iPon Hírek

Gazdát cserélt a Havok: mostantól a Microsoft tulajdona

Dátum | 2015. 10. 04.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Havok neve bizonyára sokak számára cseng ismerősen, hisz a cég meglehetősen ütőképes fizika-szimulációt kínál a konzolos és a PC-s címek számára, ami miatt az elmúlt évek során szinte megkerülhetetlen szereplővé nőtte ki magát. A Havok legutóbb nyolc éve cserélt gazdát, azóta az Intel kötelékében tevékenykedik, meglehetősen sikeresen, sokféle területen. A jelek szerint viszont az Intel mára már nem lát elég fantáziát a Havok-ban – helyesebben szólva nem termel akkora hasznot a Havok, hogy érdemes legyen megtartani, így felmerült az értékesítés gondolata. A gondolatot tett követte, a friss bejelentés alapján pedig már meg is van a Havok új gazdája: a Microsoft. Arról nem esett szó, hogy az új szerzeményért mennyit fizetett a Microsoft, az viszont kiderült, hogy komoly reményeket fűz hozzá – de ez nem is csoda, hiszen ellenkező esetben nem döntöttek volna a felvásárlás mellett.
A Havok a Microsoft szerint nagyon fontos játékfejlesztő-eszköz lesz a vállalat számára. A szoftver már eddig is rengeteg játékban tűnt fel, csak hogy párat említsünk: Assassin's Creed, Call of Duty vagy a Halo. A Havok a jövőben is felbukkanhat majd nem egyéb fejlesztők címeiben is, mert akárcsak az Intel, a Microsoft is licencelni fogja.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

30. SoulEater7...
2015.10.04. 12:41
Havok Minecraft confirmed
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. djkissmrt
2015.10.04. 14:14
Azért ezektől sokkal több neves játékban benne volt, még a régiekben is:
pl. Unreal Tournament 2003 + 2004, Half-Life 2 és (rá épülő) társai, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Rimagras
2015.10.04. 15:27
Jó lenne ha a PC-s motort felfejlesztenék a konzolos szintjére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Kerty Rimag...
2015.10.04. 17:28
atya ég... remélem csak viccelsz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. thedevelop... Rimag...
2015.10.04. 19:05
Úgy érted, lebutítanák?
Nem kéne..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Galdech Rimag...
2015.10.04. 19:16
Az a baj, hogy PC folyamatosan egyre nagyobb lemaradásban van a konzolokkal szemben. Nehezen fog tudni felzárkózni. Főleg fizikában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. R4z0rfish Galde...
2015.10.04. 19:56
AZTA k.va DDDDDDD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Resike
2015.10.04. 20:04
R.I.P.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Phantomstr... djkis...
2015.10.04. 21:22
Az Unrealokhoz nem karma motort használtak? Vagy én emlékszem rosszul?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. djkissmrt Phant...
2015.10.04. 22:48
Havok-kal indult az alapja és abba implementálták bele a karmát kiegészítésnek, de nem sikerült jól mert pl 2 fontosabb eleme a light attach és a ragdoll sem megfelelően működött. A light attach nem volt szép mozgás közben, a ragdoll meg túl intenzívre lett belőve, ezt később mod formájában rajongók javították.

A Half-Life 2-nél viszont nem kutyultak bele semmivel, ott szépen is működik a fizika minden aprósága a játékban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Rimagras Kerty
2015.10.04. 23:50
Miért viccelnék? Az Intel sok IGP-re írt eljárást fejlesztett bele, amiket nem portoltak vissza CPU / DGPU-s környezetre.

(Mint az közismert.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. tomchee
2015.10.05. 01:37
Konzolos barátainknak: Ti nem az API-(k)ra gondoltok inkább véletlenül ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Galdech tomch...
2015.10.05. 06:10
AI-ra és fizikára, teszek az API-ra.

R4z0rfish: Majd ha egyszer az életben lesz konzolod, visszatérhetünk a történetre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. langward
2015.10.05. 07:52
Azt hittem, hogy PC-n írják a konzolos játékokat is...
Vagy a futtató környezet erősebb lenne, mint a host??

Az új konzoloknak nem x86 az alapjuk?

PC master race. mint mindig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. dbelam Galde...
2015.10.05. 08:05
2215-ből írsz, hogy ilyet írsz? Vagy a szanatóriumból?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Rimagras langw...
2015.10.05. 08:23
PC hozzánemértés, mint mindig.

A DX12 alapjait is a konzolos API-k adták. Így a PC-s HAVOK is lemaradt a konzolokon használt verzió mögött.

Mondjuk, csak alapszinten utána kellene olvasni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. 5hR3kY
2015.10.05. 08:59
Remélem a Microsoft javít rajta és még könnyebben implementálhatóvá teszi, és kibulizza hogy a nagyobb játék enginekben ez legyen az alap. Így idővel végre eltűnik majd az nVidia féle Physx a süllyesztőben végleg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. tomy88tran... SoulE...
2015.10.05. 09:15
Az durca lenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. tomy88tran... Galde...
2015.10.05. 09:22
Omg, konzol fanbox detected. Jézusom,te hol élsz? Legalább ne beszélnél sületlenségeket Azért butítják le a játékokat pc-re,hogy fusson konzolon,mert nem bírná a hardver ,a konzolpiac jócskán visszatartja a pc fejlődését emiatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. tomy88tran...
2015.10.05. 09:24
Egyébként kíváncsi leszek,hogy mennyire lesz licenszelhető a Microsoft által a Havok, lehet csak only konzol lesz? Az elég tré lenne, bár még megmaradna pc-nek a Physx
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Rimagras 5hR3k...
2015.10.05. 09:35
Physix = opcionálisan hardveres gyorsítás (akár valaMi külön alacsony kategóriás VGA-n dedikáltan a main VGA mellett).

Havok = ...?

Valamint gondolom összehasonlítottad a feature és teljesítmény listát is, mielőtt a P-t sülyesztenéd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Rimagras tomy8...
2015.10.05. 09:39
Nem lesz az, hiszen nekik fontos a PC piac is, XB játékokat akarnak Win-re kihozni (múltkor volt róla cikk). Ezért kell a most csak IGP/APU rendszerekre megírt kódokat CPU+DVGA -ra is átvinni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. VikMorroHu... 5hR3k...
2015.10.05. 09:48
Értem, tehát a PhysX az rossz, de ha 120 FPS fölé megy a Skyrim, és összevissza repkednek a tárgyak a béna Havok miatt, az jó...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. 5hR3kY
2015.10.05. 10:25
VikMorroHun: Egy játékba nem implementálták rendesen a Havokot, ezért az a szar az egész. Értem én.

Rimagras: Havok: Videokártyától függetlenül működik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. djkissmrt
2015.10.05. 10:32
Ne keverjétek a kettőt. A PhysX-el sokkal az jobb az adott játék de az nem egy teljes fizikai motor hanem csak egy kiegészítés de bármilyen alap szintű fizikai motor mellé be lehet implementálni. A baj az hogy csak NVidia-s rendszeren fut mivel NV exclusive, mert a cég nem engedi ki a kezei közül. Ezért sajnos nem sok jó játék használja, ezzel szemben a Havok egy teljes fizikai motor ami mindenféle hardveren képes futni, ráadásul sokkal kevesebb erőforrásból, ezért elterjedtebb. De a kettő nem zárja ki egymást. Egy Havok-ot használó játék PhysX-el kiegészítve nagyon jó élményt nyújt, de utóbbit csak NV-s PC-ken lehet bekapcsolni. A Havok tulajdonosváltástól függetlenül ezután is bárki számára licencelhető marad bármilyen platformra mint ahogy eddig is. A PC és a konzol verziója között van egy pici különbség de a Microsoft nyilván azon lesz hogy azonos szintre hozza, gyakorlatilag megegyezővé tegye a két verziót mert nekik ez az érdekük. A fő csapásirányuk hogy a PC és az XboxOne között minél nagyobb átjárhatóság legyen, mondhatni próbálnak konzol és PC között mindent egységesíteni, ami sikerülhet is most hogy az új konzolgeneráció majdnemhogy PC nem úgy mint az előzőek. Mivel az XboxOne meg a PS4 gyakorlatilag megegyezik minimális különbséggel, a Havok-ot érintő egységesítés rá is vonatkozni fog. 100 szónak is 1 a vége: ezzel a tulajváltással rosszabb semmi nem lesz, de jobb viszont lehet nagy valószínűséggel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. atti2010
2015.10.05. 10:36
Ha megnézzük hogy a WOT 3 éve készül bevezetni és a tavaly óta tologatják ez egy újdonság, de az Armored Warfare a CryEngine motorral már alfa tesztben is sokkal jobb volt, nem rozs a Hawok a PhysX -hez képest de csak elavult.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Galdech tomy8...
2015.10.05. 12:32
A konzol miatt értékelhetetlen az AI és fizika PC-n? Ezt hogy sikerült összehoznod? Köpök a grafikára, ha élvezhetetlen a játék. Elmúlt évek AAA címei jellemzik a PC ipart.
4790K+7950 társaságában nem érzem magam konzol fanboynak, de ettől még nyugodtan alszom éjszakánként.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Lazahunter Galde...
2015.10.05. 21:45
"Elmúlt évek AAA címei jellemzik a PC ipart."

Mert nem ám a konzol és a konzolos limit határozza meg már hosszú évek óta a játékok minőségét, játékmenetét, összetettségét, és sorolhatnám?

Pont hogy a konzolos ipart jellemzik sajna a PC-re is megjelentetett, de baromira nem oda tervezett 'alkotások'.

Te melyik bolygóról jöttél?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. CyberPunk6...
2015.10.05. 22:11
#Kerty
Tegnap, 17:28

Nem viccel, mi a bajod a kijelentésével?


#thedeveloper
Tegnap, 19:05

A konzolos verzió többet tud, miért lenne butítás, ha a PC-s verzió is megkapná a hiányzó funkciókat?


#R4z0rfish
Tegnap, 19:56

Pedig technológiailag így van, még ha a grafikus hw alul is lett méretezve, ez nem nagyon zavarja a fejlesztőket és szépen csinálnak egy rakás dolgot konzolra, amit meg PC-re nem.


#langward
Ma, 07:52

Mit értesz az alatt, hogy a futtató környezet erősebb lenne, mint a host?
A host a futtató környezet ^^

De egyébként minden további nélkül lehet olyan programot írni egy gépen, ami messze meghaladja a gép képességeit. Csak futtatni nem lehet rajta.


#tomy88trance
Ma, 09:22

Ennek mi köze van a havok fejlettségéhez az adott platformon?
Ha van egy erősebb, meg egy gyengébb platform, akkor nem írhatok egy jobb és többet tudó apit a gyengébbre? Semmi összefüggés nincs a kettő között.
A konzolosat fejlesztették a PC-s emiatt meg lemaradt. Semmi jelentősége, hogy melyik milyen erős, a másik softwaret fejlesztették és ennyi.



Az egyébként megvan nektek úgy általában, akik a konzolos butítást kiabálják, hogy ez nem grafikus motor, hanem csak egy fizikai? Ami pont azért népszerű, mert jól optimalizált és a konkurens megoldásoknál kevesebb erőforrást eszik, miközben még jobb is?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Galdech Lazah...
2015.10.06. 07:51
A kettőnek semmi köze egymáshoz. Összemoshatod a kettőt saját vélemény alapján, de akkor én fogom tőled kérdezni hogy melyik bolygóról jöttél?
Itt régen nem hardveres erőről, hanem hardveres-és szoftveres tudásról van szó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!