iPon Hírek

Google: csak az üzleti hírek legyenek fizetősek

Dátum | 2009. 09. 20.
Szerző | Gabriel
Csoport | IT VILÁG

Sommás online beszédben hívta fel brit hírszolgálatok főnökeinek a figyelmét Eric Schmidt, a Google feje arra a tényre, hogy ha minden hírt fizetőssé akarnak tenni, annak nem lesz jó vége, ilyesmivel leginkább csak üzleti- és más szakhírek terén érdemes próbálkozniuk.


Érvelése szerint ugyanis egyszerűen túl sok ingyenes hírforrás van a neten ahhoz, hogy érdemes legyen minden hírt fizetőssé tenni: ezzel egyszerűen csak elüldöznék az olvasóikat, mivel a hírek előbb-utóbb úgyis kiszivárognak az ingyenes oldalakra, a nagy többség pedig bőven beéri azzal, ha akár egy-két napos késéssel is értesül a dolgokról.

Rámutatott azonban arra is, hogy van egy olyan területe a híreknek, ahol az előbb említett hozzáállás nem áll fenn - ahol minden perc számít, és amelynek az érintettjei nagyon is szívesen fizetnének azért, hogy azonnal és haladéktalanul értesülhessenek a legfrissebb fejleményekről. Ez pedig nem más, mint az üzleti hírek világa.

Itt tehát, összegezte, a terület természeténél fogva itt minden további nélkül lehet és érdemes is fizetős rendszert működtetni - majd ismételten figyelmeztetett az általános hírek árazásának veszélyeire. E felszólalását elsősorban a világ egyik legnagyobb hírbirodalmát, a News Corp-ot üzemeltető Rupert Murdoch-nak címezte, aki korábban hangot adott ama elgondolásának, miszerint fizetőssé tenné a híreit.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!