iPon Hírek

Hamarosan elrajtol az Nvidia GeForce GTX 950 Ti?

Dátum | 2015. 07. 01.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Nvidia GeForce 900-as sorozata rövidesen egy újabb taggal bővülhet, ha hihetünk a legfrissebb pletykáknak, ugyanis a jelek szerint érkezik a GeForce GTX 950 Ti, amely a 150 dolláros ársávot rohanhatja le, így az AMD Radeon R7 370 ellen indulhat harcba. Az új videokártya a GTX 750 Ti utódjaként érkezik, fedélzetén pedig egy 28 nm-es csíkszélességgel készülő, GM206-os kódnévre keresztelt GPU lapul. Ez a GPU egész pontosan a GM206-250-es jelölést kaphatja – a GeForce GTX 960 nyomtatott áramköri lapján egy GM206-300-as chip található. Az új videokártya pontos technikai paraméterei egyelőre homályosak: a GeForce GTX 960 alá érkező újdonság esetében az Nvidia egyrészt alkalmazhat kevesebb CUDA magot – a lapkán 1024 egység található – másrészt órajel-csökkentésben is gondolkodhat a kívánt teljesítményszint eléréséhez. Memória-alrendszer terén túl sok mozgástér nincs, hiszen a GM206-os GPU eleve 128-bites adatsínt alkalmaz, szemben a rivális R7 370-nel, amely 256-bites csatornával dolgozik. Idővel reméljük tisztul a kép, már ami a részleteket illeti. Technikai paraméterek ide vagy oda, a GeForce GTX 950 Ti nagyon fontos szegmensbe érkezik, így az Nvidia számára rendkívül fontos, hogy ütőképes terméket kínálhasson, amiből sok fogyhat. Ha a termék a GeForce 750 Ti-hez hasonlóan kompakt lesz, illetve PCIe tápcsatlakozó alkalmazását sem igényli, akkor a hely- és költségtakarékos számítógépek építői új slágerterméket üdvözölhetnek.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

34. skarpeas25...
2015.07.01. 10:50
Remélem jó kis kártya lesz. A gtx960 nekem túl drága. Dx12-n kiderül mit tud.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Fzoltan
2015.07.01. 10:50
Ezzel ne játszák már el ugyanazt, mint a 750Ti-vel, hogy túl jól sikerült, ezért nem lesz belőle SLI-s verzió...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. MarkCraftW...
2015.07.01. 10:59
Inkább egy 960Ti kellene a piacra, túl nagy a rés a 960 és a 970 között. Ez a 950Ti annyira nem hiányzik, hiszen a 750Ti is ott van hasonló felépítéssel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. BReal
2015.07.01. 11:02
Az lehet, hogy a 370-es ellen áll csatasorba, csak azt nem kéne elfelejteni, hogy AMD-nél előző generációból ott a 270x, amit most konkrétan Iponon olcsóbban is meg lehet kapni, mint a 370-et, és az erősebb kártya.
Kíváncsi vagyok, hogy lesz belőve a teljesítménye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. tibaimp
2015.07.01. 11:11
Egy alsó-közép kategóriás vga tesztet szívesen olvasnék itt
jobban el tudnám én is helyezni, hogy melyik vga kb. hol tart most
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. locsalit
2015.07.01. 11:13
960ti-t a népnek .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. shteer
2015.07.01. 11:13
sima 750ti átnevezésre számítok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. rini
2015.07.01. 11:15
Ez igaz csak a probléma az, hogy a 270x egy kihaló faj lesz nemsoká. Egyébként teljesen várható volt, hogy a lyukak betömését az NV a konkurencia kártyák megjelenéséhez igazítja. Így teljesen várható egy 950 vagy 950Ti kártya megjelenése amelyek amúgy is több mint egy évesek és a Maxwel első verziójára épültek. Továbbá éppen ezért várható egy 960Ti verzió is amely valószínűleg a 970 visszabutításából fog megszületni. Hozzáteszem, hogy ezért különösebben az NV-nek nem kell tennie semmit mert dugig lehetnek a raktárak olyan magokkal amelyek nem feleltek már meg 970-nek. Ugyan az a szisztéma mint anno a 8800gs kártyák idejében. Nekik még így is jobban megéri majd minthogy a raktárakban porosodjanak. Az majd más kérdés, hogy az AMD is mit fog lépni válaszul hiszen több lehetőségük is van.

Nem lesz ugyan az mivel a 750Ti a Maxwel első míg a 960-tól felfelé megjelent kártyák már a második generációra építenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Riddick77 rini
2015.07.01. 12:27
Szerintem még teli vannak a raktárak eladatlan 270X kártyákkal,mert elfelejtették leengedni az árukat. A másik ,hogy a GTX 960 -asok meg 60e körül már akadnak. Szóval,jól alá kéne lőni az árat,hogy érdemes is legyen megvenni a 950Ti-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Phantomstr... tibai...
2015.07.01. 12:44
Vagy inkább egy átfogó teszt az erőviszonyokról, ha mindkét gyártó kihozott minden új kártyát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.07.01. 13:26
feltűnt a cikkben az a rész(igazából kb az egész cikk arról szólt), ahol azt írják, hogy új gpu, valószínűleg megnyírbált 960?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. tibaimp Phant...
2015.07.01. 13:42
Az se rossz, adjuk itt a tippeket, az ipon-nak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Mikosima
2015.07.01. 13:46
Remélem 960 Ti meg 970 Ti is jön... Amúgy szépen mennek lefele az árak.. Ipon garis Gefore 980-ak vannak már 125 ért Aprón. Így tovább lassan beesik 80 körülire a 970 aprón. Egy kis FUNNY -- pusztá nnevetés célzattal ---[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Cooley shtee...
2015.07.01. 14:04
Ez nem AMD...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Smooth44
2015.07.01. 14:07
Na ezt kíváncsian várom
750Ti is tetszős darab volt (már csak a 60W körüli TDP miatt is)... remélem, fogyasztás terén tartja majd ez is trendet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. KaSzaS02 Coole...
2015.07.01. 14:48
Nem az, de az Nvidia is nevezett már át párszor kártyát, mindkét cég ugyan azt csinálja...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Cooley KaSza...
2015.07.01. 15:45
Persze, 2 generációnként egyszer, de 2 generációnként teljesen új architektúrát dobnak be. Az AMD viszont a GCN megjelenése óta szinte folyamat csak átnevez. Pl. a 370 gyakorlatilag a 7850 még mindig... És ami fejlesztéseket eszközölnek, az is inkább csak egy új revíziónak tekinthető, nem egy új architektúrának. Ami önmagában még nem is lenne gond, mert a GCN elég fejlett, de a piaci részesedésükből egyértelműen látszik, hogy ez édeskevés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. AusWolf
2015.07.01. 16:06
Egyetértek az előttem szólókkal, egy 960 Ti jobb lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Phantomstr... Coole...
2015.07.01. 16:16
Mondjuk úgy, jelenleg épp lendületesebben cserélget architektúrát az Nvidia. A Fermi esetében például kétszer jöttek kompletten ugyanazokkal a GPU-kkal, csak használhatóvá tettek pár számolót, ami már egy generációval korábban is benne volt. Még csúcs GPU-ból sem jött új. A G92-t pedig három generáción keresztül hurcolták magukkal (egyszer közben gyártástechnológiát váltottak mondjuk). Persze ezek nem mostanában voltak. A GTX770 és 760 és GT740 is átnevezés, a GTX660-at pedig csak simán piacon tartották, hogy kitöltse a rést a termékpalettán.

Nem szent itt senki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. BReal KaSza...
2015.07.01. 17:05
Nem, ők nem neveztek át! Hát hova gondolsz! Az NV 2 generációnként cserél, most az AMD kidobta a 3. ugyanolyat, így már ők a szemét disznók!
- ettől függetlenül az átnevezésekkel is hozza a teljesítményt ugyanolyan árban, de ez mellékes!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Cooley BReal
2015.07.01. 18:02
Kiragadsz egy részletet a teljes sztoriból. Itt az a lényeg, hogy 2012 elején jöttek ki először a GCN-nel, azóta eltelt 3 és fél év, és még mindig ugyan az került piacra, amivel még egy darabig bent is maradnak. Tehát kijelenthető, hogy 4 év alatt nem fejlesztettek szart sem, csak ráncfelvarrásokat eszközöltek, mialatt az nv a 2. architektúraváltásán lesz túl. De kiragadhatod a részleteket is, a lényegen akkor sem változtat, miszerint egyre csökken az AMD amúgy sem túl magas piaci részesedése, és folyamat veszteséges a cég, ez pedig csak nagyon rövid távon tartható.
És ezt mi szívjuk meg, mert az nv így a kiherélt szarjait sózza ránk aranyáron, de simán megtehetik, mert nincs rendes konkurencia. Aztán csodálkoznak, hogy csökkenőben a VGA piac, pedig szimplán annyi történik, hogy egyre többen mondják azt, hogy ilyen minimális extráért nem éri meg cserélni, inkább várnak még egy generációt, aztán meg még egyet, aztán váltanak konzolra, mert tele a tökük, amellett meg elég egy gyengébb PC is. És mindez oda vezethető vissza, hogy az AMD vergődik, mert ők a jövőre fejlesztenek, csak épp nincs rá kellő mennyiségű tőke, meg mire elérkezik a jövő, addigra a riválisok töredék RnD költségekből kifejlesztik/megszerzik ugyan azt a technológiát (vagy még jobbat is)...
Nagyon jót tenne a piacnak, ha valami komoly tőkével és a realitás talaján mozgó vezetéssel rendelkező cég felvásárolná őket.
És ha ezzel valaki nem ért egyet, az vagy nagyon durván csőlátású és fogékony az AMD bullshitre, vagy szimplán hülye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. AusWolf Coole...
2015.07.01. 18:26
Miért, az Intel mit csinál? Gyártástechnológiai váltásokat és apróbb finomításokat leszámítva már 4-5 generáció óta ugyanazt kínálja (ha az IGP-k fejlődését nem nézzük). Ami működik, azt nem kell piszkálni. Persze nem azt mondom, hogy a GCN az isten, de ha az igényeket kielégíti, akkor miért kéne új architektúrát tervezni a nulláról? Erőforrás-pazarlás lenne. Az már más kérdés, hogy a VGA piac emiatt áll, de ez nekünk jó, mert így nem kell olyan sűrűn gépet fejleszteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. pdx06
2015.07.01. 18:32
Mindig csak azt látom hogy fejlesszenek, fejlesszenek... Hova már? Mintha létszükséglet lenne. Szerintem meg ne fejlesszenek sehova, hanem a programozók tanuljanak meg spórolni a bitekkel mint a régi szép időkben amikor tényleg kihozták a maximumot akármely hardverből. Ha másképp nem ment akkor logikával és illúzió effektekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Phantomstr... AusWo...
2015.07.01. 18:49
Az Intel sokkal nagyobbakat fejleszt egy-egy architektúra között, csak teljesítményt nem tesz hozzá sokat az előzőhöz. Egy ideje már azt hiszem, egyszerűen csak kísérletezgetnek, merre induljanak, ha majd valamiért megint sürgősen procit kellene fejleszteniük. Ehhez képest mondjuk 10%-onként már így is összehordtak 50%-ot a Sandyhez képest.

pdx06
Fejlesztenek így ma is, csak konzolra. Ott a fix hardver miatt egyszerűen kénytelenek. PC-re viszont 12-18 havonta jön a másfélszer erősebb videokártya, ha meg kevés a RAM, azt is lehet venni.

A moduláris felépítés átka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Cooley AusWo...
2015.07.01. 19:01
Csakhogy az Intel megteheti, mert nincs konkurencia, viszont van töménytelen mennyiségű tőke. Amúgy szó nem volt arról, hogy nulláról kell fejleszteni, viszont csak ráncfelvarrni édeskevés.

pdx06: Még szerencse, hogy az emberek többsége nem így gondolkodik. Valóban lemaradt a fejlesztés az utóbbi időben szoftveresen a hardverekhez képest, de erre nem az a megoldás, hogy leállítják a hardveres fejlesztéseket, hanem fel kell gyorsítani a szoftvereseket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. BReal
2015.07.01. 23:48
Áhá, értem. Tehát a csökkenő DVGA piacért is az AMD a felelős. Anyám borogass. Estére szép álmom lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. AusWolf Coole...
2015.07.02. 00:15
"Amúgy szó nem volt arról, hogy nulláról kell fejleszteni, viszont csak ráncfelvarrni édeskevés."

Ez a mondat ellentmond saját magának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Cooley AusWo...
2015.07.02. 01:36
Legfeljebb, ha nem tudsz szöveget értelmezni.

BReal: Miért szerinted nincs rá hatással? Akkor te még jobban lenézed az AMD-t, mint én...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. kiskoller pdx06
2015.07.02. 09:05
Aha, persze.
A játékok ára meg növekedjen, a minősége meg csökkenjen.

IT 101: Az "optimalizáló" programozó munkabére mindig több, mint az erősebb hardver ára.
Inkább érdemesebb kétszer annyi hardvert venni és egy fele olyan jól futó programot futtatni.
Minél egyszerűbben van egy program megírva ( értsd. minél magasabb szinten) annál erőforrás igényesebb, de annál könnyebb megírni és debugolni.
A mai videójátékok SOKKAL komplexebbek, mint mondjuk 20 éve, és akkor még elég gyakori, hogy egy játék nem futott az ember gépén, annyira bugos volt. Mostanában évente van 1-2 ilyen (nagyobb) cím maximum.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. AusWolf Coole...
2015.07.02. 12:59
Nem kötekedésképpen írom, de ha nem kell nulláról fejleszteni, de ráncfelvarrni kevés, akkor mégis miben látod a helyes utat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. thedevelop...
2015.07.02. 13:43
Egy kicsit védeném a programozókat:
Fejlesztőként két választásod lenne:
- Mérhetetlen mennyiségű idővel és pénzzel rendelkezel és ráérsz gyönyörű, kódot írni, ami gyors, alacsony memóriaigényű kódot eredményez

- Pénzbeni és időbeni korlátaid vannak, így aztán a cél az adott költségen belül maradva határidőre kódokat gyártani. Ez nem lesz se túl szép, se túl gyors, de _alapvetően_ működni fog.

Nem hiszem, hogy magyaráznom kellene, hogy megrendelésre készített programok esetén kizárólag a 2. variáció életképes.


A másik probléma, hogy még a homogén többprocesszoros rendszerekre is nehéz kódot írni, nemhogy a heterogénekre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Cooley AusWo...
2015.07.02. 16:21
Fejleszteni lehet a meglévőt is, nem kell nulláról kezdeni, de a ráncfelvarrás!=fejlesztés. Bár az kétségtelen, hogy akkora tudású a GCN, hogy majdnem elég csak optimalizálgatni rajta, de majdnem a kutya se, és ez meg is látszik. A konkurencia sem csinált semmi mást a Maxwellel, mint megnyirbálta a Keplert, hogy jobban illeszkedjen mobil eszközökbe, kicsit átrendezte, talán cache-t növeltek, meg felkészítették egyes DX12-es fícsörre illetve a VR-re, és kész. Ennél többet az AMD-től sem vár el senki, de ennyire sem képesek kétszer annyi idő alatt sem, és a slusszpoén, hogy a zászlóshajójuk még csak nem is a legfrissebb GCN-t kapta... Attól, hogy anno nagyot alkottak a GCN-nel, nem állhatnak le.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Samanoske
2015.07.03. 01:25
Ha a 750Ti utódja lesz akkor labdába se rúghat a 370-el szemben,már csak a 128 bit miatt se.
A 750Ti is butított.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. TheRealTsL Saman...
2015.07.03. 06:20
A 960 alatt bőven van hely a 370-ig, csak el kell találni mennyit butítsanak rajta. Elég egyszerű feladat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!