iPon Hírek

Frissülő OpenGL, elismert DDR3L szabvány

Dátum | 2010. 07. 28.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Khronos csoport – ami az OpenGL technológia mögött áll – kiadta a 2D/3D API legfrissebb változatát, amely extra szolgáltatásokkal bővíti az eddigi repertoárt. Ezzel majdnem egy időben a JEDEC is bejelentette, hogy az alacsony feszültségű DDR3-as memóriaszabványt, vagyis a DDR3L-t elismerte hivatalos memóriaszabványként, így hamarosan szélesebb körben is feltűnhetnek az energiatakarékos chipeket használó memória modulok, illetve konfigurációk.

OpenGL 4.1: hamar érkezett a frissítés

A Khronos Group közleménye szerint a szabvány frissítése visszafelé kompatibilis az eddig megjelent változatokkal, sőt, a mobil rendszerek által használt OpenGL ES 2.0-val is. Ez utóbbi azért fontos, mert ezáltal a PC-s és mobil OpenGL alkalmazások között egy átjáró nyílt, vagyis a fejlesztők egyszerűbb helyzetben vannak, ha alkalmazásukat egyik rendszerről a másikra kívánják portolni. Fontos újítás a 64-bites lebegőpontos komponens vertex shaderek támogatása, amelynek alkalmazása nagyobb geometriai pontosságot eredményez.

OpenGL 4.1A listán megtaláljuk még a friss ARB bővítményeket is. Az egyik fontos elem a listán az OpenGL szinkronizációs objektumok és az OpenCL esemény objektumok összekapcsolásának lehetősége, amelynek köszönhetően hatékonyabb OpenGL-OpenCL együttműködés valósítható meg. Sok egyéb mellett a hibajelentés és a hibaüzenetek kezelése is javult, ami megkönnyíti a programozók munkáját. Akit érdekel az OpenGL 4.1-es verziója által kínált összes újítás, az itt megtekintheti a hivatalos listát.

DDR3L: immáron hivatalosan is elismert szabvány

A JEDEC végre elismerte hivatalos szabványként a DDR3L technológiát, amely az alacsony feszültség mellett üzemelő memória chipek alapjául szolgál. A hivatalos elismerésnek hála megkezdődhet az 1,35V-os feszültséget használó memória chipek terjedése. Azáltal, hogy a chipek a DDR3 szabvány által meghatározott 1,5V-os üzemi feszültség helyett csak 1,35V-on üzemelnek, nagyjából 15%-nyi fogyasztás takarítható meg azonos órajel mellett.

A DDR3L szabványra épülő chipek szórakoztatóelektronikai eszközökben, noteszgépekben, különböző mobil konfigurációkban, hálózati eszközökben és számítógépekben tűnhetnek majd fel a nem is oly távoli jövőben. A frissített DDR3-as „szabványkönyv” itt tekinthető meg.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. Terror
2010.07.28. 10:30
Teszt a fogyasztásbeli különbségekről

A megspórolt áram árából egy egész Ferrari kijön!De legalább lehet, hogy az 1866-os/2133-as modulokra nem kell égigérő hűtőborda.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. yany
2010.07.28. 10:30
Hogy-hogy egy hírbe került ez a két külön téma? Engem nem zavar, csak kíváncsiskodom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. twollah
2010.07.28. 11:52
Időközben kijött az Nvidia a Forceware 259.09 driverrel ami már támogatja az OpenGL 4.1-et.
Bővebb infó itt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. huskydog17
2010.07.28. 17:03
Tök jó, hogy az OpenGL a 4.0-tól szintén tud hardveres tesszellációt, remélem jó pár játékban ezt fogják használni, mivel nagyon jó lenne ha a tesszellálás sebességét is lehetne tesztelni DX11 és OpenGL fronton, hogy mennyi a különbség, esetleg melyik a gyorsabb. Ez még azonban szerintem nagyon nagyon messze van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Azrael
2010.07.28. 23:23
Tuti hogy a DX11 lesz a gyorsabb, mégpedig a driver miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. _DiEGO_
2010.07.29. 14:29
ATI 10.x drivere adja a OG4-et , HD38xx mint látható OG3.3 ig 100%-ban .



Időközben kijött az Nvidia a Forceware 259.09 driverrel ami már támogatja az OpenGL 4.1-et.

És mellik NV kari támogatja az OG4 vagy épp 4.1 -et? nos
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!