iPon Hírek

Furcsaság: kétmagos Athlonból négymagosat!

Dátum | 2009. 04. 27.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Néhány héttel ezelőtt nagy port kavart fel az a tény, hogy a három maggal rendelkező AMD Phenom II X3 720BE processzor esetében a negyedik, gyárilag letiltott magot is engedélyezni lehet, sőt, kis szerencsével ez a mag is stabilan működik. Most úgy tűnik, hogy a rendkívül népszerű kétmagos AMD Athlon X2 7750 BE processzornál is elérhetőek a kikapcsolt magok.

A képminőség nem a legjobb, de a lényeg látszik.
Egyes AMD 790-es alaplapoknál, amelyek régebbi BIOS-szal rendelkeznek, ugyanúgy eljátszható a további magok engedélyezése, mint a hárommagos processzor esetében volt, így egy újraindítás után - ismét csak kis szerencsével – a kétmagos processzorból négymagos varázsolható. Ennyire egyszerű a történet: mindössze engedélyezni kell az Advanced Clock Calibration opciót, amely eredetileg a hatékonyabb tuningot szolgálja, de „mellékhatásként” engedélyezi a letiltott processzormagokat is. Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a két letiltott mag jó eséllyel sérült (nem véletlenül vannak letiltva, és a processzort sem véletlenül értékesítik kétmagosként). Amennyiben a rendszer instabil, mindössze egy újraindításra és egy CMOS Clear-re van szükség, ezek után visszaáll az eredeti állapot. A trükk a források szerint a BIOSTAR és az Asrock egyes alaplapjainál működik.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

19. menzi
2009.04.27. 10:32
VISSZA A HIRHEZ

én 2 maggal is elégedett vagyok, nekem még nem kell több...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. szabtam
2009.04.27. 11:03
menzi:
- én pedig 1 lóerővel... - mondta overdose gazdája....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. poczkodi
2009.04.27. 11:27
Ugyanazt a terméket beskálázzák pénztárca vastagsághoz mérten, lényeg hogy mindenki fizessen érte, aki él és mozog. Addig működik, amíg ki nem derül, hogyan lehet kijátszani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. fecaa
2009.04.27. 11:53
poczkodi:
Igen,teljesen igazad van.

Tehát látszik,nem hogy plusz erőfeszítés nekik jobbat gyártani,hanem attól tart tovább a gyártás,h. lebutítsák-elforrasszanak egyes pontokat rajta,stb.- a hardvert.
Ez mit mutat?Azt,hogy a hülye vevő nehogy már jobbat kapjon,mint amennyi hasznot generál az eladó cégnek.Ezért,ha nem tud/akar többet kiadni a cuccra,akkor még arra is hajlandó a gyártó,h. plusz munkával megbirizgálja,h. lassabb legyen a proci-ahelyett,h. nem butítaná le,és így a jó ár/érték arányát kihasználva verseny-előnyhöz jutna a többiekkel szemben.
De hát egy PC-guru,úgyis úgy álligatja be a prociját,ahogy akarja...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. szabtam
2009.04.27. 12:06
a gyártóknál ez a fajta lebutítás egy jó, gazdaságosságot növelő technológia. így nem kell kidobni a gyártás során félresikerült 4 magosokat. ez végső soron nekünk is jó, mert az olcsóbb kihozatal az árban is jelentkezhet.
az ilyen módon való skálázás nem egy elítélendő dolog. szerintem.

amikor tökéletsre sikeredett hardvereket butítanak le, a marketing okú skálázás miatt, az már boszantó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. inform
2009.04.27. 12:18
Aki esetleg nem tudná, anno az ATI kártyáinál is működési rendellenességek miatt tiltották le a pipe-okat.
Ezt az eljárást egyébként még Sir Clive Sinclair (igen a Sinclair Spectrum atyja!) találta ki. Így a csak félig hibás chipeket is fel lehetett használni, ezzel csökkentve a gyártók veszteségét. Természetesen ez az árakon is meglátszott, olcsóbb lett nagyon sok termék mégis maradt haszna az előállításnak. Aki hibás processzormagot bekapcsol az elég nagy hibát követ el. Ezzel az adataira is veszélyt jelent. Ez persze a sufni-tuningban utazókat sohasem zavarta. Csak a terméket nem kellene szidni utána hogy micsoda dolgokat művelt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. fecaa
2009.04.27. 12:46
Vki régebben írta,h. ő bekapcsolta saját 4. letiltott magját a 3 mellé,és működött.A gyártó nem tudja 100%-osan kideríteni,h. most használható,vagy nem a (3.),4. mag?Ha meg használható,akkor eladhatná normál áron,nem letiltva egyes magokat a prociban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. menzi
2009.04.27. 12:48
már az x3-as hírnél sejtettem h hasonló okosság lesz a 7750-emmel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. L*ux
2009.04.27. 13:31
Na csak ezért a fent nevezett alaplapok egyike se kellene, még 'ingyé se...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Szedah
2009.04.27. 13:45
Ennek van még egy oka:

Gyárt mondjuk a cég 4.000.000 darab processzort. A felméréseik, illetve a visszajelzések alapján igény van 3.000.000 darab 3 magosra, és 1.000.000 darad 4 magosra. Namost mondjuk q. jó a gyártási technológiájuk, és kijön 3.500.000 darab 4 magos, és 500.000 darab 1 hibás maggal, vagyis 3 magos.
Ugye most gyárthatnák addig a feles procikat, amig kijön a megfelelő számú "selejt", vagy letilthanak 1 procit a jó 4 magosokban is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. gyiku
2009.04.27. 14:01
hu de sok okos ember van itt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Csaber
2009.04.27. 15:20
szabtam: szerintem a HD4830-as 800Sp szerintem a selejtes HD4850-esekből "készítették" nem bírták a referencia órajelet de a 4830-asét igen, akinek sikerül beüzemelni a letiltott 3.-4. magot az örülhet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. galestarsa...
2009.04.27. 15:48
Öhm akkor amd X2 5200+os procimból nemlehet előszedni még 2 magot?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. StevyXIX
2009.04.27. 16:13
Nem az eleve kétmagosnak készült, nincs benne semmi sem letiltva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. pluto
2009.04.27. 20:09
Igazából Szedah ez nem így van, pedig sokáig én is ezt hittem, de TechPowerUP-on mondták, hogy ha ilyen jó arányban készülnek jó négymagos processzorok akkor négymagosként adják ki, és csökkenti a 4 magosok árait. Mivel általában aki 3 magosat vesz, az kétmagosat már nem akar, egy 4 magos pedig még inkább megvenne. Ezért akkor szoktak bejelenteni árcsökkentést, vagy ha túl sokat adnak el, vagy ha nagyon jó százalékban készűl hibátlan CPU. Viszont, a Phenom X2 esetében szinte mindig bekapcsolható + egy mag, mivel 2 magos processzorra nagyobb kereslet van mint 3 magosra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. jadam92
2009.04.27. 20:12
erröl már 2 hete tok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Joachim21
2009.04.27. 21:34
Szokásos AMD parasztvakítás... vegyed ezt, mert ez valójában 2x annyit tud... közben meg kiszórt néhány ilyen darabot a tesztereknek...a sok bolond meg szalad érte, hogy majd ő annyi pénzért Phenom 2 940est kap...persze :lol:
Eddig itthon hány ember aktiválta a phenom2 X3asában a 4. magot?
Hány ember talált idehaza 800shader procival szerelt 4830ast???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Nurba
2009.04.28. 01:34
Itthon jelenleg nem sokan rendelkeznek SB750-es lappal és ez mellé X3 710-el szerintem. Valszeg jól sikerült a technológia váltás. Idővel nem alacsonyabb órajelen stabil phenomok fognak jönni, hanem 3,2GHz-sek. Szvsz tényleg nincs annyi hibás, mint amennyit a piacra szántak (Gondolom a 4 magosok árát is tartani szeretnék, amig nem szükséges az árcsökkentés - minek igérjen még alább, ha így is vonzó a termék), így van valamennyi %, amivel ez frankón megcsinálható oszt örömésbódocság. Lehetne a neve Phenom X3 Surprise
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pluto
2009.04.28. 20:45
Joachim, ebben semmi parasztvakítás nincs. Ha be lehet kapcsolni akkor belehet, ha nem akkor pedig nem. Most pedig sztem a felső kategória kivételével mindegyik árkategóriába jobb egy AMD-s megoldás. Főleg hosszútávra tervezre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!