iPon Hírek

Hamarosan jön a GeForce GTX 460 utódja, a GTX 560

Dátum | 2010. 11. 15.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia a nem is oly távoli jövőben piacra dobja majd a GeForce GTX 460-as modell utódját, amely nem túl meglepő módon GeForce GTX560-as névvel érkezik. A termék „lelkét” egy GF114-es kódnévre keresztelt GPU alkotja majd: ez tulajdonképpen egy továbbfejlesztett GF104-es grafikus processzor lesz, amelynél már engedélyezik majd a rendelkezésre álló összes SM tömböt. A GeForce GTX 460-as modell alapjául szolgáló GF104-es GPU eredetileg „csak” 7 SM tömbbel érkezik, ugyanis a nyolcadik tömböt a gyártó letiltotta,így a 384 darab CUDA magból csak 336 áll rendelkezésre. A GeForce GTX 560 esetében – egyéb kisebb-nagyobb újítások mellett – már mind a 8 SM tömb használható lesz majd, azaz az újdonság 384 CUDA maggal fog gazdálkodni.

A friss jövevény SM tömbjei egyenként 48 darab CUDA magot tartalmaznak majd, csak úgy, mint a GF104/106/108-as grafikus processzorok. A plusz SM tömb aktiválásával a textúrázok száma 56-ról 64 re ugrik. Az, hogy mind a 384 CUDA mag rendelkezésre áll, már önmagában is jelentene némi teljesítménynövekedést, de ez még nem elég: az Nvidia a GeForce GTX 460 esetében megismert 675 MHz-es GPU –s 1350 MHz-es shader órajelet egyaránt feljebb tornázza, így a források szerint a GeForce GTX 460 és a GeForce GTX 560 között átlagban 15-20%-os teljesítmény különbségre lehet majd számítani, hasonlóan a GTX480>GTX580 váltáshoz.

A GeForce GTX 560 várható megjelenésével kapcsolatban egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy a termék valamikor a következő év elején érkezhet. A szóbeszédek szerint az Nvidia kivár majd és csak akkor dobja piacra az új videokártyát, ha az AMD a Radeon HD 6850-es és Radeon HD 6870-es modellek esetében agresszív árcsökkentést hajt végre, amellyel növeli az Nvidia vállára helyeződő nyomást.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

50. carraroxt
2010.11.15. 14:02
Akkor jön az unlock-olt GF104 is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. ByrDer
2010.11.15. 14:13
Most mindkét cég elég ésszerűtlen nevezéktant használ, bár az AMD legalább ténylegesen új gpukat pakol a 6000-es videókártyákra, de nem a név alapján várt teljesítménykategóriában. Az nvidiánál meg már egyenesen generációváltás van annak ellenére hogy ugyanazt a technikát adják mint eddig csak kicsit más körítéssel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. ByrDer
2010.11.15. 14:13
Most mindkét cég elég ésszerűtlen nevezéktant használ, bár az AMD legalább ténylegesen új gpukat pakol a 6000-es videókártyákra, de nem a név alapján várt teljesítménykategóriában. Az nvidiánál meg már egyenesen generációváltás van annak ellenére hogy ugyanazt a technikát adják mint eddig csak kicsit más körítéssel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Fzoltan
2010.11.15. 14:25
Vajon elég lesz a 68xx szériához? Az AMD ügyesen játszott velük, nem is a 460 ellen tervezte őket, hanem az 560 ellen... ügyes...
Tényleg érdekes ez a "generációváltás", nevezhetnénk akár Rev1-nek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. jozsefm
2010.11.15. 14:32
Igaz hogy nem egy teljesen uj architektura, de lessz ebben annyi módositás,ujitás a 104-hez képest mint a konkurenciánál.Ez még ha sikerül az energidazdálkodást és a memória vezérlők gondjait orvosolni,elég nagyot szólhat.Ráadásul ha minden jól összejön ezek az ujitások olyan mértékéüek is lehetnek ,hogy végre melgesz a reális esély az NV uj két GPU-us kártyájának megépitésére.,hogy sikeresen vegyék fel a harcot az abszolut elsőségért,amire már jó ideje nem volt reális esélyük, ezzel végre vetélytársat kaphat a leendő 6990-es csucs RadeOn.Ha igaz akkor nem sokkal megjelenése után már dolgozhatnak is rajta az Nv-nél, ha már eleve nem ebbe törik a fejüket..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Csaber Fzolt...
2010.11.15. 14:36
Ha 15%-al lesz gyorsabb akkor a GTX460-nál akkor HD 6870-es szintjén fog állni ez alapján [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. thspo
2010.11.15. 14:38
ez az amit már 2 hete megírtam itt (külföldi forrás alapján), ott akkor karácsony utánra ígérték az új jövevényt. Várjuk mert ez az a kártya ami hülyére fogja verni HD68xx-éket és még árban is versenyre kel velük
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. huncut123
2010.11.15. 14:42
Érdekes mikor a GTX260-nál 192-ről 216-ra emelés az SP számot akkor nem kellett átnevezni a kártyát, pedig abban is ugyanaz csináltál, bár ott volt a gyártás technológiában is eltérés csökkent a nm.

Szerintem csak azért lett 5xx mert az ATI 6xxx nek hívja és a 4xx az ATI 5xxx "ellenfele" és azt nem engedhette az nV hogy ő ne emelje a számot

kicsit kezd G92 érzésem lenni (8800-9800-GTS250)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. csicsoblad...
2010.11.15. 14:48
ByrDer: Az AMD az oroszoknál már elkezdte az átnevezéseket, a HD5550-et átnevezték HD6390-re, illetve HD6250, HD6390 és HD6510 (Cedar és a Redwood), és tervben van még a Radeon HD6230, HD6290 és HD6750 (5750 Juniper) is. Ez mind meglevő kártya, csak átnevezik, és átcímkézik. Maximum az órajelet emelik meg pár Mhz-el. Szerintem még a 5770-el is találkozhatunk majd a 6-os szériában. Ide még bejön pár 6-os szériás, és még az AMD sem fog tudja tudni, hogy melyik kártya új, és melyik lett átnevezve, illetve melyik chipre épül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. markangabo...
2010.11.15. 14:54
Nem értem mért kell sírni az atnevezés miatt. Ameddig a teljesitmény javul az előzőhöz képest, addig nem tartom átverésnek. Tudtommal az amd is csak átfogja nevezni a jelenlegi 5770-est, bár náluk nehéz kiigazodni hogy mi mit vált, és mi ellen száll harcba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. XtreemX
2010.11.15. 15:46
GTX 470 alá fog kerülni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. jozsefm thspo
2010.11.15. 15:57
Legjobb esetben is tavaszra jön, és a hülyére veréssel is ovatosan bánjál, láttuk mi lett az eredménye a GTX-480 utódnak ,nem igazán verte hülyére se a 480-ast,se az egyéves 5970-est.és azt se feledd,hogy a nyáron meg RadeON 7000!!. ,és már megint ott tartunk ahol az ötös szériánál,a meglévővel kell küzdeniük mikor ott /AMD/ már az utód feszegeti a gyárkaput!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. carraroxt
2010.11.15. 16:16
Még ha valamilyen csoda folytán létezik is majd 2 GPU-s GTX460 azaz elnézést GTX560, akkor sem lesz túl sok semmi esélye még az 5970 ellen sem, nemhogy bármelyik Cayman magos cucc ellen. Na jó az még lehet, hogy a Cayman pro, és a GTX580 szintjét eléri. De akkor sem reális, hogy a megadott fogyasztási keretet tudná tartani, hacsak nem csökkentik az órajeleit drasztikusan, akkor meg mar miért lenne?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. sensejke
2010.11.15. 16:16
Én csak azt nem értem miért kell új széria(7000) megint ha még csak most jött ki/jön ki a mostani(6800)?Nem értem ezeket a nagy gyártókat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Fzoltan
2010.11.15. 16:17
http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/Radeon_HD_6870/29.html E szerint meg (nagyobb felbontásban) a +20% is kevés néhány helyen...
csicsoblade: helyesebben: A Sapphire külön akciója. Ilyen részpiaci átnevezések eddig is voltak. 3830, 4860, stb... Ezt ne kelljen már 20x leírni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Fzoltan
2010.11.15. 16:18
sensejke: Na nehogymár azért reklamálj, hogy tudsz választani... nem kötelező megvenni mindig a legújabbat. Tessék megemberelni magadat. Egyébként meg: MARKETING. Na meg a gyorsuló világ. Veszel egy csúcsgépet, fél év múlva kijön egy mégjobb, hirtelen hatalmas ingerenciád támad, hogy vegyél egy még jobbat. A gyártók belőled élnek meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Joachim21 jozse...
2010.11.15. 16:25
Idén tavaszra elkészül a TSMC a 28nm-es gyártósorokkal?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. somakb Joach...
2010.11.15. 16:51
Szerintem már készen van. Má készült rajta csip, plusz pletyik szerint az NV már a GF119-el teszteli.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. jozsefm Joach...
2010.11.15. 17:03
Idén tavaszra már biztos nem.De abban igazad van ,hogy TSMC még áthuzhatja az elképzeléseket,és ugy járnak mint most,már ezek a fejlesztések se a 40nm.re készültek eredetileg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. rabib
2010.11.15. 17:20
Megmondtam, hogy lesz GTX560. A GTX470-et azért nem bánom meg, az új GTX560 nem lesz egészen olyan erős. Ezt a hajtást én se értem meg, már nyáron HD7000? Minek? Jó lesz az jövő ősszel is. Már lassan UHD-ban lehet majd játszani átlag 100 FPS-sel a legújabb játékokkal...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Kicsimix
2010.11.15. 17:33
thspo.. Hat ezt erosen ketlem hogy arban versenyre kelne veluk.. hm Valahol a 6950fele feluton... Kis ido elteltevel talan..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. jozsefm rabib
2010.11.15. 17:34
A Crysis 2 tervezett gépigényére készülnek, hogy elmenjen egy kártyán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. rabib Kicsi...
2010.11.15. 17:37
Micsoda? a GTX560? 50-60 ezer forint közé fog jönni. HD6870-re rá fog verni pár %-ot. Nem sokat, csak egy 4-5%-ot, és máris meglesz a konkurencia.

józsef m.: Úgy is van! Annak kelleni fog a kakaó, öö vagyis a shader. GTX470-et is lehet, hogy megnyúzza majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Kicsimix
2010.11.15. 17:50
50-60 kozott az 1 gb os 460 van MOST ugyhogy ezt igy elsore erosen ketlem 57 er meg 6870 van jelenleg is ami addigra lejjebb is mehetne akar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. jozsefm rabib
2010.11.15. 17:53
Nemhogy a 470-et, de a jelek szerint aminek a kedvéért elhalasztották a kihozatalát az 580-at is alapjáraton látszik miért kellet bele az extra kakaó..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. rabib Kicsi...
2010.11.15. 17:53
Nem lesz drágább. NV-nek nem ment el az összes sütnivalója, hogy a GTX470 fölé árazza be a lassabb GTX560-at. A hírben is benne volt, hogy az NV akkor szánja rá magát a GTX560 kiadására, ha az Ati agresszív árcsökkentésbe kezd. GTX460 kezdetben 60 felett indult, de 70 ezernél nem került többe. Nem hinném tényleg, hogy ennyire drágán adnák majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. jozsefm rabib
2010.11.15. 17:56
Olyan nagy agressziv árcsökkentésre nem lesz lehetősége,mert azért a 6870-es elég méretes lett az 5770-hez képest..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Kicsimix
2010.11.15. 18:14
Oszinten szolva a GTX 580 at sem volt tul logikus most 150e ft os arsavba pozicionalni bar talan a 6990-es cayman ig letudnak meg huzni par embert ebben az arsavban.. Miert tennenek olyat hogy sajat magukkal kiba...nak es egybol ilyen olcson adnak az 560 at? A 460 arat sem kepesek normalisan csokkenteni kenytelenek kitartani a mai napig holott vele egy arban 6870 van. Hol itt a logika ? Sztem felfogjak arazni eztis az ujdonsag varazsa cimen. Megkockaztatom tenyleg ,hogy addig meg lejebb megy a radeonok ara is... Max azok kenyszeritik majd arra, hogy mersekeltebb ara legyen de realis nem hiszem hogy lesz az elejen. Majd meglatjuk ,hogy teljesit.. Addigra merseklodhet a 6950 ara is..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. rabib Kicsi...
2010.11.15. 18:20
GTX460 768M mennyibe is kerül? 38 ezer körül van ha jól emlékszem. A HD6850 meg 44-46 ezer? Annyival drágább, mint amennyivel gyorsabb. a GTX470 meg annyival drágább a HD6870-től, amennyivel gyorsabb is körülbelül. HD6990 nem 150 ezer forint körül lesz, hanem majd 180.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. jozsefm rabib
2010.11.15. 18:25
6990: 600>>700$ körül tippelgetik, márpedig az nálunk euróban lesz annyi + a kezdeti tulárazás és mivel nem egyedül lesz az 580 felett..még lehet ,hogy keveset is mondtál..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Kicsimix
2010.11.15. 18:36
Igaz, most nezem hogy mar optimalizaltak az arakon igy mar korrektebb. Bar jo arat igy sem tippelek neki az elejen.. Viszont a masik annak tudataban ,hogy a gtx 580 es a 6990 kozott +30e (a te allitasod szerint) ft ert legalabb 50% teljesitmenybeni kulonbseg eselyes lehet igy elmeletileg az ara 220e is lehetne a 6990 nek De annak tudataban, hogy az 5970 gyartasa leall vagy leallt mar, elkepzelheto ,hogy olcsobb lesz annal mint amit allitottal es a regi helyere pozicionaljak max egy minimalis kulonbseggel. Akkor nem ertem viszont majd mit keres ott az nv azzal a karival.. Na ebben mar tenyleg nincs logika. Foleg ha x2-t is csinalnak majd az meg fail lesz ar szempotjabol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. PH-User
2010.11.15. 18:44
Ez nem létezik... Kicsit már sok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Phantomstr...
2010.11.15. 18:54
Már a megjelenés pillanatában megmondtam, hogy ez lesz.

Heteken belül jön a hír, hogy a GTS550 is itt van a küszöbön, ami egy GTS450, amiben szintúgy feloldják az eddig letiltott CUDA magokat és kap egy kis órajel emelést.

Így volna ötösöm a lottón!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Doki85
2010.11.15. 19:54
és mikor jön az a hír amiben leírják mit kell összeforrasztani hogy 450 ből 550 en legyen??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. carraroxt
2010.11.15. 20:02
Na igen, a GTX560-as biosa akár jól is jöhet még a GTX460-al rendelkező ügyes embereknek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. jozsefm carra...
2010.11.15. 20:10
A GTX-465 megjelenése után is voltak ilyen próbálkozások,sőt valakinek sikerült is állitólag 470-et csinálni belőle,de ez itt nemigen lesz járható ,mégiscsak egy uj chipről van szó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. rabib
2010.11.15. 21:01
Nincs itt semmi gond! Jön a HD6990, és vigyázmenetbe állítja az összes videokártyát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jozsefm rabib
2010.11.15. 21:03
No meg, kisöpör pincét,.. padlást..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. carraroxt
2010.11.15. 21:25
Én majd akkor hiszem el, hogy tényleg új chipekre épülnek a GTX500-as kártyák, ha majd látom őket hősapka nélkül a régiekkel összehasonlítva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jozsefm carra...
2010.11.15. 21:30
Ennyire ne legyél már szkeptikus előre,bizzunk már kicsit jobban bennük..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. rabib carra...
2010.11.15. 21:33
Igen, így lesz 28 nm-en.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. rini
2010.11.15. 21:47
Ezt már akkor lehetett látni amikor kiderült, hogy voltak letiltott részek a kártyákban. Ahogy az AMD bevetette a "b" tervét a TSMC 32nm leállítása miatt így várható volt, hogy az nV is kénytelen lesz módosítani és elindítani a maga "b" tervét. Mivel a 460/1G és a 6850 közel azonos teljesítményt nyújt így ha ez a kártya annyit gyorsul mint az 580, akkor a 6870 nyakán lesz. Árban is óda várható 60-70 közé. A 470 meg simán megszűnik és jön helyette egy 480 sebességű 570.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jozsefm rini
2010.11.15. 22:30
A 32nm leállitásával kapcsoltban olvastam nemrégiben róla,hogy még nem tettek le róla véglegesen a TSMC-nél se.A 460 és az 580 közé várható valami az biztos,mivel oda érkezik a konkurens 6950-es méghozzá hamarosan és az egy jó árazással ,a várható teljesitményét /=> volt GTX- 480/ figyelembe véve,betöltheti az 5850 sokáig volt best.buy. szerepét.Márpedig erre lépniük kell Nv-nek is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Zsohi
2010.11.15. 23:11
<MOD> az NV par hete vettem GTX 460at. Pff
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Joachim21 Zsohi
2010.11.15. 23:56
Katasztrófa, tragédia, borzalom, 10 hét múlva felére esik az fps minden játékban?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. pal07
2010.11.16. 00:14
Na én nem fejlesztek havonta kb 3évente és nem idegesitem magam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rabib pal07
2010.11.16. 16:02
Így van! Nekem is lett olyan gépem most már, hogy 4 évig szerintem nem kell hozzányúlnom, maximum még 4 GB rendszermemóriát kell majd beletenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jozsefm rabib
2010.11.16. 16:23
Hát arra most nagyon kedvező lehetőség kinálkozik én azért annyi idő alatt egy SSD-re még rápróbálnék..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Humbuk
2010.11.17. 08:14
Tudjátok sokat olvasgatom a kommenteket nézegetem a híreket, kivárok. Én még mindig vga vásárlás előtt vagyok sztem 560at még megvárom... Kérdezem azokat az embereket akik már vásároltak 460-at, hogy miért idegesek? Nv nem árult zsákbamacskát, mindenki tudta, hogy 1 sm tömb le van tiltva. Várható volt az is, hogy lesz mad full unlockolt verzió.. Akkor?

Szerintem nem járt senki rosszul mert a számtech ipar ilyen : / Ma veszel egy frankó alkatrészt, holnap jön egy másik... Ez van...

Viszont 1 dolgot nem értek, miért kell annyit beszélni a 6999-ről meg a 7000 ről meg a mittom én miről? Ilyen sokan megengedhetik maguknak kis hazánkban a 200k Hufos vga-kat? Lol mert lehet, de szerintem nem.. Kicsit olyan mintha Rolls Royce-okról meg Bugatti-król vitatkoznánk. (PL: 480 vs 5970 sokan még mindig elfelejtik, hogy 1 gpu vs 2 gpu ez kb olyan mintha 1 5870et egy 460gtx slivel méregetnénk.. nem mind 1 ugye?)

No csak ennyit akartam Legnagyobb sajnálatomnak csak azt tartom, hogy nem igen lesz 320bites 560as, legalább is nem hiszek benne (pedig az ütne ).

Szép napot!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm Humbu...
2010.11.17. 09:27
Ha már nem vesszük,vagy vehetjük meg legalább beszéljünk róla,egyébként abban egyetértünk,hogy attól még,hogy már van ujjabb ,fejlettebb a piacon a meglévő még semmivel sem lesz rosszabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!