iPon Hírek

Guild Wars 2: Nem lesznek gyógyítók és tankok

Dátum | 2010. 07. 09.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Guild Wars 2-ben nem lesznek kifejezetten healer (gyógyító) vagy tank (sebzés felfogó) kasztok, ha pedig meghalunk a játékba, annak szinte semmi következménye nem lesz - árulta el a fejlesztő ArenaNet. Megpróbáltak egy teljesen új utat nyitni az eddigi MMO-kból ismert hagyományos csapatalakítási szokásokkal szembemenve.

Minden kasztnak lesznek alapszintű gyógyítói képességei és a játékosok még némileg azután is részt vehetnek a harcban (korlátozott effektivitással) miután legyőzték őket. A nagy bejelentés a hivatalos honlapon és egy PC Gamer interjúban (Jon Peters-szel és Eric Flannummal) látott napvilágot.

A filozófia lényege a gyógyító átdefiniálása támogató kasztra, a tanké pedig irányítóra. "Nem lesznek dedikált healerek, akik csak gyógyítással foglalkoznak majd. Minden karakterosztálynak lesznek majd többé-kevésbé támogató képességei, de egyik sem megy el annyira ebbe az irányba, hogy ne lehessen mellette harcos is." - nyilatkozta Peters.

Azért döntöttek a változtatás mellett, hogy könnyebb legyen csapatot alakítani és szórakoztatóbb legyen támogató karakterosztályokkal játszani. "Senki nem szeret üldögélni és azt spammelni a global csatornára, hogy 'gyógyító kerestetik'. Túl sokat kell készülődni arra, hogy jól érezd magad, ahelyett hogy jól éreznéd magad." Aki játszott már akár egy MMORPG-vel is, annak ezt az utóbbi mondatot nem kell magyarázni, sajnos nagyon a fején találta a szöget.


A GW2-ben nem lesz olyan, aki csak a csapat mögött álldogál, a többiek életcsíkját nézegeti és csapkod a "híl gombon". Itt proaktív lesz a támogatás. A gyógyításra akkor lesz szükség, ha már nagyon vesztésre áll a csapat. Nagyobb szerepe lesz a buffoknak, az aktív védekezésnek és a különböző kasztok kombinált összjátékának.

Ami a legnagyobb változtatást hozza, az a tank szerep felszámolása. A warrioroknak mostantól arra kell inkább figyelni, hogy hárítsák a lövedékeket, megállítsák a támadásokat, mint inkább egyszerűen felfogják a sebzést. Ha életerőnk minden ügyeskedés ellenére (vagy éppen ennek hiánya okán) eléri a nullát, sincs veszve semmi, ugyanis nem meghalunk, hanem átkerültünk "Downed" módba. Ebben az állapotban 4 képesség marad elérhető számunkra. Az egyik egy kiáltás segítségért, amivel együtt jár az is, hogy egy rövid időre sebezhetetlenné válunk.

"A downed képességek gyengébbek, de adnak egy utolsó lehetőséget a játékosnak, hogy megfordítsa a csata kimenetelét." Egy warrior például hozzávághat egy követ az ellenfélhez, rövid szédelgésre ítélve azt. Egy elementalista meggátolhatja a mozgásban a 'Grasping Earth' képességgel. Ha downed állapotban sikerül megölni egy ellenfelet, összeszedhetjük magunkat és visszatérhetünk az életbe, újra teljes értékű harcosként.

Ennek fényében meggondolja az ember, hogy vajon egy boss harcnál az addok leverésével érdemes-e a csatát kezdeni, ez is egy újabb taktikai perspektívát nyit. Persze lesznek olyan kasztok akik képesek lesznek azonnal visszahozni egy elesett csapattársat. A warriornak (harcos) például lesz egy olyan képessége (I will Avenge You), amit ha elnyom és megöl egy közeli mobot, akkor a tárasai felkelnek.

Legyünk akár downed (földre küldött) vagy defeated (legyőzött) állapotban, bárki odajöhet hozzánk csata után és felkelthet a revive képességgel, amit minden kaszt megkap már első szinten. Fontos még, hogy egyik (downed/defeated) sem jár különösebb büntetéssel. Ha rövid időn belül sokadszorra halunk meg, annyi a büntetés, hogy tovább tart a revive. Amennyiben senki nem kelt fel minket, akkor egy minimális mennyiségű aranyért feltámadhatunk a legközelebbi csomópontnál. Nem lesznek idegesítő debuffok, nem veszítünk tapasztalati pontot és nem is kényszerülünk arra, hogy szellem alakban kergessük a hullánkat. "A büntetések halál után csak még frusztrálóbbá teszik azt. Ez nem szórakoztató. Szeretnénk ha minél hamarabb vissza tudnátok ugrani a játékba és jól éreznétek magatokat. Az, hogy legyőztek már elég büntetés, nem kell, hogy másodszor is megkapjátok."

A Guild Wars 2-nek még nincs meghatározva a megjelenési dátuma, a Gamescom alkalmával valószínűleg még hallunk róla (augusztus 18-22, Cologne).

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

12. exec79
2010.07.09. 19:30
én szerettem hátul állni és hílelni wowban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Magrathea
2010.07.09. 19:51
http://www.youtube.com/watch?v=nCYC0nd46ms&feature=related
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Sytyx
2010.07.09. 21:32
Jó ez az ötlet, mert akármilyen MMMO-ban pappal/monkkal vagy hílernek néznek, ha meg nem arra akarsz specializálódni akkor te vagy a hülye noob állat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Azrael
2010.07.09. 21:54
Remélhetőleg tényleg sikerül megoldani, hogy ne a tank/dps/healer trió legyen. Sokan ígérték, de nem sokszor lett is belőle valami.

Egyre inkább várós ez a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Gatee
2010.07.10. 09:36
Meglépték azt amit mindenki az SW MMOtól várt, szvsz oda jobban beleillett volna ez a rendszer mint ide.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Silverstin...
2010.07.10. 15:42
Tetszik ez az ötlet, jó irányba mennek sztem. WoW pedig kezd már uncsi lenni, na meg amit Blizz manapság művel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. kiskoller
2010.07.10. 16:39
a DDO-ban imádtam tank lenni, ugyanis ott tényleg többröl volt szó, mint egyszerü sebzésfelfogásról... beállni az ajtóba, h a több tucatnyi ellenség ne férhessen át és ne zuzhassa le a mögöttem lévőket, a mágus elé állni, pajzzsal az kézben, hogy az esetleges nyilak ne öljék meg... sajna a rendszer nem volt tökéletes, egyszerübb volt atomhílerek meg atom dpsekkel lezuzni a mobokat 2 mp alatt, mint egy harcossal tökölni..kár érte. Ez is igéretes, dé félő h ez is a DPS-t fogja támogatni, amikoris egy csapat a legjobban sebző kasztból megállíthatatlan lesz... majd meglátjuk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Sytyx
2010.07.10. 20:26
Épp DDO-zok és nem tom mi a jó az intimi tankban. (Áll és hergeli az ellent hogy őt üssék amíg a többiek pusztítanak) De már szinte minden helyre ezt viszik. Elég rossz, hogy nekem íjásznak naggyából sehol sincs helyem, pedig sok boss-t akár soloba is tudok ölni. De mostani agyrém a 6 emberenenként 1 híler 1 tank többi dps. Specialistát csak akkor visznek, ha másképp nem megoldható a küldetés, de azt elvárja mindenki, hogy a specialisták mindig legyenek toppon. Teljesen kiegyensúlyozott játék soha se lesz. Főleg amíg az amcsik a fő vásárlóközönség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kiskoller
2010.07.10. 21:41
ebben igazad van Sytyx, teljes mértékben. Kéne egy IQ-t igénylő MMO, akkor én is "bekockulnék" ujra....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. iniedra
2010.07.11. 00:11
mindenféleképp vétel lessz ! Remélem sikerül sikeresnek lennie a játéknak , nemcsak egy kis réteget fog majd meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. iteq47
2010.07.11. 14:41
ez nekem nagyon jól hangzik
de lehet h nekem drága lesz^^ majd meglátjuk
am ennek is "csak" korong díja lesz? nem elsz havidíj?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. lc
2010.07.12. 09:40
hm...hogy itt mennyi ddo-s van mondjuk valszeg ti ddo:U-ztek
mert a sima DDO csak az eu szervereken van ahol kb szellemváros van az alig 2-300 as játékosszámmal mindkét szerveren
amúgy meg ddo-ban az a legnagyobb baj, hogy olyan szinten farmcraft-ra ment, hogy az már szinte esélytelen és írtó taszító. Valamikor a mod 5 után mentek el nagyon rossz irányba a dolgok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!