iPon Hírek

Gigabyte alaplap trió Sandy Bridge processzorokhoz

Dátum | 2010. 10. 30.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Három friss, Sandy Bridge támogatással érkező alaplapról jelentek meg információk, amelyek mind a Gigabyte kínálatából származnak. A kereskedelem fő áramába szánt megoldások között két ATX formátumú P67-es, valamint egy micro-ATX formátumú H67-es modellel találkozhatunk, amelyek Ultra Durable 3 dizájnnal büszkélkednek és négy darab DDR3-as memóriafoglalatot tartalmaznak. A DDR3-as slotokban akár DDR3-2000 MHz-es modulok is gond nélkül elhelyezhetőek.

Gigabyte P67A-UD3
A 32 nm-es csíkszélességgel készülő Sandy Bridge processzorokat  az alaplapokon elhelyezett LGA-1155-ös típusú processzorfoglalat várja. A P67-es lapkakészlettel ellátott alaplapok esetében ugyan nem, de a H67-es példánynál azonban rendelkezésre áll az FDI link is (Flexible Display Interface), amely lehetővé teszi, hogy kiaknázzuk a processzorba integrált videó vezérlőben rejlő lehetőségeket. Ez utóbbi kategóriába tartozik a H67MA-UD2H névre keresztelt alaplap is, amelynek hátlapi csatlakozói között egy DVI, egy D-Sub, egy HDMI és egy DisplayPort videó kimenet várja a monitorokat vagy akár HD és Full HD televíziókat, természetesen az említett FDI linknek köszönhetően.

Gigabyte P67A-UD3R
A három jövevény esetében további közös tulajdonság, hogy mindannyian két darab PCI Express 2.0 x16-os bővítőhellyel (a második slot x4-es sávszélességet kínál), két darab USB 3.0-s porttal, egy Gigabites Ethernet vezérlővel, nyolccsatornás beépített audió vezérlővel, DualBIOS támogatással és két darab SATA 6 Gbps-os csatolófelülettel érkeznek. Érdekesség, hogy a H67-es alaplapnál csak egy optikai audio kimenetet találunk a már megszokott 3,5 mm-es jack audió csatlakozók mellett, viszont a két P67-es termék esetében már egy-egy koaxiális audió csatlakozó is jelen van.

Gigabyte H67MA-UD2H
Az ATX formátumú P67-es alaplapok a felsoroltak mellett kínálnak még négy darab SATA 3 Gbps-os portot is, míg a H67MA-UD2H esetében már csak három darab 3 Gbps-os SATA port áll rendelkezésre, viszont az egyik belső SATA portért cserébe kapunk egy eSATA csatlakozót, ami a P67-esekről hiányzik.

A bemutatott alaplapok, valamint a Sandy Bridge processzorok egyszerre jelennek majd meg a piacon, ám az egyelőre nem tisztázott, hogy pontosan mikor. Egyes források szerint még az idei év végén megjelenhetnek kereskedelmi forgalomban az új alaplapok és processzorok, míg mások 2011 elején esedékes rajtról beszélnek. Akármelyik is válik valóra, már akkor sem kell sokat várni a friss termékekre.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

35. Shadow040
2010.10.30. 12:53
a második képről azt hittem h asus deszka, ez a fekete szín nem illik a gb-hoz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. atti2010
2010.10.30. 12:56
Az MSI is fekete lapokat csinál, szerencsére jobbakat mint a Giga.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. mihaly.her...
2010.10.30. 12:59
(sütő) Tök jó... A Sandy Bridge ugye tartalmaz integrált VGA-t. De az első két lappal nem lehet használni... Vagyis olyanra adunk ki pénzt, amit nem fogunk használni, és csak feleslegesen fizetjük ki az árát.... Ennek nem látom értelmét....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. jozsefm
2010.10.30. 13:02
"mindannyian két darab PCI Express 2.0 x16-os bővítőhellyel (a második slot x4-es sávszélességet kínál.. ?" no-CF ,no-SLI ,a x4 még az ujjabb PCI-e csatolófelületü SSD-éknek is kevés ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. huncut123
2010.10.30. 13:21
Én azért maradok az i7-9xx-nél, nekem bejön a Gigabyte most egy X58A-UD3R-et használok, és teljesen meg vagyok vele elégedve.
Remélem lejjebb megy a 6 magos i7-esek árai az új CPU-k miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Terror
2010.10.30. 13:33
Oké, elrajtolt a lap, de hol a processzor?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. lajthabala...
2010.10.30. 13:59
Nagyon kitettek magukért az új hűtőkkel... Ha valaki vízhűtés miatt leszedi a lapjáról, én vevő vagyok rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. ZetorGumi
2010.10.30. 14:01
Terror:
A bemutatott alaplapok, valamint a Sandy Bridge processzorok egyszerre jelennek majd meg a piacon, ám az egyelőre nem tisztázott, hogy pontosan mikor.

Nem rajtolt el a lap, majd a processzorral együtt fog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. vzsryl
2010.10.30. 14:55
Végre van valami nem homokoskék színe is egy giga lapnak, ráadásul úgy látom, hogy az előlapi audiohoz való csatlakozó hely is a lap aljára került és nem a közepére. Tetszik ez P67A-UD3R.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. jozsefm
2010.10.30. 15:32
A SATA csatlakozókat is kitehették volna hátra ,teljesen a lap szélére és le forditva,hogy ott is normálisan lehessen kábelezni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Joachim21 Terro...
2010.10.30. 16:37
Processzorok Január 3-án rajtolnak, a lapok pedig érkeznek szép sorban, hogy amikor jönnek a CPU-k, már minden meglegyen. Ez így van tervezve, lekommunikálták még Augusztus környékén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Turai
2010.10.30. 16:54
Az alaplap használhatóságától eltekintve én személy szerint kifejezetten utálom a GIGABYTE termékeit mivel úgy néznek ki mint ha egy festékes vödörbe ejtették volna őket.
Viszont a GA-P67A-UD7-es alaplap kapcsán kizárólag csak az elismerésemet tudom kifejezni.
Nem csak használhatóságban de kinézetre is felkeltette az érdeklődésemet.
http://www.legitreviews.com/article/1411/1/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. levaipeti
2010.10.30. 17:02
Én úgy tudtam hogy mindkettő pci-e x16 sáv teljes lesz. Na mindegy majd kiderül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. csicsoblad...
2010.10.30. 17:04
Csak nem legyen túl drága. Nekem a H67-es megfelelne egy i5-2400-al.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Joachim21 levai...
2010.10.30. 17:46
Nem lesz 2*16 sáv, az eddig is a felsőkategória privilégiuma volt, x38/x48/x58.
P45/P57/P67 8+8 sávval üzemelt eddig is. A SB PCI-E vezérlője sem biztosít elég sávot hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. NeoX
2010.10.30. 19:34
Csak Engem zavar hogy ez a 3 alaplap csak 1 azaz 1db CPU-hoz jó?
(A P55-ös alaplapomba pl kapható I3/I5/I7 is. Socket1156.)
Mire volt jó új egy lábbal kevesebbet tartalmazó foglalat legyártására?
Bőven elég lett volna a meglévőhöz fejleszteni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. ThePoweR NeoX
2010.10.30. 19:37
1 db-hoz? Hogy hogy?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. lajthabala...
2010.10.30. 20:05
Joachim21
Giga képes csodákra, P55A-s lapja is van 16+16+8+8-as persze felsőkategóriás áron: http://www.giga-byte.hu/products/mb/specs/ga-p55a-ud7_10.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. jozsefm
2010.10.30. 20:41
A lap lehet ,hogy képes rá de melyik processzorban van LG1156-on olyan PCI express vezérlő ami többet tud mint:

PCI Express Configurations 1x16, 2x8 ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. lajthabala...
2010.10.30. 20:51
Lehet, hogy a maradékon a videokártyák beszélgetnek egymással, a memóriával, merevlemezzel?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. ThePoweR
2010.10.30. 20:58
NF 200-as chippel oldják meg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. jozsefm ThePo...
2010.10.30. 21:39
Nvidia és RadeOn esetében egyaránt? CF+SLI képes manuál szerint!?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. NeoX
2010.10.31. 09:38
"ThePoweR - 2010-10-30 19:37:1217
1 db-hoz? Hogy hogy? "

Hát úgy, hogy ezekbe a lapokba a ma kapható egyetlen Intel CPU sem tehető bele,
mert egy lábbal kevesebbet terveztek az Intel mérnökei az alaplaphoz!
Socket1156->Socket1155
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. jozsefm
2010.10.31. 10:33
Ez az Intel féle Tick-Tock fejlesztési elv, lehet nem szimpatikus de az évente növelhető bevétel és fejlődés szempontjából kétségtelenül elönyösebb és eredményesebb mint az AMD.-é
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. iteq47
2010.10.31. 11:27
ez azért elég gáz.
ilyen rövid életűek lesznek az inteles procifoglalatok?

engem nem nagyon érint, mert asszem egy ideig még 775nél maradok. de ez elgondolkodtató...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Joachim21 NeoX
2010.10.31. 11:29
1 lábbal kevesebb, de a lábkiosztás is teljesen más, ilyen hogy cpu+igp egy lapkán még sosem volt, ezért van váltás. Az új foglalat (máshol van az a kis fog is) azt a célt is szolgálja, hogy véletlen se próbáld belerakni a régi procidat, mert nem működne.

Január 3-án rajtolnak az új processzorok, és nem csak egy lesz, hanem szokás szerint Pentiumtól i7-esig minden érkezik majd. Egyébként ez az i3/5/7 csak egy kategóriajelző, aki nem ért hozzá annak elmélketben mond valamit, aki meg ért hozzá az úgy is tudja hogy mit vesz a kódszám alapján.

AMD ugyanúgy váltogatta a foglalatot, csak ők meglépték korábban a memóriavezérlő CPU-ba integrálását. Intel a nahelemtől kezdve építi be, ez volt egy foglalat váltás a 775 után, és most az IGP is bekerül a processzor mellé (meg még a PCI-e vezérlő is, bár ez már a lynnfieldtől kezdve így van), ami miatt jön az új foglalat. AMD szintén hozza a fusion-nek a Socket-F-et. Bulldozer sem nagyon lesz visszafelé kompatibilis, vagy csak komoly megkötésekkel. Egyrészt érthető ezzel kapcsolatban a felhasználók elégedetlensége, másrészt meg van ebben műszaki szükségszerűség is. Harmadrészt pedig mindkét cég ugyanazt csinálja, nincs különbség, csak az időrendben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. _DiEGO_
2010.10.31. 12:34
azt a célt is szolgálja, hogy véletlen se próbáld belerakni a régi procidat, mert nem működne.

Szerintem inkább:

azt a célt is szolgálja, hogy véletlen se próbáld belerakni az új procit, mert nem lenne az üzlet ha működne. Nem értünk vannak - belőlünk élnek... rablás felsőiskolája...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm
2010.10.31. 13:22
Ebben a kérdésben inkább Joachim véleményével értek egyet.Az AMD is,és vásárlói is jobban jártak volna ha az uj X6-os processzorral egyidejüleg melépték volna a foglalat váltást is ,a 8xx-es chippes lapok helyett.Nem olyan lett volna amilyen ,ha nem kötik a régi foglalat korlátai.Az Intel csucsmodelje ellen igy is ugy is esélytelen lett volna, a Deneb lapkán épitett X6-os,de a közép kategóriában ami elérhető áru Intel-böl, AMD-ből egyaránt ,átvehette vola a vezetést az Intel X4-esektől HT, turbo , 8 szál, ide vagy oda.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. lajthabala...
2010.10.31. 14:53
Joachim21
"[...]és most az IGP is bekerül a processzor mellé[...]"

Ez azért érdekes, mert az én i3 530-as processzoromban is van GPU, emiatt tényleg nem kellett volna platformot váltani. Ezért csinálták a H55-ös és H57-es lapokat, hogy az IGP-nek legyen valami kivezetése a monitor felé. Emellett már az is 32nm-es gyártástechnológiával készült.

Ahogy oldalon olvastam, a Sandy Bridge semmivel sem lesz több, mint a mostani 4. generációs Nahelm-ek, egy kicsit faragnak a fogyasztáson. De hát le kell húzni még egy bőrt a Core i platformról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. lajthabala...
2010.10.31. 15:08
Egyébként pedig két szemlélet van a PC építők körében: vagy megvenni és bővíteni, vagy megvenni a legjobbat, és használni, amíg megy, aztán megint megvenni a legjobbat. Előbbieket az efféle hírek rosszul érintik, utóbbiaknak nem is kellene olvasnia a híreket, hiszen ameddig a legújabb játékok, szoftverek futnak, jó a gép, ahogy van.

Sajnos én is az előbbiek közé tartozom, pedig sokkal költségesebb, mint a második megközelítés. Csak éppen egyben sosem áll rendelkezésre az a 300-400e Ft, amiből 4-5 évre gépet lehetne venni. Meg nehéz elkapni azt a pillanatot, amikor érdemes megvenni a legjobb gépet. Senki sem gondolta, amikor kijöttek, hogy a Core i7 procik két év múlva is magasan verik a mezőnyt, ahogyan a 8800GTX uralkodása is különösen hosszúra nyúlt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Joachim21 lajth...
2010.10.31. 15:15
Egybe tokozni, vagy egybe gyártani nem ugyanaz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. gabest
2010.10.31. 15:16
lajthabalazs: avx semmi? én kapásból ezért hagytam ki a nehalemet, mert abban még nincs...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. lajthabala...
2010.10.31. 15:25
gabest Eddig nem is tudtam mi az, most azt olvasom, hogy valami vektros kiterjesztés. De nem nagyon látom, hogy hol hiányozna. Ha valaki komolyan akar számolni vektorokkal, akkor gondolom jobban jön ki, ha a videokártyát használja.

Joachim21
Azt már közben megtudtam, hogy ugyanabból a szilíciumlapból fogják faragni az IGP-t is, de ez nem kéne, hogy változtasson azon, hogy mi van a tokon kívül. Mi az, amire az új processzornak szüksége van, és a régi nem kapja meg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. jozsefm lajth...
2010.10.31. 15:57
Sajnos ez a mostani se lesz az ,hiszen itt a PCI-e 3 és a DDR4-is egy max. két éven belül!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Terror
2010.10.31. 16:07
Számolj hozzá még két évet, amíg megjelenik valami, aminek kell az a sávszél, és már el is jutottál a konklúzióhoz, hogy kit érdekel a PCIE3 meg DDR4...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!