iPon Hírek

Grim Legends 3: The Dark City – Könnyed kikapcsolódás

Dátum | 2016. 06. 21.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

A tárgykereséssel kombinált (kaland)játékokkal – köznapi nevükön hidden object játékokkal – szó szerint Dunát lehetne rekeszteni. Rengeteg stúdió foglalkozik a témával, hiszen számtalan előnyük van: viszonylag kis munka-, pénz- és időbefektetéssel létre lehet hozni egyet, PC-n, tableten, mobilon egyaránt játszhatóak és tökéletesen casualbarát csoportját alkotják a videójátékoknak. Kis túlzással az unatkozó háziasszonyok kedvenc időtöltésének is nevezhetnénk őket, de – bár a nagy számok törvénye alapján is bőven belefuthatunk kétes minőségű darabokba – hibát követnénk el, ha lenézően legyintve elintéznénk ennyivel a műfajt.
Az említett, nagy számú fejlesztő közül az egyik kiemelkedő stúdió az Artifex Mundi. Játékaik gyönyörűen megrajzoltak, a történetek is megfelelően lekötik a figyelmünket, ha egy kis laza kikapcsolódásra vágyunk. Alapvetően elmondható, hogy ha egy tárgykeresős játékkal játszottunk, akkor már mindet láttuk: hasonló panelekből épülnek fel, a sztori minőségében és az egyes rejtvények, minijátékok nehézségében lehet különbség. Általában minden stúdiónak van egy emblematikus sorozata, melynek részei bár történetileg nem mindig kapcsolódnak egymáshoz, a sztori alaphangulata, alapvonásai nagyjából egységesek. Az Artifex Mundinál ezt a szerepet a Grim Legends sorozat tölti be. Az első rész még 2014-ben jelent meg, Grim Legends: The Forsaken Bride címen. Már ebből láthattuk, hogy a kicsit sötétebb tónus felé mozdultak el a történetben, mágiával, természetfelettivel, misztikummal, ködös erdőkkel, elhagyott kastélyokkal fűszerezve azt. Főhősünk ikertestvérét indul el megkeresni, akit esküvője után raboltak el és hamarosan gonosz összeesküvések és varázslatok hálójába keveredik. A második rész, a Grim Legends 2: Song of the Dark Swan fél évvel később követte az elődöt, ezúttal a Sólyomkirályság uralkodónőjét kellett megmentenünk titokzatos betegségétől, miközben a változatosság kedvéért most a kis királyfi tűnik el és magát a királynőt gyanúsítják fekete mágia űzésével. A két epizód között tehát - ahogy említettem - nincs történeti kapocs, de a játékmenet, a mesekönyves hangulat nagyon hasonló, mint ahogy az is, hogy igazán sikeres termékeknek bizonyultak a stílus rajongói körében.
A harmadik részre azonban idén májusig kellett várni. A Grim Legends 3: The Dark City-ben nyoma sincs Sólyomkirályságnak vagy elrabolt menyasszonyoknak: a sorozat eddigi legsötétebb témájú, kicsit felnőttesebb, a tündérmesei hangulattal szakító epizódjában Sylviát, a roppant eredeti, Rend nevű titkos szervezet egy tagját alakítjuk, aki egy veszélyes küldetés közben amnéziássá vált, most viszont szembe kell néznie a gonosz Koshmaarral és visszaszereznie az elrabolt varázskövet. Nem túl eredeti ez sem, de néhány fordulat és meglepetés tökéletesen élvezhetővé teszi. Az elbeszélés ezúttal – némi innovatív jelleget kölcsönözve a játéknak - nem csak a párbeszédekre és filmjelenetekre épül, hanem a karakterek egymás közti interakciójára, a rejtvényekre és a környezetre is, ráadásul egész sok akció van benne, ami kicsit meglepő egy tárgykeresős játéknál. Persze ne gondoljunk Assassin’s Creed-szerű jelenetekre, viszont konkrétan az AC-sorozat hatása azonnal észrevehető, amint meglátjuk a főhőst, illetve a ruháját, mozgását.
Grafikailag szakít az előző részek kicsit rajzfilmszerű külsejével, egyfajta gótikus hangulat lengi be a játékteret, amely egyébként ismét gyönyörűen megrajzolt, tele jó minőségű filmbejátszásokkal, teljesen folyamatos animációkkal és itt-ott meglepően kreatív látványelemekkel. Ettől függetlenül gyengébb gépeken is simán fut, emiatt nem kell új videókártyát vennünk. A zene és a hanghatások remekül kiegészítik a történetet, nem válnak tolakodóvá, teszik a dolgukat. Az Artifex Mundi munkatársainak a műfajhoz kapcsolódó professzionalizmusa a játékmenetből is leszűrhető: a stílustól megszokott, ismerős élmény zökkenőmentes, tökéletesen egymáshoz illeszkedő játékmechanikákkal és hibátlanra csiszolt elemekkel kényeztet. Bárcsak ennyi figyelmet fordítanának néhány AAA-cím részleteire is… A jól összerakott játékmenet egyedül talán a nehézségi szintnél bicsaklik meg: a játék meglehetősen egyszerű, teljesen átlagos tárgykeresős részek és nagyon egyszerű rejtvények, minijátékok jellemzik, így néhány óra alatt lazán végigjátszható akár a legnehezebb fokozatot választva is. Ez enyhe csalódás volt, szívesen láttam volna néhány bonyolultabb fejtörőt. Ha mégis elakadnánk, a hagyományoknak megfelelően itt is lehetőségünk van tippek kérésére, melyek átsegíthetnek a holtponton.
Összességében a Grim Legends 3: The Dark City pontosan azt nyújtja, amit a műfaj rajongói elvárnak tőle, az ismerős, számtalanszor látott elemeket azonban néhány, újdonságnak ható részlettel dobják fel, mint például a rejtvények és a történet egymásra való hatásának felerősítése (mondjuk egy szörny legyőzésére kovácsolt terv összeállítása, vagy a két karakter közti viszonyt felfedő, érzelmes fejtörő). Mindenkinek ajánlott, akit kicsit is érdekelnek a könnyed, kalandos történetek és a nem túl nehéz fejtörők. Sajnos – bár hivatalosan tíz nyelvre is lefordították – magyarul nem érhető el a játék, de egy kis keresgéléssel még erre is találhatunk „egyéb forrásokból” származó megoldást (magyarítást). Kezdő játékosok, idősebbek is nyugodtan belevághatnak a kalandba, akár családostól-unokástól, de a nagy gamereknek is nyújthat valamilyen, a megszokott, hősies világmegmentésektől eltérő, ideiglenes szórakozást – nyilván ne várjunk AAA-szintet, tart, ameddig tart. Nem ez lesz az a játék, amiről még évekig beszélünk, de a célt eléri, kellemesen elüthetjük vele az időt, akár ha csak fél óránk van rá – ki tudja, a végén még meglepődünk, mennyire bele lehet feledkezni ebbe a stílusba is.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Crytek01
2016.06.21. 21:47
Ez mennyire könnyű könnyű kategória?

Mert rengeteg ilyen game van aminél hiába a HINT gomb nem igen mutatja a megoldást Sok esetben nagyon nehéz rájönni mi hova merre hol honnan hova.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Nephin
2016.06.24. 05:26
Nyilván ez relatív, de szerintem - mint ahogy írtam is - nem volt nehéz. Hintet nem kellett használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!