iPon Hírek

Google: bővítménnyel az állami cenzúrák ellen

Dátum | 2013. 10. 22.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

Egyes országokban sajnos előfordul, hogy az internetezők teljesen más weboldalakhoz férnek hozzá, mint a világ szerencsésebb országainak lakói, ugyanis a kormányok "nagy központi tűzfal" segítségével szabják meg, mihez férhet hozzá a lakosság és mihez nem. Az effajta módszer ellen már sokan felemelték a szavukat, sőt, néhányan már próbáltak megoldást is kínálni a problémára.

A jelek szerint hamarosan a Google is beáll a sorba, ugyanis a vállalat a Wahingtoni Egyetem és egy nonprofit csoport, a Brave New Software szakembereivel együttműködve egy uProxy névre keresztelt bővítményt készített, ami a fentebb felvázolt problémát egyszerűen, kreatívan tudja megoldani. Az új bővítmény - amelynek fejlesztését a Google "pénzelte" - úgynevezett P2P (Peer-to-Peer) kapcsolaton keresztül dolgozik, így nincs központosított szerver, amit blokkolni lehetne. A felhasználók között VPN (virtuális magánhálózat) szerű kapcsolat épül fel, így egy Kínából internetező felhasználó egy amerikai felhasználó uProxy bővítményt futtató webböngészőjéhez kapcsolódva, és attól hitelesítést kérve ugyanazokat a weboldalakat érheti el, mint bárki más, akit internetezés közben nem korlátoznak. A bővítmény használatához nincs szükség szakértelemre: csak telepíteni kell és már lehet is használni.
Az új bővítmény egyelőre még csak béta változatban, tesztüzemben működik, használatához pedig előzetes regisztrációra van szükség. Az újdonság eleinte csak a Google Chrome és a Mozilla Firefox webböngészőjéhez lesz elérhető, Internet Explorerhez nem, de ez a helyzet idővel változhat. A Google az új bővítmény publikus elérhetővé tétele előtt az internet szabadságáért "harcoló" szervezetek számára - mint amilyen az OpenITP - lehetővé teszi az uProxy forráskódjának ellenőrzését, majd a kódot a nagyközönségnek is megmutatja.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

21. Supra
2013.10.22. 11:13
lőjetek le ha tévednék, de a VPN csatorna felépülése felismerhető, blokkolható, szóval...

Meg ez is csak addig véd, amíg be nem tiltják a használatát...
Szóval a gesztus szép, de ez nem fog megdönteni sem diktatúrát, sem tartalom szűrést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. arn
2013.10.22. 12:20
Csinalnak majd allami browsert, aztan aki nem ezt hasznalja, az gyanus :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Terror
2013.10.22. 12:22
Tor network. Manapság már elég gyors, nem követhető, biztonságos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Csaber arn
2013.10.22. 12:59
Az már olyan lenne mint , a kommunista mese vége , aki nem hiszi , annak utánajárnak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. freyr
2013.10.22. 13:09
Heh: "így egy Kínából internetező felhasználó egy amerikai felhasználó uProxy bővítményt futtató webböngészőjéhez kapcsolódva"
Ergo ne már, hogy a kínai (és egyéb) kormány figyelje meg a kínai (és egyéb) netezőket, az is a US kormány feladata kell legyen. Gondolom megbízták a Google-t, hogy a számára sem hozzáférhető adatokat is illene végre begyűjteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Taranisz
2013.10.22. 13:17
@Supra:
Lehet, hogy felismerhető, csak kérdés, hogy mennyi idő alatt és mennyire képes önmagát változtatni a rendszer, mert egy folyamatosan változó VPN hálózatot lehet felismernek csak nem sikerül nekik kiütni, mert változik, önmagát mutálja. Plusz egy ilyen alapból nyílt hálózatot egy az, hogy nem mernek (népharag) kettő az, hogy lehet nekik sem érdekük betiltani. Akárhonnan is nézem ezek nem olyanok amiket csak úgy be lehetne tiltani vagy korlátozni.

@arn:
Nah ez már egy erősebb korlátozási forma lenne amit a nyugati "szabad gondolkodású" emberek tuti, hogy nem nyelnének le és köpnének bele az egészbe úgy ahogy van. Nem mernék meglépni ezt a "döntéshozók".

@Terror:
Tor Network - Nah igen, az eléggé komplex mini net, de egyben túlságosan is ismeretlen és nem is bíznak benne az emberek (a rajta található tartalmak miatt).Az egy eléggé "hardcore" része a netnek mindennemű értelemben, plusz a flash és java nélküli net egy átlag felhasználónak nem az igazi... sokat vesz el az élményből és egyben tartalomból is (pl. YT nuku csak, hogy egy példát mondjak).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. CopySystem
2013.10.22. 13:29
@Terror
A jó öreg Tor.
Megy alatta minden, flash, java. Sőt wow, cod2-4 50-80-as pinggel. Teamspeak, Skype teljesen laggmentes tiszta hang.
Kell ennél több?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Ronan
2013.10.22. 14:07
Aha peeeerszee és el is hiszem,csak nem most,meg később se.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. myckie2
2013.10.22. 14:19
Múltkor a Piratebay adott ki egy ilyen programot. Úgy látszik nagyon rákaptak a témára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Terror CopyS...
2013.10.22. 14:29
Mondjuk arról még nem hallottam, hogy hálózatos játékokat blokkolnának állami szinten, de amúgy a téma a blokkolt weboldal volt, amire bizony a proxy megoldást jelent.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. CopySystem
2013.10.22. 14:42
Csak arra akartam rávilágítani, hogy az okos Tor-on bármit át lehet engedni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Supra
2013.10.22. 14:58
Taranisz:

Persze, ebben igazad van, de a dolog faramuci része nem is ez. Nem kell megmondaniuk, hogy mit nézett, mikor, meg hasonlók: elég ha a csomagok 0.001%-ról bebizonyítják, hogy azt az uProxy küldte, és már mennek is ki a fekete kabátos úriemberek érdeklődni, hogy vajon milyen tartalom azt, amit rejteni kell?

Vagyis pont elég szerencsétlennek, ha rájönnek hogy valamit rejteget - az, hogy nem tudják bizonyítani, hogy mit, az már nem fogja megvédeni a börtöntől.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Asagrim
2013.10.22. 16:10
A Tor már az NSA zsebében van pár hónapja ...

http://www.youtube.com/watch?v=95QfumZMerM

A csaj súgógépről olvas, de ettől még nem lesz kevésbé releváns az információ, forrásokat tartalmaz a videó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. ubul21
2013.10.22. 17:40
Sziasztok
nem akarom használni ezt a dolgot ( igazából nem is igazán értem ) a lényeget értem mire lehet használni
olyan kérdésem lenne a leírásban van "megoldást" kínál link most ha arra rá megyek ugye nem fogom használni azt az oldalt vagy programot vagy mit tudom én mit használni. meg azt sem szeretném hogy rajtam keresztül nézegessenek oldalakat
elnézést ha hülye a kérdés
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. prohlep
2013.10.22. 19:54

"lőjetek le ha tévednék, de a VPN csatorna felépülése felismerhető, blokkolható, szóval... Meg ez is csak addig véd, amíg be nem tiltják a használatát... "

Tisztán látod, pontosan erről van szó!

"Ergo ne már, hogy a kínai (és egyéb) kormány figyelje meg a kínai (és egyéb) netezőket, az is a US kormány feladata kell legyen. Gondolom megbízták a Google-t, hogy a számára sem hozzáférhető adatokat is illene végre begyűjteni."

Snowden (amúgy béke nobel díjra érdemes) munkássága óta már szinte alig maradt összeesküvés elmélet, már szinte mindegyik összeesküvés-ténnyé bizonyosodott!

Amit írsz, az a belénk döngölt (diktált) kötelező szemlélet szerint összeesküvés elmélet.

Szabad világban szabad ember arra gondol amire szabad gondolni.

Ha Kecskeméten van egy igen sikeres vállalkozásod, akkor szerinted megengedik neked, hogy a te céged saját repülői a kecskeméti katonai repteret használják? A válasz igen egyszerű: ha Google vagy és az amerika nemzetbiztonságról van szó, akkor a Google főhadiszállástól mindössze párszáz méterre lévő, a nagyközönségtől elzárt és katonailag aktív katonai repteret mindennapos rendszerességgel használhatod! Ez ismert tény, és nem elmélet.


Szakmai tény: az interneten MINDEN olyan forgalom könnyen érzékelhető megfelelő statisztikázó programokkal, amelyek erőforrás-használati profilja eltér a sok millió normál célú felhasználóétól.

Igen komoly szakmai ismeret és sok titkos statisztika ismerete volna szükséges ahhoz, hogy az én célirányos és nem kívánatos internetes tevékenységemet összetévesszék a szükségszerűen létező statisztkus fluktuációkkal és zajjal.

Ergo: mennél nagyobb terület mennél szabadabban van összekapcsolva, annál jobban megfigyelhető, bárhogyan is próbálnak a szabadságra vágyó polgárok bújkálni az én nagy fűrkésző szemeim elől.

Bármit csinálsz látszol!

Ha mégsem, akkor nemigen csinálhatsz jelentős volumenű különlegességet.

Bármely diktatúra, tehát a demokratikus jogállami diktatúra is elviseli, ha nem vesz észre nem szignifikáns, azaz elhanyagolható mennyiségű kölönlegességet, kilógást, ellenzéket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. nyikes101
2013.10.22. 21:42
@Asagrim

épp ma olvastam a TOR-ról egy irományt:
http://kwp.wwe.hu/archives/21-Az-internet-IGAZN-soetet-oldala-Entering-the-Tor-Network.html
ebben azt írják hogy lenyomozhatatlanok vagyunk a net "sötét oldalán" keresztül.
és akkor most mégis az NSA zsebében van? erről érdekelne egy vélemény (not offense).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Zaiko
2013.10.22. 22:04
A felhasználók között VPN (virtuális magánhálózat) szerű kapcsolat épül fel, így egy Kínából internetező felhasználó egy amerikai felhasználó uProxy bővítményt futtató webböngészőjéhez kapcsolódva, és attól hitelesítést kérve ugyanazokat a weboldalakat érheti el, mint bárki más, akit internetezés közben nem korlátoznak.

A kis ferdeszemű rizszabáló meg majd nézi a a HC gyerekfisting pornót, összerejszolva a monitorát, engem meg majd lesittelnek mert az én IP-mről ment az eksön.
Hát meg a lónak a f****át
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. ubul21
2013.10.23. 09:14
a kérdésem továbbra is él ( a fenti linkre kattintva nem fogom használni az ott be linkelt oldalt vagy program vagy mit tudom én hogy mi az ) tudom kicsit gyanakvó vagyok de nem akarom hogy rajtam keresztül töltsenek akár mit is vagy nézzenek olyat amit nem kéne
én sokat bankolok neten keresztül szóval nem szeretném ha valaki rajtam keresztül töltögetne olyat amit nem kéne
előre is köszönöm
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. grafika95
2013.10.23. 10:40
ubul21 :
Nem. Egy sima weboldal, rajta minimális infó, és egy YT videó, amiben benne a lényeg.
Ahhoz hogy használd e-mail regisztráció és letöltés szükséges.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. dbori
2013.10.23. 23:30
#Terror Azt nem értem, miért nem megy a unicreditbank oldala tor alól, valami flash hiányt ír ki. Mivel te írtad, hogy neked tökéletesen megy a flash segítenél, hogy nekem miért nem? ui.: Hiába telepítem a flasht semmit nem old meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. 5hR3kY
2013.10.24. 05:27
Gondolom rá lehet bírni hogy menjen alatta a Flash meg a Java, de onnantól nem lesz biztonságos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!