iPon Hírek

Google Chrome ‒ sarokba állítva

Dátum | 2012. 01. 05.
Szerző | Jools
Csoport | IT VILÁG

Ha a browser (böngésző) szót beütjük a Google keresőbe a következő két hónap során, a cég saját böngészője, a Chrome honlapját csak az ötvenedik keresési eredmény környékén fogjuk megtalálni. (Elsősorban persze akkor, ha az Egyesült Államokban tartózkodunk, mert hozzánk amikor utoljára néztük még úgy tűnt, nem ért el a „hullám”.) A Google azok után döntött böngészője visszasorolása mellett, hogy kiderült: a fizetett linkek ellen fellépő cégóriás saját böngészője reklámozásakor „megfeledkezett” elveiről. A Chrome reklámjai esetében ugyanis nem alkalmazták az éppen általuk bevezetett nofollow attribútumot, amely arra utasítja a keresőmotorokat, hogy ne kövessék (vagyis ne térképezzék fel) az oldalon lévő kimenő linkeket. Az attribútum célja annak megakadályozása, hogy a gazdag cégek fizetett hirdetések segítségével növeljék „keresettségi” indexüket, és ilyen módon előrébb vásárolhassák magukat a keresési eredmények között.

A Google szerint reklámügynökségük felelős a baklövésért, és bár valóban megjelentettek a Chrome-ot reklámozó szövegeket és videókat a neten, a nofollow kihagyása sosem szerepelt terveik között, így elnézést kérnek.


A cég böngészőjének „lefokozása” azonban azt sejteti, hogy a Google is tisztában van azzal, hogy egy szimpla bocsánatkérés nem elegendő. A szimbolikus értékű tett arra szolgál, hogy megmutassa, milyen komolyan veszi a cég elveinek megsértését, még akkor is, ha ők maguk követték el a hibát, hangzik a Google nyilatkozata. A cég vezetői fontosnak tartják, hogy minél használhatóbb keresési eredményeket garantáljanak a felhasználóknak, így ezen elv megsértése esetén saját magukkal szemben még szigorúbban lépnek fel, mint ez egy külső oldal esetében történt volna.

A szakértők erősen szkeptikusak a történtekkel kapcsolatban. Az esetről elsőként beszámoló Search Engine Land szerzője, Danny Sullivan kétkedésének adott hangot azzal kapcsolatban, hogy egy ekkora hiba, és a már magában is messziről bűzlő Chrome-kampány valóban elkerülhette-e az illetékesek figyelmét, és az is kérdéses, hogy miért gondolták azt a cég vezetői, hogy az általuk megbízott reklámcég nem ugyanazokat az eszközöket használja majd a marketingkampány során, amelyet a világ bármely más terméke esetében tenne. Sullivan különösen aggasztónak tartja azt a jelenséget, ami az egész ügyre felhívta a figyelmet, vagyis hogy a Chrome-kampány során a reklámügynökség valótlan információkkal teli vagy éppen információt egyáltalán nem tartalmazó hírekkel, történetekkel és videókkal árasztotta el a netet, hogy ezeken keresztül „méltassa” a keresőt. És persze aztán ezekről a „hírekről” maradt le a nofollow kód.


 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. skateout
2012.01.05. 14:33
És még a Microsoft-ot nevezik ördögnek, sátánnak, a teljes megtestesült gonosznak.
Na most el is kell hinni, hogy a Google, teljesen véletlenül nem teljesítette amit kelltt volna. Ejj ejj...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Georg17
2012.01.05. 15:44
Erről én lemaradtam, viszont Chrome-ot használok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. malvoisen
2012.01.05. 18:15
A keresési eredményeket lehet, hogy lefokozzák, de most mindenki erről cikkezik, mindenki a google-ről beszél. Ügyes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. jozsefm malvo...
2012.01.05. 18:51
Akár a celebek, mindegy mivel csak a címlapon legyenek, nem meglepő, azok után hogy saját prognózisuk szerint még az idén átveszik az IE pozícióját a böngészők piacán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. gabrocccky
2012.01.05. 21:51
@józsef m.: még az idén? most már minek, hiszen ez 2012, itt a világvé.... jólvan na, befogtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. jozsefm gabro...
2012.01.05. 22:29
Ja, hát ezzel nem számoltam...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Georg17
2012.01.06. 01:51
Hát, még ha csak világvége lenne azt lehet, hogy túlélnénk valahogy! De................ Na inkább hagyjuk a politikát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!