iPon Hírek

Hadjáratot indít az MS a Google ellen

Dátum | 2009. 05. 26.
Szerző | Gabriel
Csoport | IT VILÁG

Láthatólag nagyon felbátorodott Redmond a sikeresnek bizonyult Apple-ellenes reklámkampánya nyomán, mivel következő célpontként nem csekélyebb alanyt szemeltek ki, mint magát a hatalmas Google-t.

Friss híresztelések ugyanis arról árulkodnak, hogy az MS egy teljesen új keresővel készül előállni, amit egy 80-100 millió dolláros költségvetésű reklámkampánnyal vezetne be - ez pedig eleinte legalábbis csak kimondatlanul, de már akkor is egyértelmű utalásokkal igyekszik majd befeketíteni a Google-t, azt sugallva, hogy valami nagyon nem stimmel "a mai keresőkkel".

A "messiás" pedig természetesen mi is lenne más, mint az ő legújabb keresőjük, a Bing, ami eleddig Kumo kódnév alatt futott. Állítólag rendkívül sokat fejlesztettek rajta, főként az algoritmusai és az eredmény-összegzése és -értelmezése terén. A szöveges keresésen persze túl sokat nem lehet variálni, viszont elvileg a média-keresésben lesznek változások.

Röviden összegezve tehát merész egy vállalkozás ez, bár a sikere továbbra is kérdéses. Az MS kétségbeesetten igyekszik teret nyerni online keresés és hirdetés terén, ám a Google mindeddig legyőzhetetlennek tűnik; nekik például még soha nem kellett reklámozniuk magukat, és még soha senki nem tudta aláásni a piaci részesedésüket.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. twollah
2009.05.26. 14:47
VISSZA A HIRHEZ

Na erre kivancsi leszek, hogy hogyan fogja lenyomni a piacvezeto ceget az MS.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. leviske
2009.05.26. 15:12
Bing? A Kumo jobban hangzott. Attól függetlenül én erősen kételkedem. Az Apple-ellenes kampány is kérdéses, hogy mennyire volt sikeres, miután nem rég volt róla hír, hogy nőtt a részesedésük a Windows kárára.

Aki pedig egy alig 10%-os részesedésű terméket nem tud "lekampányolni" a színről, annak kíváncsi vagyok, hogy hogy fog sikerülni egy ~70/80%-os részesedéssel rendelkező keresőt lenyomni. Főként úgy, hogy a Google uralja az internetes reklámok piacát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jadam92
2009.05.26. 15:36
nemtom ... de ez a LiveSearch nagyon húzni fogja a gépet mint az új MSN
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. sarocker
2009.05.26. 16:34
Leviske, azt ne feledd, hogy az USÁ-ban sokkal nagyobb az Apple szelete, mint világviszonylatban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jadam92
2009.05.26. 16:42
De a Sznobság szelete is nagyobb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Csaber
2009.05.26. 16:47
lehet az Usa-ban sikeres lesz de máshol nemigen szerintem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. sede
2009.05.26. 22:56
Nem sok esélye van. Az összes hozzáértő Google-re optimalizál, az ő szolgáltatásaikat, eszközeiket használja - analytics, webmastering tools, adsense, sitemap, stb. Ismeri mindenki a két cég hozzáállását, ebből ítélve semmi vonzó nincs abban, hogy ráálljanak az MS kereső használatára, mert majd ha használod jön a sarc valamilyen módon.

Persze mindig megmagyarázzák, hogy milyen szuper gyerek vagy, hogy az ő termékeiket használod, vásárolod. Emlékszem még arra, hogy Steve Ballmer sírva jött ki a teremből, amikor bemutatták neki a legújabb - nem árulták el mit. Aztán láthattuk, hogy a gyerekek is mind meghatódtak olyan világrengető újdonságot hoz az MS. Végül hónapok múlva kiderült, hogy egy csillagászati program volt, már a nevére sem emlékszem. Etetés az van.

Kizárt dolog, hogy jobb legyen a keresőjük mint a Google, ráadásul sokkal jobbnak kell lennie, hogy átálljanak rá. Egyébként minden héten jön egy Google gyilkos kereső...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. leviske
2009.05.26. 23:46
sede: A Kumo egyik nagy újdonsága, hogy kategorizál és oldalt kiválaszthatod, hogy melyik kategória érdekel. Nem rossz ötlet, de komoly piachódításhoz nem elég... És a Google-nél sem kell sok idő, hogy válaszoljanak. Főként, miután esélyes, hogy ők voltak az elsők akik tesztelték. (MS előadásokon is folyton az első sorban csücsülnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Mikeee
2009.05.27. 00:20
Hát én manapság 99% százalékban a Google-t használom. Annyira nagy már az ismertségük, a hírnevük, hogy tuti nem fognak váltani a Bing-re egyik napról a másikra az emberek. Nagyon népszerű a Google és nagyon sok szolgáltatása van, így nehéz lesz utólérni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. djtboy
2009.06.01. 08:45
Az ember a barátját nem szokta csak ugy cserben hagyni , mert ugye a Google a te barátod is .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!