iPon Hírek

G-Sync Upgrade Kit az ASUS-tól, szerelési útmutatóval

Dátum | 2014. 01. 16.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia G-Sync támogatása dinamikus képfrissítési ráta biztosításával éri el, hogy a G-Sync modullal ellátott monitoron a különböző tartalmak zökkenőmentesen, folyékonyan, apró akadozások nélkül jelenjenek meg. A vállalat illetékesei nemrégiben arról rántották le a leplet, hogyan működik a G-Sync támogatás akkor, ha az adott kijelző 4K-s felbontást használ: a demó igencsak meggyőző volt, még a mellékelt videón is szépen előjöttek a G-Sync előnyei.
Most újabb fontos eseményre került sor G-Sync fronton. Ugyan a G-Sync támogatással ellátott monitorok majd csak az idei év második negyedévétől kezdve lesznek elérhetőek kereskedelmi forgalomban, az ASUS átalakító csomagja már kapható, amellyel a VG248QE monitorból némi szerelés után G-Sync támogatással ellátott megjelenítőt faraghatunk.
A G-Sync modul
A szerelésben a részletes, 19 oldalas PDF dokumentum mellett az alábbi videó is nyújt némi segítséget.
Mivel a monitor házának megbontása garanciavesztéssel járó cselekmény, így érdemesebb felkérni a feladat elvégzésére az ASUS legközelebbi szervizközpontjának munkatársait, nehogy magánakciónknak a monitorunk lássa kárát. Maga a G-Sync Upgrade Kit egyébként 199 dollárba kerül. Aki G-Sync monitort szeretne, de nem akar saját maga barkácsolni és bevállalni a garanciavesztéssel járó kellemetlenségeket, alternatívaként akár a korábban bejelentett, 800 dollárba kerülő RoG Swift PG278Q monitor érkezését is megvárhatja, amely immár G-Sync támogatást is kap, gyárilag.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

18. Bzsolt
2014.01.16. 19:43
Azért van pofájuk egy komplett monitor árát elkérni egy amúgy ingyenes technológiáért lol! D És van aki még meg is veszi...
Az utóbbi időben óriásit csalódtam az nVidiában. Az előző két kártyám zöld volt, de ilyen lehúzások után biztos nem lesz még egy!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. 5hR3kY
2014.01.16. 20:43
Nem is nVidia cucc lenne ha nem lenne ordenáré árra belőve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. tibaimp
2014.01.16. 21:26
Elég gányolás ez a szerelés, több csati el volt már törve, ha jól láttam, szóval nekik sem sikerült elsőre, de tőled elvárnák, hogy csináld magad...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Rojik Bzsol...
2014.01.16. 22:11
Elméletileg a technológia licenszelt, tehát nem ingyenes innentől, hacsak az Nvidia nem úgy gondolja. Egyébként tényleg adhatnák ingyen, mint pl. az AMD a Mantle-t. Nekem is egyre kevésbé szimpatikus az Nvidia, de még egyéb más ok miatt is, csak most fáradt vagyok részletezni .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. standoff
2014.01.16. 23:04
Durva! Szóval veszek egy új Asus monitort 3 év garival, és laza 50-60 ezerért elveszthetem a garanciát.
Lazán megéri!
Inkább ezért a 100-120k-ért veszek egy AMD karit, oszt hamarosan jön majd a mantle!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. zoomcns
2014.01.16. 23:32
Az AMD alternatívája is csak annyira "ingyenes", mintha a G-Sync már most be lenne építve minden monitorba. Ugyanis az igaz, hogy az AMD grafikus kártyák (állítólag) már 3 generációja tudják a váltózó frekvenciájú képfrissítést, csak azt felejtik el hozzátenni, hogy azt a kijelzőnek is támogatnia kell... abból meg egyelőre nem sok van, mert nincs rá szabvány.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. RCAy1ZSpT5
2014.01.17. 00:58
Mit keverik az emberek a szezont a fazonnal?
Az AMD Mantle egy proprietary API. Egyáltalán semmi közük egymáshoz.
Sőt, ez legalább valami látható változás. A Mantle-ről azóta sincs információ. Battlefield 4 patch sehol. Jóslatok vannak csak, amik 5-10%-os növekedést tippelnek. Én még azt is soknak találom.

(AMD kártyát használok - 7870-et. A GCN jó dolog jelszó törésnél illetve hashelésnél... de a Mantle egy baromság. A proprietary API-k kora leáldozott, és akkor az AMD előveszi újra? Nemár. Egy lépést előre, majd kettőt hátra? ... )

@Rojik: Ugyanúgy licenszelt mint a Mantle. Mantle-t se tudod Intel vagy Nvidia kártyán használni. Ugyanott vagy. Aztán majd jön a Mantle v2, v3, meg az újabb GCN-ek. Persze az új Mantle majd valami új apró effektet is hoz magával, amit a régi kártyák már nem tudnak. Mindenki tudja merre tart ez az egész.

@G-SYNC: Véleményem szerint a végleges ára nem lesz ilyen vészes.. aztán majd meglátjuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. zoomcns RCAy1...
2014.01.17. 01:38
Mert jó az AMD marketingje

Sikeresen elültették az emberek fejében, hogy a Mantle az valami világmegváltó dolog, amit csak "bele kell tenni a driverbe" és egycsapásra 2x olyan gyors lesz minden. Az már teljesen mellékes, hogy a játékfejlesztőknek újra kell írniuk az összes enginet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. DogTheDog
2014.01.17. 08:32
Az ASUS eseteben az arakon meglepodni balgasag.
Ha most kivonjuk a 800 dollaros moncsi arabol a 200-at,ami persze brutalis tulzas,de legyen,akkor a maradek 600 sehogy sem lesz elfogadhato egy 27-es TN moncsira,Az ASUS megint csak a duplajaert akar ertekesiteni mindent,azoknak,akiknek ez az elsok kiozott kell.
Jo lenne megtudni,hogy ok mennyit fizettek az nV-nek/darab a lapokert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. 5hR3kY zoomc...
2014.01.17. 13:17
A FreeSync-hez elég a monitorok firmware-ét frissíteni, és nem kell bele 60 ezres cucc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. 5hR3kY RCAy1...
2014.01.17. 13:38
Ez tényleg látható változás, már ha van 60 ezred.

Amúgy van Mantle demó, csak tájékozódni kellene: [LINK] Én tényleg úgy látom hogy ez két lépés hátra a fejlődésben.

zoomcns: Nem kell újraírni az összes engine-t, mivel az új játékokba vagy belerakják, vagy nem, a régieket meg nem fogják piszkálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. zoomcns 5hR3k...
2014.01.17. 16:13
Igen, valsz nem fogják, de az új játékoknál is kétszer meg fogják gondolni hogy megéri-e nekik csinálni egy Mantle verziót. Talán ahhoz lehetne hasonlítani, mint amikor van egy Direct3D engined, és át akarod portolni OpenGL-re is, hogy fusson Linux/OSX alatt. Az sem 2 napos meló, lásd BF4 hercehurca
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. zoomcns 5hR3k...
2014.01.17. 16:29
Na elfogyott a szerkesztés

Szóval freesync: igen, ezt mondja az AMD, de egyrészt elég ködös hogy mit is kéne frissíteni (belekeverik a triple bufferinget, ami viszont többnyire input lagot eredményez), másrészt meg hány embert ismersz akik frissítettek firmwaret MONITORBAN? VGA kábelen keresztül nem fog menni szerintem, minimum valami USB bemenet kell hogy bármit tudjál frissíteni, ami inkább csak tv-ken divat. Szervizbe vinni meg nem tudom hányan fogják ezért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. 5hR3kY zoomc...
2014.01.17. 16:53
Teeee! Itt sem a már eladott monitorokban kell gondolkodni, hanem az újakban gyártó oldalon! Nem kell nekik még egy 200 dolláros cuccot belehegeszteni, hanem elég egy firmware módosítás. Amúgy meg az nVidia is kussban van arról hogy tulajdonképpen mit is csinál ez a cucc konkrétan.

A játékoknál elég ha az engine tudja a Mantle-t, nem kell minden egyes játéknál külön belerakni. Ellenben ha nem tudja az engine akkor igazad van, nem két nap belerakni hanem csak két hónap.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. zoomcns 5hR3k...
2014.01.17. 17:14
Ezért mondtam hogy jó a marketingjük, a freesyncről is azt hiszi mindenki hogy belerakják a videodriverbe ingyér' oszt hurrá, holnaptól fríszinkelek

Egyébként nem hiszem hogy a G-Sync annyival megdobná az eleve azzal gyártott monitorok árát. A beszerelhető kártya szerintem azért olyan drága, mert nem csak hozzáad valamit, hanem le is kell cserélnie a panelvezérlés nagyrészét. Ha eleve G-Sync-kel gyártják, akkor már nem kell belerakni az "elavult" vezérlést. Persze ez csak tipp.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kiskoller
2014.01.19. 10:42
A Mantle nem más, mint a Glide 2014-es verziója. Az is bukás volt, ez is az lesz. Nem akarnak a fejlesztők lassan 4-5 különböző API-ra fejleszteni:

-Direct3D 9
-Direct3D 11
-OpenGL (ebből azért nem fognak több verzióra, legyen a 4-es)
-Mantle
-Nvidiás saját lib-ek

Erre rájön a 4-5 különböző konzol API-ja.

Egy multiplatform játéknál ott tartunk, hogy 10 játék kódját kell megírni. Ti komolyan azt gondoljátok, hogy erre fogják elpazarolni az idejüket a fejlesztők?

Megírják DX9-re vagy DX11-re a játékot, és kész. Még OpenGL-re is lusták megírni a játékokat, aminek mondjuk mérhető (bár kicsi) piaca van, míg a Mantle-nek még ez sincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. multihosti... kisko...
2014.01.19. 13:47
A DirectX-nél nem kell különböző verziókra megírni a kódot elég a legújabbra és leskálázza, OpenGL-re való fejlesztés opcionális, nincs rákényszerítve a fejlesztő, hogy megcsinálja. Ugyanígy az nVidia Physx amit nem igazán használnak ki.

A nextgen konzolok pedig már egységes architektúrával készültek, úgyhogy ez a probléma is ki lesz küszöbölve. Ez azért inkább 2 mint 10 játék kódja...

A Mantle-t meg úgyis csak AAA-s címek fogják támogatni, ahol van arra pénz, hogy a szebb látványért vagy a több FPS-ért megcsinálják.

OpenGL-nek van piaca? 99% az asztali gépeknek Windows-t futtat, azon pedig van DirectX, így nem igazán van motiváció megírni OpenGL-ben a programot. A Mantle viszont működni fog az összes ATI kártyán, nem csak a GCN architektúrával rendelkezőn, tehát a Mantle piaca kb. a diszkrét grafikus kártyával rendelkező PC-s piac több mint fele...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Anteris
2014.01.19. 23:24
A Mantle nem csak az AMD kártyákon fog működni, hanem az nVidia kártyákon is!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!