iPon Hírek

Gépi tanulással lép fel a Valve a csalók ellen

Dátum | 2017. 02. 16.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A legtöbb PC-s multiplayer játékban, és így a Counter-Strike: Global Offensive-ben is továbbra is nagy problémát jelent a csalók jelenléte. A Valve mindig is komolyan igyekezett fellépni a cheaterekkel szemben, azonban ahogy az lenni szokott, a fejlesztők általában több lépés hátrányban vannak. Most azonban úgy tűnik, hogy a gépi tanulás lehet a megoldás. A Valve azzal kapcsolatban írt erről, hogy egy felhasználó szerint a Counter-Strike: Global Offensive motorjában kellene elhelyezni olyan megoldásokat, amik képesek kiszűrni a csalókat, főleg a spinbottereket. A spinbot lényege, hogy a felhasználójának teljes, 360 fokos látószöget biztosít, így a hátulról érkező ellenfelek sem tudják meglepni. A játékosok nézőpontjából a kép teljesen normális, azonban a szerveroldalon a spinbotot használó folyamatosan forog. A Valve szerint azonban a beépített megoldás nem működne, mert csak elindítana egy versenyt a csalások fejlesztőivel - azok előbb-utóbb úgyis megtalálják a beépített heurisztikák határait, és olyan programokat fejlesztenek ki, amik ezeket képesek kijátszani. Éppen ezért a Valve jelenleg arra esküszik, hogy a problémát csak gépi tanulással lehet megoldani: tulajdonképpen egy erre fejlesztett mesterséges intelligenciát kell folyamatosan tanítani és továbbképezni, ami így képessé válik a csalók és a szimplán csak nagyon jó játékosok megkülönböztetésére. A tanuláshoz, valamint a játékosok adatainak feldolgozásához és osztályozásához azonban komoly erőforrásokra van szükség, így ezt a szerverek nem tudják elvégezni valós időben. Ráadásul a csalókat nem lehet előre kiszűrni, így élőben (játék közben), vagy utólag, a felvett demók elemzésével lehetséges megtalálni őket. Mivel naponta több mint 1 millió mérkőzést játszanak le a Counter-Strike: Global Offensive-ben, így ez nem éppen egyszerű feladat, hiszen minden meccset meg kell vizsgálni mind a tíz játékos szemszögéből. A Valve szerint ehhez egy több ezer processzormagot igénylő külön adatközpont szükséges, aminek a kiépítését már elkezdték, ráadásul a gépi tanulásra alapozó csalás elleni rendszerük fejlesztése is jól halad - annyira, hogy annak egy korai verzióját már el is kezdték alkalmazni.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

16. thestock
2017.02.16. 17:17
Sose használtam csalást, de tudomásom szerint a játékon kívül futó program. Olyat nem lehet hogy azt figyelni mi fut a játékon kívül,és az alapján osztani a bant? A komolyabb csalók úgyis megtalálják a kiskapukat, de a többségét (pl agresszív orosz kamaszok) simán kizárja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Szvideo thest...
2017.02.16. 17:53
Ezzel az a baj, hogy nem lehet név alapján szűrni, mivel azt könnyű kijátszani, másik az lenne, hogy leellenőrizni az elindulő vagy a már futó alkalmazásokat de ez meg erőforrás és idő igényes főleg ha mondjuk több gigányi ram és több tucat folyamat van használatban.

A Sandbox mód lenne egy opcionális lehetőség mivel akkor semmilyen külső illetve belső folyamat nem tudna hatni egymásra így elkerülhetőek lennének a csalások, csak a steam clienssel-el akkor nem tudna kommunkálni a játék, és nem lenne overlay sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Tapir_606 thest...
2017.02.16. 17:59
nem zárja ki, mert a csalásokat fejlesztő emberek miután (nem pedig "ha" ) megkerülik, újra forgalomba juttatják az új hack-et, amivel az orosz kamaszok újra kedvükre csalhatnak
néhány emberről van szó, akik feltörik a játékokat, a maradék (többség) az csak használja ezeket a programokat, miután fizetett érte és ez a néhány ember úgy tervezi meg a cheat-et, hogy még ellenőrizni is lehessen, hogy az illető valóban fizetett-e érte (másolásvédelem volt rajta, meg folyamatos netkapcsolatot igényelt a cheat progi is), a valve amugy pont ezt a DRM megoldást használja / használta 1 ideig a beazonosításra

valve-nak végtelen pénze van és valóban egy deep-learning AI a legjobb (és az egyik legdrágább) mód erre, szóval izgatottan várom a fejleményeket ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.02.16. 18:41
Punkbuster pont ezt csinálta. Biztos meg van az oka, hogy elkezdték hanyagolni az alkalmazását.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. LGx
2017.02.16. 19:47
egyszerű a megoldás: multiban mindenkinek örökélet, öröklőszer
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jocek thest...
2017.02.16. 19:59
Anno még amikor SWAT 4-eztem volt egy UAC ( Universal Anti Cheat) nevű program ami szűrte mi fut a gépeden és időközönként screenshotokat csinált játék közben. Hatékony volt viszont erőforrás igényes és amikor screenshotot csinált eléggé betudta laggoltatni az akkori PC-ket. Később a fejlesztője a ClanBase-el közre működve megcsinálta CoD2-re és CoD4-re is használták is elég sokáig több kevesebb sikerrel és még sok más játékra is. Aztán megszűnt a Clanbase és maradt az ESL ott meg nem lett bevezetve a rendszer. Közben megtaláltam az oldalt is, viszont ahogy látom 2014-ben abbahagyta a fejlesztést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. DBLaci
2017.02.16. 20:33
Tökmind1, hogy detektálják, amíg nem bannolják zéró toleranciával a cheatereket, addig nincs jelentősége. Bannolnám az egész steam accot, ha bukik az illető, és feljelentgetéssel csökkenteném a kézzel vizsgálandó demok számát, esetleg kiszervezném a kételkedő játékosoknak a demok alapján szűrést, pl. pontoznám, hogy az ilyen moderátorok mennyire pontosak, ha nem, őket is bannolnám, stb. (amúgy nem vicceltem.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Kogeru
2017.02.16. 21:58
Nem elég hogy hetente kapok visszajelzést hogy bannoltak valakit, de az elmúlt 10 meccsből 7 et 4 csapattaggal játszottunk végig a kezdetektől, mert ellőtték 2-3x és meg is unta. Értem én hogy egyre több ideig kap eltiltást ha ezt csinálja, csak sose fogynak el az ilyenek. Ahogy a csalók se. Aki ~10 dollárt elkölt csalásra az megveszi majd újra ha bannolják. De ezt szerintem a valve is nagyon jól tudja, bár tény hogy nem nagyon lehet vele mit kezdeni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. errorcode0... DBLac...
2017.02.16. 22:04
Csak azt a steam accot? Ugyan már!

A steam úgy is nyilvántartja a gépen hány account van. Ha egyet csalásért törölnek, megy a többi acc is a levesbe az adott gépről.

Így megoldható az a probléma is ha valaki szmörfön csal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. thestock Szvid...
2017.02.16. 22:53
Tudtommal lehetne hardveres id alapján bannolni, akkor hiába a több account. Jó pár játékkal játszottam már nem keveset, de ami a CS GO-nál megy az szánalmas... Anno azért volt érdemes megvenni az eredeti játékot, mert ott csak tisztán lehetett játszani. Sajnos ez elmúlt.. :-(
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. noPublicFG cryd
2017.02.17. 02:05
Valami mintha rémlene, hogy nem voltak csalók ezen időszakban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Cathaya noPub...
2017.02.17. 06:32
Egészen ameddig valahogy kicselezték szoftveresen és attól kezdve nem volt érdemes használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. MastR
2017.02.17. 10:07
Kis tesóm odaült a gép elé és ő csalt, én meg itthon se voltam. Kész is egy tökéletes alibi ami alapján visszavonják a tiltást. Én személy szerint nem csézek már kb 2002 óta, de akik Steam ismerős listában fent vannak, 90 százalékuk nem tudna most játszani ha hívnám őket, mert bannolva vannak. Ez nagyjából 50 ember. Streameken is csak azt látom hogy mindenki menne az adott emberrel de el van tiltva x ideig. Ebből világosan látni hogy nagyon kevés ember játszik normálisan a játékkal, még ha nem is használnak csaló programot. Szerintem ha lenne olyan csaló szűrő program ami tényleg teszi a dolgát, akkor a Valve komoly anyagi veszteséget könyvelhetne el, mert senki nem játszana a zászlóshajójukkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. thestock MastR
2017.02.17. 10:23
A kis tesóm csalt a szöveget csak a balekok veszik be... a helyes válasz erre az hogy "így jártál"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Asagrim thest...
2017.02.17. 10:39
A helyes válasz az, hogy akkor a ban indokot megváltoztatjuk account sharing-re, az időtartama pedig marad változatlan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Almer
2017.02.17. 19:41
"A Valve mindig is komolyan igyekezett fellépni a cheaterekkel szemben, "
Azért ez így erős. Gyakorlatilag évek óta játszhatatlan a játék emiatt. Inkább csak tetszett nekik a többletbevétel ami járt ezzel. Az egy vicc, hogy több mint 1000 órát is játszhatnak simán mire bannolják őket. (illetve az egyik acc-jukat).
Az új törekvés nem hangzik rosszul, de emellett be kellene vezetni, hogy x100 óráig nem játszhat senki competitive-ben. Ha csal akkor deathmatch közben tegye inkább és onnan bannolják, de competitive-ben ne forogjon nekem mit a tornádó a 114 órájával, mert .... á már írás közben is 200 lett a pulzusom.
Másik megoldás, hogy alakítsunk kis csapatokat és fizikailag kezdjük el levadászni a csalókat, lakjanak akárhol. A valve fizethetné. )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!