iPon Hírek

Gigabyte: H55-ös mini-ITX lap, USB 3.0-s portokkal

Dátum | 2010. 03. 19.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Gigabyte legfrissebb alaplapja a pici, de ütőképes konfigurációt építők számára lehet jó alternativa. Az új termék HTPC konfigurációk alapjaként remekül helytállhat majd a közeljövőben, amennyiben a gyártó elég agresszív árpolitikát alkalmaz a mini-ITX formátumú jövevény esetében.


A H55N-USB3 típusjelzéssel ellátott deszka az Intel év elején piacra dobott H55-ös lapkakészletére épül, amely az LGA-1156-os Lynnfield és Clarkdale processzorok kezelésére képes. Amennyiben a terméket Lynnfield processzorral használjuk, úgy a hátsó kivezetések között megbújó D-Sub, DVI és HDMI portokat nem használhatjuk, de ha kétmagos, integrált videó vezérlővel is ellátott Clarkdale processzort pakolunk a deszkába, akkor ezek a portok azonnal aktívak lesznek. Az új alaplap pici mérete ellenére elég érdekesre sikeredett: a rendszer két darab DDR3-as memóriafoglalattal, négy SATA 3 Gbps-os porttal, valamint egy PCI Express 2.0 x16-os bővítőhellyel is rendelkezik, így a processzorba integrált videóvezérlőnél jóval komolyabb teljesítményű videokártyát is alkalmazhatunk, Lynnfield processzor esetén pedig IGP híján úgyis mindenképpen szükség lesz valamilyen videokártyára. A gyártó SATA 6 Gbps-os porttal nem, de két USB 3.0-s csatlakozóval –amelyek kezeléséről a NEC népszerű vezérlője gondoskodik – azért felszerelte a deszkát. Az USB 3.0-s portok a hátlapi kivezetések között kék színben pompáznak.

A kínálatban a felsoroltakon kívül a szokásos nyolccsatornás beépített audió vezérlő, a Gigabites Ethernet vezérlő és egy eSATA port is jelen van. A friss, HTPC alapnak is ideális termék várhatóan április közepén kerülhet az üzletek polcaira, de hogy pontosan mennyiért lehet majd hozzájutni, az egyelőre rejtély.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

17. CarKiller
2010.03.19. 19:37
Valami jobb kép nincs?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. axe
2010.03.19. 19:42
Ez teljesen elég lenne nekem, bele egy core i7 HD5870 2x4Gb DDR2 ram.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. axe
2010.03.19. 19:42
ddr3*
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. CarKiller
2010.03.19. 20:12
LGA1156-ba van hatmagos "kórihét"? Mindjárt utánanézek de felteszem azért a kérdést
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Alvin_ti42... CarKi...
2010.03.19. 20:34
Nincs (még), de mini ITX házba szerintem ne is akarj olyat tenni, az i7 860 is neccesen hűthető le.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. pszab2
2010.03.19. 21:43
Nem fogyasztanak ezek a procik túl sokat egy htpc-hez???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ssanyi2
2010.03.19. 21:51
Az i7 860 kevesebbet fogyaszt, mint egy C2D 6850. Ezért kevesebb hőt is termel. De ettől függetlenül HTPC-ben passzív hűtéssel használni nem egy nagy ötlet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Alvin_ti42... ssany...
2010.03.19. 22:26
A hőtermelés és a fogyasztás két külön dolog, mini ITX házikókból pedig van olyan, amiben elfér egy normálisabb hűtő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. axe
2010.03.19. 23:14
Ha úgy lesz pénzem nyár végén, akkor ilyesmi alaplapot fogok venni, és gépet építeni rá. Tetszenek ezek a kicsi alaplapok, bele a már leírt cuccok, egy jó hűtő (már egy freezer is lehűti) és készen is van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Vendég-Ven...
2010.03.20. 03:17
Alvin_ti4200 - 2010-03-19 22:26:48:

"A hőtermelés és a fogyasztás két külön dolog"

Ne haragudj, de ez tévedés. A számítógép által felvett villamos energia gyakorlatilag 100%-ban (na jó, 99.9%-ban) hővé alakul. A fennmaradó 0.1% a távozó elektromágneses sugárzás, a ventilátorok által kifújt levegő mozgási energiája és még pár apróság. Kivétel pl. az, ha akkut töltesz a gépről, de ezt ugye nem teszed a teljes üzemidő alatt.

Ha azt akartad írni, hogy a melegedés és a fogyasztás két különböző dolog, akkor persze egyetértek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Smith166
2010.03.20. 16:14
Vendég-Vendög:

Kicsit kusza amit írtál, mert ha igaz lenne az elméleted akkor az azt jelentené hogy a számítógép hatásfoka 0.1%-nál is kevesebb. Sőt ebből még szerinted lejön a ventillátorok által keltett levegő mozgási energiája és még "pár apróság"

Gondolom belátod mekkora butaságot írtál. Gyakorlatilag szerinted a számítógép azzal hogy üzemel nem csinál SEMMI MÁST mint fűt és levegőt mozgat. Igazán hasznos szerkezet...

Szerintem sokkal több mindenre használjuk ennél. A vinyók pörgetése pl. szintén energiát vesz el, ráadásul nem a teljes vinyó által felvett energia alakul hővé. Mint ahogy a számítógépben sem. A gép rengeteg mindent kiszámol miközben működik, ez szintén hasznos energiának minősül, és nem termikus energiává alakul szinte az egész mint ahogy Te gondolod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. blucher
2010.03.20. 17:38
@Smith166 remélem ezt azért a fizikatanárod nem olvassa el
"A gép rengeteg mindent kiszámol miközben működik, ez szintén hasznos energiának minősül, és nem termikus energiává alakul szinte az egész mint ahogy Te gondolod."
epic.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Vendég-Ven...
2010.03.20. 20:54
Smith166 - 2010-03-20 16:14:48

Sajnálom, ha neked kusza, amit írtam, de ez sajnos a Te fizikai ismereteidet minősíti, nem az enyémeket.

Ne haragudj, hogy nem állok le érvelni neked, de a te ismeretszinteden ennek semmi értelmét nem látom. Ha akarod, akár úgy is tekintheted, hogy megfutamodtam a veled folytatandő vita ill. az előbb felsorolt magvas érveid elől.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Minigun
2010.03.20. 23:21
LOL
Energiából információ, az igen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Vendég-Ven...
2010.03.21. 11:07
Minigun:

Meg fogsz lepődni, de ez valóban így van: az információ létrehozása vagy feldolgozása csakis energia felhasználása árán lehetséges. Olvass ennek utána:

http://en.wikipedia.org/wiki/Von_Neumann-Landauer_limit

Persze itt olyan alacsony energiaszintek játszanak, amelyek sok nagyságrenddel alatta vannak a mai számítógépek bitenkénti energiafelhasználásának, vagyis ma a FET-ek kapuelektródáinak feltöltése-kisütése ill. a chipek szivárgási árama okozza a hődisszipáció túlnyomó részét.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Smith166
2010.03.21. 22:00
Ha hülyeséget írkálok (előfordul), elvégre nem nekem van mindig igazam, de:

ha igaz amit TI írtok akkor a PC-t csak azért üzemeltetem mert ezzel fűtök ill. a levegőt keringetem. Rögtön ki is kapcsolom mert ezért nem éri meg nekem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. NKing
2010.03.22. 13:20
Smith166: Nem azért működteted. De ha belegondolsz, a felvett áram amíg a te gépedben "kering" lévén áramkör, addig hőt fejleszt. Az áram minden vezetőben hőt fejleszt (gondolj a villanykörtére - az izzószál azért izzik, mert az áram hőt fejleszt benne). Tehát effektíve a géped által felvett áram majdnem teljes egésze kizárólag hőként jelenik meg. A "kiszámolás" amit te így leegyszerűsítesz, az nanoméretű elektromos kapcsolók sorának a működése. Olyan, mint a villanykapcsoló a falon, csak kisebb Tehát a PC egy nagy halom kábel, meg "pár" kapcsoló, ami eldönti, hogy a nagy halom kábelben merre menjen komótosan a Mr. Áram. Nagyon leegyszerűsítve persze...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!