iPon Hírek

Google I/O: Játékok a felhőben

Dátum | 2013. 05. 16.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

A fejlesztői konferencián rengeteg újdonságról esett szó, és ezek között néhány különösen komoly figyelmet (és persze elismerést) érdemel. Ilyen a Google Play Game Service néven indított szolgáltatás is, mely elsősorban a fejlesztőknek szól.

A Play Game nem egy alkalmazás, így a neve egy kicsit zavaró lehet a Play Music vagy a Play Store után. A Hugo Barra által leleplezett API és szolgáltatáskészlet módot ad a készítőknek, hogy a játékaikat könnyedén felturbózzák a legkülönbözőbb felhős (online) lehetőségekkel. Ennek köszönhetően elláthatjuk a fejlesztéseinket távoli mentéssel és szinkronizálással, néhány kattintással beépíthető lesz a ranglista és multiplayer opció sem elhanyagolható. Mindezen felül a Google operációs rendszerén is elindulhat az egyéb platformokon már régóta jelenlévő achievement rendszer.
Néhányan az első kliensek közül.
A szinkronizálás és a pozíciómentések kezelése nagyon fontos tud lenni. Emlékezzünk csak a Rovio (Angry Birds) esetére, ahol a felhasználók nyomására készítették el ezt nemrégen. Reméljük, hogy a Google Play Game Service-nek köszönhetően a közeljövőben már a legtöbb ilyen applikációnál lesz a mentésre valamilyen opció. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Google itt a lemaradását kellett, hogy pótolja, ugyanis az iOS esetében a Game Center már egy ideje nyújt hasonló lehetőség(ek)et. Ám azon a keresőóriás már túl is tesz, mivel a mostani alanyunk egy platformfüggetlen megoldás, így az Android mellett iOS-en és a weben is működik. Jól jön ez például, ha egy iPad mellett androidos mobilok vannak a családban. Az eredményeinket összesítő szolgáltatás természetesen kapcsolódik majd a Google+ rendszeréhez, így a játékokban mutatott teljesítményünket itt is lehet követni. Láthatjuk, hogy a barátink hol járnak a kedvenc játékukban, milyen célokat sikerült már elérniük, és esetlegesen több pontjuk van-e, előrébb állnak-e a ranglétrán, mint mi. És nem csak azokat követhetjük figyelemmel, akiket a köreinkbe fogadtunk, hanem mindenkit, akik a szabadidejüket az adott játékkal töltik ki.

Kellemes meglepetés ezen túlmenően az online multiplayer direkt támogatása, mely azért már több fejlesztést igényel, de persze óriási lökést is jelenthet játéktól függően. Sajnos a Riptide 2-vel való helyszíni demonstráció nem sikerült túl jól hálózati problémákból kifolyólag, de a dolog úgy nézett ki, hogy a meghívott Google+ ismerőseink értesítést kaptak arról, hogy játszani szeretnénk velük (pont, mint egy beérkező üzenetről), és az sem jelent akadályt, ha nekik nincs is fent az aktuális program, mivel akkor a letöltés is helyből megoldható.

A Google Play Game Services már benne van a legutóbbi Play Store frissítésben, tehát az éles megjelenése meglehetősen közel lehet, de egyelőre több információt nem adtak ezzel kapcsolatban.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!