iPon Hírek

GeForce GTX 560 Ti GF110-es GPU-val és 448 CUDA maggal?

Dátum | 2011. 10. 26.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A videokártyák piacán már elég régóta pangás van, nem látni semmi újdonságot, se az AMD, se az Nvidia kínálatában. Mivel a termékpaletták mindkét oldalon teljesek, így a gyártók partnerei különböző, esetenként igen különleges videokártyák piacra dobásával próbálják felkavarni az állóvizet, ami az esetek többségében elegendő is.

Amennyiben viszont hihetünk az új pletykáknak, akkor a nem is oly távoli jövőben új videokártyát üdvözölhetünk a piacon, méghozzá az Nvidia kínálatában, egy új GTX 560 Ti személyében. Az új termék a szokásos GF114-es grafikus processzor helyett a GeForce GTX 570-es és GeForce GTX 580-as modellek által használt GF110-es GPU-t alkalmazza majd. Emlékeztetőül: a GeForce GTX 560 Ti esetében alkalmazott GF114-es GPU 8 SM tömbbel rendelkezik, amelyekben összesen 384 CUDA mag található, 64 textúrázó és 32 ROP egység mellett.

A fentebb említett váltásnak köszönhetően az egyelőre csak GeForce GTX 560 Ti (448 Core) néven emlegetett termék 384 CUDA mag helyett immár 448 CUDA maggal gazdálkodhat, de a változások sora itt még nem ér véget. A 448 CUDA mag - 14 SM tömb - mellé 56 TMU és 40 ROP egység is jár, a memóriainterfész pedig a jelenleg is forgalomban lévő GeForce GTX 560 Ti videokártyákéval szemben 256-bites helyett már 320-bites lesz. Fedélzeti memóriából a pletykák szerint 1280 MB-nyi GDDR5-ös chip áll majd rendelkezésre és a termék ezzel együtt háromutas SLI támogatást is kínál. A videó kimenetek között DVI, HDMI és DisplayPort csatlakozókat találunk.

Órajelekről egyelőre sajnos nem esett szó, de az már sejthető, hogy a „feltuningolt” GeForce GTX 560 Ti 300 dollár körüli ajánlott végfelhasználói áron kerül majd forgalomba. Reméljük, hamarosan további információk is napvilágot látnak a GF110 alapú GeForce GTX 560 Ti-vel kapcsolatban.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

24. Riddick77
2011.10.26. 09:47
Ha,kijönnek a 28nm 7000es Radeonok,akkor azok pusztítani fognak,főleg a Rambus-os memóriával szerelt verziók.Akkor, kötheti fel az Nvidia a gatyáját.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. thspo
2011.10.26. 10:02
GTX470 rev2. Jók lesznek az új radeon-ok, de sztem az nv sem fogja tétlenül nézni őket, jönnek majd 512 bites (vagy nagyobb) csúcsra járatott GDDR5-ök a R ellen (biztos jó olcsón).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Sturmtiger
2011.10.26. 10:02
Riddick77 Valami ilyesmiket mondtak a Bulldozerek esetében is aztán mégis nagy lett a csend
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. nightmare1...
2011.10.26. 10:31
Tetszik nagyon, csak drága lesz nekem sajnos ez is. Mindegy, majd folyamatosan lépkedek felfele az 5770-ről... (5850/gtx 460 1 gb...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Turai
2011.10.26. 10:56
Sturmtiger

Teljesen igazad van a Bulldozerek tekintetében csak az nem lehet elfelejteni, hogy eddig az AMD a videokártyák piacán elég jól szerepelt. (Sajnos sokkal jobban mint a CPU esetében)
Én személy szerint a 7950-es várom a legjobban és ha az árra 60-70 körül lesz szépen fog tarolni...

De majd úgyis kiderül jövőre...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Svidi
2011.10.26. 11:03
LOL, Turai, szerintem a mennyekben jársz Gondolj már bele, attól csak a 7970 lenne erősebb, meg a kétmagos 7990 (ha ugyanolyan számozást csinálnak, mint a 6xxx szériában), ami inkább a 90ezres határt súrolja majd kezdetekben.

Amúgy mire jó az, hogy kiadnak egy GTX 570-et valószínűleg alacsonyabb órajeleken (mert ha még ez sincs, akkor végképp hülyeség), és elnevezik GTX 560 Ti-nek? Nem hiszem, hogy a két termék teljesítménye között akkora tátongó űr lenne, hogy azt be kelljen tölteni házon belül. De egy eseménynek jó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. polarx
2011.10.26. 11:13
Szeretem a HA-val kezdödő mondatokat.. majd nvidia is HA kidobja a 600-as szériát akkor meg amd-ék sunnyognak megint a sarokba (DE MIVAN HA NEM?) ne a feltételezésből indulj már ki meg abból hogy most a közel 1 éves kártyát megpiszkálták nyilván gyorsabb lesz nálla egy zsír új kártya -.-"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. gab78
2011.10.26. 11:53
7950 60k körül?! Hehehe, reménykedj, az R2 miatt kétlem, hogy bármelyik 79xx is nagyon belekóstolna 100k alá. A tempó pletykát illetően, nem Bull 2.0 lesz!

Mikrobi, a GNC legnagyobb erénye, a hatékonyság fokozása, a Cayman-hoz képest alig 33%-al növekszik a processzorok száma, de felépítésül változik, a vezérlő logika nagymértékben átalakul, és valami olyan jön, mint ami marketing szöveg volt az Eyefinity-nél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. jozsefm gab78
2011.10.26. 12:58
Halmozódik az 580 és 570 ként el nem adható GF110-es lapka, olyan lesz mint volt a 465.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Riddick77
2011.10.26. 13:09
Sturmtiger Azért a Radeon vonalon villant az AMD. Nekem azóta az van,mióta megvették és kijött a 5770 es széria. Ár teljesítményben az a kártya a mai napig verhetetlen. A mostani 6870 msi Hawk omat-45e körül vettem,és mindent visz full hd ban,és gyönyörű a képe,és halk a kártya a speckó hűtés miatt. A 28nm miatt csak javulhatnak az új kártyák. Csak,ott ne szálljanak el árban ha kevesen veszik a Bull-t majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. carraroxt
2011.10.26. 13:10
józsef m. Nekem is először ez jutott eszembe. Valószínű igyekeznek kiszórni a selejtjét is amíg még lehet. Ez egyben jó eséllyel azt jelenti, hogy azonos teljesítményhez nagyobb fogyasztás társul majd (de az sem lepne meg, ha az OEM-ekre sóznák végül).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. rini
2011.10.26. 13:11
Egyetértünk. A felhalmozódott 570 és 580-nak nem megfelelő magokat el kell passzolni. A módosított 560 Ti-nek meg megfelelnek ezek a magok mellesleg bezavarhatnak a 6950-nek is. Próbálják kisöpörni a felhalmozott készletet és helyet teremteni a következő generációnak. Bár az elnevezéssel nem értek egyet és ezért remélem valami megkülönböztetést a nevébe beillesztenek. Egy Rev 2 nekem elég is lenne, bár inkább az 565 lenne rá a megfelelő kifejezés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Turai
2011.10.26. 13:15
Svidi

28 nm-es gyártástechnológiával készül aminek következtében elvileg olcsóbb lesz az előállítása és ha nem nyelik le a kereskedők a különbséget lehet rá esély főleg ha egyszerre jön ki az Nvidia új kártyáival együtt.
Egyébként nagyon sokat számít, hogy hol vásárol az ember.
Nem egyszer jutottam hozzá olyan alkatrészhez (nagyon sokk utána járás után) amit jóval a Magyarországi ár alatt kaptam meg amire nem terhelt rá hatalmas árrést a kereskedő.
De majd úgyis kiderül...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. gezu1025
2011.10.26. 14:50
Ha igazak azok a számok amiket itt olvastam, akkor a 7000 széria bizony bizony szájtátós lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jozsefm Turai
2011.10.26. 15:33
Eleinte nemhogy olcsóbb lesz hanem drágább. A TSMC már közölte ,hogy az egyenlőre kis kapacitás miatt a 28nm.-es ostyákra való keresletet az árral fogja szabályozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Sturmtiger
2011.10.26. 16:12
Az a helyzet hogy akinek esze van az most nem vesz semmit. Én is azon gondolkodom hogy veszek egy mai gépet, mondjuk súlyos százezrekbe fog kerülni, de megint nem kell vele foglalkoznom pár évig. Eddig vártam hogy milyen lesz a Bulldozer, hát nem olyan mint ami nekem kell, úgyhogy megvárom az Ivy Bridge-et. Videókártyánál ugyanez a helyzet, eddig gondolkodtam hogy Ati, vagy nVidia, de mindegyikük nemsoká fog előrukkolni valamivel. De sajnos mindenről csak pletykák vannak, azzal meg ugye nem vagyunk kisegítve.

De hogy ne offoljam szét a topicot, ez egy nagyon jó kártya lesz szerintem. Régen volt jelentősége annak a Ti utótagnak a kártyán. Ha csak a nyers adatokat nézzük, a GF110 jóval fejlettebb mint az elődje, és ha emberünknek szerencséje van talán meg tudja piszkálni hogy 580 legyen belőle. Persze lehet hogy nem, de jó húzás lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm
2011.10.26. 17:21
Bár a lottószámokban lennék ennyire biztos Mikrobi.
Ehhez nem kell még jártasság sem az nV üzleti dolgaiba, mondjuk a másik oldal se habozott megtenni anno az 5830-al.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. rabib
2011.10.26. 20:01
Jó újra hallani a 448 CUDA magról, és a 320 bites memóriavezérlőről, na meg az 1280 MB vram-ról. Megjön a GTX470 Review 2. Gondolom nem 607 Mhz-n fog majd járni a GPU, és 837 Mhz-n a GDDR5-ös memóriachipek. Én úgy vélem, ez a kártya egy GTX470SOC körüli, vagy még annál is nagyobb teljesítményre lesz képes. Fogyasztás pedig ki tudja? Ha 270 watt körül lesz, nem lesz túl nyerő, de 220 watt körüli fogyasztással (mint a GTX470SOC is) HD6950 megfelelő ellenfele lesz. Egy GTX560Ti körülbelül olyan gyors, mint egy GTX470SOC. Innen nincs messze a HD6950 sem.
Tehát röviden: várom a kártyát az órajel, és fogyasztási adatokkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jozsefm rabib
2011.10.26. 20:30
A hozzáértők számára itt már bukta:



Most gondold el mit zabál ha 570-ként nem lehetett forgalomba hozni!?

Aki meg nem ért hozzá annak meg 560 már van-volt, és még ott a 6950 2GB-nyi memóriája.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. markangabo...
2011.10.26. 20:32
Pont az 560 maradt le a képrol?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2011.10.26. 20:54
Megértem a dolgot. Azt viszont sokan tudják, hogy az AMD kártyái mindig is kevesebbet fogyasztottak az Nvidia kártyáinál. Ha ebbe megyünk bele, senki se vegyen Nvidiát, mert 30 vagy 50 wattal többet fogyaszt, na meg jobban melegszik, és egy évre kiszámolva a villanyszámlában megjelenik +15 ezer forint. Amit eleve nem értek, hogy sokan csak "alap" videokártyát vesznek mindig, pedig egy egyedi hűtésű se sokkal drágább, legyen szó Nvidiáról, vagy AMD-ről. Most az én GTX470SO-m 227 wattot fogyaszt a Gigabyte mérései szerint. Nem tudom, hogy a HD6950 mennyit fogyaszt, de gondolom 200 watt körül jár az is, és a kettő teljesítményében nincs nagy különbség. Lehet, hogy ahol egy játékot az egyik elvisz 70 FPS-sel, a másik meg 85-tel, de amikor majd az egyiken 23 FPS-sel megy a játék, a másikon meg 26-tal, akkor lesz teljesen mindegy, mert vagy kártyát kell cserélni, vagy a grafikus beállításokon kell csökkenteni.

Még annyit írok hozzá, hogy aki ért(ett) hozzá, az megvette a megjelenésekor a Gigabyte GTX560 Ti SOC 1G videokártyát, aminek a GPU-ja 1 Ghz-n jár, és hozza a GTX570 teljesítményét alig 70 ezer forintért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jozsefm rabib
2011.10.26. 21:04
megjelenésekor a Gigabyte GTX560 Ti SOC 1G videokártyát, aminek a GPU-ja 1 Ghz-n jár,
Már ameddig, mert tartósan nem. A nagyobbik része retur ment gariba, a többinek meg a gyártó javasolta az órajelcsökkentést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2011.10.26. 21:07
Jó, hogy leírtad, mert erről én nem hallottam. Gigabyte is elszúrt egy kicsit nagyon akkor valamit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm rabib
2011.10.26. 22:04
A szokásukhoz híven megint nagyobb tányért tettek az asztalra mint amihez kanaluk volt, ugyanígy járt egyébként a 6850 SoC-juk is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!