iPon Hírek

Galaxy videokártya két GF104-es GPU-val

Dátum | 2011. 03. 12.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az EVGA műhelyében már elkészült egy olyan videokártya, amelyen két darab, a GeForce GTX 460-as videokártyákról ismert GF104-es GPU helyezkedik el, méghozzá 2 x 1 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memória társaságában. Most a Galaxy is bemutatta saját megoldását a témában: a gyártó egy fehér nyomtatott áramköri lapra alapozó különlegességgel száll majd harcba a piacon.


A Galaxy két darab GF104-es GPU-t tartalmazó videokártya újdonsága még csak prototípus formájában létezik, ugyanis a terméken a gyártó mérnökei még mindig dolgoznak. A GF104-es GPU-k 336 CUDA maggal rendelkeznek és belső SLI kapcsolaton keresztül kommunikálnak egymással, illetve az adott rendszerrel. Az újdonság erős VRM áramkörrel érkezik, amely két darab nyolctűs PCI Express tápcsatlakozón keresztül szerzi be a működéshez szükséges áramot. A GPU-k 2 x 256-bites adatsínen keresztül kapcsolódnak a 2 x 1 GB-nyi GDDR5-ös típusú fedélzeti memóriához.


A GPU, a CUDA egységek és a fedélzeti memória órajelével kapcsolatban nem érkeztek információk, de az tudható, hogy ez a videokártya is kínál 3D Vision Surround támogatást csak úgy, mint az EVGA megoldása. Érdekesség, hogy a Galaxy a két GPU között nem a szokásos NF200-as PCIe híd chipet alkalmazta, azt ugyanis rendkívül nehéz beszerezni, legalábbis a források ezt állítják. Amennyiben a Galaxy által alkalmazott PCIe híd chip beváltja a hozzá fűzött reményeket, akkor a többi AIC partner is elkezdheti saját, két darab GF104-s videokártyájának megtervezését és gyártását.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

56. myckie2
2011.03.12. 14:16
Niiiice
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. FFnF
2011.03.12. 14:20
Megindul itt is a többmagosítás és néhány év múlva a videokártyák is 4/8/16 maggal lesznek szerelve. Az egyetlen gond, hogy amíg a CPU-knál ez remekül bevált, addig a GPU-k a hatalmas hőleadás miatt egyre ormótlanabb hűtőket kapnak és lassan nem is fér másik kártya a gépbe, mint egy darab videokártya. Hogy lehet az, hogy a CPU-k melegedését meg tudják oldani, a GPU-két nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. janamo
2011.03.12. 14:26
a magjaidat nem értem mert ez pl 2 GPU-s és nem 2 magos a másik pedig hogy a gpu-kba sokkal több tranzisztor van ami a hőtermelésbe azért nagyban beszáll meg az egész felépítés azért más
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. jozsefm
2011.03.12. 14:26
Na megjött ide is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. myckie2
2011.03.12. 14:28
Majd megoldják a hő problémát valamikor de biztos nem holnap
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. wethepeopl...
2011.03.12. 14:28
FFnF: Nézd meg, hogy mennyi egy felső kategóriás GPU és videókártya fogyasztása és egy CPU-é és rájössz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Zsohi
2011.03.12. 14:31
Szerintem meg inkább szálljanak vissza a földre a gyártok, mert a mostani kártyák fogyasztásai adati gyászosan magasak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. szabtam
2011.03.12. 14:31
érdekes darab, de:

nem hinném, hgoy erőben egy gtx295-nél sokkal többet fog majd tudni.
abból az egynyákos rev2-eset használt, garisat 60-ért bőven megkapni.
ez meg jóval drágább lesz...

dx11-el tud majd többet.

vagy úgy gondoljátok, hogy jóval erősebb lesz egy 295-nél?

ha pedig 3 kijelező + dx11 miatt veszi valaki, az csalódni fog, mert oda szerintem gyenge lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. RicMarten
2011.03.12. 14:42
Egyébként én is falra tudok mászni mikor ilyet hallok, hogy "dupla magos kártya".
Elég nevetséges szerintem, kettő vagy több mag egy DIE-on vagy 2 különálló GPU nagyon nem mindegy...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. XtreemX
2011.03.12. 14:58
Ma volt a kezeim ügyében alaposabb tesztelésre egy 6990-es kártya,és maradjunk annyiban hogy simán felveszi hangban a versenyt a 480-aimmal.. sőt... Úgyhogy ezek a 2 gpu-s megoldások számomra nem nyerték el a tetszésem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Terror
2011.03.12. 15:16
"Hogy lehet az, hogy a CPU-k melegedését meg tudják oldani, a GPU-két nem?"

Úgy lehet, hogy a legkályhább i7 980x 1,17 milliárd tranzisztorból épül fel, a GTX580 meg 3 milliárdból. Meg lehet nézni, melyikre mekkora hűtő kell. Szerintem pont, hogy a gpu-k hőleadása alacsonyabb, nem is kicsivel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Parano1d
2011.03.12. 15:17
Nem a gyártók hibája az, hogy egyre népszerűbbek a 2GPU-s kártyák, hanem inkább a piacé. Ha nem volna kereslet rá, akkor nem csinálnák, ennyi. A fogyasztás terén is mindenki olyan karit vesz, ami neki szimpatikus.
Amíg egy középkategóriás egychipes kártyával is vígan elvagyok, én sem venném meg, de biztos lesznek olyanok, akiknek kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Phantomstr...
2011.03.12. 15:53
Bizonyos szempontból nem lep meg, mert már a 6600GT-ból is volt DUAL változat, de az érdekelne, hogy mégis ki a célközönség? Akinek elég egy GTX580 teljesítménye, de ezt nagyobb méret, fogyasztás és melegedés mellett akarja?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. polarx
2011.03.12. 15:53
Paranoi1d: részben igazad van részben nem értem ezt a kereslet dolgot.. szerintem nem hogy kereslet nincs rá de igazán még igény se. 3 éves kártyával még bőven elvagyok (jó ezt aláírom hogy már nem maxon) De pl egy 260gtx-el 460gtx-el tényleg mennek a legújabb játékok is maxon (és akkor még az 560 gtx szóba se esett, ja meg ugye ez még csak közép kategória, ha nem volna elég ott a nagytesók) akkor milyen keresletről van szó?

szerk.: nem olvastam elöbb végig amit írtál csak az elejét, látom azért te is hasonló véleményen vagy hogy te is elvagy a közép kategóiával bőségesen. Viszont a kérdés még mindig aktuális bárki számára. hogy kinek? minek? ez a teljesítmény? (3dsmaxhoz se föltétlen kell ekkora hardware)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. carraroxt
2011.03.12. 15:59
Ez az egész csupán az e-pénisz növelésről szól. Egy 460/6850 páros is mindent visz HD-ban, de ha képesek vagyunk értelmes kompromisszumokat kötni a beállításokban akár egy 5770-es is vígan el lehet játszani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Csaber
2011.03.12. 17:18
akkor lehet színváltós is lenne fehéret kapsz egy furmark után meg fekete lesz de mindenképpen szép ami fontos egy plexis háznál
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. carraroxt
2011.03.12. 17:31
Ha már itt tartunk lazán lehetne mintát is nyomtatni a nyákra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Fzoltan
2011.03.12. 17:54
Van, aki FullHD-ben játszik. Van, aki 2560-ban. Nem kell egyből magatokból kiindulni. Ha nem lenne igény ilyen kártyákra, akkor nem készítenének. Ezen kívül egy későbbi dual kártyához mint tapasztalat is jól jöhet. Lehetséges, hogy ezen próbálták ki, hogy két GF100-as / GF110-es GPU összeköthető-e, és olcsóbb 460-al hibázni, mint 580-al. 6990 esetén ez a megállapítás nem él, ott a dual gpu-s kártyák külön osztályban játszanak.
Másrészről: különlegesség. Ez nem az e-penisről szól. Régen bélyeget gyűjtöttek, másnak meg ez tetszik. Attól, hogy valakinek van hatalmas bélyeggyűjteménye, még nem fogja mutogatni, mint ahogy akinek ilyen kártyája van, az sem biztos, hogy mutogatni fogja. Nekem pl. kifejezetten tetszik, mert különlegesség, szinte egyedi. Ugyanilyen különlegesség a 6600 dual, hazánkban a 4860-as kártya, a 4730 is viszonylag ritka, 4850x2 mint a fehér holló, pedig nem túl "menő" már egyik sem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. rabib
2011.03.12. 19:02
Azért készülnek ezek a videokártyák, mert van rá igény. Mindig van, aki megveszi, és Ők nincsenek kevesen világviszonylatban. Ne azt nézzük, hogy minek vagy kinek gyártsák az ilyen videokártyákat, hanem azt, hogy miért ne. Miért ne gyárthatnának "GTX460x2"-ket?

Az egy dolog, hogy sok embernek tényleg nincs szüksége ilyen videokártyákra. Az meg a másik dolog, hogy ahol nem számít a pénz, vagy csak kevésbé, ott, azok az emberek mindig is megvették és meg is fogják venni a számunka méreg drága, számukra olcsó alkatrészeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. jozsefm rabib
2011.03.12. 19:20
Nézzük a racionális oldalát. Két kisebb GPU-t sokkal könnyebb jó kihozatali arány és alacsony selejtszázalék, egyenletes minöség mellett legyártani mint egy baromi nagyot, már csak az egyszerübbsége okán is.Két kissebb csipet hűteni is könnyebb mivel eleve alacsonyabb a hőtermelése. A nyák csak kevéssel nagyobb mint egy 580 vagy 6970 esetében.Szerintem meg nem olyan halva született dolog ez azért!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. rabib jozse...
2011.03.12. 20:01
Így van. Igazad van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Multitask
2011.03.12. 20:10
Szép ez a fehér NYÁK. Tényleg lehetne nyomtatni valami érdekeset rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. jozsefm
2011.03.12. 20:16
Szép, egyébként jól látom ,hogy 4db ventillátor csatlakozó van rajta!?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. carraroxt
2011.03.12. 20:23
Hát különlegesnek különleges az tuti. Apropó, 4730-am nekem is volt (bár lett volna inkább 4860-am, akkor még meg is lenne).
Azért ezek nem olyan kis chipek ám, a másik, hogy dupla GPU-s nyákok mindig lényegesen drágábbak (már csak a viszonylag alacsony darabszám miatt is), nameg kell hídchip is, és a hűtése is érdekesebb. Szóval én továbbra is azt hiszem, hogy a 460x2 -őknek a realitását valószínűleg a beragadt GF104-esek kisöprése, és a normál GTX460-asok nyomott ára okozza. Ha nem így lenne 560X2 -ket kaptunk volna. Minden szempontból jobb ilyesmire a GF114-es, ráadásul lábkompatibilis is a GF104-el, így csak egy módosított bios kérdése lenne az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. somakb
2011.03.12. 21:11
Nem kell szidni egy ilyen kártyát, hogy minek. Nem is annyira a sebesség itt a lényeg, hanem az, hogy míg egy GTX580-al sem lehet 3d surroundot használni magában, nem lehet 3 monitoros rendszert kiépíteni ezzel már lehet, és mégsem kell SLI rendszert kiépíteni. Amennyiben olcsóbb lesz, mint a GTX580, ahogy pl az EVGA verzió is, és meg tud vele hajtani a vásárló 3 monitort (ráadásul 3d-ben, amennyiben erre igénye van), akkor szerintem már jól járt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. carraroxt
2011.03.12. 21:30
3 db 120Hz-es monitor? Már megint a végtelen pénzből gazdálkodó játékőrültek elenyészően kis táboránál tartunk. Az olyanoknak meg futja 580SLI-re is, ha épp nem 4x SLI-hez van kedve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. rabib carra...
2011.03.12. 21:46
agyarországon igen. Külföldön, a gazdag országokban már nem annyira nagy valami az SLI rendszer vagy a több monitor.

Tényleg többet ér azt nézni ilyenkor, hogy milyen jó, hogy ilyen videokártyák is készülnek, nem pedig azt, hogy egy újabb értelmetlenséggel gazdagodik a hardverek világa. Valahol valakinek, vagy inkább valakiknek úgyis megéri ez a dolog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. jozsefm carra...
2011.03.12. 22:02
Na jó, de necsak a játákos oldalát nézzük a 3db monitort lehet használni igy is:


és erre elég egy kártya is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. carraroxt
2011.03.12. 22:06
5450
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. lajthabala...
2011.03.12. 22:11
józsef.m

Elég beteg Én az Eclipse-et szoktam néha szétdobni két monitorra, és persze ha sok ablakom van nyitva mondjuk feladat-javításnál, akkor is szétszórom őket. De egy ablak három monitoron, az durva. Nem szeretem, ha a kávák megtörik a tartalmat.

Használnék egyébként három monitort is mert egyre gyakrabban kell, de nem tudom rávenni a Dell Studio-mat, hogy kezeljen két külsőt, miközben a sajátja is aktív marad, három monitorom meg nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. jozsefm lajth...
2011.03.12. 22:16
Én is kettövel kezdtem(5750-el) eleinte kicsit fura a káva, de idövel kialakul a cella látás!,és fel se tünik!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. rabib jozse...
2011.03.12. 22:16
Mik ezek a vasalási tervek, Kolléga?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. jozsefm rabib
2011.03.12. 22:32
Kolléga?! No fene kezd kialakulni az épitész frakcio, a gépészek már ugy is tulsulyban vannak, bár Mikrobi mostanában eltünt egy ideje.
Egyébként egy korábbi projekt "D" tervei.

ocsabi: nem jó az eltérö felbontás nekem is volt olyan is, mert akkor valóban nem lehet egy asztalnak összeállitani ,az eltérö felbontások miatt elcsusznak a sorok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. AndrewPAe
2011.03.12. 23:18
Énis építőmérnök vagyok! De mondjuk még csak egy monitorra futja. De remélem tudok már lassan a szakmámban is dolgozni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. jozsefm Andre...
2011.03.12. 23:27
Akkor üdv! Na abból manapság mi is lassan kifelé megyünk, mostanság már a korábbi melléktevékenység -az üzemeltetés-lesz lassan a fő profil, árbevétel szempontjából ilyenkor télen meg főként!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. -Melkor-
2011.03.13. 01:26
Szintén építőmérnök(igaz még csak hallgató), összegyűlünk azért szépen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Johnzy
2011.03.13. 04:17
Úristen, ez mekkora
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. jozsefm -Melk...
2011.03.13. 08:08
Akkor üdv leendő kolléga!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Komikaze
2011.03.13. 11:21
A magyar kőműves brigád..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. jozsefm Komik...
2011.03.13. 11:59
Ne kötekedj mert be falazunk!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. carraroxt
2011.03.13. 14:03
Nem úgy van az, hogy csak befalazzuk, oszt kész! A hamvait kell a malterbe keverni, hogy erős legyen a fal!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. jozsefm carra...
2011.03.13. 14:07
Volna tippem kikkel kéne kezdeni, de nem a cikizőt szeretném elsősorban cementálni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. szabtam
2011.03.13. 21:28
ha több kijelző kell munkára, azt vga oldalról 10k-ból megoldottam. a kisebbik gépemben a 7100 igp + gt210. 2*dvi és 1* hdmi-n hajtom meg digitálisan mind 3 kijelzőt, kiterjesztett asztallal.

de játékra, 3 db. kijelzőre, a hozzá tartozó, valószínű 3*1920*1080-hoz ez a vga szerintem összefossa magát. egyszerűen szerintem kevés.
márcsak a 2*1 GB ram is eleve...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jozsefm szabt...
2011.03.13. 21:39
Milyen hybrid az, hogy megy az alaplapi és a PCI-e eggyütt?
Nekem az alaplapi, és dual-dvi bövitökártyával megy a kis intel lenovom igy, VGA-val nem.De az 3 különálló kijelző nem egy asztal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Fzoltan
2011.03.14. 09:58
Csak az én gépész szememet zavarja az egy méretláncon lévő hossz- és átmérő méret? Meg számok, amiken nem törnek meg a tengelyvonalak?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Fzoltan
2011.03.14. 10:02
Jujj, inkább nem is nézem tovább, ez az általános túlhatározottság elrontja a szemem
(nem ismerem az építész rajzolási elveket)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jozsefm Fzolt...
2011.03.14. 10:18
Ez már nem elv, hanem a gyakorlat, amikor egyetlen tervlapon próbáljuk meg az adott munkarész (szint , emelet födém) kivitelezéséhez szükséges összes információt megadni ,hogy a mestereknek ne hat tervet kelljen fönn a 10.-en esöben, hóban esetleg,.. fóliába kasirozva nézegetni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. szabtam
2011.03.14. 13:32
józsef m.

"De az 3 különálló kijelző nem egy asztal."

nem tudom, hogy poénnak szántad, vagy sem, azért megmagyarázom:

kiterjesztett asztalnak hívjuk, amikor az egeret, (vagy akármit), áthúzod az összes, egymás mellett, (alatt), lévő kijelzőn. tehát nincs benne klón, hanem össze van "fűzve". nevében is benne van, ki van rájuk terjesztve az asztal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm szabt...
2011.03.14. 14:14
szabtam

7100 igp + gt210. 2*dvi és 1* hdmi-n

Nem poénnak szántam csak eziránt érdeklödöm illetve nem értem, vagy nem jól, mert ebböl azt olvastam ki hogy egyidejüleg használod az alaplapi grafikus vezérlöt, és a VGA-t.
Vagy a GT 210 tud egyidejüleg három monitort kezelni?
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Fzoltan
2011.03.14. 17:16
józsef m.: Nem csak elv szinten él, hogy nincs túlhatározás (a gépészetben). Amelyik méret kiadódó méret, az zárójeles. Ellenkező esetben a tűrésmezők abszolút ellent fognak mondani egymásnak. De ezért mondom, hogy nem ismerem az építész rajzolási elveket, nem tudom, hogy ott elfogadott-e az ilyen. Már azt sem értem, hogy ha van egy átmérőd, akkor annak miért a szélétől méretezed a mellette lévő "alkatrészt", és miért nem a tengelyvonalától. De mondom még egyszer: nem értek az építészethez Biztos így egyszerűbb építeni, mérni, de egy ilyen méretlánc a gépészetben abszolút értelmetlen lenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. szabtam
2011.03.14. 19:52
józsef m.

igen, egyidejűleg használom.
ez nem összekeverendő a hibrid sli-jal, az egész más. itt a gpu és az igp csak párhuzamosan elvannak.

a bios-ban van valami allways vga, vagy mifene mód.
és akkor az összes létező kimenet, vga, igp közül válogathatok.
az alaplapon is 3 kimenet van, (hdmi, dvi, d-sub), de itt a 2 digit közül egyszerre csak egyet használhatok.
a vga-nál az a helyzet, hogy az előző egy 8400gs volt. ott csak 1 dvi volt. ezért cseréltem 210-re. így most az alaplapon lóg dvi-on egy 22-es, a 210-es dvi-án a másik 22-es, és egy 32 fullhd tv a 210 hdmi-jén. szépen sorban, kiterjesztve. ha nagyon akarnék, (ki is próbáltam), az igp-re ráköthetek még 1 kijelzőt de azt már csak analóg, mert ott ugye nem megy 2 digit egyszerre...

ezen a módon a pcie1x-be tennék egy alsó kategóriás vga-t, szerintem azt is megkajálná. arról meg ne is beszéljünk, hogy van pár monitor, amit usb-n is meg lehet hajtani, de csak 2d-s alkalmazásokra, pl. játékot már nem tudnak.
de olcsóbb vga-val bővíteni.
vagy újszerű, alsó kategóriás ati-val, mert szerintem azok is többet kezelnek már egyszerre, mint 2 monitort. csak az nvidia feneklett meg egyelőre, hogy 1 gpu = max 2 kijelző....

így már vili?

ami viszont érdekes, ha az igp által megjelenített kijelzőn megnyitok egy dxva-t használó filmet, beindul a dxva. (olyan is, amit a 7100 nem tudhatna). és ekkor el kezd melegedni a gt210 vga gpu-ja. nem értek hozzá, de fura.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozsefm szabt...
2011.03.14. 20:49
a bios-ban van valami allways vga, vagy mifene mód.

Igy már értem, ez nincs az én Lenovomban (OEM) ezért nem tudom így használni.
Csak ezzel marad aktiv az alaplapi kimenet:[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. jozsefm
2011.03.15. 00:21
Nem ez itt a lényeg, hány monitor, nem ez a kérdés, hanem ,hogy ezt tuja-e:

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. szabtam
2011.03.15. 08:41
ocsabi

ki is mondtad a kulcsszót: "váltogattad".
1 gpu, (igp), egy időben 3 kimeneten nem tud jelet küldeni, csak a (leg?)újabb ati-k.
szerintem az általad említett, prociba integrált sem tudja egy időben a 3-at. de ezt nem tudom 100%-ra, még nem ilyenem....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. jozsefm szabt...
2011.03.15. 09:43
Igen, én is igy tudom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm
2011.03.15. 12:46
•PCI or PCI-Express*- based graphic card’s display outputs operate concurrent with integrated graphics
Ezt nem tudja az én csipszetetem, nálam ha a PCI-E slotban VGA-van, akkor automatikusan letilt az integrált vezérlő.Ha viszont PCI-e csatoló felületű DVI bövitökártyát rakok bele azzal megy..???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!