iPon Hírek

GeForce GTX 570: a várható ár

Dátum | 2010. 12. 06.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia GeForce GTX 500-as videokártya sorozatának legfrissebb tagja rövidesen megjelenik kereskedelmi forgalomban. Az újdonság várható specifikációiról már több hír is érkezett, ám eddig arról nem szóltak a hírek, hogy a friss termék pontosan mennyibe fog kerülni, pedig az ár rendkívül fontos, hiszen nagyrészt azon (is) múlhat az adott videokártya sikere.


Egy brit viszonteladó árlistáján található árcédula alapján úgy tűnik, hogy az Nvidia friss GeForce GTX 500-asa  átszámítva 384 dollárnak megfelelő összegért kerülhet majd forgalomba (a fentivel ellentétben ez áfa nélküli ár), azaz a brit árból kiindulva inkább úgy fogalmazhatunk, hogy a GeForce GTX 570 350 és 400 amerikai dollár közötti ajánlott végfelhasználói áron lehet majd elérhető. A pontos összeggel kapcsolatban egyelőre nem érkeztek hírek, de a termék hivatalos megjelenésére már nem kell sokat várni, így a pontos árról is rövidesen lehullhat a lepel.

A GeForce GTX 570 egyébként 40 nm-es csíkszélességgel készülő GF110-es grafikus processzor köré épül, amelynél az Nvidia egyetlen SM tömböt letilt, így 480 CUDA mag áll majd rendelkezésre. A GPU és az 1280 MB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memória között 320-bites adatsín húzódik majd. Az újdonság várható specifikációiról bővebben itt olvashatnak az érdeklődők.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

70. shitcore
2010.12.06. 13:10
100.000 körül lesz? Kár. Akkor eddig a 470-es marad tervben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. jozsefm
2010.12.06. 13:20
Akkor azzal sietni kell, mert már csak a meglévő raktárkészlet kiárusitása folyik!

Annak ellenére, hogy reálisnak tünik ez az ár én egy kicsit nagy szakadékot, ürt érzek kialakulni mindkét gyártónál, az eggyel lejebbi és ezen kategóriák között. Akár a 6870,akár a GTX-460 60-70-ezres árát nézem, Ebbe az ürbe előbb utóbb, hozni fog valamit valamelyik vajon ?..mert most igy nagyon szétszakadt a felső közép és a felső kategória árban, talána még a köztük lévő teljesitmény különbség általt indokolt mértéknél is jobban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. carraroxt
2010.12.06. 13:21
Várható volt. Majd kb. márciusra lemegy...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. Nightmare
2010.12.06. 13:25
@shitcore

Vagy 2x EVGA GeForce GTX 460 FTW 1024MB EE (External Exhaust)... én legalábbis arra várok, hogy megjelenjen nálunk.

[LINK]

Kemény órajellel bír...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. DeathAdder
2010.12.06. 13:54
Mar nem azert ,de hogya fenebe szamoltatok 100e Ft-ot????

350-400 USD, legrosszabb esetben nezuk a 400$ -at.

Az annyi mint 300 EUR ami megkozelitoleg egyenlo, az elmult par nap valutajaval, ami 280 Ft 1 EUR-hoz kepes.

Nos ezt akarhogyis szamolom 84.000 Ft
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. sensejke
2010.12.06. 13:55
Mert oda font van írva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. shitcore
2010.12.06. 13:57
@józsef m. - Ne már. Ugye ez hülyeség amit mondtál, hogy jővő februárba egy darabot se fogok kapni... Ez csak nem igaz mivel ezt találtam:

NVIDIA GTX 480/470 Release Date
Both Fermi cards will hit the stores on April 12, 2010

Áprilisban adták ki azért durva lenne, ha nem gyártanának többet..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. somakb jozse...
2010.12.06. 14:17
"Akár a 6870,akár a GTX-460 60-70-ezres árát nézem, "

Na ezt jó erősen nézhetted , hogy a GTX460-akat beletudd passzírozni a 60-70.000-es sávba, jó lesz az 48-58-nak is.. a GTX460 1GB zöme ide esik, efeeltt csak elvetemült nagykerekben rekedt túlárazottak figyelnek.

Másrészt meg majd jöna GTX560 gondolom 299 usd sávba jövőre, miért kellene azt most befoltozni? Majd februárban jó lesz, januárban úgysem vesz a kutya sem vga-t, meg mást sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. MZperX75
2010.12.06. 14:17
570GTX=480GTX jok ezek az átszámozások! (fejlesztés meg?)
AZt ,hogy hogyan lehet 1 csippből még több zsetont kisajtolni....
No de mindegy Nvidia-nál az elmult néhány év erről szolt,legalább is
8800-9800-9600-240-250-450,vagy valamit félre nézek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. DeathAdder
2010.12.06. 14:22
csak a 8800-9800-250.

Hat megis ez GF110-es lesz a 480 elleneben, es fele annyit fog fogyasztani,atlagos homerseklettel

Szerintem verni fogja biztos a 480-at az 570
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Ragnarr
2010.12.06. 14:31
Azt a fele annyi fogyasztast ketlem , es a parameterek alapjan egy kicsit meg lasabb is lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Fzoltan
2010.12.06. 14:32
MZperX75: na most kapni fogsz az nvidia fanoktól...
Szvsz elég nehéz szétválasztani az átnevezést és a nem átnevezést, midnenesetre nálam a 8800/9800/250, átnevezés, a 8600/9500-ra és a 250/450-re már sokkal nehezebb választ adni. 570 és 480 között van azért különbség (memóriasávszél), emiatt az 570 valójában a 480 alá fog jönni az előzetes várakozások szerint, de már nagyon nehzé megállapítani, hogy hol a határ.
Mindenesetre az "átnevezés" egy nagyon költséghatékony fejlesztés, ki-ki döntse el magának, hogy mennyire káros/hasznos néhány új tulajdonsággal megkapni ugyanazt a kártyát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Fzoltan
2010.12.06. 14:33
DeathAdder: Valójában védekezik a túlmelegedés ellen, emiatt visszaveszi a teljesítményét, és ezzel együtt a fogyasztását. Sajnos nem olyan "elegánsan" teszi, mint a Radeonok, ezért nekem nagyon böki a csőrömet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. DeathAdder
2010.12.06. 14:36
vegulis igaz, mert nem tudom hogy mik a varhato orajelei az 570-nek
az adatsin meg a memoria meret is kisebb lesz egy hangyaf*sznyit a 480-tol

hat kivancsi leszek, de mar nem kell sokat varni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. carraroxt
2010.12.06. 14:46
Memóriasávszél-, órajel+ . Kb. ugyanaz mint a 480-as. Legalábbis nagyon meglepődnék, ha 5%-nál nagyobb lenne a különbség... Annyi talán tényleg jobb lesz benne, hogy valószínűleg normálisabb hűtést kap, ami valljuk be, finoman szólva is ráfér a 480-ra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. DeathAdder
2010.12.06. 14:51
Es ez arra mer kovetkeztetni,hogy tuningolni is lehet majd (aki akarja).

a 480-nak meg gyarilag tuningolt darabja sem jott ki. Vajon mierT??

en ha eza 2 kozott kellene valasztani biztosan az 570-et vennem meg
(elore kimerem jelenteni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Ragnarr
2010.12.06. 14:55
engem már ez a átnevezés mizéria egyáltalán nem érdekel , aki megnéz pár tesztet az úgyis képben van , aki meg név alapjan vesz gafikus karit az meg is érdemli ,hogy pl. lecserelje a 5870-ét egy 6870-re
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. XtreemX
2010.12.06. 17:09
A teljesítménye ott lesz mint a 480-nak. Hiába kissebb memória sávszél,az órajelek magasabbak. Az ára 95 körül lesz itthon tippem szerint,és ebbe bele van számolva a forint gyengülése ami várható,hisz már elkezdődött..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. rabib
2010.12.06. 17:20
Jó lesz ez, szerintem is GTX480-nál gyorsabb, és kevésbé melegedős lesz majd. Sokat nem kell már rá várni, mint ahogyan az új Radeonokra sem. Én kíváncsi leszek, hogy a GTX580 és GTX570 mennyire eredményesen tudja majd a jelenleg elfoglalt helyét megőrizni a HD6950, HD6970-nel szemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Csaber jozse...
2010.12.06. 17:37
egyszerű dolgot az 560-ast abból a selejt lehet 460-as is a nagyon bénákból meg lehet 460SE és úgy hogy 1 Ft be nem kerül az NV-nek a gyártás többe mivel a 460-asnak is egy része alapból le van tiltva így a jó példányokat csak leválogatja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. jozsefm
2010.12.06. 17:38
shitcore:
nem szoktam hülyeségeket irkálni: szerinted, ha már az utód kártya piacra dobása előtt állunk ,akkor volna értelme gyártani az elődöt, sőt a TSMC gyártókapacitását ismerve lett volna arra lehetőség, hogy a kettőt párhuzamosan gyártsák.?

somakb.
Akkor jó sok ragadhatott be, mert az árgépen a 10-oldaltól a 23.-ig mind 60.ezer felett vannak egészen 123 ezerig.

rabib.

Szerinted?..

Csaber

Erre én is gondoltam, de biztam benne,hogy nem herélt 6930 meg 560- 565 vagy ilyenek lesznek

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. shitcore
2010.12.06. 18:09
@józsef m. - Tudom, nem azért írtam csak meglepődtem de nagyon :\ Te egy nagyon jól informált ember vagy, így ne vedd szószerint Hogy ne offoljuk tele a topikot tudnál valami kis infót küldeni PM (GTX470szintje körül) az újjonan megjelenő Radeonokról? Mert most már teljesen összezavarodtam videókártyák terén..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. jozsefm
2010.12.06. 18:35
Igen nekem is feltünt,hogy előbb 40-alatt utána meg 60-ért van ugyanott, ugyanaz a kártya! Kiváncsi lennék egy megrendelés esetén lenne-e éppen kapható a 45-ezres?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. rabib jozse...
2010.12.06. 19:34
Szerintem? Szerintem gyorsabbak lesznek az NV kártyái!
Ha mégsem, NV árat csökkent, és március környékére 70-80 ezerért lesz GTX570 és 100-110 ezerért GTX580. Így teszi versenyképessé a kártyáit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. rabib
2010.12.06. 20:52
Hááát tudod az úgy volt, hogy... lekötnek a játékok meg az iskola.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. jozsefm rabib
2010.12.06. 22:01
^^ az optimizmus, és a gyártó iránti elkötelezettség!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. rabib jozse...
2010.12.06. 22:13
Így van. Én úgy vagyok vele, ami egyszer jó volt, és bevált, annál maradok. Persze barátoknak, rokonoknak ajánlok én Ati videokártyát is, meg AMD processzort is, ha olyat szeretnének, mert ők ahhoz ragaszkodnak egy kicsit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Joachim21 rabib
2010.12.06. 22:35
Már ketten vagyunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. jozsefm rabib
2010.12.06. 22:47
Hárman ,bár én mindkét gyártó "termékeit" használom igy meg könnyü hüségesnek lenni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. rabib jozse...
2010.12.06. 22:56
Hát igen. Van, akinek könnyű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. tibi27
2010.12.06. 22:59
Ez is csak egy újabb papírsárkány
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. tibi27 Joach...
2010.12.06. 23:00
3+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. jozsefm tibi2...
2010.12.06. 23:05
off/

tibi27. Már akartam kérdezni az avatarodban az saját trófea?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. tibi27 jozse...
2010.12.06. 23:22
Igen,a képen látható 97 cm-es 9,1 kg-os csuka a nagybivalyosi tórendszer S II-es felső taváról,pergetve fogtam musky-killer körfogóval villantóval.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. jozsefm tibi2...
2010.12.06. 23:24
Szép game lehetett ,gratula!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Joachim21 jozse...
2010.12.07. 08:32
Gondolom a fizikát CUDA magok tették még tökéletesebbé (Physixen keresztül) , lehet volt már ott raytracing is bevetve .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. jozsefm
2010.12.07. 10:03
A fizika ebben az esetben, inkább a szerelékben jutott szerephez..

Még nincs sehol kinn teszt az 570-ről?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. jozsefm
2010.12.07. 10:18



..?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. jozsefm
2010.12.07. 10:41
EVGA 012-P3-1570-AR GeForce GTX 570 :Now: $359.99


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. somakb jozse...
2010.12.07. 10:52
Jóval olcsóbb a GTX480-nál (a legolcsóbbnál 70 usd-vel) kb hasonló teljesítménnyel kisebb fogyasztással, halkabban, hűvösebben 2*6-os tápcsatival, nem rossz ez az ár érte. A Palit és a PNY meg még 10 dolcsival olscóbb 349 usd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Fzoltan
2010.12.07. 11:03
Még nincsenek is eredmények Egyelőre még tesztek sincsenek, egy ilyen belinkelt diagram érdekes (bár én kb. ilyenre számítok). Azért feltűnő, hogy 2560-as felbontáson az 580 veri az 5970-et.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. somakb Fzolt...
2010.12.07. 11:05
Techreport teszt eredmények
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Fzoltan
2010.12.07. 11:18
Áh tényleg, én nem találtam rájuk. Azért mindenképpen érdekes, hogy az 570 némelyik tesztben megelőzi a 480-at, holott a specifikációik szerint ezt nem szabadna(?). Na azért megvárok néhány hivatalos tesztet rendes leírással (Mit ér a diagram szöveg nélkül? )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. somakb Fzolt...
2010.12.07. 11:23
Specifikációk szerint miért is nem szabadna? Inkább pont az, hogy driver szinten vissza kell perpill fogniuk, mivel ugyanazt a teljesítmény nyújtja majd 100 dollárral olcsóbban, és ott szárad a GTX480 a boltokban. Ki a fenének tudják így a 480-asokat eladni? Úgyhogy a GTX570 ereje, majd csak a GTX480 kipucolódása után lehet teljes, egy következő driverrel. Valószínűleg masszív GTX480 leárazásba fogna kezdeni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. rabib somak...
2010.12.07. 11:31
Szerintem is így van, GTX570 simán tudja azt a teljesítményt, mint a GTX480. 256 MB vrammal és 64 bittel kevesebb csak a GTX570 a GTX480-nál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Fzoltan
2010.12.07. 11:32
Arra gondolok, hogy cuda amgok száma ugyanannyi, frekvnciában kicsit jobb, memóriasávszélben rosszabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Joachim21 Fzolt...
2010.12.07. 11:41
Én is erre gondoltam, meg arra hogy amit eddig láttunk a Fermi architektúrából, az alapján a CUDA magok sokkal többet számítanak, mint a memória, és csak magasabbak az 570 órajelei, szóval nagyjából egál, viszont a kisebb memsávszél miatt olcsóbb gyártani, ami nekünk is jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Fzoltan
2010.12.07. 11:50
Ha a teljesítménye tényleg a 480-éhoz lesz közel, az ára pedig annyi lesz, amennyi, akkor az lehet, hogy újra árversenyt eredményezhet... (bár számomra még mindig az "elérhetetlen""értelmetlenül drága" kategória)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. csicsoblad...
2010.12.07. 16:30
Már van teszt, egy az egyben azt tudja, mint a GTX480, +-1-2%.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. carraroxt
2010.12.07. 16:57
Ha még netán valaki nem látta volna!
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. jozsefm carra...
2010.12.07. 17:35
Hát ez gyors volt! Délelőtt még külföldi oldalakon se sok eredmény volt kint!

"A 140 000 forintos előzetesen megadott ajánlott árcédula azonban kicsit furának, hat"

ezt vajon honnan vették?

Mikrobi. Hát AMD-nek fel kell kötnie a bajuszt már az NV két kártyája is megelőzi az 5870-et!?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. carraroxt
2010.12.07. 17:53
Jó a teszt, bár szerintem érdemes azért észrevenni, hogy a jó összehasonlítható tesztbeállítás nem egyenlő az életszerű beállítással... Gondolok itt pl. a 16x élsimításra, ami semmire nem jó, csak a videoram felzabálására. Ilyen felbontásokon 4x, és 16x AA közt még kimentett képeken sem lehet különbséget tenni. Szóval ha az élsimítás miatt nem futottak volna ki a Radeonok a memóriából, eléggé más eredményeket látnánk (feltéve, ha úgy meg nem lenne minden procilimites). Az is köztudott, hogy a Radeonok általában többet lassulnak a magas élsimítás miatt (ramlimit nélkül is), szóval érdekesebb lenne a teszt, ha létezne elég erős proci kihajtani őket kiegyensúlyozott beállításokkal.

Egyébként a 140e Ft-os vételár nekem is sántít, de 110 alá nem hiszem hogy lemegy február vége előtt. Szóval az NV fanok kaptak egy kultúrált 480-ast végre...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. carraroxt
2010.12.07. 18:00
Tripla lol!
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. jozsefm carra...
2010.12.07. 18:07
Nem tudom honnan van az ár ,de találtam kinti shopban 360$ -os árat ,ezt ha még 1:1 euróban számolom is ,akkor se több 100.eFt.nál?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. jozsefm
2010.12.07. 18:11
Nem igy van ez,! Ezuton emelek kalapot, a teljesitményük előtt, és az 5870 ,valamint az 5970 felett aratott nagyarányu győzelmükre!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Heroes27 jozse...
2010.12.07. 18:13
Józsi, sikerült egy év elteltével győzelmet aratni. Végülis, ami késik, nem múlik ahogy a mondás szól. De megint jön a pofára esés van egy sanda gyanúm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. jozsefm Heroe...
2010.12.07. 18:25
Heroes27

Jó munkához idő kell, ne rondits már bele, az/ Pünkösdi/ ünnepükbe!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. amd
2010.12.07. 18:34
Na, milyen gyorsak voltak a ProH-nál, most együtt a többiekkel!
Ára jól belőve (külföldön mindenképp, itthon nem tudom). Ilyen teljesítmény mellett nincs konkurenciája.
6900-as ellenfelével szemben előrelátható előnye, az elérhetőség a Karácsonyi szezonban, ami árfelhajtó tényező a hiányos oldalon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Heroes27 jozse...
2010.12.07. 18:46
én semmibe se rondítottam bele Csak jósoltam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kiskoller
2010.12.07. 18:50
jó kis kari lett ez sztem, és egyáltalán nem átnevezés. A hd69xx-ek érkezése mikorra várható? úgy dereng hogy vmi dec 7 volt a dátum?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. iroh
2010.12.07. 20:09
Jó kari lett gtx 480 átlagban 1.3%-al erősebb ami ló**** és tesszaláció alatt(dx 11 erről szól igazán)ott 5-10%-al erősebb az 570. Kevesebbet is fogyaszt és olcsobb sazl nagyon jó lett szvsz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. jozsefm
2010.12.07. 21:03




 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. carraroxt
2010.12.07. 21:34
Mikrobi Úgy látszik egyeseknek nem lehet eléggé diplomatikusan fogalmazni.
Csupán arra utaltam, hogy a tesztek eredménye a használt tesztbeállításoktól függ. Ugyanazzal a konfiggal akár 20%-os eltérést is könnyen ki lehet hozni, attól függően kinek kedvező beállításokat használunk. Mivel ebben a teszben éppen a 16x élsimítás miatt futott limitbe az összes AMD kártya (kb a tesztjátékok harmadánál), de még azt is csak 2560-as felbontáson, szerintem nem igazán mérvadó, és (életszerűbb) 4x simítással merőben más eredmények jöttek volna ki. De még így is csupán ott tartunk, hogy az NV-nek sikerült beérnie az egy éves konkurenciát, szóval én még nem bontanék pezsgőt a helyükben...
Egyébként részemről csak annyit, hogy max akkor veszek NV-t ha minimum 1,5x hatékonyabb lesz az árához, és a fogyasztásához képes is mint a konkurencia, és akkor is mindenképp eladnám a gari lejárta előtt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. carraroxt
2010.12.07. 21:36
józsef m. Mit zaklatsz már itt megint minket te szemét troll AMD-zombi genya!!! Az AMD FOS, SZAR, FOS!!!! Ménemértedmáámegvégreeee!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.12.07. 21:38
Az igen! Na a fogyasztási táblázattól lettek karikásak a szemeim. 381 wattot fogyaszt a HD4870x2. Meg majdnem 300-at a GTX570.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozsefm carra...
2010.12.07. 21:40
De értem ,nem tudom mit és menyit ittál- de érdekelne!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.12.07. 21:43
Zöld teát ittál?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jozsefm rabib
2010.12.07. 21:57
Egy kicsit megugrott a Te 470-ed fogyasztásához képest.Hiába no, a többlet teljesitményhez kell az energia!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. carraroxt
2010.12.07. 21:57
A világon négy jó dolog van ami zöld: A tea, az abszint, a mariska, a dollár.
Na meg persze a szomszéd nője, de az csak zöldebb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.12.07. 22:03
Hát az Nvidiás pizsama az se lehet rossz.

józsef m.
Nahát, de hogy ennyivel, 80 wattal több kelljen neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!