet is értek azzal a sulykolással,hogy a winyó ideje lejárt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm petik...
2011.03.28. 23:21
Nem egészen adattárolásra még jó darabig fog zúgni a gépeinkben!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. enterix jozse...
2011.03.28. 23:21
Úgy érzem "költői" a kérdésem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Mizo82
2011.03.29. 05:56
Remek... nálunk a cégnél is ilyenek vannak... A 64GB-s verzióból nekem is van egy az itthoni gépemben.

Valahogy nem emlékszem arra hogy régen lettek volna ilyen jellegű problémák a hardverekkel. Most meg... minden héten kiderül valamiről hogy problémák lehetnek vele... Hová tart ez a világ?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozsefm enter...
2011.03.29. 07:58
Igen leginkább az ilyen termékek üzleti célú felhasználása esetén, adatvesztésből erdő másodlagos károk tekintetében.Az külön kategória,amire teljeskörüen kiterjed az ilyen féle felelősség, sajnos árban is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. stefiboy
2011.03.29. 10:16
átlaguser mit használ ki ssd-ből jelenleg? naagy semmit. aki vett ilyet, annak értenie is kell hozzá nem kicsit, meg tudja h. mire való. Meg még eléggé "új" cucc, nem annyira kiforrott. Valszeg nem is tesztelik ki minden lehetőséget, mert akkor konkurencia előbb dobja piacra, és az ugye nemokés.
Azért nem árt a gyártóval jó kapcsolatokat tartani. SSD-nél nemtom van-e beregisztrálás, de pl. nyomtatómnál is volt gond driverrel. Magától jött az update. Komoly gyártó így oldja meg. Gigabyte-nál már nekem kellett túrkálni honlapon bios update ügyében, de fent volt honlapon. Elég kritikus hibája volt, vmi hűtéssel kapcsolatban volt gondja. Megkerestem, feltettem, és műxik. Ma már valóban illene automatikusan intézni ezeket.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Georg17
2011.03.29. 17:43
Megcsináltam az FW frissítést. Pont olyan könnyen ment, mint ahogy a leírásból tűnt. Szuper!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. FMaria
2011.04.04. 23:49
És újrahúztad a Win-t vagy nem kellett?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. FMaria
2011.04.05. 22:54
Hello!

Megcsináltam én is, nem volt semmi gond.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!