iPon Hírek

GeForce GTX 980 és GTX 970: Maxwell a felsőkategóriában

Dátum | 2014. 09. 19.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Eljött az idő, hogy bemutatkozzon az Nvidia következő két felsőkategóriás videokártyája, amelyek mindketten a vállalat legújabb, Maxwell névre keresztelt architektúráját alkalmazzák. A két friss jövevény között köszönthetjük az Nvidia új egy GPU-s csúcskártyáját, a GeForce GTX 980-as modellt, valamint a másodhegedűs szerepében a GTX 970-es is bemutatkozott.
A két új videokártya esetében közös tulajdonság, hogy mindketten az Nvidia legújabb Maxwell alapú GPU-ját, a GM204-es modellt használják, amely jelenleg a legenergiahatékonyabb GPU a piacon.
A Maxwell alapú GM204-es a teljesítményen felül ugyanis a fogyasztásra is odafigyel, így elmondható róla, hogy elődeinél kétszer hatékonyabb, ami elég szép előrelépés.
A GeForce GTX 980 fedélzetén lévő GM204-es GPU 2048 CUDA magot tartalmaz, és szokatlanul magas, 1126 MHz-es magórajelen ketyeg, a GPU Boost 2.0-s órajel értéke pedig 1216 MHz.
Az új GPU 5 TeraFLOP/s-os egyszeres pontosságú számítási teljesítmény elérésére képes. A GPU-hoz 256-bites adatsínen keresztül kapcsolódik a 4 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memória, a memóriachipek effektív órajele pedig 7 GHz. Az új videokártya stabil tápellátásáról két darab hattűs PCI Express tápcsatlakozón keresztül gondoskodhatunk, a TDP értéke pedig félelmetesen alacsony – mindössze 165 watt.
A kétslotos hűtéssel ellátott GeForce GTX 980 esetében a videó kimenetek között HDMI 1.4a helyett immár HDMI 2.0-s port foglal helyet, de rajta kívül egy DL-DVI, illetve három darab DisplayPort 1.2-es csatlakozó is rendelkezésre áll. A frissen bejelentett DisplayPort 1.3-as szabvány támogatását sajnos nem kapta meg a termék, de az időzítés alapján ez aligha meglepő.
A GeForce GTX 970 egy kissé visszafogott GM204-es GPU-t kapott, amely 2048 helyett csak 1664 aktív CUDA magot rejt. A GPU esetében az órajeleket is csökkentették, hogy meglegyen a két újdonság között a kellő teljesítmény-különbség. A GPU ennek köszönhetően 1050 MHz-es magórajelen és 1178 MHz-es GPU Boost 2.0-s órajelen ketyeg, egyszeres pontosságú számítási teljesítménye pedig "csak" 4 TFLOP/s.
A GPU ezúttal is 256-bites adatsínen keresztül kapcsolódik a 4 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memóriához, a memóriachipek effektív órajele pedig most is 7 GHz-es értéket képvisel. A stabil tápellátásról két darab hattűs PCI Express tápcsatlakozó segítségével gondoskodhatunk. A kétslotos aktív hűtéssel ellátott termék videó kimenetei között a GeForce GTX 980-hoz hasonlóan egy DL-DVI, egy HDMI 2.0, valamint három darab DisplayPort 1.2-es port található.
Az új videokártyák esetében több újítás is érkezett: ilyen például a hatékonyabb színtömörítés, amellyel jobban kiaknázhatóak a 256-bites adatsínben rejlő lehetőségek, de emellett élsimítás frontján is van változás, megjelent az MFAA, ami 2xMSAA sebesség mellett ígér 4xMSAA-s látványt. Bővebben az új technológiákról friss cikkünkben írtunk. Ezek után már csak az árakkal maradtunk adósok. A GeForce GTX 980-as modell ajánlott végfelhasználói árát 179 000 forintban állapították meg, a GeForce GTX 970 pedig 104 999 forintba kerül majd. Persze az egyedi hűtéssel és/vagy tuningolva érkező modellek szokás szerint most is többe kerülnek majd.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

37. Simba
2014.09.19. 06:34
Ejha jól sikerültek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Yodamest
2014.09.19. 06:47
Hát csak lehessen már kapni wáwáwáwá
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. TheRealTsL
2014.09.19. 06:50
770 / 280x szint volt a kiszemelt eddig, de a 970 nem sokkal drágábban laza 30%-kal jobb teljesítménnyel, alacsonyabb fogyasztással alaposan borította az elképzelést.
Ennél jobb vételt elég nehéz elképzelni perpill.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. actival
2014.09.19. 06:52
Hihetetlen mekkorát lépett előre az elmúlt pár évben az Nvidia energia hatékonyság terén. És nem utolsó sorban nagyon jól szerepelnek az új kártyák a teszteken.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Resike
2014.09.19. 07:28
A 970-es elég jónak néz ki ár/teljesítmény arányban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Henks
2014.09.19. 08:00
Amint lesz 970 egyből landol a kosárba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Skinny
2014.09.19. 09:08
Én is GTX770-en gondolkodtam, de inkább még spórolok, és jön egy GTX970...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Cordless
2014.09.19. 09:34
Már várom mikor lesz elérhető?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. 4264adam
2014.09.19. 09:50
NV mindig is első volt csak sosem tudta toronymagasan birtokolni a helyet de most már igen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. DemonDani
2014.09.19. 09:53
Most már jöhet a GTX750 és a GTX970 között űrt kitöltő csodabogár is.

Na meg a GM210-es szörny, ha végre kipofozzák a 20 nm-et és lehet rajta érdemi gyártást végezni ilyen komplex chipek mellett is.

Egyelőre igazán durva ez a Maxwell, az AMD 290X majdnem fele annyi wattal lett kihozva a zöld párt által
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Riddick77
2014.09.19. 10:14
A 970-es 150W körül lesz max. Várom az első teszteket,de gyanús hogy hasonló fogyasztással semmilyen AMD kártya nem lesz a környékén.
A 970esből egy MSI OC verzió,miután kicsit akciózzák az árát,és akkor évekre megvan a VGA.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. DogTheDog
2014.09.19. 10:29
Mar csak az erdekel,hogy lesz e 980 lightning az MSI-tol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. DogTheDog
2014.09.19. 10:29
Mar csak az erdekel,hogy lesz e 980 lightning az MSI-tol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. sm1ley Riddi...
2014.09.19. 10:54
A 970-es 145W-ot fogyaszt, ami 150W alatt van, szóval nem tévedtél
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Kajafun 4264a...
2014.09.19. 11:10
Jót röhögtem rajtad!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Philo
2014.09.19. 11:23
A 970 jöhetne valami extra halk hűtővel... Meg is lenne a kártyám a következő 3-4 évre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Zotya21 Philo
2014.09.19. 11:37
majd a szokásos home gányolás segít rajt mint eddig minden kártyámon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. TheEnginee... Philo
2014.09.19. 12:14
ASUS-nak mar van. Meg ahogy latom mar az MSI-nek is... )
Ami azt illeti kicsit leültem az adatok es meresek lattan.
Kivancsian varom jövöre a valaszt, es az arnormalizalasokat...
Bar a 970 igy is igen jo vetelnek tünik.
Nem tagadom megleptek a zöldek, annak ellenere, hogy szamitottam elörelepesre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. cristijAn
2014.09.19. 12:21
Üdvözletem. Van valakinek valami információja arról, hogy ezek a kártyák már DX12-esek lettek-e? Őszintén szólva, ahány oldal annyiféle dolgot láttam , gondolok itt arra hogy sok helyen 11 (?) 11.2 , 12 dolgokat irtak a DX-hez. Most akkor melyik az igaz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. cristijAn
2014.09.19. 12:21
Üdvözletem. Van valakinek valami információja arról, hogy ezek a kártyák már DX12-esek lettek-e? Őszintén szólva, ahány oldal annyiféle dolgot láttam , gondolok itt arra hogy sok helyen 11 (?) 11.2 , 12 dolgokat irtak a DX-hez. Most akkor melyik az igaz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. vivanto
2014.09.19. 12:29
Ha ilyen keveset eszik akkor minek a dupla tápkábel? A 970-nek meg úgy alapból nem is lenne rá szüksége, PCI-E 150W-ot még épp elbír.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.09.19. 12:34
Igazad van a pci-e 150W-ot ad le nem 75W-ot, kell az a csatlakozo ra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. ceripapa crist...
2014.09.19. 12:38
Üdv!
A Kártyák vagyis a 980 , 970 teszteken D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 elérhető volt, valszeg a DX12 alatt a Tier 2 - be soroható be, de alapból minden dx11-s kártya a DX 12 Tier 1-t támogatja NV oldalról a mostani koncepció szerint.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. 5hR3kY
2014.09.19. 12:47
Mivel az nVidia hivatalosan semmilyen infót nem adott ki DX12 kérdéskörben, és amíg nem lesz muszáj nem is fog, így tényleg max a Tier 2 várható, de szerintem az sem biztos, mivel ha megfelelne a Tier 3-nak akkor már régen telekürtölte volna a sajtót mellveregetve mint Tarzan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Maxcube
2014.09.19. 13:01
Linus már le is csekkolta :https://www.youtube.com/watch?v=t2QpCtsL5L0
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rini
2014.09.19. 13:11
Van már olyan 970 amely már csak egy 6 pines csatit használ. Ha jól emlékszem akkor ASUS Strix a neve.

Egyébként valóban az nV úgy nyilatkozott, hogy nem adnak ki egyenlőre infót a DX 12 kérdésre mivel maga a DX 12 kérdésköre nem teljesen tisztázott, nincs végső specifikációja. A tesztek alapján viszont az látszott, hogy a DX 11_1 szint jelenleg biztosított a kártyáknál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. cristijAn
2014.09.19. 13:15
Csak azért kérdeztem mert az ASUS Strix 970 dobozán már hivatalosan DX12 áll. Hogy ez akkor mit takar valójában az kérdéses
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. rini
2014.09.19. 14:06
Nem, ez nem kérdéses mert mindegyik kártya amely jelenleg kapható DX12 kompatibilis. Így ezek is azok és az elődjeik is. A kérdés inkább az, hogy milyen mélységben kompatibilis a DX12 három szintjével. Az AMD GCN architektúrás kártyái a DX12 level 3-at is támogatják, míg az nV féle kártyák valószínűleg csak a DX12 level 2-öt. Viszont ettől még ugyan úgy DX12-es kártyának minősülnek. Az nV éppen ezért hivatkozik arra, hogy nincsen végleges specifikációja a DX12-nek mert gondolom nem szeretnék bejelenteni, hogy még mindig nem támogatják a level 3-at. Ez rossz fényt vetne rájuk. Viszont én nem aggasztanám magam emiatt mert mire ideérkezik a DX12 addig még sok idő fog eltelni. Biztos, hogy addigra érkeznek új generációs kártyák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Crytek01 rini
2014.09.20. 08:40
" Az AMD GCN architektúrája képes a TIER_3 szint kezelésére, míg az összes többi opció, ideértve az Intel Gen7.5 és Gen8, illetve az NVIDIA Fermi, Kepler és Maxwell architektúrát, a TIER_1 szintnek megfelelő tudást kínál."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. rini
2014.09.20. 12:30
Így van, csak az UAV-ok kezelésének számában van eltérés a kártyák között. A többi megegyezik nV és AMD kártyák között is. A TIER1 lépcsőnként 8 szálat ir elő. A TIER2 64 szálat és a TIER3 végtelen szál kezelését teszi lehetővé.

Azt megjegyzem, hogy az tévedés, hogy a Maxwel a TIER 1-es lenne. Nem tudták, hogy hova tartozik és ezért tartották valószínűnek a cikk írásakor. Viszont a mostani 980-as tesztekben kiderült, hogy a Maxwel valójában a TIER 2-be tartozik.

És pont az általad idézett szövegből kiderül az is, hogy ezek a kártyák már mind DX12 kompatibilisek, hiszen az első követelményt mind teljesíti (DX12 - TIER1) A többi csak opcionális lehetőség. Tehát támogathatják a TIER2, TIER3 követelményeit de nem kötelező.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. weri
2014.09.20. 12:49
Nvidia kartyai ugyanugy kepesek a dx12-re mint amd gcn, es mivel meg nem lattuk a dx12-t nvidian, igy lehet hogy meg lepetes lesz a teljesitmeny amit az api alatt mutat majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. rini
2014.09.20. 14:10
Én meg úgy gondolom, hogy amíg nem zárul le a DX12 szabványosítása addig felesleges ezen rágódni. Mire pedig véglegessé válik és megjelennek az első DX12-es progik addigra talán nem egy hanem két vagy több év is eltelik. Ez pedig azt jelenti, hogy addigra minimum egy új generációs kártya is betekint hozzánk mindkét oldalról.

Ha a palettát nézem akkor 30-as sáv a 750-é, a 40-es sáv a 750Ti. Az 50-es sávba visszacsúszik a 760-as kifutásig és jelenlegi helyére befut a 960-as, ráadásul szerintem több variánsban. Nem lepne meg ha 3 variánsa lenne. (960 (gs?) 960 (GT/GTX?) vagy TI) Így lefedik a 60-70 és talán a 80-as szinteket is. Persze attól függ, hogy mit bírnak. De azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy a 80-as szintre jön egy visszafogott 970 (GS). Ezt azért tartom elképzelhetőnek mert a mostani 110-es ár biztos hogy mérséklődni fog valamennyivel és olyan 100 környékén beáll. Tehát túl nagy lesz a szakadék a 70-80 és 100 közötti részen. A csúcshoz szerintem biztosan jönni fog egy még erősebb olyan 200-220 TDP-vel rendelkező szörnyeteg 320-as nyákkal és még jöhet egy két magos 980x2 is. Ezeket arra alapozom, hogy jól láthatóan maga a Maxwel meglehetősen rugalmas architektúrának bizonyult.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Thomas32
2014.09.20. 14:37
Srácok egy olyanon gondolkozok,hogy GTX 970 SLI megérné?
Mennyire támogatják a mostani játékok az SLI-t?

Köszi előre is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rini
2014.09.21. 00:43
Én a magam részéről erre nem tudok nyilatkozni mert nem használok ilyesmit. Ezt majd a tudorok elmondják. Annyit azonban tudok, hogy nekem nem érné meg. Ez persze azon múlik, hogy milyen felbontáson, milyen beállításokat használ az ember. Egy full HD-hoz szerintem szükségtelen a sli vagy crossfire. A hatásfokuk pedig programonként és beállításonként változó. Éppen ez a baj velük. Néhány programban meglehetősen jó de megint másban halovány. Ez jellemzően a nagy AAA címeknél a jó kategória mert a gyártok jobban rámennek az optimalizációra és a kevésbé ismert címeknél pedig rosszabb mert nemigazán törődnek velük. Ez a probléma egyébként a driverekkel is. Szóval úgy gondolom, hogy amennyiben nem használsz full Hd-nál nagyobb felbontást akkor felesleges ilyenben gondolkodni. Egy csomó más kellemetlenségtől is megkímélheted magad. Persze van előnye is de szerintem ez eltörpül a hátrányok mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Thomas32 rini
2014.09.21. 04:41
Köszönöm és elégé meggyőző volt amit írtál
1920*1080p-s monitort szeretnék venni :
ASUS VX279Q
Ő rá gondoltam és milyen VGA-t tudsz ajánlani ami jövőre tekintve is kiváló és Full HD-ban a legjobb ár teljesítmény és tételezzük fel,hogy jön a GTA V jönnek a need for speedek,Battlefield,Call of Duty-k és,hogy egy darabig ne kelljen emiatt aggódnom nem ide való téma tudom,de az offot elkerülve én azért gondoltam egy GTX 980-ra
(Tudom itt azért függ a gyártóktól is,de úgy általánosan gondolom)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. rini
2014.09.21. 13:24
A pénztárcádtól függ a döntés. Ha szánnék rá annyit akkor az én választásom most jelenleg egy jó minőségű GTX970 lenne erre a monitorra. (Igazán minőségi alatt az EVGA termékeit értem NV oldalon) Persze a választás joga a tied mert drágább a többinél. Viszont tartom azt is, hogy nem fogsz benne csalódni. Évek óta azt használok minden probléma nélkül.

Másrészt azért nem választanám a 980-at mert túlságosan gyorsan változik a piac és nem tudom, hogy mit hoz a jövő 2 év múlva. Akkor ugyanis marginális változások jöhetnek a DX változások miatt. Az biztos, hogy egy 970-es kártya 2-3 évig biztosan elég lesz full HD felbontásra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.10.11. 01:54
Szerintem egy R9 290-el jársz a legjobban! Ennyi pénzért nem találsz ilyen jó teljesítményű nVidia-t és most le is ment az AMD ára! TIER3 kompatibilis ami a jövőre nézve jó lesz! Az nVidiának nincs is ilyen kártyája, de a fanatikusokkal nem érdemes vitába szállni! Majd meglesz a böjtje ennek a kis sávszélességnek is talán!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!