iPon Hírek

Half-Life 3-hoz köthető fájlokat találtak a Dota 2-ben

Dátum | 2015. 10. 12.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Véletlenek mindig vannak. Már persze akkor, ha véletlennek nevezzük azt, hogy a Dota 2 Reborn legújabb frissítésével bekerült a játék fájljai közé egy "hl3.txt" nevű, majd némi turkálás után az internet népe észrevette, hogy ehhez kapcsolódik az "rpg.txt" és az "ai_basenpc.txt" is. Innentől kezdve lehet arról beszélni, hogy a dolog véletlen volt, de kicsit azért gyanús az egész, főleg, hogy a fájlokban többnyire alapvető scriptek kaptak helyet, de ennek ellenére mezei szövegfájlként kerültek be a Dota 2 könyvtárába. A fájlokat átnézve találhatunk néhány olyan részt, ami a Half-Life 3 esetleg újdonságaira utalhat - már persze akkor, ha hajlandóak vagyunk elhinni, hogy tényleg a Half-Life 3-ról van szó. Olyan kulcsszavak fedezhetők fel, melyek azt engedik sejtetni, hogy a játéknak lesznek procedurálisan generált pályái, és lesznek benne NPC-k és osztagok - úgy tűnik, hogy a Left 4 Deadhez hasonlóan az egyjátékos kampány is alapvetően kooperatív játékmenetre épülhet, ahol a mesterséges intelligencia veszi át a csapattársak irányítását, ha éppen nem csatlakozik be senki online. Úgy tűnik, hogy a játékban helyet kaphatnak különböző szerepjátékos elemek és egy quest alapú küldetésrendszer is. Ami azonban még érdekesebb, hogy a hl3.txt-ben találni utalásokat a VR-alapú mozgásra, megjelenítésre és beállításokra is. A helyzet az, hogy ezen a ponton már vélhetően sokan feladták a reményt a Half-Life 3-mal kapcsolatban. Sajnos jelenleg tényleg lehetetlen eldönteni, hogy a játék készül-e, de a mi tippünk szerint igen, legalábbis prototípusokat talán próbálgatnak. Túl sok apróság szivárog ki időről időre, és a Valve belsős menedzsment rendszeréből kikerült adatok is már egy jó ideje azt mutatják, hogy egy kisebb csapat dolgozik a játékon - vélhetően meg akarják találni a megfelelő alapokat, hogy aztán feltölthessék a csapatot, és teljes gőzzel folytatódhasson a fejlesztés. Mindez nem idegen a Valve-tól: a Team Fortress 2 nyolc évig készült, ezalatt többször teljesen újrakezdték eltérő koncepciókkal, és csak a fejlesztés vége felé kezdtek el beszélni róla.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

23. Ashface
2015.10.12. 20:10
Én még hiszek benne. A Jézuska meg a Mikulás a Húsvéti nyúllal egyetemben kamu és átverés, de a HL3 Jön. Ha 70 éves is leszek, járókerettel és térdprotézissel, de jönni fog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. predike07
2015.10.12. 20:18
Szerettem a Half Life részeket.A 2 az egyettlen FPS játék volt életem során ami 4 óránál tovább tartott a gép előtt egyhuzamban.Szóval tudom miről van szó,és én is örülnék egy folytatásnak de ami a 3. rész körül megy az már kicsit szánalmas.
Majd jön ha jönni akar és akkor lehet vele játszani ha meg nem jön akkor nem.
Viszont ha az lesz amit fentebb is irtak miszerint co-op vacak lesz az alapelve, akkor már bukta még az elgondolás is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Resike
2015.10.12. 20:19
Ezek inkább úgy néznek ki mint a Source 3 Engine darabjai, mintsem HL3 fájlok. A kérdés, hogy mire lesznek használva. A Portal 3 esélyesebb szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. gombabacsi
2015.10.12. 21:05
szerintem egyszerűen nem merik megcsinálni, mert a ma sokkal nagyobb a konkurencia, és a nép sem épp a hl jellegű játékokat szereti

mondom ezt úgy hogy szerintem még grafikailag is az egyik legjobb játék a hl2 a mai napig, és nagyon boldog lennék egy hl2 klónnal is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. perneki
2015.10.12. 21:31
Valve nak nagyobb gondjai vannak a csgo skinek gyártásában(community skinek közt nézelődés) és a dota 2 elkúrásával mint hogy normális dolgot csináljon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Phantomstr...
2015.10.12. 22:26
Én már kétlem, hogy valaha új játékot fognak készíteni. Nem csak HL3-at, bármit. A Valve egy olyan cég, aminek van durván 6-7 erős IP-je és az utóbbi 3 évben csak frissítéseket adtak ki. Megélnek ők a Steam-ből és a CS-Dota2-TF2 trió mikrotranzakcióiból.

Szerintem is inkább az új motor elemeit bányászták elő. Talán majd frissítésként megkapja a többi fejőstehenük is.

gombabacsi
Szerintem pont nincs erős konkurenciája. Milyen értékelhető sztori orientált single player shooter szállna vele ringbe? Néha akad egy-egy fehér holló, de általában nagyon más ligában. Ráadásul a Half-Life névnek van olyan marketing értéke, hogy mindent lesöpörjön maga mellől a polcról. Plusz elég nagyot változott a játék az első és második rész között is, ha akarnák, hozzá tudnák igazítani a kor követelményeihez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. gombabacsi Phant...
2015.10.12. 23:43
ugyan, maga a single player is már kevés embert érdekel...

a hl marketing erejéről meg annyit hogy szerintem a nagy piaci erőt képviselő "codos-casual" réteg azt se tudja mi az... vagy mondhatnám a casual-gta-sokat is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. predike07
2015.10.13. 07:09
"ugyan, maga a single player is már kevés embert érdekel..."

Ez azért nem igaz.Lenne rá igény csak sajnos alig-alig van valami a piacon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Phantomstr... gomba...
2015.10.13. 07:52
Dehogynem érdekel. A Bioshock Infinite is elég komoly siker lett, a Metro sorozat is kimondottan népszerű, a Fallout 4-re nyáladzik a fél internet (oké, ez inkább akció RPG, de FPS nézetű és single), tavaly a Wolfenstein is kimondottan sikeres lett. Kritikailag és tudtommal üzletileg is.

A kiadók részéről nincs igény a singleplayer játékokra, mert nem lehet azokat annyira fejni. Egy sztori DLC-be több munkát kell fektetni és a mikrotranzakció sem termel ki annyit, mert ha nagyon jó, végigjátszod 3-4-szer, ami egy cső fps-ben jelent maximum 40-45 órát (10-12 óra/végigjátszás), egy eltalált multis shooterben meg eltöltik akár a tízszeresét és veszik a semmit érő pálya és fegyver DLC-ket és skineket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. morgyi
2015.10.13. 09:23
Ezek tuti direkt csinálják Ha a helyükben lennék én is direkt HL3-ra utaló fájlokba pakolnám a dolgokat. Sőt az egész Source 2 belsős kódneve ha én adnám HL3 lenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. dbelam gomba...
2015.10.13. 09:51
Az igényes réteget érdekli a jó single player.

Az igényes réteget a 4 órás, jellegtelen lövölde nem érdekli. Nem érdekli, hogy másfél évente megvegyen egy "folytatást", mert mindenki oda megy át multizni. A skinek és a DLC-k sem érdeklik, mert teljes egész élményt akar, és felháborodik, ha valami nem úgy sikerül, ahogy elvárja.
Ezért a színvonalat lehúzzák az igénytelen bányászbéka segge alá, mert abban van profit. Senkit sem érdekel a játékgyártás művészete vagy az élmény átadása. Ropogós zöldhasú, az kell, nem elégedett játékos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. s7abo
2015.10.13. 10:07
Szerintem ha lesz is HL3, vagy valami közepesnél jobb FPS lesz, csak az évek óta tartó izgatás, meg majd a megjelenés előtti nagy hájp, meg a múlt miatt majd első héten rekordokat fog döntögetni.
Vagy ezek a kiszivárgó vélt/valós infók úgy feltornásszák a rajongók elvárásait, hogy ha a világ legjobb FPS-e jön is majd ki, akkor is kap majd 80%-ot, mert pár dolog nem lesz benne, vagy nem úgy, ahogy azt egy évvel a megjelenés előtt "mondták". Valakik, valahol...
De ne legyen igazam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Krisbart
2015.10.13. 14:10
én csak azt nem értem hogy ha 50 milliárdan akarják ezt a játékot akkor mi a faszért nem csinálják meg nyilván oriási nyereséget érne el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.10.13. 14:30
A Valve a meglátásaim szerint az utóbbi évtizedben, meg már talán előtte is, a játékokra úgy tekint mint a technológiáinak (Steam, Source engine, stb.) a vivőanyagaira. Ha belegondolunk a HL2 sem önmagában volt nagy szám, hanem a Source engine nyújtotta látvány és addig kevésszer látott fizikai modellezés miatt. Most a Dota 2 update vagy mi volt a játék, ami a technológiát hozta. Amíg nincs új és jobb cucc, amit alátolhatnának, addig szerintem nem is fogják.

Ők úgy vannak vele, egy hibernált franchise jobb mint egy elk*rt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. dbelam Krisb...
2015.10.13. 15:26
Valószínűleg csinálják. Az elvárás és a sorozat múltja miatt "kötelező" valami nagyot durrantani mellé - a HL1 egésze önmagában, a fizika és a source engine (HL2), a HDR (ep1)
illetve a sztori - ez nem egy "jajj valamit írunk" sorozat.
Ráadásul emlékezzünk vissza, hova kíván menni mindenki kedvenc elméleti fizikusa: egy teljesen új "zóna", artwork kell, történet, valószínű új fegyverek (csúnya lenne, ha az Aperture fél raktárát nem lehetne végigtúrni), mobok, és ne felejtsük el, mekkora borsot tört a csúnyabácsik orra alá. Nem lennék meglepve, ha "véletlen" összefutnánk egy komplett hadsereggel, egy adag combine-kukaccal (esélyes hogy kapunk valami ellenszert a képességeikre), szóval a konfliktust ki kell bontani, és lassan itt volna az ideje lezárni a sztorit, hogy szép kerek legyen. Mondjuk egy 30-40 órás sztoriban.

Egy ilyet nem könnyű valve-minőségben összedobni, senki sem akar day0 patchről hallani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Resike
2015.10.13. 15:31
Ami miatt nem nagyon éri meg erősen single orientált fps játékot fejleszteni, hogy nagyon sokan a pirate verziót fogják preferálni, valamint a platform is nagyon behatárolt (PC).

Valamint még egy olyan engine sincsen készen ami fps orientált és online van populálva. Majd talán az Overwatch lesz az első ilyen, de az sem lesz single orientált.

Talán a Diablo 3 single campign mód lenne egy jó példa, hogy hogyan lehet single játékot közel feltörhetetlenné tenni, és így nem kidobni 30-40%-ot a nyereségből.

Azt meg már hozzá sem kell tennem, hogy milyen nyomás lehet a fejlesztőkön úgy hogy az előző két franchise 95-98%-ot ért el szinte minden játékteszten.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Asagrim Phant...
2015.10.13. 16:30
"Milyen értékelhető sztori orientált single player shooter szállna vele ringbe?"

Mass Effect?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Phantomstr... Krisb...
2015.10.13. 18:56
Mert egy szaros kés skint vagy sapkát drágábban tudnak eladni, mint egy teljes árú játékot. Azzal a nyereséggel pedig egy komplett játék nem versenyezhet.

Asagrim
Nem épp egy kategória és ha csak egy játékra kell odafigyelniük, akkor tudnának helyezkedni a megjelenési dátummal.

dbelam
30-40 óra túl sok egy Half-Life résznek. A narratívája megköveteli, hogy legalább többé-kevésbé cső fps legyen, annak meg sokszor még a fele is sok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Asagrim Phant...
2015.10.13. 19:17
Egyetértek hogy nem egy kategória, a Mass Effect klasszisokkal jobb, persze kizárólag azért, mert a HL1 óta fejlődött a technológia, amivel készült.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. RaVer86
2015.10.13. 22:21
A sok multis egykaptafa coop szarság után lenne igény az igényes single-re, csak az már nem divat....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. dbelam Resik...
2015.10.14. 10:58
Inkább kérlek ülj le a sarokba és gondolkozz el azon, amit írtál.

Igen, le fogják kalózkodni, még egy csomó ingyenes MMO-nak is van tört verziója (de WoW szerverek is vannak) úgyhogy irány olyan játékot írni, amit megvesznek.

>Valamint még egy olyan engine sincsen készen ami fps orientált és online van populálva.
Inkább ne szólaltál volna meg...

>Talán a Diablo 3 single campign mód lenne egy jó példa
Nagyon jó példa, hogy miként nem kell játékot csinálni. Gusztustalan, hogy folyamatos net kell egy single játékhoz. (a valós pénzes AH miatt kellett) És azt az erőforrást nyomhatták volna a játékba is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Phantomstr... Asagr...
2015.10.14. 20:53
Bocs, de ez így hülyeség. Almát hasonlítasz körtéhez. Az egyik egy FPS (eddig jellemzően cső shooter), a másik pedig egy akció RPG. A közös vonásaik nagyjából kimerülnek annyiban, hogy mindkettő sci-fi. Ezen túl pedig már ízlés dolga, hogy melyik a "klasszisokkal jobb". Engem például nem igazán tudott megtartani a ME annak ellenére, hogy például a KOTOR mindkét részét szeretem és gondtalan diákéveimben képes voltam egész napokat elszarni rájuk az életemből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Resike dbela...
2015.10.15. 12:00
Igen van egy csomó tört wow szerver és egyik sem ér szart sem, egy eredetihez képest, mert lehetetlen ugyanúgy felépíteni a szervert amit az eredetin éveken át terveztek és finomítgatnak.

A Diablo egy tökélesen példa, a szerver generálja a mapot, npc-ket, drop-ot, a spelleket, skilleket, a hp és dmg kalkulációkat és még az UI jó nagy részét is. Ami a te gépeden fut az semmi mást nem csinál, csak figyeli hogy mikor mit nyomsz le és továbbítja.

Mond egy olyan FPS játékot ami így működik és single orientált?
Ja, hogy nincs.

Szerintem közöd sincsen ahhoz amiről beszélsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!