iPon Hírek

Gravitációs lámpa petróleum helyett

Dátum | 2012. 12. 14.
Szerző | Jools
Csoport | EGYÉB

Érdekes világítási megoldással állt elő két londoni tervező, Martin Riddiford és Jim Reeves, akik a gravitációt használnák áram előállítására. Az általuk kifejlesztetett GravityLight elsődlegesen a világ azon vidékein lakóknak jelenthet sokat, ahol a mai napig nem megoldott a megbízhatóan működő elektromos szolgáltatás. A találmány környezetbarát megoldást kínál az ezeken a vidékeken hagyományosan használt világítási módszerek helyett. Világszerte másfél milliárd ember használ petróleumlámpát a mindennapos világítás megvalósítására, és egy nemrégiben megjelent tanulmány eredményei szerint ezek a lámpák még sokkal károsabbak a környezetre és az emberi szervezetre, mint azt korábban feltételezték.


Az egyik megoldást a napenergia kiaknázása jelentheti, azonban a londoni páros úgy döntött, hogy más energiaforrás után néz. A GravityLight leginkább talán a régi mechanikus toronyórákra emlékeztet: egy lefelé ereszkedő súlyból nyeri ugyanis a működéséhez szükséges energiát. A 9 kilogrammos súly egyszeri leeresztéséből a beépített dinamó aztán annyi áramot termel, amennyi fél óráig elegendő a LED-lámpa működtetéséhez. Ezt követően pedig csak újra megemelt helyzetbe kell juttatni a súlyt, és máris van világítás újabb harminc percig.

Az egységet úgy alakították ki, hogy az más eszközöket is képes árammal ellátni, így akár rádiók, vagy akkutöltők is működtethetők róla. A beszerelt LED-izzó fényereje pedig szabadon változtatható, így kitolható az egy szakaszban elérhető üzemidő is.

A fejlesztők úgy gondolják, hogy a termék költségeit a sorozatgyártás során öt dollár alá tudják szorítani, ami azt jelenti, hogy egy korábban petróleumlámpát használó vevő esetében már három hónap után megtérülne az ár, utána pedig gyakorlatilag ingyen működtethető a termék. A közösségi finanszírozásban megvalósítandó projekt támogatása gyorsan elérte az elsőre kitűzött 55 ezer dollárt, és már 130 ezer felé jár. Az első fázisban legalább ezer gravitációs lámpa legyártását tervezik, amelyeket Afrikában és Indiában dobnának piacra.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

92. YellowFlas...
2012.12.14. 17:07
Remek elgondolás!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
91. raiden
2012.12.14. 17:08
briliáns
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
90. mikej95
2012.12.14. 17:21
És meg is valósul, mivel 'indie', mint a Raspberry Pi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
89. hauserjoci
2012.12.14. 17:42
ezis megy a sűlyesztőbe, a vízmeghajtású autó és társaival, ebből nem fognak meggazdagodni az energia cégek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
88. atti2010 hause...
2012.12.14. 17:45
A vízmeghajtású autó csak legenda, ha működne már megvették volna a szabadalmat az olaj cégek és azzal gyarapítanák a milliárdjaikat, olajat egyre nehezebb és drágább kitermelni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
87. atti2010
2012.12.14. 18:20
Persze azért fúrnak az északi sarkon -50 fokos hidegbe 10-20x pluszköltségért + a szállítás mert nyugdíjas ütemben kitermelhetnék a szárazföldön is, és ez egy embernek sem tűnne fel aki ért a témához, ja tudom megölték mindet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
86. atti2010
2012.12.14. 18:31
Elolvastam de semmi összeesküvési elméletet vagy hasonlót nem találtam benne, növekszik a kereslet és próbálják növelni a kitermelést, ezt eddig is tudtuk de mivel a kereslet jobban nő mint a kitermelhető mennyiség nyilván egyre drágább lesz, ez mindennel így van csak ezen nem lehet segíteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. atti2010
2012.12.14. 18:49
Nem csak erről van szó. Obama elhatározta, hogy a USA-t önellátóvá teszi néhány éven belül energiatermelést illetően

Ebbe sincs semmi boszorkányság hiszen minden állam ezt szeretné és ami az ő földjükben van az az övéké és nyilvánvaló hogy ha elfogy az olaj hatalmas viszályok keletkeznek a földön amit az fog túlélni akinek van olaja, de még mindig nem értem miért ne lenne érdekük hogy vízzel működő autók is legyenek hiszen mire számottevően elterjednének már úgyis elfogy az olaj, nehogy azt gondold hogy a vizes technológia eleinte olyan olcsó lenne hogy mindenki rávetné magát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. sanyix
2012.12.14. 18:51
ez lényegében egy mechanikus akksi

Ilyesmik kellenének nagyban mondjuk a napelemek mellé. Süt a nap nappal, a felesleges energiát egy ilyen nagy cuccba veszetné ami akkor motor módban működik, és egy pár száz kilós súlyt emel. Majd mikor lemegy a nap és kell áram akkor generátor módban ereszti le és áramot ad.
Olcsóbb mint az akksi, és a súly nem kopik el. Persze ilyet nem fognak építeni mert az nem lenne jó az energiacégek profitjának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. fagy
2012.12.14. 18:53
Mi ebben az új? "Ezt követően pedig csak újra megemelt helyzetbe kell juttatni a súlyt," - tekerhet egy dinamót /generátort/ a harmadik világbéli, miért kell bármilyen módon időnként súlyt emelnie? Az energiamegmaradás törvényét megkerülni nem lehet, valakinek, valaminek meg kell fizetnie a világításért. Nyilván működik ez a dolog, de ilyen alapon még számtalan módon megoldható ez a probléma, számomra ez a - nesze semmi, fogd meg jól - találmány...
Emberi és állati erővel működő megoldásokat a XXI. században lehetőség szerint kerülni kellene. Infó tartalma akkor lenne a cikknek, ha a környezeti megújuló energiaforrásokat hasznosítanák egyszerű módon, napszaktól és időjárástól függetlenül, ez hír lenne!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. sanyix
2012.12.14. 18:57
Bár otthon is lehetne építeni ilyet a kicsi mintájára, csak egy titok nem derül ki a videoból. Hogy érik el az ha nagyobb a terhelés akkor gyorsabban engedje a súlyt, ha kicsi akkor kevésbé. Mert a generátorok pont fordítva működnek. Ha nagyobb fogyasztó van rajtuk, jobban ellenállnak a forgatásnak (nehezebb meghajtani), ha kisebb akkor kevésbé. Ha nincs fogyasztó szinte 0 szabadon forog, pont így működik a villanyfék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. ThompsoN sanyi...
2012.12.14. 19:18
Gondolom úgy, hogy a fényerőt egy mezei potival lehet állítani. Az a legegyszerűbb, és legjobb megoldás. Felesleges lenne erre plusz mechanikát beépíteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. atti2010 sanyi...
2012.12.14. 19:53
Már rég építenek ilyeneket, a hullám, szel, naperőmű felpumpálja a vizet egy hegyre, rengeteget és este lefolyik jókora mennyiségű áramot termelve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. freyr
2012.12.14. 19:58
Tehát nem jobb, mint a napelemek, csak nincs jobb ötletük. Mondjuk nehéz megítélni, hogy ez jó ötlet-e vagy sem. Olcsónak olcsó, biztos jobb, mint a petróleum... de a XXI. század elején ennél már sokkal előrébb kéne járni, Afrika legszegényebb területein is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2012.12.14. 20:00
http://en.wikipedia.org/wiki/Pumped-storage_hydroelectricity
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. tokyofej
2012.12.15. 08:18
atti2010
"A vízmeghajtású autó csak legenda" Az, hogy nem szaladgál a ház előtt, még nem jelenti azt, hogy nem is létezik. Érthető, az is, ha titkolják.
A víz viszont plazmaállapotban éghető, 8000 C fok környékén. Néhány éve egy ma már nem létező rádióadón beszélt erről egy magyar feltaláló.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. atti2010 tokyo...
2012.12.15. 08:46
Az hogy pár feltaláló beszel róla akiknek fele zakkant még nem jelenti azt hogy létezik, én elképzeléseket kísérleteket láttam de konkrét megvalósítható projektet még senki nem tudott felmutatni, legalább 30-40 évig úgy sem terjedne el tehát az olajosokat ez nem zavarná, még egyszer ez a vizes autó egy idióta városi legenda.
Tegyük fel hogy mégis létrejön a kormányok úgy sem engednék hogy az édesvizet használják a tengervíz sótalanítása pedig nagyon drága és lassú folyamat, ezen is el kellene gondolkodni nem csak a hülyeségen és közben mantrázni a vizes autó szöveget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. MJA
2012.12.15. 09:45
tokyofej

"A víz viszont plazmaállapotban éghető, 8000 C fok környékén"

Istenem... persze, és mivé "ég" el? Tudatlanság csúcsa... a víz egy égéstermék, az elégett hidrogén égésterméke a víz.

Eszetlenül mondogatja mindenki, ezt a vízhajtású autó hülyeséget, de ilyen erővel, a széndioxid hajtású autókat is lehetne építeni, hasonlóan megvalósítható lenne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. kbohus
2012.12.15. 11:00
A cikkből nem derül ki, de ebben a különféle már kapható napelemes, kurblizós lámpákkal ellentétben nincsen elem. Emiatt egyrészt olcsóbb lehet, másrészt az elemek évek alatt elgyengülnek, cserélni kell őket (ha lehet), vagy új készüléket kell venni. Ez viszont, ha a mechanikáját és a dinamót elég strapabíróra tervezik, akkor nagyon sokáig működőképes maradhat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. sensorprim...
2012.12.15. 11:27
Én úgy nézem hogy műanyagból van szóval meg lepne ha pár hónapig bírná aztán elkopik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. sensorprim...
2012.12.15. 11:28
*nem lepne meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Ronan
2012.12.15. 11:32
A vízhajtású autó megvalósítható ennyi ha tetszik Babylon alapú rendszernek vagy sem.Szét kell nézni az interneten.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. Ronan
2012.12.15. 11:40
Aki nem hiszi járjon utána a vizes autónak.A mágneses motoról meg a vezeték nélküli áramról már ne is beszéljünk..én már láttam videóban létező mágneses motort például.Utána kéne járni mielőtt valaki kritizálja a másikat.Vagy csak fél attól hogy elveszti a kis hatalmát és itt irkál..Meg lehet nézni Nikloai Tesla találmányait.Nem kételkedni kellene egymásban hanem meglátni azt a kis igazságot ami mindenkiben ott van csak az egoból kell visszavenni egy kicsit.Én sem a megmondó ember vagyok nekem ez a véleményem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. atti2010 Ronan
2012.12.15. 12:23
Egyelőre arra van bizonyíték hogy nincs vizes autó, mikor lesz ellenkezője az urban legend terjesztők szóljanak szívesen meghallgatom, addig meg én is csináltam motort amit a gravitáció forgat csak azok a szemét olajosok lenyúlták.

Szét kell nézni az interneten.

Az internet arról híres hogy bárki mondhat bármit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. zord01
2012.12.15. 12:44
Szerintem nagyon jó elgondolás, és az benne a legszebb, hogy egyszerű. Innentől kezdve mehet a spekuláció, hogy majd a nagy multik eltusolják, de ilyen cuccot kvázi bárki tudna tervezni, gyártani. Ha valaki elhatározza (legyen az valami afrikai kormány szerv, vagy jótékonysági szervezet), hogy most kell neki 10-100 ezer ilyen, fogja magát, elmegy egy kínai zseblámpagyárba, és rendel egy sorozatot. Nem kellenek ide multik. Olcsó, hatékony, jó megoldás.

Örülök, hogy van aki még ilyesmivel is foglalkozik.

A vizes autóról meg csak annyit, hogy haverom minden xart megépít, amit interneten megtalál. Csinált már ő napkondenzátort, ami nyáron, napsütésben meleg vizet ad ingyen, meg LCD monitor paneljéből házimozi projektort, stb. Két dologgal nem járt sikerrel. Az örökmozgóval, és a vizes kocsival. Előbbi instant fail volt mindíg (pedig vagy 10-15 fajtát megépített) a vizes kocsival voltak eredmények. Tartályt kellett berakni a csomagtartóba, ott bontotta vele a vizet, aztán valami 40 rugós befecskendező küldte be a hidrogént a motorba (jelzem az üzemagyag MELLÉ, nem HELYETT). Érezhetően javult a hatásfok, csökkent fogyasztás, erősebb lett a kocsi. Két problem volt. Az alkatrészek 80k-ba kerültek, kellett hozzá valami veszélyes vegyszer is, és a végén leégett a generátor a folyamatos terheléstől. Szóval összességében ez is fail.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. zord01
2012.12.15. 12:45
Jah még annyit, hogy ha lenne működő vízzel hajtott autó, azt ma már az internet, stb korában nem lehetne eltusolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. zord01
2012.12.15. 12:48
sensorprime
A műanyagról meg csak annyit, hogy Makita fúrógépekben terhelésnek kitett fogaskerekek műanyagból (is) vannak, mégis átfúrják a 20 centis betonfalat, és mindezt sok-sok éven át. Műanyag és műanyag között is van különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. atti2010 zord0...
2012.12.15. 12:51
Látom vannak még akik a fejükkel gondolkodnak. +1

De mint írtam a vízzel való hajtás csak az 1 lépés lenne de utána még vizet is kell csinálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Sytyx
2012.12.15. 12:53
A vizes autó gondolom arra a járműre értendő, amely a víz lebomlásának és újra összeállásának elvén működik. Mely a megmaradó plusz energiát használja fel. Maga a projekt létezik, csak az a baj vele, hogy kis mennyiségű energiát ad át. Egy mai személyautóra méretezve az kb egy mikrobusznyi jármű, amiben a hátsó rakodótér lenne a meghajtáshoz szükséges energia-előállító egység. Ezért nem terjed még ennek a használata. A projekt pedig tényleg magyar fejlesztés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. nemlehet
2012.12.15. 13:02
Szerintem ez igen is jó ötlet. Azért ennyire nem lusták a világ szegényebb részein, hogy gondot jelentsen egy súly emelgetése fél óránként. Amúgy meg egy termék nem feltétlenül az ötlettől lesz jó, hanem a megvalósítástól és a hozzáférhetőségtől (pl iPhone I).

Amúgy meg Tesla-t inkább hagyjuk. A dolgok felét sem találta fel amit neki tulajdonítanak, illetve rengeteg kísérlete nem reprodukálható tehát hamisítvány/vagy hiányos. Nem véletlenül nem használják a találmányait.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. atti2010 Sytyx
2012.12.15. 13:06
Az úgy működik hogy a vízből kivonná a hidrogént amit elégetne üzemanyag cellában vagy belső égésű motorban csakhogy egy találmány akkor találmány mikor már működik és hasznosítható is, egyelőre ott tartunk hogy tartálykocsit kell a trabi után kötni és 2 hetet várni ameddig lebomlik 100Km -re való hidrogén, ez ebben a fázisban csak fantaziálgatás és a működőképes találmánytól 300.000 fényévnyire van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2012.12.15. 13:42
ja csak ez nem vízesautó, hanem hidrogénüzemű, és régóta léteznek, csak kicsit problémás a hidrogén, mint üzemanyag... a vízben kötött hidrogént kinyerni és újra felhasználni, kb perpetum mobile kategória, akkor már miért nem inkább folyékony hidrogén tankoljunk...

zord01

vizes autó legendája, ha jól tudom, onnan ered, hogy némi adalékkal vegyítve kisebb mennyiségű víz javítja a szénhidrogénüzemű autók üzemanyagfelhasználásának hatásfokát, kedvezőbb lesz az égés, a haverod kb ezt a kiegészítést hajthatta végre a kocsin. (nem hiszem, hogy vizbontó szerkezetet szerelt bele, inkább csak a víztartályt és az keverő-adalékolót)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Ronan
2012.12.15. 14:45
Hiába mond bárki bármit az igazság ott van csak meg nézni.Vizes autó van és lessz is.Nem csak elméletben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Ronan
2012.12.15. 14:46
Teslát nem hagyom annyiban mert irigyek rá ennyi.A másik a trollok is csak azt seretnék ha öket szeretné valaki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. atti2010 Ronan
2012.12.15. 14:48
Persze, a falvakba varosokba mikor árvíz van vagy beszennyeződnek a kutak a vizes autó kerül elő, vagy melyikről beszélsz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Ronan
2012.12.15. 14:57
Sok buta embebirka meg azt hisz amit akar attól hogy az valakinek nem sikerült az még nem jelenti azt hogy nem létezik.Az mta kurvái menjenek és nyalják olajlobbi seggét Keshe dokival együtt meg Rothschild családdal meg többi mocskos titkos társasággal, szabadkőművesekkel akik itt tiltakoznak a vizes autó ellen ez egyfajta udvarlás felőlük ez azt jelenti hogy minél erősebben tiltakoznak annál igazabb lesz hogy létezik.Tehát tiltakozás udvarlás.Lehet nyugodtan tiltakozni magyarázkodni.1000 féle név mögül írogatni fizetett ügynöknét.Akik pedig irigylik teslát az elméje miatt azoknak meg kell nézni hogy mi sugárzik az írásukból,félelem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. asdsa
2012.12.15. 15:00
Valamiért a tekerős lámpák sem váltották meg a világot, bár mondjuk tény, hogy van/volt népszerűségük
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Ronan
2012.12.15. 15:00
KOCSI AMI VIZEL MEGY! Jó szorakozást MTA köcsögei.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. atti2010 Ronan
2012.12.15. 15:09
Mi nem köcsögöztünk és arról a filmről meg a 14 éves fiam is azt modja hogy ilyet bárki csinálhat, semmi tudományos alapja nincs!! A köcsögözést tartogasd a Fradi meccsekre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Ronan
2012.12.15. 15:18
Nem tartogatom sehova azok vagytok ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. atti2010 Ronan
2012.12.15. 15:26
Persze mert Józsi a kocsmában azt mondta hogy látott már vizes autót, de azt nem mondta a sok rövid után hogy előtte esett az eső.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Ronan
2012.12.15. 15:28
Egyébként az alma nem esik mesze fájától...:-) Udvarolj csak..Annál inkább igaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Ronan
2012.12.15. 15:38
Ha nem megy az egyik módszer jön a másik ami a nevetségessé tevés...elég átlátszó,de udvarlásnak elmegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. atti2010 Ronan
2012.12.15. 16:02
Senki sem akar senkit nevetségessé tenni, nem városi legendákra kell alapozni és nem válsz nevetségessé, persze szép mese hogy nem kell fizetni a benzinért csak megállsz a pataknál és tankolsz, de elég bugyuta kell legyél hogy ilyesminek bedőlj, persze gondolom azt is elhinnéd hogy a kocsi is fillérekbe kerül csak a piszkos benzinfalók felhajtják az árakat.

Amúgy megsúgom neked ha létezne ilyesmi az Amerikai kormány lenne az első aki tőkét faragna belőle úgy 5-600 évre, átgázolva az összes olajos cégen, el sem tudjátok képzelni (inkább egyesek) mekkora világhatalom lenne egy vízzel működő motor ami valójában is működik, senki nem szeretné eldugni kockáztatva hogy megszerzi más a szabadalmi jogokat előttük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. asdsa
2012.12.15. 17:28
OFF
Lehet vizes autót csinálni, elvileg akár házilag is, de nem valami nagy hatásfokú, plusz több áram kell a vízbontáshoz,mint amennyi energiát termel, szóval ennyi erővel már lehet csinálni teljesen elektromos kocsit, tehát semmi értelme még egy hatásfokrontó tényezőt belerakni.
Nem nagyon értek hozzá, de amiről tudok hogy:
-van olyan elv alapján működő, hogy a H2-t égeti el
-és van olyan, hogy a 3 alkotót katalizálja és keletkezik egy kis áram is.

Szóval megagában nem igazán életképes, főleg hogy ha úgy "tankoljuk a H2-t és nem árammal bontjuk, akkor valószínűleg ugyanúgy földgázmellékterméket használunk majd fel.Bár annyiban nem kuruzslás, hogy elvileg lehet hagyományos + hidrogénes meghajtással a teljesítményt növelni, szóval azért működőképes, de tömeggyártani tiszta hidroautókat nem hiszem, hogy értelmes gondolat lenne (főleg, hogy sehol sem kapsz hidrogént benzinkútnál és mert ugyanúgy keletkezik károsanyag, hacsak valóban nem vízből bontjuk)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Imi3est
2012.12.15. 17:33
Nem vagyok túl nagy kémia zseni, de úgy gondolom hogy a víz (H2O) a hidrogén égéséből jön (Égés = Oxigénnel való reakció). Ha valaki el akarja égetni a vizet az nem fog menni, mert már eleve el van égetve . Ha előtte felbontjuk hidrogénre + oxigénre, majd a hidrogént elégetjük, akkor nem nyerünk semmit, mert legjobb esetben is pont annyi energiába kerül felbontani mint amit újra egyesítéskor kapunk. Úgyhogy szerintem ennyit erről . Jobban járnánk ha lekvároskenyeret kötnénk egy macska hátára, és leejtenénk, mert a lekváros kenyér mindig lekvárral lefelé esik - a macska pedig mindig a talpára. Úgyhogy nem tudna leesni, végtelenségig forogna. Szerintem ebben van inkább az ingyen energia kulcsa
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. atti2010 asdsa
2012.12.15. 17:47
tankoljuk a H2-t és nem árammal bontjuk, akkor valószínűleg ugyanúgy földgázmellékterméket használunk majd fel.Bár annyiban nem kuruzslás, hogy elvileg lehet hagyományos + hidrogénes meghajtással a teljesítményt növelni, szóval azért működőképes, de tömeggyártani tiszta hidroautókat nem hiszem,

Ezt azért olvasd még át, fizika tanár 0 adna rá.

tankoljuk a H2-t és nem árammal bontjuk,

Hogyan bontod máshogy?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Flegeton
2012.12.15. 18:10
feltalálták a kakukkos órát...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. atti2010 Flege...
2012.12.15. 18:45
Lényegében igazad van csak mellébiggyesztették a médiát, így tökéletes átverés lett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. atti2010 Imi3e...
2012.12.15. 18:48
Mindjárt megkapod te is hogy milyen idiota kicsinyes majom vagy. még rátapintasz a lényegre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2012.12.15. 19:10
"Hogyan bontod máshogy?"

CH4 + H2O = CO + 3H2
vagy
3Fe + 4H2O = Fe3O4 + 4H2

szóval lehet ám másképpen is... ezek magas hőmérsékleten lejátszódó folyamatok, tehát nem árammal bontva, első esetben földgáz felhasználással
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. atti2010 Ronan
2012.12.15. 21:51
Lényegében ha elmondhatnám rájönnél hogy az egyik legjobb és legbecsületesebb politikusról beszélsz, és büszke is vagyok vagy lehetnék rá de nem fedhetem fel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. atti2010 MJA
2012.12.15. 21:54
Jó de ha földgázt használsz fel lényegében nem oldottunk meg semmit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. atti2010 Ronan
2012.12.15. 22:05
Egyébként az alma nem esik mesze fájától...:-

Egyébként ha elmondhatnám kiről van szó bármikor odatehetném az arcom érte akár a tévében is, ha rajtam akarsz röhögni csalódást kell okoznom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Ronan
2012.12.15. 23:40
Atti tedd oda arcodat az agymosó tévédre nem érdekel ember ha valamit nem tudsz felfogni sajnálom.Egyszer majd annak is eljön az ideje hogy felfogd hogy létezik bármennyire is igyekszel ezt bemagyarázni nekem vagy másnak.Te teszed azzá magad ami vagy ennyi.Ha nem látsz ki a dobozból az a te bajod sajnos.Ha azt hiszed hogy az ember jobban ismeri a fizikát és a többi tudományt mint a maga természet akkor sajnálom de tévedsz.És ha ezt nem tudod elviselni az is a te bajod nem az enyém.Egyébként mond el kiről van szó.Az a nevetséges amit ezek az emberek csinálnak a kis olaj szarakodásukal.A politikáról meg annyit hogy csak a széthúzásra jó semmi másra.Meg a hatalmi harcokra sosem az emberekről szolt.Orbán kurva meg külföldre jár pzsihologushoz.Mert ö is tudja hogy csak egy eszköz a multi zsebében ö már itthon sem rúg labdába kiadják neki hogy milyen törvényt kell meghoznia és megteszi mert ha nem keresnek mást és öt pedig likvidálják.Bármilyen hihetetlenül hangzik.Egyébként meg köszönöm a heves udvarlást ez is bizonyítja hogy igazam van vizel működő autó lehet építeni.Mert mindent lehet csak akarni kell.Mára ennyi volt Magyarország Zrt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. sanyix
2012.12.16. 00:44
jaj ez a vízmeghajtású utó mekkora baromság. Én nem olyan összeesküvéselmélet rettegő vagyok aki habzó szájjal hülyéz ha valami felfedez furcsa összeesküvéseket, de ez a vízautó ez lol.
SEHOL sincs leírva hogy működik, senki sem tudja kitalálni hogy h2o-ból hogy lehet anélkül energiát nyerni hogy gravitálna (vízlépcső) . Senki sem látott ilyen járművet sehol, csak néhány fos minőségű youtube videon, ahol mindegyik ilyen vízmeghajtású járművön furcsa módon egy hagyományos motornak látszó tárgy foglal helyet, és a hangja is olyan mint egy hagyományos motoré
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. martinair
2012.12.16. 01:41
Szívből sajnálom "Ronan"-t.

___
Az egy dolog, hogy utópisztikusan hagzik a "vízzel működő autó" és az ember hajlamos hinni az ilyen dolgokban. De más dolog bizonyítani!

Sok érdekes dolgot lehet találni a neten, láttam már áram nélkül működő TV-t, lámpát, hajszárítót - itt sajnos hanyag módon bedugva hagyták a konnektorba, miközben mesélték, h áram nélkül megy... Ja a "vízplazmás" bohóckodás is poénos.
Az egyik legfőbb hiányom a BIZONYÍTÉK!
Vagy kedves "Ronan" te a korábban linkelt videódat tekinted bizonyítéknak? - ahol valamit beöntenek egy autóba és közben azt mondják, hogy vízzel megy? LOL
Se az autót nem ismerjük, se a folyadékot, semmi egyéb körülményt.

Ha ez akkora találmány, hogy a francba lehet, hogy
EGYETLEN FIZIKUS SEM ADJA A NEVÉT HOZZÁ?
Itt ne mondd, hogy mindegyik retteg a sötét oldaltól és félti az életét,
mert megszakadok a röhögéstől.

Legalább mutathatnál egy képletet a dologról vagy esetleg picit tudományosabb jellegű dolgot, mielőtt hülyének nézed az itt kommentelőket.

De mindenképpen ott kezdhetnéd, hogy felütöd a fizikakönyveket,
azok ellenőrízhetők. Kiszámolhatod, hogy átvernek-e. Ha jártál/jársz suliba,
jó eséllyel felismered ezeket a könyveket.
Legalább egy fizikust megkérdeztél erről, mielőtt az összes kommentelőt "leköcsögözted"?

- vízzel működő autó NEM létezik,
egy videót nemhogy a tudomány nem fogad el bizonyítéknak, senki sem! Vagy meg tudod mutatni képletekkel is, hogy mi történik a vizes autó esetében, milyen a hatásfoka és van-e értelme, esetleg ilyen autód van? Nem hiszem.

- hidrogéncellás autó van
(de még nem elérhető bárki számára - kísérleti fázisban van):
honda fcx --> google) - nem új elv ez sem.

___
Kedves "Ronan" a korábban szólókért minimum egy bocsánatkérésre szeretettel visszavárunk!
(Tudod, a "köcsögözés" az sok oldalon menő, de itt annyira nem szalonképes. Bár csak Téged minősít.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Simba
2012.12.16. 07:01
Vizes autó nevetséges...

Ja és Ronan szörnyen buta vagy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. MJA Simba
2012.12.16. 09:55
"Bánki Donát 1894-ben szabadalmaztatta az első nagynyomású robbanómotort. A szerkezet messze meghaladta az 1876-ban szabadalmaztatott hagyományos Otto motorok teljesítményét, mégpedig úgy, hogy a benzin mellett vizet is fecskendezett az égéstérbe. A robbanómotorok teljesítményét nagymértékben meghatározza, hogy a betáplált üzemanyag-levegő keveréket hányszorosára képes komprimálni. A sűrítési viszony növelésének azonban gátat szab, hogy a benzin-levegő keverék, a kompresszió hatására felhevül és spontán begyullad, ami úgynevezett kopogáshoz, a motor károsodásához vezet. Bánki rájött, hogy vizet fecskendezve az égéstérbe a víz párolgása hűti a keveréket és így elkerülhető a spontán öngyulladás. Bánki találmánya mérnöki és tudománytörténeti szempontból rendkívül jelentős volt, azonban sikerét megakadályozta a problémára sokkal hatékonyabb megoldást kínáló, dízelmotorok és a kopogásgátló adalékok (kezdetben ólomtartalmú, majd ólommentes) elterjedése. A vízbefecskendezéses motor nem az olajlobbi ármánykodása miatt merült feledésbe, hanem egyszerűen technikailag túlhaladottá vált.

Az emberek emlékezetében ebből csak annyi maradt meg, hogy ha vizet öntünk a motorba még jobban is megy, mint benzinnel. Megindult a lavina, ami máig sem csitult."

innen indult...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Krigg
2012.12.16. 11:33
A vizmeghajtasu auto meg tarsai arra jok, hogy a kevesse olvasottak fantaziajaba ferkozzenek.
Ez tudatosan vagy tudat alatt altalaban abbol fakad , hogy ha elfogadott tudomanyos alapelveknek mondanak ellent tiszta es eloadhato bizonyitekok nelkul, akkor ezek az emberek felulemelkednek az atlagon de fokepp a tudosokon es ezaltal okosabbnak erezhetik magukat. Ez egyfajta kivalasztottsag es jelen van a fizikaban, kemiaban de meg a tortenelemtudomanyokban is. Egy levezetes nelkuli iromany vagy video nem bizonyitek.
Az internet koraban egyetlen gombnyomasra milliok kapnak meg a technolgiat egy orokmozgo vagy hasonlo talalmany megepitesehez, es onnantol a szellemet nem lehetne visszazarni a palackba. Meg sem tortent soha ilyen, es itt jon be majdnem mindig az osszeskuves.

Az osszeskuves elmeletekkel pedig hosszu ideje tudjuk, hogy nem az a gond, hogy van-e osszeskuves vagy nincs, hanem hogy logikailag korkorosek (minden igazolja de semmi sem cafolja, ami cafolja az osszekuves resze, tehat igazolja).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. jamborka
2012.12.16. 12:24
MJA nem kötekedni akarok, de ezt írtad

"Hogyan bontod máshogy?"

CH4 + H2O = CO + 3H2
vagy
3Fe + 4H2O = Fe3O4 + 4H2

szóval lehet ám másképpen is... ezek magas hőmérsékleten lejátszódó folyamatok, tehát nem árammal bontva, első esetben földgáz felhasználással

ezt még rendben is van, ha felírsz rá egy reakcióegyenletet és kiszámolod mire mennyi energia megy el, és még akkor nincs tiszta H2 mert ugye ki kellene "válogatni" szóval smafu jelenleg mindenféle vízbontás, az elektrolízis kivételével, de ott meg ugye még mindig ott van a fránya energiamegmaradás törvény

Ronan, te szimplán csak birka vagy.

Teslárol meg annyit, hogy az erősítő adó ha működne akkor nem lenne gond az energiával, de nem működik, mint ahogy eg találmánya sem igazán. Az hogy villámokat csinált, és tönkretette a környezetét ettől még nem lesz kiváló tudós.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. pdx06
2012.12.16. 12:33
Sosem értettem az ilyen környezetkímélő hülyeségeket. Nem fognak se kevesebb elemet gyártani emiatt, sem az atomerőművek nem lesznek kisebb teljesítményre kapcsolva. Kevés fényt ad, nagy batár burkolata van, csúnya is. Ez kb olyan mint használjunk barna papírt a munkahelyen mert környezetkímélő. Emiatt sem fognak kevesebb fehér papírt gyártani. 100 forintos boltokban meg piacon ezelőtt is lehetett kapni hasonló kínai vackokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2012.12.16. 12:44
Jamborka!

Durván mellé lőttél, mert azok a H2 ipari előállítási módjai, nagy mennyiség létrehozására gazdaságosabbak (jelenlegi árakon) az elektrolízisnél.
Szóval szerinted az ezzel foglalkozó vállalatok rosszul csinálják és te jobban tudod?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. jamborka
2012.12.16. 13:04
kérdés továbbra is nyitott, mennyi energia szükséges ahhoz hogy ezt megvalósítsd és hogy válogatod szét, az hogy az iparnak szüksége van H2 re, és hogy milyen tisztaságában az egy más kérdés, ott nyilván nem a fosszilis tüzelőanyag kiváltás a cél. továbbra is tartom azt hogy nem gazdaságos ez a módszer,
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2012.12.16. 13:19
"továbbra is tartom azt hogy nem gazdaságos ez a módszer"

értem, tehát a profitorientált vállalatok hülyék és te jobban tudod... ez már elképesztő..

egyébként CO, H2 gázt se kell nagyon szétválasztani, mert szétvál magától, akkora nagy a moltömegük között a különbség, másik megoldásé meg ugye a Fe3O4 az vasoxid, ami szilárd, a H2 meg gáz, azokat se kell szétválasztani, mert elkülönülnek...

DE felőlem tarthatod tovább azt az álláspontot, hogy a vállalatoknál jobban tudod, hogy mi az olcsóbb, gondolom ők jótékonyságból csinálják a szerinted drágább módon... nevetséges ez a véleményed.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. nemy
2012.12.16. 13:28
A cikk tetszik, remélem lehet majd itthon is kapni (a jelenleg kapható, hasonló elven működő töltők/lámpák elég drágák).

Ronan-t meg egyszerűen imádom! (ha troll, akkor azért, mert irdatlan jól csinálja, ha nem, akkor meg tényleg szörnyen buta, de kimondottan szórakoztató

Ja még annyit, hogy H2 meghajtású cuciknál általában üzemanyagcellát használnak, mert sokkal jobb hatásfokú, mint ha csak simán elégetnéd a hidrogént.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. jamborka
2012.12.16. 13:37
MJA legyen igazad, és olcsóbb a H2 előállítás mint a fosszilis...


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2012.12.16. 13:56
Én ilyet nem írtam, bazz , egyszerűen azt a hülyeséged cáfolom, hogy elektrolizissel nagymennyiségben gazdaságosabb lenne a H2 előállítása, mint a ténylegesen iparban használt módokkal! (de egyébként az elektrolízist is használják, mert mindennek van méretgazdaságossága)

Te meg belekevered a bányászott fosszilis energiahordózókat is, hogy eltereld az alap kijelentésedről a szót...

olvasd már el mit írtál a #64-es hozzászólásban, emlékeztetőnek: "szóval smafu jelenleg mindenféle vízbontás, az elektrolízis kivételével", na az a hülyeség és az, hogy a helyett, hogy belátnád, hogy tévedtél, inkább bekvered még a fosszilis energiahordozókat is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. sanyix
2012.12.16. 14:34
"Teslárol meg annyit, hogy az erősítő adó ha működne akkor nem lenne gond az energiával, de nem működik, mint ahogy eg találmánya sem igazán."

ja egy találmánya sem... pl az indukciós motort/generátort sem használják sehol, csak az összes villany, és dízel-elektromos mozdonyban a 80-as évek óta(de sokban már az 50-es években használták), és sok évtizede az iparban, erőművekben, stb, vagy a rádiós távirányítás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. molnibalag...
2012.12.16. 16:46
Nem igaz, hogy ennyi konetós balfasz van már a világon. Bárhova megyek legfeljebb 10 komment után jönnek a tech. hírekben a vízautós, örökmozgós idióták...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. molnibalag...
2012.12.16. 16:46
Nem igaz, hogy ennyi konetós balfasz van már a világon. Bárhova megyek legfeljebb 10 komment után jönnek a tech. hírekben a vízautós, örökmozgós idióták...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. kiskoller
2012.12.16. 19:01
A "vízzel működő autó"-ról mindig az a hidrogénnel működő autó jut eszembe aminek a tankolócsöve vastagabb volt mint a derekam mert hogy ugye a hidrogént hidegen kell tartani...

Én azt mondom hogy ami reális elképzelés az a fissziós vagy fúziós erőmű piciben a kocsiban. Vagy szimplán találunk valami jobb megoldást az akksira és minden elektromos, országonként egy-egy batárnagy fúziós erőművel. Nah az már mehet "vízzel"

Ronan ne higgy el mindent amit a neten látsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. atti2010 kisko...
2012.12.16. 20:16
Sajnos a fúziós erőművet még nagyban sem sikerült eddig megcsinálni nemhogy kicsiben viszont igen a fúziós erőmű egy rettenetesen jó dolog csak sikerülne kivitelezni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Ronan
2012.12.16. 21:02
Aki nem hisz ezekben a dolgokban az nézzen a tükörbe.;-)Én is megteszem azt.Mert az a probléma amit ott lát és szűk látókör.A köcsögözésért elnézést kérek.De a vízhajtású autó mellöl nem fogok tágítani.Mondhattok bármit.Ha ti azt akarjátok hogy a "nép" azt hidje hogy TI fizikátokon keresztül nem létezik az ami már van.Van akinek az a feladata hogy ezeket a találmányokat eltegye zsebre anélkül hogy én vagy te vagy bárki megtudná hogy elméletben már létezik de nem fog rohangálni az utakon.Mert egy Magrav Keshe nevű tudósnak ez a feladata például.

Miért akajátok hogy elfelejtsem a vízhajtásautót?Miért érveltek ellene?Miért van be bebetonozva a fizika?Miért kell személyi szám?Miért figyelnek meg?Miért kell vallást választanom?Miért kell anyakönyvi kivonat?
Miért gondoljátok azt hogy nem lehet az internet infók áramlását már most kontrollálni?


Az összeesküvés elméletekről meg annyit hogy azoknak én utána néztem,és a titkos társaságok is léteznek énekesek énekelnek róluk csak oda kell figyelni arra amit énekelnek például ez egy szám legalább.Nem tudom hogy miért olyan nehéz azt elhinni hogy embereknek szüksége van az igazságra.Egy katonai hírszerző életét adta az igazságért.És Amerikában minden megyéből vittek a sírjára egy követ.Az intelligens ember utána néz a dolgoknak mielőtt kritizálná.A fizika könyveket meg kihagyom mert azok is csak egy fenék törlésre valók sajnos.Még a régi időkben érhettek valamit de már azokat is alaposan átszabták.Le betegítik az embereket lefegyverezik az Amerikai embereket és ez csak pár példa a sok közül.

Egyébként meg nektek nehéz elképzelni bármit is a dobozon kívül.Nekem meg nem és erre büszke vagyok.Arra viszont nem hogy néha túl lövök a célon és ezért elnézést kérek, ennyi.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. atti2010 Ronan
2012.12.16. 22:14
Nem akarom hogy elfeledd a vízhajtású autót de jelenleg nem létezik, ennél érdekesebbek azok a buszok amik elektromágnes segítségével szedik az arámot az útban elhelyezett tekercsekből és onnan töltik az akkumulátort, ezt olvasgathatod műszakilag is dokumentált ess nem agymosás mint a vizes autó, ha már zöldülni akarsz, olyan dolgokról olvasgass ami reális nem agyament idiótaság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Simba
2012.12.16. 23:06
Abban hiszel amiben akarsz. Max mosolyt csalsz itt pár ember arcára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. kiskoller Ronan
2012.12.16. 23:11
Csak az a baj hogy te egy videó alapján próbálsz érvelni, mi meg bizonyítékokat kérünk. Amid nincs.

Ha le tudnák követni a netet nem lenne kalózkodás. Vagy a facebook-on szerveződő lázadók (ami azért nem a legnyíltabb valami) A blogozás se lenne akkora probléma, most meg minden diktátor a blogoktól retteg. De tényleg, mondd már meg, hogy miért nem rakja fel a tudós az eredméyneit a netre? Felrakná wikipediara, rapidshare-re, torrentre, saját website-ra egy olyan tárhelyen ahova még regelni se kell, és az életbe nem találják meg.
2 óra múlva az egész világ birtokába lenne a tudásnak. Az újságok ezen csámcsognának.

De ez még nem történt meg.

Az összeesküvéses zenékre meg no komment. Pont ezért rakják bele a dalszövegekbe, meg a rihanna klippekbe hogy Illuminati hogy ezen csámcsogjon a nép. Ezeknek nincs alapjuk.

Egy szeptember 11-ei összeesküvésnek mondjuk már van alapja, ha szépen levezeti az ember a kerozin égéi hőmérsékletével, a vasbeton olvadásával, hogy miért nem attól olvadt le az épület, meg hogy miért nem dölhetett össze robbantás nélkül, stb stb. Nah ez már valami.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Gardener
2012.12.16. 23:17
Üdv.

Ronan, a tudóst akit említettél nem egészen úgy hívják szerintem. Elég ha a legelső Google találatot megnézed.

Peace
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Ronan
2012.12.17. 00:05
Oké.Akkor ne Magrav hanem valami más de egyik neve biztosan Keshe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. patakiller
2012.12.17. 11:07
Szögezük le a tényeket a vízhajtásű autóról.
Létezik vízhajtású autó. Na de hogyan működik?
Akkumulátorban tárolt energiával elektrolízissel bontják a vizet. A víz bontásának elektrolízissel tudomásom szerint nem éri el az 50 %-ot. Aztán a keletkező durranógázt (2h2o + o2) belsőégésű motorban elégetik, így újra víz lesz belőle. A belsőégésű motornak a hatásfoka jóindulattal mondjuk 40%-nak.
Tehát a rendszer hatásfoka: 0,5*0,4= 20%

Mivel jobb ez az energiapocséklás, mint ha az akkumulátorral 98% hatásfokú elektromos motort hajtanánk, aminek nem mellékesen a jelleggörbéje is sokkal barátságosabb mint 1 robbanómotoré.
Tehát vízzel hajtott autó van, de pocsék az energiahatékonysága. Ergo hülyeség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. patakiller
2012.12.17. 11:13
És a lámpa pedig nem energetikai szempontból újítás, hanem hogy kis munkabefektetéssel, a legkisebb áron képes világítani a senki földjén is. tehát hasznos.
Gondolj bele, hogy világítanál évekig 5 dollárból? Sehogy!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. atti2010 patak...
2012.12.17. 13:38
Egyértelmű hogy a jövő az elektromos autóké lesz mivel egyes kormányok már kezdenek terveket gyártani vele kapcsolatban még az aksikon kell csiszolgatni egy keveset és már mehet is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. alienn
2012.12.17. 15:32
Ha a vízhajtású autóról az a szuper minőségű videó bizonyíték, akkor itt egy másik érdekesség... Tessék elhinni, hogy létezik és működik, mert van róla videó!
Kicsit többet gyúrva karra akár a munkahelyünkre is repülhetünk mostantól meg vissza...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. asdsa
2012.12.17. 17:07
@atti2010 - 2012-12-15 21:54:4256
Jó de ha földgázt használsz fel lényegében nem oldottunk meg semmit.
- ja..lényegében nem ugyanezt írtam le abban, amit idéztél..

Mondom, az az egy előnye van a rendes akksikkal szemben, hogyha igaz, amit olvastam még régebben az ilyen 'házibarkács-oldalakon' , akkor ha jól megoldott a H2 tárolása (pl nyomás alatt palackban/cseppfolyósan, mivel egyébként átmenne a fémen is) akkor felhasználható és el is tudja égetni a rendes benzin/dízelmotor is, amíg az akksiáramot nem tudná.

Egyébként meg kevesen tudják, hogy magunk közt tudhatunk egy híres-neves tudóst és mérnököt Szalacsi Sándor személyében (bár ő már nincs köztünk), aki már évtizedek óta vonja ki a vízből' a zoxigént.Ha bővebben érdekel a téma, nézz utána a munkásságának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. zord01
2012.12.17. 22:05
Ha az a vízautó működne, szerinted a riport után már nem eladta volna a pali a találmányt? Ha másnak nem az összes szomszédjának. Ha én egy nap felkelnék, és azt látnám, hogy a szomszéd egy 1,5 literes szintkirályit tol a bengatartájba, az hót tuti biztos, hogy addig rugdalnám, amíg el nem árulja a titkot, hogy hogyan műxik. Azt tankoljon azokután akinek két anyja van. Sajan valamilyen érdekes oknál fogva még soha nem láttam vízzel hajtott autót...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. asdsa
2012.12.17. 22:38
Azért van a görgő, meg a lapkereső, hogy ha kell, akkor vissza tudj olvasni valamit...
Most írjam le harmadszor is amit mondani szerettem volna?
Gondolom akiknek volt már valamiféle sikere, vagy félsikere az üggyel kapcsolatban, az nem kamuzza be vadidegeneknek, hogy sikerült neki bármit elérnie, mert minek hazudjon?E-pénisznövelésért?
Azt nem mondtam, hogy gazdaságos, csak hogy már kábé többtucat hasonló prototípust sikerült építeni, ami ilyen-olyan módon, de vízmeghajtással működik, sőt a csónakot már többtízezer évvel ezelőtt is használták.
(Pl. azt hiszem, hogy egy ilyen hidrogéncellás kocsival sikerült átutazniuk fél Észak-Amerikát is, BMW-nél is készítettek ilyen autót, Indonéziában is él egy faszi, aki állítása szerint már 15-20 éve a saját fejlesztésű kocsijával jár, az ilyen csendes-őrült kiállításokon is fel szoktak néha bukkani ilyesmi egyedek)

Hogy miért nem elterjedt? Nyilvánvaó, hogy azért, mert nem sokan fejlesztik, nem sokan látnak benne jövőt, (ha nem magunk állítjuk elő, akkor kutak sincsenek szinte + ki tudja mennyivel nyúlnának le), plusz biztosan vannak még gondjai és természetesen az ellenlobbi sem elhanyagolható tényező.
Hogy többe, vagy kevesebbe kerülne-e fenntartani, mint pl egy benzines társát, arról fogalmam sincs, nézz utána, ha érdekel, az is biztosan kivitelezés kérdése és hogy honnan szerzed a kellő energiát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. patakiller
2012.12.18. 09:55
Emberek! Arról vitatkoztok hogy van- e vízhajtású autó vagy nincs?
Olvassátok el a 83-as kommentet.
Van, működik, de semmi értelme, mert ablakon kidobott energia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. norbi119 MJA
2012.12.18. 10:43
"mert szétvál magától, akkora nagy a moltömegük között a különbség"

Szerencsénkre ez nem így van. Gázok ülepítéssel csak nagyon speciális esetben választhatók szét. Két ilyen nagy diffúziós állandóval rendelkező gázt valószínűleg nem lehet így elválasztani.

Egyébként meg nem is kell elválasztani. Egyrészt ahhoz mindenképpen energiabefektetés kellene, másrészt a CO éghető gáz, szóval nem árt a motornak. Biztonságtechnikailag problémás de ahol nagynyomású hidrogént tudnak tárolni, ott már CO nem fog szökni. Ha mégis ki kell szedni, akkor elég Ni hálós adszorbert alkalmazni. A CO és a Ni [Ni(CO)4] koordinációs komplexet alkot, ami a hőmérséklet függvényében reverzibilisen köti a szén-monoxidot (ligandumcserés módszerként használják is Ni előállítására). Másrészt a szintézisgáz mehet is egy jó kis Fischer-Tropsch szintézisbe és máris kész a mesterséges benzin (ezzel persze kevésbé csökkentjük a fosszilis függést, de mivel szenünk még sok van, ezért az átállás időszakában jól jöhet, hogy működnek a régi motortechnológiák). A németek ezt használták a háborúk alatt, mert szenük van mint a szemét, azt vízgőzzel elgázosítják. A szintézisgázból (CO + H2 különböző arányú elegyei) meg benzint gyártottak (talán még a dél-afrikai embargó idején ők is használták, de erre már nem emlékszem).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. patakiller
2012.12.18. 12:33
@norbi119
Ez egy fél bme műszaki kémia előadás volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. norbi119 patak...
2012.12.18. 13:45
Azért megnyugtató, hogy nem csak az elvakult összeesküvés elmélet fanok/titkos társaság szakértők nem sajnálják az energiát a kommentelésre, hanem olyan is aki hallotta már a termodinamika szót.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kiskoller
2012.12.18. 14:04
"hidrogéncellás kocsival sikerült átutazniuk fél Észak-Amerikát is"

Igen, de az egy teljesne más tészta. Én már láttam szabad szemmel ilyen autót, sőt még tankállomásról is láttam maketteket. A para az hogy batárnagy cső kell meg komplikált berendezés hogy hidegen tartsák a hidrogént. Ez nem úgy van hogy hopp, pici kifolyt, ez van, kimosom a kabátom. Inkább ÁÁÁÁÁÁ SEGÍTSÉÉG LEFAGYOTT A KEZEEEEEEM!

Szóval az még under development.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Ronan
2013.01.17. 12:49
Hiába bme meg kitudja milyen egyetem meg akadémia ami konzervatív sajnos az is marad.Vannak akik a dobozon kívül gondolkodnak, és vannak akik nem,és vannak akik nem félnek szokatlan kérdéseket feltenni.És inkább maradok a dobozon kívül tetszik vagy sem.Remélem leszünk még pár millióan akik így gondolkodnak,vagy nem is így de hasonlóan.És akárhogy is, nem mi tanítjuk a természetet, hanem a természet tanítja az embert.Ezt egy sátánista egyetemi vagy akadémia proff sosem fogja elismerni, legyen,nem is kell.Mert a természetben minden ott van csak meg kell találni és úgy használni hogy ne okozzon kárt.Nekem bármelyik egyetemen alkémia?Nics?Miért nincs?

Boldog új évet politikától mentességet áldást búzát békességet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!