iPon Hírek

GTA5: A karakterek születése, az ipar haladása

Dátum | 2013. 09. 09.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Grand Theft Auto 5 előkészületeinek részeként több mint 100 napot töltöttek azzal, hogy beszélgessenek FBI ügynökökkel, járják az utcákat, börtönöket és egyéb helyeket, ahol kibontakozhat a játék története. A The Guardiannak adott interjújában Sam Houser elmagyarázta azt is, hogy miért döntöttek úgy, hogy három főszereplőt csinálnak. "A három fő karakter létezése lehetőséget ad nekünk sokkal kifinomultabb sztorik átadására, nem csak a fő archetípusok tálalására. Ahelyett, hogy lenne egy szuperbűnöző, aki mindent gond nélkül megcsinál, van három emberünk, akik különböző dolgokban jók vagy rosszak." A gondokkal küszködő családapa szerepben feltűnő Michael sem éppen egy átlagos főszereplő, nem nagyon volt még olyan, hogy egy családjához visszavonult valakit tegyenek reflektorfénybe, mint ahogy az is ritka, hogy az (ál)gyereknevelés koncepciója feltűnjön egy videojáték témájaként.

A játék 1000 oldalas forgatókönyvének megírásához sokat (100 napot) járták Los Angeles utcáit, hogy elkapják a hely hangulatát és esszenciáját. Egész estéket töltöttek furcsábbnál furcsább emberekkel, érdekes figurának mondható rendőrök vezették őket körbe sok helyen és első kézből is szereztek tapasztalatokat. "Beszéltünk FBI ügynökökkel, akik beépülve dolgoztak és szakértői a Maffiának. Találkoztunk utcai gengszterekkel is, akik ismerik a szlenget - még egy rendes börtönben is jártunk. Azok a szerencsétlenek a sós síkság közepén, kilométerekre mindentől… szemnyitogatóan depresszív volt látni." A GTA játékok jellemző vonása, hogy az amerikai kultúra számos aspektusát kifigurázzák, így nem csoda, hogy ennyit töltöttek annak tanulmányozásával. A fejlesztés mostani szakasza egyébként nagyon izgalmas, de embert próbáló is. Houser azt nyilatkozta a The Sunday Times-nak, hogy bár nagyon régóta benne van ebben a dologban, néha még most is meg kell csípnie magát, mert alig hiszi, hogy ezen a vonaton ül. "Semmi más nem tud ilyen végtelenül expanzív lenni, mint ez a médium. A vonat még mindig zakatol." Houser beszélt a cég megjelentetési metodológiájáról is, mely szerint évente adnak ki egy játékot: "Ez egészen a gyökerekig visszavezető kérdés a cégnél, ami arról szól, hogy ha 40 fontot kiveszel valakinek a zsebéből - ami sok pénz egy kis szórakoztatásért -, akkor azt komolyan bizonyítanod kell, hogy helyénvaló." "Most egyszerre vagyunk izgalomban és mély szenvedésben. Nem könnyű. Minden alkalommal a hantárainkat feszegetjük. Nem tudatosan, de ennek így kell lennie, mindig nagyobb erőfeszítéssel kell járnia." Az évek alatt a társadalom is folyamatos változáson megy át. Egyre inkább elfogadja az erőszakos témákat és a szexet. A játékosok egyre nőnek fel, de még mindig 10-20 évre vagyunk attól, hogy a kormányban lévő emberek megértsék azt, hogy a videojátékok is egy művészeti formát képviselnek, és nem érdemelnek kirekesztést. "Fejlődünk, az ilyen dolgok pedig nem egyik napról a másikra történnek meg." A GTA5 szeptember 17-én jelenik meg PS3-ra és Xbox 360-ra.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Shinjiii
2013.09.10. 07:19
Bizonyára nem csak ők foglalkoznak ennyit a háttér-információkkal, eredetiséget legjobban visszaadó hatásokkal, viszont ők tudják, hogy kell minőségit alkotni. A Rockstar talán az egyetlen, amiben nem csalódhattam úgy igazán. Tartsa meg a jó szokását.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. palacsa
2013.09.10. 22:44
nos igen. a gta és a gta 2 generációja épp az egyetemet végezte
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!