iPon Hírek

Gondok az AMD Llano APU gyártása körül?

Dátum | 2010. 11. 10.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Nagyjából egy hónappal ezelőtt röppentek fel az első olyan pletykák, amelyek azt állították, hogy az AMD Llano névre keresztelt APU egysége legkorábban is majd csak valamikor 2011 harmadik negyedévében kerülhet a boltok polcaira. Most a DigiTimes ipari forrásokra hivatkozva szintén azt állítja, hogy a Llano APU-k tömegtermelése jövő év augusztusáig, illetve szeptemberéig szinte egészen biztosan nem indulhat meg.

Llano alapú tesztplatform.
Hogy mi lehet a dolgok hátterében? Nos, a probléma mindössze annyi, hogy a GlobalFoundries 32 nm-es gyártástechnológiájával készülő tesztchipek esetében a vártnál sokkal rosszabb a kihozatali arány, ami hátráltatja a tömegtermelés beindítását. Amennyiben a sorozatgyártás valóban csak valamikor 2011 harmadik negyedévében indul be, úgy a Llano APU egységekkel ellátott konfigurációk, illetve maguk a processzorok is csak 2011 negyedik negyedévében tűnhetnek majd fel az üzletek polcain. A Llano egységeknek így a késői 32 nm-es Sandy Bridge processzorokkal kell majd megküzdeniük és ami ennél is rosszabb: pályafutásuk nagy részét a 22 nm-es csíkszélességgel készülő Ivy Bridge alapú processzorok elleni (szélmalom)harccal tölthetik majd. Ha már az Ivy Bridge processzoroknál tartunk, akkor fontos megemlíteni, hogy ezeknek a termékeknek megindult a próbatermelése, méghozzá már nagyjából két hónappal ezelőtt.

Llano
Öröm az ürömben, hogy ezzel egy időben az AMD lerántotta a leplet Brazos platformjáról, amelyben a Zacate és az Ontario APU egységek kapnak helyet. Az újdonságok köré épülő konfigurációk már 2011 januárjának elején bemutatkozhatnak a nagyközönség előtt, ugyanis a CES-re (Consumer Electronics Show-ra) több neves gyártó is magával hozza majd Brazos alapú megoldásait.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

27. Balucsek
2010.11.10. 09:59
Hát ezek nem jó hírek nem tudom van-e értelme így piacra dobni lehet jobb lenne akkor már egy alacsony fogyasztású 2 buldózer modulos proci és egy erős GPU párosítása...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. norman81
2010.11.10. 10:04
Elképesztő ,hogy mennyit szív az AMD a gyártással!Sorozatos TMSC bénázás, most a GF sem találja a kiutat....
Érdekes az Intelnél nincsenek ekkora problémák, ők gond nélkül átálltak 32nm-re, soha egyetlen hírt nem lehet olvasni ,hogy most ez a baj vagy az a baj,megy minden terv szerint. Biztos ,hogy ott is vannak átállási gondok,de nem ilyen horderejü,hogy hónapokat,negyed akár fél éveket is csússzanak e miatt. Intelnél ,hogyan is van ez a gyártás dolog jelenleg? Saját gyáraik vannak ha jól tudom,tehát külsős félvezető gyártóknak nem adnak ki gyártást!?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Canabis
2010.11.10. 10:24
nem lehet már egyszerű ilyen kis csíkszélességen gyártani
jó lenne ha végre kvantumprocikat tudnának gyártani
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Joachim21 norma...
2010.11.10. 10:38
Igen, intel saját gyárakban gyárt, ahogy az amd is tette amíg el nem adta a GF-nek a drezdai gyárat és a knowhow-t. Intel papa az elmúlt 2 évben közel 14 Mrd USD-t költött gyárépítésre és fejlesztésre, ami azért érthetővé teszi hogy miért nincs probléma, van kredit, van miből tartani az ütemterveket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Ipadnak
2010.11.10. 11:06
Nem csak kredit van hanem jobb szervezés is. Igazából csak az olyan cégek tudnak jók lenni akik házon belül megoldanak mindent, ilyen outsourcingos hülyeségekre lehet pénzt költeni de minek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. csicsoblad...
2010.11.10. 11:13
Lehet, hogy jobban járnának ha kukázzák az egészet, még azonos gyártási technológián sem tudják felvenni a versenyt, a 22nm-es chippek ellen 32nm-en versenyezni szerintem lehetetlen feladat lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. somakb
2010.11.10. 11:21
Nekem pl az volt a fura már korábban is, hogy egy 35w tdp mobil lakpa esetén vajh minek 2 tápcsatlakozó a teszt notebook boardba??? Itt a képen is látható. Valami nagyon nem kerek ott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. somakb
2010.11.10. 11:33
"Elképesztő ,hogy mennyit szív az AMD a gyártással!Sorozatos TMSC bénázás, most a GF sem találja a kiutat....
Érdekes az Intelnél nincsenek ekkora problémák, ők gond nélkül átálltak 32nm-re, soha egyetlen hírt nem lehet olvasni ,hogy most ez a baj vagy az a baj,megy minden terv szerint."


A probléma ott leledzik, hogy adott csíkszélességre és technológiához kell tervezni a csipeket már a rajzasztalon. Vagyis a gyártatónak kell alkalmazkodni a gyártó technológiájához.

Intelnél meg van az a plusz, hogy önmaga agyártó, így a saját rajzasztalán elkészülő csipekhez igazíthatja a gyártástechnológiát is, mert a legutóbbi bejelentésig, hogy másnak is gyárt, ugye csak magának kellett hogy megfeleljen.

Bérgyártó ilyet nem tehet, mert mindeki az adott technológiára fejleszti a csipjeit, nem módosítgathat ezt azt valamely mgyártató kénye kedvére sajnos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. nyunyo19
2010.11.10. 11:51
Ipad: "Nem csak kredit van..." hát igen jobb a szervezés. De miért? Mert sokkal több a zseton. De több mérnök is dolgozik. De miért? Mert több a gempa is. És amúgy is saját gyáruk van. Vajon miért? Mert a zöldhasúból is többjük van. Egy szó mint száz, tényleg nem csak a pénzen múlik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. _DiEGO_
2010.11.10. 12:30
Hogy mi lehet a dolgok hátterében? tesztchipek esetében a vártnál sokkal rosszabb a kihozatali arány, ami hátráltatja a tömegtermelést.
Az sem kizárt hogy valaki mélyebben a zsebbe nyúlt ezért piacpolitika - csakis a pénz-pénz-pénz. És máris sajnos nem elég jó a kihozatali arány Mindenhol lehet bundázni... és meg is teszik ezt. Olvasó meg csak néz... csak idővel mindenre fény derül... ugye?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Joachim21 _DiEG...
2010.11.10. 12:42
Igen, abban a gyárban, ahol 40% a tulajdonrészem, ott lefizetnek hogy rosszabb legyen a kihozatali arányom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. csicsoblad...
2010.11.10. 12:54
Van amikor a sok pénzből nem tudnak jót alkotni. (Pl.: Toyota F1-es csapata), vagy kevesebb pénzből, egy jó mérnők, egy jó ötlettel jót alkot. Ha jobb mérnökeik lennének, ki tudnának találni valamit, ami versenyképes lenne az intel ellen, de ehhez az kell, hogy időre el is készüljön az adott chip, ami megint csak nem igazán az erősségük. Sokkal többi idő telik el a tervek és a kész chip létrejötte között, mint az intelnél. Talán nekik kellene egy ütemterv, amihez mindenáron ragaszkodnak, és amennyire lehet megpróbálják tartani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. atti2010
2010.11.10. 13:41
Ez csak egy pletyka, amit lehet éppen a nagytesó terjeszt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. carraroxt
2010.11.10. 15:09
Sajnálattal hallom. Kíváncsian vártam mire képes ez a technológia. Amennyiben igaz a hír az dupla szopás, ugyanis akkor a szoftveres támogatás is jó eséllyel megsínyli a dolgot, pedig ennek az lesz az Achilles-ina.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. markangabo...
2010.11.10. 16:46
nyunyo19 - És szerinted pénzük miből van? A hársó kertben termesztik? Mért van az intelnek hatalmas profitja, még az amd-nek vesztesége? Akkor valamit mégis csak jobban csinálnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Juliska
2010.11.10. 18:15
Ez érdekes, mert az AMD a tegnapi FAD-on azt mondta, hogy meg lesz a nyári start. Jó lenne tudni, hogy ki a forrás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. carraroxt
2010.11.10. 20:14
Kacsa!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. tibaimp
2010.11.10. 21:37
az a helyzet, hogy az Intel a 2008-as IDF-en már bemutatta a 22 nanos terveket! Előtte kb egy évvel már le volt gyártva 22 nanon valamiféle tesztproci/tesztcsip (nem tudom a rendes nevét)

http://hirek.prim.hu/cikk/68712/

szóval nagyon előre terveznek, így kellene az amd-nek is, nem idén kiadni, tervezni amit jövőre már gyártatni szeretnének
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. jozsefm
2010.11.10. 21:41
Dátum: 2010.11.10 17:01,: Ezzel együtt az AMD illetékesei leszögezték, hogy a pletykákkal ellentétben nincs semmiféle probléma a Llano chipek gyártásával: az APU egységek tömegtermelése már a következő év második negyedévében megindul, a chipek szállítását pedig 2011 közepén kezdik meg.

Na akkor most mi az igazság?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. berner
2010.11.11. 10:42
Tibaimp - annyit még arról amit írtál, hogy amikor az INTEL bemutat egy tervet az már inkább tény, ugyanis kész van működik, ha a világpiac képes lenne a fogadására, tudná indítani a tömegszállítást, még a másik gyártóval ellentétben, tervez, de sajnos sokszor nincs tény, vagy jelen esetben is van tény, de minek???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. berner
2010.11.11. 10:43
atti2010 - 2010-11-10 13:41:24 - jahh egy akkora lap mint a digitimes égeti magát ilyennel mi??? Gondolkozz iván gondolkozz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. berner
2010.11.11. 10:46
norman81 - 2010-11-10 10:04:12- Az egyetlen gyártó a világon, aki saját maga tervez, gyárt, fejleszt, és kivitelez... Három szóval: MINDENT maga csinál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Terror
2010.11.11. 11:15
Hányszor szoktál naponta a logójukra maszturbálni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. _DiEGO_
2010.11.11. 11:43
Az sem kizárt hogy valaki mélyebben a zsebbe nyúlt ezért piacpolitika - csakis a pénz-pénz-pénz.

A fars információért is fizet, akinek megéri lényeg a konkurrenciát negatívan feltüntetni... és mindenhol van egy gyenge láncszem, akit megtalálnak,és megfizethető ...
ha teccik , ha nem .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. berner
2010.11.12. 12:05
Terror - 2010-11-11 11:15:45 - nekem a lányok a nyerők, barántőmé ez a nemes feladat, én már kinőttem ebből, de a szövegedből ítélve neked még nem adatott meg ez... Több értelme van a családnak, mint ennek, de sajnos ezt még mindig nem láttad be. Nem baj majd ha kicsit nagyobb leszel több ésszel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Terror
2010.11.12. 13:18
A barátnődet Intelnek hívják? Szép név.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. berner
2010.11.15. 09:39
mondom én hogy kisgyerek vagy még ez az egy bajod van. De nem baj, majd csak beérik a kis agyacskád. Nem baj én nem sértődök meg ezen, ez legyen a te gondod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!