iPon Hírek

GeForce GTX 1070: lehull a lepel a legfontosabb adatokról

Dátum | 2016. 05. 18.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Nvidia néhány nappal ezelőtt lerántotta a leplet következő generációs, Pascal architektúra köré épülő asztali videokártyáiról, amelyek a GeForce GTX 10-es sorozatot erősítik. A családba első körben két tag fog bekerülni: a május 27-én megjelenő GeForce GTX 1080, illetve a június 10-én debütáló GeForce GTX 1070.
Az újdonságok bemutatásakor csak a GeForce GTX 1080 paraméterei láttak napvilágot. A meglehetősen sokakat érdeklő GeForce GTX 1070 pontos specifikációját eddig homály fedte, a napokban viszont kiszivárgott néhány információ, sőt, ma már a hivatalos weboldalon is feltűnt a friss jövevény.
A GeForce GTX 1070 fedélzetén található GP104-es grafikus processzor esetében 15 SM tömb aktív, azaz 1920 CUDA mag fogható munkára – szemben a GeForce GTX 1080-nal, amely 20 SM tömbbel, vagyis 2560 CUDA maggal gazdálkodhat. A GeForce GTX 1070 összesen 120 textúrázóval és 64 renderelő egységgel bír, a magórajele pedig 1506 MHz lesz – szemben a GTX 1080 1607 MHz-es magórajelével. A GPU 256-bites memória-adatsínnel dolgozik, amire ezúttal nem GDDR5X, hanem „csak” GDDR5 szabványú VRAM kapcsolódik, méghozzá 8 GB-nyi kapacitással, a memóriachipek effektív órajele pedig 8 GHz-es értéket képvisel. A GPU egyszeres pontosságú számítási teljesítménye 6,5 TFLOP/s lesz, ami azért érezhetően kevesebb, mint a nagytesó közel 9 TFLOP/s-os értéke, de még így is körülbelül egy Titan X-ével vetekszik.
Az új videokártya TDP-je mindössze 150 watt, vagyis ezúttal is elegendő egyetlen nyolctűs PCIe tápkábel a működtetéshez. Videókimenetek terén három darab DisplayPort csatlakozó áll rendelkezésre, amelyek elméletileg az 1.4-es szabvánnyal is kompatibilisek lesznek; rajtuk kívül kapunk még egy HDMI 2.0b portot is. Az SLI támogatás kétutas lehet, ugyanis a GeForce GTX 1080-hoz hasonlóan a GTX 1070 is SLI HB Bridge támogatással érkezik (hogy a régi hidakkal esetleg megy-e 3-4 kártyás rendszerben, az egyelőre kérdéses).
A GeForce GTX 1070 várhatóan június 10-én válik elérhetővé kereskedelmi forgalomban, listaára pedig 379 dollár lesz. Aki a minőségi, hőkamra alapú hűtéssel ellátott „Founders Edition” modellre vágyik, 449 dolláros árcédulára számíthat.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

70. Benny
2016.05.18. 17:00
Vajaon mennyi lesz mire ide ér? Elgondolkoztam, h lecserélem a 970-emet erre ha nem lesz nagyon drága.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. BReal Benny
2016.05.18. 17:15
http://www.guru3d.com/articles_pages/nvidia_geforce_gtx_1080_review,30.html

A 1080 Founders Edition: Hungarian Forint HUF 259,850 (699 dolláros árral)

Ebből kiindulva a referencia 1070 140891 forintra jön ki. Egyedi hűtéses verziók gondolom akkor 145-150e Ft.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Stormrage Benny
2016.05.18. 17:15
379*300*1.27
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. CyberPunk6...
2016.05.18. 17:20
140 * 10^3 HUF-os árral nem az új 970-hez van szerencsénk.
Írtam korábban valamelyik cikknél, hogy amennyivel gyorsabb lesz, annyival többe is fog kerülni.

Most teszteket nem néztem, de így ráérzésre azt mondanám, hogy a 980 áráért kapjuk az új generációban a 980 teljesítményét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. BReal Cyber...
2016.05.18. 17:33
Nagyon meglepne, ha csak 980 körüli teljesítményre lenne képes. A 1080 a Titan X-nél (~980 Ti) kb. 25-30%-kal erősebb, óriási lenne úgy a teljesítménybeli különbség a két kártya között. Kis túlzással azt mondanám (úgy, hogy 100e Ft-ot sose szánnék VGA-ra), hogy azt a kb 70-80e Ft-ot simán megéri a 1080 a 1070-nel szemben, ha csak annyit tudna majd, mint írod. Inkább a 980-980 Ti közé raknám valahova.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. jocek
2016.05.18. 17:41
Kettőt kérek elvitelre! Nagy kólával!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. gery84
2016.05.18. 17:47
1920CUDA mag Jújjjj szegény megint hogy megnyirbálták hogy ne érje be a nagy tesót !!!!

Gondolom a Memória is megsínyli mint a 970-nél vagy lesz annyi eszük hogy még 1x nem verik át az embereket!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. xcomman gery8...
2016.05.18. 18:01
1. Nem, nem lesz 2. Kizártnak tartom, hogy az nv megint eljátsza ezt a dolgot.

Viszont iyen paraméterek mellett megvárom a pirosak felhozatalát is, mert az a számítási teljesítmény és a többi adat valahogy nem ver földhöz. Jöjjenek a game tesztek is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Meteoreso
2016.05.18. 18:06
Egyetértek CyberPunk666-al sajnos ez a trend lesz az 150 is mire ideér egy értelmes márkában. Ref et meg Gigát én biztos nem vennék.
Ennyiért nekem az fáj legjobban hogy a GDDRX memória már rajta lehetne.
A teljesítmény nem csak a Tflop s értéktől függ, hanem a ROPoktól és mindentől összesen, félek attól hogy embereket majd csalódás ér mikor e legolcsóbbal akarnak egy Titán X teljesítményt mert azt mondták neki.
A 8 Gb memóriát nem győzöm viszont dícsérni ez nagyon megnyugtató.
Reméljük ez esetben nem lesz 7 Gigánál trükközés...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Jakeluhrs gery8...
2016.05.18. 18:06
Ahhoz képest, hogy mennyire fel van fújva ez a memória dolog mindenki azt mondja, hogy náluk semmi hátrány nem mutatkozott belőle. Steamen is a legkedveltebb kártya nem véletlenül. Arra a 2-3 fake youtube videóra hivatkozni elég butaság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. gery84 xcomm...
2016.05.18. 18:07
Az nvidia nagyon magasra tette a lécet.
Az AMD nem számítót ekkora lépére, szerintem ezért hozzák előrébb a VEGA gyártását.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Gpety
2016.05.18. 18:27
A Guru3D-n már jó ideje fent vannak az adatok. Szépen megcsapkodták a GPU-t, de az árat is, úgyhogy végül is valamit valamiért.

Azt nem tudom mi lesz majd a GTX960 és ezek közt. Mert őszig nem jön 1060(Ti), a 980 és 970-et pedig gondolom nem gyártják már sokáig (ha még egyáltalán gyártják). Árban és teljesítményben is tovább nő majd a szakadék, amit ha az AMD jól tömb be, akkor nyerhetnek is rajta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. rottenbull Cyber...
2016.05.18. 18:27
Kint vannak az elso 1080 benchek, uti a 980 Ti SLI-t
Remelem nem gondoltad komolyan, hogy a 1070 az a 980 szintjen megall majd

A PC Gamer is most tuzte ki a 1080 bencheket, nezz ra egyszer, megeri
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. showtekk
2016.05.18. 18:33
980 SLI-t veri némely teszt alatt, a 980Ti SLI-t nem. Nem tudom miért keverik össze az emberek, tény, hogy nagyon jó kártya az 1080 de azért nem ennyire..

1070től pedig azt várom, hogy majd a 980 és 980TI közé ékelődjön szépen be,ahogy anno a 970 tette a 780 és 780Ti közé, az ára ne menjen kb 140-150 fölé és akkor tökéletesen elégedett leszek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. rottenbull showt...
2016.05.18. 18:34
Azaz, 980 SLI, nem tudom miert irtam Ti-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Daniellord...
2016.05.18. 18:35
Engem az érdekel, hogy itt mikor lehet megrendelni az 1080-at Azonnal lecsapok rá
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. xcomman gery8...
2016.05.18. 18:35
Oké, de a Vega-val nem az 1070-et akarják megfogni. Az 1080 valóban jól sikerült, az első 3dmark tesztekből is látszott, hogy nem sz***al gurigáznak. Viszont az 1070 ezekből az adatokból kiindulva engem nem fogott meg. Biztos gyorsabb lesz mint a 970 márcsak az órajelből kiindulva is, nem beszélve a full dx12 supportról. Nem véletlenül csapja meg az 1080 pár helyen a 9-es széria kártyáit amik sli-be vannak kötve. Mind1, én várok. Most már 1 hónap sincs hátra és addigra kijönnek a mérések erről a kártyáról is és remélem a 490x-ről is. Ha mégsem mutatnak semmit a pirosak akkor legalább nem kell gondolkodni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Daniellord... Benny
2016.05.18. 18:38
Nos elvileg 165k körül lesz az ára itthon. Ha azt vesszük, hogy a 970-et 120k-ért vettem, ez bár drágább lenne 40k-val, de azért, ha azt nézzük, hogy egy TItan X-et is meg egy 980-t is hazavág, szerintem megéri azt az árat bőven.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Renhoek xcomm...
2016.05.18. 18:45
Polarisról most mi a legfrissebb infó és dátum...?

Nem követem annyira a pirosakat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. I.Jozsef83
2016.05.18. 18:52
Miről szól a cikk ?

GeForce GTX 1070: lehull a lepel a legfontosabb adatokról


AKkor ne az erősebbikkel hozakodjatok itt alább ! 1070-ről van szó , ehhez mérjétek a mércét .

Renhoek
AMD is az adatok láttán már tudják hova kell majd belőni a kártyáikat .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. thestock Danie...
2016.05.18. 19:11
Ne haragudj de ez marhaság. A 980/980Ti az előző generáció, most csak azért lehet viszonyítási alap mert még kapható.Most csak az veszi akinek azonnalderögtön kell kártya,vagy az aki balfék. Az árát a következő generáció termékpalettájához kéne mérni...

/troll on
Ez most 8 gigás lesz,vagy 7,5?
/troll off
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. beci43
2016.05.18. 19:31
A cikkíró figyelmébe ajánlom a táblázat javítását.A 970 56 renderelővel és 104 textúrázóval rendelkezik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. i2k010 Jakel...
2016.05.18. 19:40
"Steamen is a legkedveltebb kártya nem véletlenül."

Nem tudom melyik bolygón élsz, de a STEAM-en jelenleg ez a helyzet:
http://s6.postimg.org/ktmefvxqp/KEPLOPAS_2016_05_17_17h37m53s_003.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. showtekk i2k01...
2016.05.18. 19:42
Bár a Steam rendszeréhez nem értek nagyon, ha nincs igazam nyugodtan hagyd figyelmen kívül amit mondok, de a képen én azt látom, hogy a legkedveltebb videókártya a 970. Ezzel játszanak a legtöbben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. i2k010 showt...
2016.05.18. 19:45
Tehát, neked a 4,91% az a legtöbben...
Oké, nincs több kérdésem.

//Azt ugye elfelejted, hogy nem mindenki futtatja le a survey-t - én sem szoktam -, és a mérések amúgy sem reprezentatívak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. khaun i2k01...
2016.05.18. 19:50
"Most popular". 4,91% miért ne lehetne a legtöbb? Ez a legelterjedtebb. 980Ti kitesz mondjuk 0.6%-ot, 9600SE 0,01%-ot, 270X meg legyen 4,8%. Mindegyik kevesebb, mint a 4,91%. Így, hogy többszázféle videokártya van jelen régi és új gépekben egyaránt, ezzel a kevesebb, mint 5%-al is lehet kiemelkedő az összes közül.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Asagrim i2k01...
2016.05.18. 19:51
Ez öngól volt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Asagrim I.Joz...
2016.05.18. 19:52
Attól, hogy nem tudod megfizetni az 1080-at, még nem kellene irigységből pocskondiázni azt, aki igen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Terror i2k01...
2016.05.18. 19:53
Melyik kártyából használnak többet? Az első AMD kártya konkrétan a 13., előtte 7 darab GeForce van. Meg hát nyilván az AMD-sek szántszádékkal nem futtatják le a survey-t, mások meg igen. A legjobb, hogy ez a tizenharmadik kártya egy R9 200-as, utána meg csupa ilyen HD 7000-es van. A második átnevezési hullámból - az R9 300-asokból - a francnak se kellett már kátya. A nagyonjólsikerült Fury mérhetetlen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. showtekk i2k01...
2016.05.18. 19:54
Hát amit látok mindennél CPU, HDD, Videókártya, RAM stb, mindenhol a legtöbbet használtat adja ki, persze kevés a 4,91% de simán reálisnak tartom, hogy ez a legtöbb. Az meg, hogy sokan nem töltik ki a Surveyt nem hiszem h változtatna a tényen, hogy jelenleg hivatalosan ez a legkedveltebb kártya a Steamen.. de kicsit elkanyarodtunk az eredeti témától..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. dlaccc i2k01...
2016.05.18. 19:56
Én meg azt nem tudom te milyen galaxisban tengődsz.. Tudsz angolul kicsit?? nézz már utána. Gtx970 a 'most popular'. Hiába 4,9% a többi eloszlik..istenem de nehéz a matek..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. sjacint
2016.05.18. 20:03
Ha hihetek a PCGamer tesztnek( és miért ne hinnék)
akkor azt kell mondanom, ezek nagyon jó kártyák lettek.
Szép teljesítmény ugrás az előző generációhoz képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Asagrim Terro...
2016.05.18. 20:03
Köszönjük az újabb objektív hozzászólást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Jameshatch...
2016.05.18. 20:28
Nekem egy MSI GTX 1080 as kell max 245.000 FT ért
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Rojik Jakel...
2016.05.18. 20:50
Igen, a legkedveltebb kártya, mivel nagyon jó az ár/teljesítmény aránya. Driveresen meg úgy alakította az Nvidia, hogy ha lehet azt a lassabb 0,5 GB memóriarészt ne vagy alig használja tudtommal. 1080p-ben meg 3,5 GByte szinte mindenre elegendő. Ha a maradék fél GByte memóriát kellene használni, akkor jelentkezhetnek gondok. Remélem, hogy nem lép még egy hasonlót az Nvidia. Az 1070 lehet majd a következő népszerű kártya. Az AMD kártyái nem rosszak, de driveresen futottam bele 1-2 kellemetlenségbe. Mondjuk, ha csak 1 monitort használnék, lehet nem jöttek volna azok elő.

#32 sjacint

El is várható egy ilyen teljesítmény ugrás, gyártástechnológiai váltás után. Az AMD-től is hasonló előrelépést várok el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. xcomman Renho...
2016.05.18. 21:21
Computex-en többet fogunk tudni, ez júni 6-ig lezárul. Nekem pont megfelel, mert elméletileg kiderül, hogy érdemes-e még várni picit vagy sem és addigra talán lesznek tuningos 1080-ak.. A mostani amd adatokban én nem bíznék, mert az 1080 sem az lett mint amit "megjósoltak". Mármint a specifikáció, a teljesítmény rendben van abszolút. Viszont találgatás nem fog segíteni abban, hogy döntsek. Két dolog érdekel, hogy mennyi különbség lesz az 1070 és a 490x között árban és teljesítményben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. gibdj
2016.05.18. 22:04
Ha tényleg olyan áron jönnek, mint amit írtatok páran, akkor hol az a nagy előrelépés az ár/teljesítmény szemszögéből? Oké, hogy nőtt a kraft, de az ár is szépen kúszik felfelé. Én tényleg nem vagyok hanyatt esve. Bár lehet csak mert nálunk raknak rá +2000%-ot az árra. Ha 180.000-nél megállna az 1080, már venném is, de 240.000? Szeretek cuccokat venni, de azért van egy határ, amit meghúzott az eszecském. Remélem hamar lentebb megy az áruk. De lehet csak valamit kihagytam a képletből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Ch00ler
2016.05.18. 22:07
Ha az 1080 tesztek 10 nappal a megjelenes elott johettek, akkor a 1070-el kapcsolatosan is ez lehet a helyzet. Szoval junius 1-en lehet keresgetni a review-kat.
A 1080-al kapcsolatosan tenyleg eleg meggyozoek lettek a tesztek. A 980Ti (!) SLI kb. 15%-kal gyorsabb a huzott 1080-nal, de hat fogyasztasban messze tobbet eszik. Egyelore nagyon best buy kategoria az uj 1080 a 4K koruli gamereknek.

Atnyalaztam par tesztet es nem mindegyik valtozat vitte a 2050-2100 MHz koruli boost-ot. De amelyik igen, ott meg adott egy +10%-ot. Lehet, hogy erdemes megvarni a valogatott OC peldanyokat.

Kisse lemaradtam, igy csak most latom, hogy a mai AMD meeting vegul nem adott plusz infot a Polaris-rol. Ez kisse furcsa, mivel a kovetkezo 2 hetben mindenki a 1080-asrol fog aradozni, illetve talalgatni a 1070-es erejet a speckok alapjan. Ezzel az AMD nem elore lep, az biztos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Renhoek gibdj
2016.05.18. 22:34
Ha a 135-145K-s Custom 1070 hoz egy most 195-200K-s 980Ti-t, akkor az egy jókora price/perf növekedés. Márpedig az 1080 alapján lehet hozni fogja...

Vagy nem értem mit vársz? Egyszerűen ez a gen túl erős lett így az átlag pénztárcákhoz. Várd meg az 1060-at.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. gibdj Renho...
2016.05.18. 22:54
4K-hoz kell, mindenképp 1080 vagy afelett. Ha nem változnak az árak, akkor kénytelen leszek ezen az áron megvenni ezt, vagy valamelyik Vegát, de azért kevesebbre számítottam. Akkor ha 6 év múlva már 400.000 lesz a sima felső kategória, nem fogok meglepődni, mivel meglesz a price/perf növekedés. Na érted.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Gunther
2016.05.18. 22:55
240000ft-os ár maximum az első pár héten lesz, ha megnézitek a jelenleg kapható 980-ak közül is sok van ami megjelenés után 1-2 héttel már 160-170k között kapható volt és ezek már custom hűtéses kártyák.
Az 1080 50$-al drágább mint a 980 volt, 50$ 360ft-os árfolyammal számolva 18000ft-t vagyis maximum ennyivel lesz drágább az 1080 a 980-tól.

Várom a teszteket, ha hozza az 1070 a 980Ti teljesítményét SLI lesz, ha nem akkor elég egy 1080.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. gibdj Gunth...
2016.05.18. 22:58
Na az úgy már mindjárt jobban hangzana.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. trolleroll... Gunth...
2016.05.18. 23:30
Dollár a világon nem volt még 360ft...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Gunther troll...
2016.05.18. 23:51
Nem mondtál újat.
Sejtettem hogy valakinek nem lesz egyértelmű hogy ebben a 360ft-ban már benne van az áfa, vám, boltok haszna stb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. janika77
2016.05.19. 08:11
Meg is van melyik lesz a kövi kártyám.Gtx 1070 Msi Gaming....
Aztán le van a gond pár évre full hd-ban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Raszputyin
2016.05.19. 12:03
Áh, oda a tartalék pénzem...

Valakinek GTX 970 60ezerér'?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Raszputyin janik...
2016.05.19. 12:04
Jaja, én is FHD-re veszem, és 3-4 évig mehet minden vele ultrán asszem'.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. ChoSimba Raszp...
2016.05.19. 12:26
Annyit még meg is ér bőven
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. gery84
2016.05.19. 12:36

A GPU 1/4 nem lesz működőkepés, ilyenkor szokták az adatsínt is lecsökkenteni 192-bit-re, de ez nem fordult elő.

Kíváncsi vagyok hogy a letiltott részen a memória kapcsolat hogy lesz megoldva!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. ChoSimba gery8...
2016.05.19. 13:30
Szerintem mindenki erre kíváncsi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Raszputyin ChoSi...
2016.05.19. 15:10
Ebből amúgy az AMD baja is lehet, hogy az új kártyáik helyett majd inkább használt 9xx-et vesznek az emberek. Középkategóriás áron ezek a max. 2 éves kártyák igen jó vételnek számítanak, és tele van velük már most a használtpiac
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. janika77 Raszp...
2016.05.19. 15:58
980-at láttam pl 110-ért a 970-ek alja meg már 77-80 ezernél van.
Aki megveszi ezeket aligha rohan majd polarist venni szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. xcomman janik...
2016.05.19. 16:45
Pedig lehet jobban járna... Akár a 3-as szériával is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Bihus xcomm...
2016.05.19. 17:46
Miért, mert télen nem fázik vele?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Bihus Raszp...
2016.05.19. 17:50
Egyébként az Nvidiának inkább baja lehet ebből, mert most meg a 960 és az 1070 között nem lesz semmi, ami az eddigi, szerintem botrányosan nagy szakadékot is megnöveli a kétszeresére. Szerintem a bestbuy kártyák még a nyugati világon is ebben az ársávban mozognak.

Gyakorlatilag vehetsz Nvidiát 60k-ért, meg 120-140k-ért. Közötte semmi.

Tavaly is mondtam, hülyék ezek. Az AMD-nek ez pont kapóra jön arra a pár hónapra, amíg ki nem jön az 1060.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Asagrim Bihus
2016.05.19. 18:52
Hasonló okok miatt nem cseréltem, de most eldöntöttem, hogy megveszem inkább a drágábbat. Remélem úgy leszek vele, mint a HD4850-nel, hogy a következő hat évig akkor cserélnem se kell a max közeli grafikához (bár ez HD4850 esetében csak az akkori konzolgeneráció miatt rendkívül stagnáló játék gépigények miatt volt).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. xcomman Bihus
2016.05.19. 19:07
Az a 70-100 watt különbség valóban elég egy szoba kifűtéséhez.. Szerencsére volt 390 és 970 is a gépemben, mert legalább útólag is megerősítést kaptam arról, hogy jól döntöttem amikor 390-es kártyákat vettem 970 sli helyett. 1440p-re nagyon gyenguska a 970 és csak picit halkabb mint egy msi 390... A megjelenéskor elavult architektúráról már nem is beszélve. Szóval hajrá, lehet venni a 9-es szériát. A 980ti még játszhat, de a többi biztos nem. Hoppá, az 250w-ot eszik, a tunigosok simán 300 körül vannak. Akkor most mi lesz? 980-ból is max a default órajeles eszik 165w-ot. Lehet már nincs is 70-100w különbség, hanem csak 50 vagy annyi sem? Hmm hmm....

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Bihus xcomm...
2016.05.19. 19:28
Már a 980 is jóval erősebb, mint egy 390-es, nem tudom miről beszélsz, minek hasonlítgatod még a TI-vel is...

Főleg, hogy SLI-ben tolod, az több mint 200W különbség is lehet. De biztos nem fűt

Az elavult architektúra meg köszöni szépen, egyelőre jól van, jóval effektívebben működik, mint az AMD 7-es, 2-3-as szériája, a memóriakezelése is effektívebb, amit az AMD azzal volt kénytelen ellensúlyozni, hogy 8Gb Ramot rakott a 390-esre. Még ha ezzel az érvvel jöttél volna a 970 ellen, azt tökéletesen megérteném, hiszen nagyobb felbontásra ez tényleg jobb. De a többi érved nem árulkodik másról, mint elvakultságról...

Szerintem pont az egyik szög az AMD koporsójába a GCN volt, míg az Nvidia sikerének egyik titka a Maxwell, amivel gyakorlatilag kiherélték a nem kihasznált feature-öket és rámentek a fogyasztásra, DX11-re brutáljó ár/értékarányú kártyákat kihozva.

Persze az, hogy az egyik taktika sikeres és a másik nem, abban benne van a politika erősen, de szvsz. az AMD hülyesége is, álmodozáshoz sajnos nincs elég pénzük. A fanjaiknak úgy látszik, van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Bihus Asagr...
2016.05.19. 19:44
Szerintem most pont nem jó hosszú távra kártyát venni, mikor itt van a VR és a 4k elterjedése az ajtóban. A jelenlegi átlag FHD rendszerekhez egy 1070-1080 már majdhogynem overkill, egy 4k-hoz vagy VR-hez még nem tudni, hogy elég lesz-e...

Viszont ha az ember csak vár és vár, annak megint semmi értelme. Good luck
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Asagrim Bihus
2016.05.19. 20:33
Mind a VR, mind a 4k totálisan hidegen hagy. Nekem ezek nélkül egy 1070 untig elég lesz éveken keresztül egyetlen nyamvadék 2560x1080-as kijelzőn a max grafikához.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. xcomman Bihus
2016.05.19. 20:51
Aktuális állapotokról beszélünk, hogy megéri-e 9-es szériát venni használtam 1 év garival vagy sem. Elég megnézni, hogy az új vulkan/opengl tesztekben mennyire aláza a 9-es! nv kártyákat a 4 éves amd koporsószeg technológiája. Hosszútávon 100-120k körül még a mostani 3-as széria is 1000x jobban megéri mint bármelyik 9-es nv (ti leszámítva, de azt nem kapsz 110-ért). Vulkan kinek is köszönhető? Tudomásom szerint nem az Nv-nek, de javítsatok ki. A 980-as kártyát egy 380x leveri fele annyiért. Még egy 280x is

A 980 ti-t meg azért hoztam fel, mert fűtést emlegettél. Ha az nv zabál az már nem probléma? A 780-as sli konfigom 900w-ot evett, a 390 CF 670w-t... A két 390 kártya 250-be volt és mantle alatt 30%al nyomott többet mint egy 980ti. Többet is fogyasztott ofc, de ár/értékben messze előrébb voltam. Sima dx11-ben meg ugyanott, ha a fogyasztást nem nézem.

Semmilyen elvakultságról nincs szó, főleg amiatt, mert ismét a zöldektől fogok vásárolni, tekintettel a full dx12 supportra. Pont emiatt nem vettem 9-es kártyákat, mert véletlenül kiderült, hogy egyiksem támogatja teljesen, csak a dobozra nem ez volt írva...

Az nv sikerének a titka a marketing amire az amd magasról tesz. Haragszom is rájuk rendesen, hogy még mindig nem adtak konkrét infókat a 4-es kártyáról. Mind1, júni 10-ig van idejük, aztán megy a kosárba az 1080 és ny*lják ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Trivia Bihus
2016.05.19. 20:53
Már bocs de a 970 -> 960 szünetet sem tudták kihasználni AMD-ék, akkor most ezt miért tudnák pláne, hogy még bemutatva sincs kártyájuk? Mire kijönnek a Polarisok, itt a 1060.

Másrészt meg pont az a téma ha megfigyeled, hogy a használtpiac megteremti a középkategóriás ársávot a felsőkategóriás kártyákkal. Szerinted melyik jobb 70ezerért, egy középkategóriás Polaris vagy egy remekül húzható 970, ami már bizonyított?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. thestock Bihus
2016.05.19. 20:56
Szerintem amúgy sem érdemes videókártyát hosszútávra vásárolni..a VR és a 4k az ajtóban? nos tesztek alapján 1 kártyás rendszerben az 1080 nem túl meggyőző 4k-ban,mondhatni kevés még oda. A VR még nagyon gyerekcipőben jár,megy a szerencsétlenkedés,azt sem tudni hogy érdemben lesz-e belőle valami.
Az ipon kínálatát nézve a legolcsóbb 4K-s monitor 120e, és mondhatjuk azt hogy kell mellé 2 videókártya. Nem mondom hogy megérős buli...majd ha lesz olcsó 4k-s monitor, és egy középkategóriás kártya is elboldogul ezzel a felbontással,akkor érdemes azt mondani hogy nosza gyühet a 4k
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Trivia xcomm...
2016.05.19. 20:57
" A 980-as kártyát egy 380x leveri fele annyiért. Még egy 280x is " -> Ezt biztos poénnak szántad azért van ott a szmájli is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. xcomman Trivi...
2016.05.20. 00:23
Keressel ra vulkan benchmarkokra. Pl doom. Az, hogy az nvidia mit valtoztatott a driverein azota, azt nem tudom. Szmajli pedig nincs ott

Igazabol a 390x es 980 a mostani jatekokhoz boven eleg 1-2 kiveteltol eltekintve 1440p-ig. En nem turkalok masok zsebeben, mindenki arra kolti a penzet amire akarja, de leirni a 3-as szeriat pusztan a fogyasztasa miatt nem egy okos dolog. Polarisrol semmi pontos info van a behazudott 2,5x watt/performance szovegen kivul.

Egy linket adok, viszonylag friss. Ez nem valtoztat az en dontesemen, mert az uj 1000-es nv kartyak mar teljesen tamogatjak ezt az api-t. Az amd meg vessen magara, hogy ha nem adjak ki idoben az uj kartyaikat. Idozitesbol karo

LINK
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. trolleroll... Gunth...
2016.05.20. 14:11
Ebben az esetben nem árfolyamnak hivjak gondolom az is egyértelmű?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. castiel001
2016.05.23. 21:03
Sziasztok

Az lenne a kerdesem hogy nekem van egy Gigabyte Geforce GTX 980 TI gaming1 videokarim es erdemes lenne lecserelnem egy Nvidia GeForce GTX 1080-ra ???
Igaz hogy alig erosebb? Par helyen olvasgattam es elegge megoszlottak a velemyek rola.Nektek mi a velemenyetek minden velemeny erdekelne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. ChoSimba casti...
2016.05.23. 21:31
30-40%-kal erősebb játéktól függően, annyit eszik mint a sima 980 és kb. ugyanannyiba fog kerülni.
A csere attól függ, mennyiért tudod eladni a 980ti-t.
Ha 170e-nél többért, akkor akár meg is érheti.
No meg attól is függ, mire használod és a vásár után hány hónapig nem jutsz meleg kajához
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. mikulasvik... troll...
2016.06.15. 19:18
off : szerintem is igazad van csak okosat akart mondani ..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kalmargabo... Trivi...
2016.06.23. 09:35
A 970 és 960 közé nem az R9 380 és 380x tehető? Főleg úgy, hogy a 380 már kb egy árban is van a 4 gigás 960-okkal?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!