iPon Hírek

Górcső alatt a Bulldozer architektúra

Dátum | 2010. 08. 25.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD rövidesen hódító útjára indítja következő generációs x86-os architektúrája köré épülő processzorait, amelyek a K10(.5) Stars architektúra köré épülő processzorok utódai lesznek. A K10-es és K10.5-ös alapokon nyugvó termékek nem voltak annyira sikeresek, mint annak idején a K8-as processzorok, de a Bulldozer architektúrára épülő termékek piacra dobásával a gyártó újra ütőképes desktop és szerver megoldásokkal szállhat harcba riválisa ellen.

1.
A Bulldozer alapú megoldások teljesen más rendszer szerint üzemelnek majd, mint azok a processzorok, amelyeket eddig láthattunk. A gyártó szerint a HyperThreadinges és többmagos processzorokat egyaránt felül tudja majd múlni párhuzamos feladatvégzésben. A Bulldozerek "magonként" 8 darab, széles integer futószalaggal állnak majd a programszálak rendelkezésére, ami a K10 magonkénti 3 és a Westmere magonkénti 4 integer futószalagjához képest nagy előrelépés lehet, bár mint lejjebb látjuk majd az AMD a nagy párhuzamosság miatt két magnak számol egy Bulldozer modult. Visszatérve az integer futószalagokra, azok két blokkba tömörülnek és egy 128 bites lebegőpontos blokk van mellettük, ezen a szálaknak osztozniuk kell.

2.
A Hyperthreadinghez képest azért lehet hatásos az új elgondolás, mert a dekódoló egyszerre küld utasításokat mindegyik blokknak, és az integeresek saját L1 adat cache-sel rendelkeznek a lehető leggyorsabb feldolgozás érdekében.

3.
A Bulldozer architektúrát a gyártó találó módon egy dízel motorhoz hasonlítja: alacsony órajel mellett nagymennyiségű utasítás végrehajtása másodpercenként (dízel motoroknál alacsony fordulatszám esetén is magas nyomaték áll rendelkezésre, innen a hasonlat). Az AMD a friss architektúrától azt várja, hogy a vele ellátott processzorok alacsony órajelen jóval magasabb IPC (Instructions per clock, műveletek száma órajelenként) teljesítményt kínálnak majd, mint a rivális megoldások. A 65 nm-es csíkszélességgel készülő Barcelona vagy a 45 nm-es Shanghai szerver processzorok esetében az IPC teljesítményt szintetikusan növelték (magasabb uncore/northbridge órajelek, L3 cache), míg a 32 nm-es csíkszélességgel készülő Bulldozer alapú processzoroknál a szélesebb, nyolc integer futószalagot tartalmazó integer egység biztosítja majd a teljesítmény növekedést, amely két részre van osztva, saját időzítővel és L1 adat gyorsítótárral.

4.
Korábban, amikor az elemzők nagy reményt fűztek az AMD Barcelona architektúrájához, amely 128-bites széles lebegőpontos egységeket használ, sajnos csalódniuk kellett. Akkoriban azt hitték, hogy az új megoldással az AMD legyőzi a számára nagy problémát jelentő lebegőpontos számítási teljesítmény köré tornyosuló akadályokat, ám ez nem így lett: a processzor számítási teljesítményét a lebegőpontos egységek limitálták, azt még nem tudjuk ezen a fronton hogy fog muzsikálni a Bulldozer.

5.
6.
Az AMD az általa alkalmazott SMT (Simultaneous MultiThreading) technológia keretein belül a dedikált egységekhez, azaz a két integer tömbhöz egy-egy programszálat tud rendelni, vagyis ezek tulajdonképpen úgy viselkednek, mint egy-egy processzormag. Az integer tömbök a magon belül található megosztott részeket egymás között megosztva tudják használni, így az egyes tömbök a processzormagon belül tulajdonképpen egy önálló, hatékonyan működő magot alkotnak. A Bulldozer lapka egy-egy magja így tulajdonképpen egy-egy kétmagos modulnak tekinthető és egy Bulldozer alapú chip modelltől függően több ilyen modulból is állhat. Egy Bulldozer processzor a felsoroltakon kívül tartalmaz még beépített memória vezérlőt, megosztott harmadszintű gyorsítótárat és PCI Express vezérlőt is. Az északi híd ezzel a processzorba kerül, a déli híddal pedig A-Link Express kapcsolat köti majd össze az egységet, ami ugyancsak PCI-Express alapú. Az új processzorok a változtatások miatt sem a Socket AM2+, sem pedig a Socket AM3-as processzorfoglalatokba nem passzolnak, hanem egy teljesen új tokozást használnak majd.

7.
A fentiek eredményeként létrejön egy chip, amely 8 maggal rendelkezik, de magjának felülete sokkal kisebb és a benne található tranzisztorok száma is kisebb, legalábbis, ha egy képzeletbeli 32 nm-es csíkszélességgel készülő K10-es architektúrát használó nyolcmagos processzorhoz hasonlítjuk. Az AMD saját SMT megoldása az operációs rendszerek számára láthatatlan lesz, azaz az OS számára fix mennyiségű logikai processzor áll majd rendelkezésre, amelyek használatához sem speciális szoftverre, sem külön driver alkalmazására nem lesz szükség.

Az AMD jelenleg úgy látja, hogy a Magny-Cours szerverprocesszorokhoz hasonlítva  - amelyek két négymagos Shanghai, illetve két hatmagos Istanbul lapkából épülnek fel -  a négy modulból álló, azaz nyolc maggal rendelkező Bulldozer alapú processzorok 50%-kal jobban teljesítenek majd teljesítmény/Watt arány tekintetében azonos TDP értéken belül.

A teljes diasor innen tölthető le: klikk.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

41. Juliska
2010.08.25. 16:31
Szerintem a Bulldozer nem lesz olyan erős a lebegőpontos számításokban. Az adatok szerint egy mobul két ciklus alatt csinál egy 256 bites operációt, míg az Intel Sandy Bridge magja két 256 bites operációt csinál egy ciklus alatt. Valamiért az AMD az integer számítások felé mozdul, amiben nagyon erős lehet a Bulldozer modul. Talán ez annak az előjele, hogy a HPC szinten az AMD már A FireStream-ben gondolkodik, vagy esetleg egy Bulldozeres Fusion-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Janes
2010.08.25. 16:41
De jó is lenne ha működnének legalább AM3as foglalatokban. Nem kellene minden processzor szériához másik alaplap mint az intelnél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. mtrx220
2010.08.25. 16:48
hát ha az amd most vált tokozást, akkor sztem pár évig megint nem fog.
nem engedheti meg magának amit az intel csinál: tick-tock, meg minden új procihoz új foglalat jellegű trógerkedés.
gusztusalan amit az intel csinál, de egyiket sem kell félteni úgy gondolom.
szerencsére amd ezt nem teheti meg, legalábbis a procipiacon nem. ugyebár...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Taragas
2010.08.25. 17:12
Jó nagy fejfájást okoztak! Direkt vettem egy lapot, mert hogy a Bulldozer AM3-as lesz, ma rendeltem kb a cikk előtt 1-2 órával! Szerencsére sikerült lemondani a rendelést....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. ThePoweR Tarag...
2010.08.25. 17:21
Úristen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. csicsoblad...
2010.08.25. 17:47
Szóval akkor lényegében 1 mag igazából 1/2 mag terjedelmű, amire azt mondják, hogy 2mag. Szóval fizikailag "4 másfeles" mag.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. jozsefm
2010.08.25. 17:48
Taragas
Annyira nem kellet volna rohanni szerintem,eléggé ellentmondásosak a tokozással kapcsolatos hirek.A gyári hirben és a diákon sincs semmi utalás rá.Viszont nem tudom jól értelmeztem-e de az egyik dián az van irva "integrated northbridge controller", nem pedig maga az északi hid! /6./..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Taragas
2010.08.25. 18:26
Én biztosara megyek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. bszoke88
2010.08.25. 20:04
SMT INTEL!!!

sztem a Sandy Bridge-hez ez kevés lesz, de ne legyen igazam. az is jön nemsoká, nem?
mellesleg nem lett volna egyszerűbb a magok számát duplázni? ígyis-úgyis olyan helyen lesznek jók ezek a procik, ahol több program ill. több szál megy/párhuzamos programoknál...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. jozsefm bszok...
2010.08.25. 20:41
Az Intel szokásos módszereivel megkezdte a felkészülést a Sandy Bridge platformja felsőbbrendüségenek biztositása érdekében..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Lexant
2010.08.25. 21:08
Sziasztok !

Más oldalakon főleg angolul egy kicsit érhetőbben van leírva az új architektúra. Juliska !!
Te feltételezted, hogy egy 256 bites utasítást "csak" 2 ciklusban tud majd feldolgozni. Ez nem igaz mivel pontosan az az új magok lényege, hogy néhány elemet megosztanak és pont ilyen a lebegőpontos számításokat végző FPU is. egy 256 bites FPU t oszt meg 2 mag ami azt jelenti, hogy ha nincs igen 256 bites utasítás feldolgozva akkor 2 szálon egyenként 128 bit ne tudnak dolgozni , viszint ha egy 256 bites utasítás jön akkor azt a 2 mag közül automatikusan a proci hozzárendeli az egyikhez és így 2*128= 256 bites feldolgozót kapsz, ami az inteles AVX t is egy ciklusban feldolgozza. Arra én nem tláltam utalást, hogy az intel 2* 256 bitet dolgozna egy ciklus alatt, mivel az új Sandy Bridges FPU is 256 bit szélességű lesz.

csicsoblade
Az AMD kijelentette, hogy minden mag 1 azaz 100% os mag , tehát egy 8 magos prociban pontosan 8 mag lesz, csak az a különbség, hogy a mostani magok saját Fetch Decode és L2 -vel rendelkeznek, míg a Bulldozerben ezek 2 mag között megosztva vannak, viszont a magoknak saját L1 ük van, ez azt jelenti , hogy 2 szál esetén a Fetch és Decode rész küld mindkét maghoz utasításokat, emelett az L2 ami 1 Mb os megosztva van a mag között tehét 512 kb/mag (Sandy Bridge ben ez 256/ mag bár nem lehet igazán összehasonlítani mert az Intel másképp szervezi a memóriát mint az AMD). Ez az egész rendszer azért jó mert nagyon erős lehet többszálú feladatok esetén, viszont amit mindenki mond, hogy akkor egyszálon lassú lesz az meg azért nem igaz mert ha nincs több szál akkor az egyik mag kikapcsol automatikusan így energiát spórol + ami nagyon jeletős, hogy egy mag megkapja az összes megosztott hardwaret így egy szál esetén a mag 1 MB s L2 vel és 256 bites FPU val rendelkezik ( mai Thubanok 512 L2 vel rendelkeznek így elég nagyot lép az AMD)

Remélem érthetően írtam
én remélem hogy sikerül nagyot alkotniuk, mert akkor én vehetek ütős AMD s konfigot az Intel pártiak meg talán olcsóbban hozzájuthatnak az Ő konfigjukhoz az árversen miatt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. jozsefm Lexan...
2010.08.25. 21:55
Köszi ez tényleg érthető volt.
A szakmai részét nem vitatom de a továbbiakkal kapcsolatban énnekem az a véleményem ,hogy a bulldozert elsősorban a szerverpiacon elszenvedett visszaszorulására ,próbálja megoldásnak inkább ,mint asztali szegmensbe,vagy ha oda is akkor egyféle "premium" kategória lesz,ha hozza az elvárt teljesitményt.Nekünk inkább jó áron és jó képességekkel a bobcat marad mint reális lehetőség.Abban viszont egyetértek,hogy ez meghatározó lesz az AMD jövöje szempontjából,ami nem csak nekünk,hanem fura mód még az Itelnek is elemi érdeke.
Egyes feltételezések szerint olyannyira ,hogy már meghatározo sulyu vezetőt is küldött ezen célok eléréséhez a konkurenséhez..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Lexant
2010.08.25. 22:09
Igen ezek a procik főleg szerver piacra mennek mivel ott az AMD nagyon gyenge és főleg abból tudna nagy bevételt generálni de az Intel chipek nagyon jól szuperálnak abban a szegmensben szóval nem lesz könnyű dolguk a Bulldozereknek.
A Bobcat az nem desktop mainstream lesz hanem inkább a hordozható szegmensben lesz nagyon erős ott is inkább netbook és nem notebook terén. A megfizethető és "erős" desktop proci az az Llano lesz. Azokban a "régi" Thubanos és Denebes magok lesznek persze kicsit fejlesztve de semmi jelentős, szóval nagy teljesítmény növekedés nem lesz hacsak nem megváltozik a programozók hozzáállása az OpenCL hez mert akkor nagyon erős lehet az integrált GPU miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. ThePoweR
2010.08.25. 22:15
A Sandy Bridge milyen foglalat lesz? Hány "tűs"?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. nightmare1...
2010.08.25. 22:19
Én azért ebből is várok a sima desktop piacra is, hiszen AMD általában azt csinálja, hogy az újításokat először a szerverek terén mutatja be, majd annak elkészíti desktop kiadásait, bár lehet, csak összeálmodtam valamikor ezt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. jozsefm Lexan...
2010.08.25. 22:25
Hát én nem vagyok egy nagy játékos tipus ,de még ezzel eggyütt sem örülök a Llano-val beköszöntö idöszaknak.Az én grafikus igényeimnek az integrált GPU nem elég,és szerintem az egész asztali PC épitő társadalom ekként érez vele kapcsolatban.Nem vitatom,hogy a tömegcikk árusito helyeken vásárlók számára előny lesz ,hogy nem kell külön VGA ,de az IGP-től sokkal erősebb gépet kapnak.Már ha tudják egyáltalán, mit is jelent majd, a csomagolás iformativ design-ja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Lexant
2010.08.26. 08:09
ThePoweR
Az új Inteles procik szokás szerint új socketet is kapnak szóval nem lesznek kompatibilisek a mostani foglalatokkal Sajna Intel valamiért ehhez van hozzászokva. A mostani core i3 és i5 s LGA 1156 t fogja váltani az LGA 1155 míg a felsőbb kategóriában az LGA 1366 t váltja az LGA 2011

nightmare13
Persze lesz belőle asztali változat is szóval tudunk majd dobozos Bulldozert venni de arra még bőven 1 évet kell várni.

józsef m.
Llano pedig tényleg nagyon jó dolog. Már maga az, hogy nem kell külön Videokártya, nem kell több pénzt fizetni, az áramszámla sem fogja lehúzni a pénztárcádat és hasonlók már nagyon fejlett technomogiára utal. Plusz végre elkezdődik megint a miniatürizálás. Ahogy fejlődnek a procik meg a videokártyák úgy nő minden az új Sandy Bridge nek az LGA 2011 es foglalata akkora lesz hogy 2 leszórító kell majd hozzá (lehet h csak pletyka) a mostani 5870 esem meg akkora hogy új házat kellett vennem hozzá szóval ha beindul végre a fusion akkor megint elkezd minden zsugorodni és lehet h végre az évek óta standardnak számító ATX es alapformátumtól is megszabadulhatunk.
Az Llanoval kapcsolatban még azt akartam kiemelni, hogy ha Neked nem elég az integrált GPU ereje akkor az mellé nyugodtan párosíthatsz egy diszkrét vidikártyát és akkor már is ott tartasz hogy van egy crossfire renszered alapból, ha meg nem használod ki a vidikártyát akkor az kikapcsol és 0 fogyasztásnál jobbat még nem mutattak fel idle állapotban. Ha meg mindkettő be vankapcsolva akkor pld az integrált végzi az AA AF physics számításokat míg a külön vidikártya csak meg csak a shadereléssel kell hogy törődjön
Bocsi nem akarom Rád erőltetni a véleményem de sztem nagyon jó dolog lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. nightmare1...
2010.08.26. 10:29
Lexant

Megvallom, hogy az nekem nem is baj, nem is számítottam korai megjelenésre, majd csak akkor akarom lecserélni a mostani vasam úgy is, mivel addig a jelenlegi bőven kitart
MSI K9A2 CF-F, Phenom 2 940 BE, 2x2 Gb OCZ PLatinum, Sapphire HD5770, Stb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Lexant
2010.08.26. 10:34
Én le szeretném cserélni a gépem mikor kijön persze csak akkor ha reális árban lesznek mert ha nem marad a mostani 955 BE. Amúgy engem csak azért "zavar" ez a kései megjelenés mert már több mint 4 éve fejlesztik a Bulldozert és hát még mindig kb csak a diasoroknál tartunk nem tudom h kijött e már tape out verzió de nem hiszem.
Szóval ezen az AMD nek dolgoznia kell mert az Intel 4-5 év alatt sztem 2v3 új architektúrát is be tudott volna mutatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. nightmare1...
2010.08.26. 13:38
Hát persze, meg abba is gondolj bele, hogy szerintem mindkét cégnél vannak bőven tervek egy föld alatti titkos széfbe, aztán átszólnak inteltől amd-hez, hogy nah, most ti jöhettek a tiétekkel, kiadnak valami nagyon nagyot (mint anno az athlon 64 sorozat), az intel meg a sajtóban, hogy hú, ez nem lehet, így meg úgy, aztán ők is előveszik a saját tervüket a széfből, és megint ők vezetnek. Tuti van valamilyen szintű megegyezés a két cég között, így éri meg nekik is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. jozsefm Lexan...
2010.08.26. 14:09
Szia Lexant

Nem veszem erőltetésnek sőt vannak részek melyek még szimpatikusak is lennének, de: A Llano mindenképpen egy alsó-középkategóriás architektura lesz, amiben ráadásul 50% a GPU,ami roppant erőt képvisel majd abban a szegmensben,de CPU vonalon nem fog felérni egy mai Phenom II X4-el.
A Bulldozer meg először nyilván a szerver piacra kerül,és még a bevezetése is jócskán odébb van,tehát ez csoport egy idejig vagy marad a X4-en vagy választ a bővülö "jóáras" X6-ból,megtartva az AM3-at.
Én ugy tudom az 1366 váltója Intel vonalon az 1356-lesz a 2011 pedig a szerver régio Xeon processzorai számára lessz fenntartva.
De az igazi a valamikor jövendö integrált GPU-s Bulldozer lesz kellő erejü CPU, és bika GPU képességek mellet, na az már alternativa lehet az igényesebb felhasználók számára is, a Hybrid CF rendszer,mert mindkét vonalon rendelkezik kellő erövel, a középkategóriába meg maradna a Bobcat mint arany középut elérhető AMD áron azok nak akiknek nem elég a belépő szint, de nincs pénzük vagy igényük a felső régiora.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Lexant
2010.08.26. 14:26
józsef m.
Hát eddig úgy néz ki hogy az Llanoban phenom II es magok lesznek amiket egy kicsit fejlesztenek méghozzá 4 db + az integrált GPU. A 32 nm miatt 3 Ghz felettire tervezik a magokat, szóval sztem még erre sem lehet panasz. A különbség az, hogy nincs nekik saját L3 juk hanem a központi Switchen keresztül kommunikálnak a CPU és GPU között megosztott memóriával ami megfelel az L3nak csak beleveszik a GPU t is.
Szóval eddig úgy néz ki hogy erősek lesznek tartják a mai phenomok teljesítményét sőt lehet h még kicsit felül is múlják azt.
AMD tervei szerint : Bulldozer = High Performance (HP) Szerver és desktop.
Llano = mainstream desktop és HP notebook
Bobcat = netbook meg nettop meg ultravékony notikba megy.

nightmare13
sztem is van valami megegyezés a két cég között de azt nem tudom hogy az AMD miért nem "kér" kicsit nagyobb részesedést a piacon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. somakb
2010.08.26. 21:48
No nekem egy valamit áruljon el valaki. Az AMD húde erős GPU-t fog inegrálni a a CPU-ba...

Nah... és ez a remek 64 bites sávszélességen fog a videomemóriákhoz képest még ráadásul lassú rendszermemóriával kommunikálni? Mert ugye máshogy nem fog menni. Elárulok egy titkot, még a 80 shaderes hd4570 nek is kevés a 64 biten a 800/1600 as GDDR3 memória nemhogy ennél méglassabb rendszermemó...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. jozsefm somak...
2010.08.26. 22:21
Hát ezen morgolódok én is.Az a hu de erős GPU ,a jelen IGP-ihez, és az Intel készülő Sandy Bridge-hez képest lesz erős, kb. egy mostani 5600-as szintjét hozva 4CPU/3Ghz/ maggal kb. a 100W fogyasztás mellet.Ez nekünk kevés lesz akár mint processzort ,akár mint videókártyát nézzük.Csakhogy a piackutatás,és a jelenlegi eladási statisztikák erre viszik mindkét gyártót.A teljes VGA piac több mint 50%-át most is az integrált megoldások teszik ki ,és a maradékon osztozik az ATI és az NV.Az integrácio pedig jól jön a gyártóknak ,hiszen csökkennek az előállitási költségeik ,kevesebb chipp kell tovább nől a jövedelmezőség.Mivel a direkt GPU piac még tovább zsugorodik ,itt nyilván felfelé kusznak az árak,a kissebb gyártási szériák ,és alacsonyabb példányszámban eladott modellek okán...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Terror
2010.08.27. 09:29
A Llano nem is a gamer szektornak készül, hanem azoknak, akik valami rémgyenge büdzsé megoldásokkal operáltak otthon/melóban, ezeket váltja fel egy nagyságrendekkel erősebb és kevesebbet fogyasztó stuffal, meg kiejti ugye az alsókategóriás diszkrét kártyákat is a piacról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. atti2010
2010.08.27. 17:41
Terror: Azért a 4 magos példány egy diszkrét VGA-val elmegy játékra is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. jozsefm
2010.08.27. 19:15
Na ez már nem kellet volna a hétvégére..

Hivatalos megerősitést nyert,hogy az AMD Bulldozer architektura nem kompatibilis az AM3-al
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Heroes27 jozse...
2010.08.27. 19:19
Hát sajnálatos, de erre már tényleg lehetett számítani.... Nem lehet az AM3-on ülni még 10 évig, ezt meg kellett lépnie az AMD-nek. Nem baj, aki szeretne Bulldozert, elöször befektet egy lapba, beleteszi az AM3-as prociját és ha majd összejön a pénz, akkor beleveszi a Bulldozer procit. Azért csak csak gondolt ránk az AMD. (mert ügye belemegy majd az AM3+ be az AM3-as processzor).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jozsefm Heroe...
2010.08.27. 22:50
Szia

Hát igen ,valójában a kezdetektől ennek volt nagyobb az esélye,és itt volt az ideje is.Sokáig ment a találgatás,bár még hivatalos AMD közleményt nem láttam,valójában az lett volna az igazi meglepetés ,ha marad a régi foglalat.Most már nem csak a procit várhatjuk hanem az uj csipszeteket is,igy lesz teljes a megujulás. teljesitményben is..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Fzoltan
2010.08.27. 22:51
józsef m.: Nem teljesen értem, hogy miért baj neked az integráció. Mint mondtad, a belépő szintű videókártyákat (szerintem nem 56xx, hanem inkább 54xx és 55xx) tökéletesen pótolja. Emiatt, aki ilyen kártyát akar venni, vesz egy CPU+GPU-s procit, és máris nem kell VGA-t vennie. Ettől neked ugyanúgy megvan a választási lehetőséged, hogy vegyél külön VGA-t. A számítástechnika fejlődése az egyszerűsödés útján halad, ez pedig az integráció. Hol találsz most külön hangkártyát? Már kb. sehol... ugyanígy lesz a VGA-kal is, csak jóval lassabban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jozsefm Fzolt...
2010.08.28. 07:49
Szia

Nem vonom kétségbe hasznosságát ,a vásárlói kör nagyobbik felének esetében.
Az integrácio viszont jelentős megkötésekkel jár az egyedi gépépitők számára ,akik rendelkeznek olyan szintü ismeretekkel a számitástechnika terén,hogy saját maguk képesek megkomponálni a nekik megfelelőt.Számos korlátot tartogat továbbá a későbbi egyszerübb, komponensenkénti ,bővithetőség, és fejleszthetőség terén is.Az igazi előnyeiről/gyártó/ korábban irtam.
Egy nagyfokuan integrált rendszer valamely részegységének hibája,pedig a teljes gép használhatatlanságával jár, javitás,csere esetén jelentős többletköltséget okoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Terror
2010.08.28. 11:14
Nem tudom, valahogy nem pisiltem be attól, hogy nem AM3 kompatibilis a Bulldozer. Akinek most AM3-as alaplapja van, annak a Phenom II-ese bőven elég lesz pár évig, aki meg valami high-end Bulldozert akar venni, nem csak toldozni-foldozni, azt meg nem egy alaplap ára fogja földhöz vágni. Különben is, a legtöbb embernek AM2+ lapja van, azt meg ígyis-úgyis cserélnie kéne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. jozsefm
2010.08.28. 11:24
Ezen az alapon akik maradnak az AM3-on és a mai PII X4-X6-on még jól is járnak ,hiszen a hirre és majd a bevezetésre a mostami 8xxx-es lapok és a velük kompatibilis processzorok,ha gyártásban maradnak ,illetve a készlet kifutásáig ,nyilván jelentősen leértekelődnek,- erkölcsi értelemben főként-, és kis tulzással gombokért megvehetőek lesznek.
a +3-as megjelenő lapoknál más kellemetlen mellékhatás is éri majdan a gyorsan fejlesztőket, mert a hirek szerint nincs már tul messze a DDR4-es szabvány se amikor ugyis lehet kukázni
mindent.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Qouzey jozse...
2010.08.28. 11:43
Hát az bő 2 év mire talán használható lesz a DDR4. Én nem haboznák attól még gépépítés miatt. 2 év az rengeteg idő, és mire (ahogy a cikkben is olvasható) elterjed az 2015, ami még odébb van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm Qouze...
2010.08.28. 11:56
Ahhoz képest ,hogy a gépösszerakóban minden második érdeklődés ugy kezdődik,hogy négy öt évig ne kelljen hozzányulni jelentősen..azért nincs olyan messze.No meg a Bulldozer is mire jön és elterjed az se most lesz,a foglalat dolgában meg nem tudom hol tarthatnak,hiszem még csak most röppent fel-szivárgott ki a hir a cseréről...
Azért két évente alaplap+ memória már nem kis áldozat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Qouzey jozse...
2010.08.28. 12:16
Eddig úgy voltam hogy ha kijön az új Intel foglalat az LGA 1155 akkor egyből építek egy gépet. De most olvastam hogy az Intel leblokkolja a tuningolási lehetőséget, és csak az arra kiadott procikat lehet tuningolni (ha már pár Mhz emelésért több 10k-t kérnek el mennyibe kerülhetnek majd ezek? pfff)... Ennyit az időtállóságról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozsefm
2010.08.28. 12:45
Ennek, a gyártoi évenként-negyedévenként, növekvő bevétel, és nyereség, produkákási kényszere miatti, lehetetlenségéről már beszéltünk,korábban is.Az időttállóság és a folyamatosan növekvő tendenciát mutató pénzügyi eredmények ,eleve összeférhetetlen dolgok,és nem kétséges ki huzza a rövidebbet..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Qouzey jozse...
2010.08.28. 12:49
Hát igen, de én ezt mérhetetlenül szánalmasnak tartom amit az Intel csinál. Mert ugyanannyi pénzt elkérnek (ha nem többet) majd az új foglalatért/processzorért. De még tuningolni se lehet hát ez már...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jozsefm Qouze...
2010.08.28. 13:37
Az efféle mokuskerék minden profitorientált gyártót egyformán érinti, elég csak a VGA kinálat évenkénti teljes megujulása ,legalábbis AMD vonalon- hisz pont egy éve hogy beköszöntöttek az 5000-ek és már it a 6000-res széria.Nem posztom az Intelt védeni de legyünk tárgyilagosak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ThePoweR
2010.08.28. 13:43
Azért csinálja ezt az intel mert megteheti. AMD most csak azért nem csinálja mert ha ez csinálná még annyian se vennék mint most. Szal az amd azé nem vált foglalatot hogy jobb legyen a vásárlóknak és vegyék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm
2010.08.28. 14:38
Most meg már ideoligiát se kell gyártania hozzá..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!