iPon Hírek

Hamarosan jön az Athlon II X4 645

Dátum | 2010. 07. 06.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD hamarosan új taggal bővíti népszerű Athlon II-es processzorcsaládját: a friss jövevény a négymagos egységeket tartalmazó Athlon II X4-es sorozatban kap helyet, és a család minden jellemzőjét magán hordozza majd, azaz Socket AM3-as tokozással érkezik, másodszintű gyorsítótárának mérete magonként 512 KB, TDP-je 95W-os, beépített memória vezérlője pedig DDR2-es vagy DDR3-as memória modulok kezelésére képes attól függően, hogy Socket AM2+-os vagy Socket AM3-as alaplapba pakoljuk-e.

Hol erősödik, hol gyengül az AMD.Az újdonság a maga 3,1 GHz-es órajelével az Athlon II X4 család zászlóshajója lesz, azaz a májusban megjelent Athlon II X4 640 helyét fogja átvenni. Ár tekintetében pontos információk egyelőre nem érkeztek, de ha az elmúlt hónapok Athlon II X4 megjelenéseit górcső alá helyezzük, akkor jó eséllyel kitalálhatjuk, hogy milyen forgatókönyv szerint jár majd el az AMD. Februárban, amikor az Athlon II X4 635 megjelent, 119 dollárba került, majd őt májusban leváltotta az Athlon II X4 640, amely 122 dolláros árcédulával érkezett. Mindkét esetben 99 dollárra csökkent a korábbi csúcsmodell ára, így valószínűleg a 3 GHz-es Athlon II X4 640-es modell sorsa is ez lesz. Az új processzor, vagyis az Athlon II X4 645 megjelenésére ebben a negyedévben számíthatunk.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

29. felziusz
2010.07.06. 20:24
LOL @ "Nesztek minőség, a gyatyátok is rámegy"

Összes AMD nagyon jó az árához képest. 35ért veszel 4magos 3Ghz-es Athlon II-t vagy 2magos 3Ghz-s C2D-t(vagy i3at)

Van még kérdés?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. tibaimp
2010.07.06. 22:52
pont itt az ipon-on volt korábban egy teszt, egy 5850/5830-as (nem emlékszem) alá tettek egy ilyen 4 magos fost, kb fele fps produkált játékokban mint a c2d, vagy az i3-om. Nem bírta kihajtani a karit
ha akarjátok meg is keresem a tesztet.
nem véletlenül ennyi az ára, annyit is tud
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Nurba
2010.07.07. 00:00
Valóban van különbség az Athlon II és Phenom II között játékokban (azonos órajelnél és magszámnál), de csupán 5-10% max...visszont sok más alkalmazási területen még ennyi se. Szvsz az Athlon II X4-re sokmindent lehet mondani, csak azt nem, hogy fos.
Nekem mondjuk 945-ös van, de az a tapasztalatom, hogy játékok alatt elég lájtosan elvan (50% környékére vagy fölé is csak ritkán megy a terhelés...igaz csak egy 4830-as vga-t kell kihajtani általában 1680x1050 felbontáson).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. atiboy67
2010.07.07. 00:47
Ár érték arány győztes proci,nincs nála jobb szerintem ebben az árfekvésben.
Én a kezdetek kezdetén (Athlon 2 620)belefutottam egybe, és őszintén megvagyok vele elégedve!! Alap órajele 2.6 Ghz amit sikerült 3.6-ig húznom,(275FSb 1.55V) ezt stabilan tudja is több mint fél éve.Sokat gémelgetek HD-ban tolom,full beállítások mellett,de olyan játékkal, a mi ezt a processzort ezen az órajelen kihajtotta volna,még nem találkoztam. Ha jól emlékszem még a GTA4 se tudta annó Léghűtéssel 3.6-3.9Ghz-ig húzható(lap függő).Összességében csak ajánlani tudom

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. atiboy67
2010.07.07. 00:51
Aki erre a processzorra rosszat mond,,annak még nemvolt,tehát nem tudja hogy mit beszél
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Humbuk
2010.07.07. 07:41
Nurba
Ez a "hogy játékok alatt elég lájtosan elvan (50% környékére vagy fölé is csak ritkán megy a terhelés..." Ez rohadtul függ a windowstól és a telepített programjaidtól is De amúgy elég csúnya lenne ha egy mai procit egy játék 50-80% fölé vinne. (Igaz nem követem a játékipart)

tibaimp
Lennél olyan kedves, hogy linkeled ide azt a tesztet? Mert ez érdekes lehet.

Hajrá AMD! Lesz ez még jobb is
Aki meg amd-t hajt meg mint a veszett kutya, annak meg csak annyit, hogy vigyázzon a minőségi műanyag alkatrészekkel (mondjuk ez is részben lap függő)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Terror
2010.07.07. 09:08
Ebben a tesztben: Tomshardware az egy árszinten lévő i3 530-ast hasonlítják az Athlon 640-essel. Full HD-ben nemhogy az 5830-cal, de még egy GTX 480-assal is videokártya limit van. Alien VS Predatorban még 1280*1024-es felbontásban is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. doktorovic...
2010.07.07. 14:31
Mikrobi - 2010-07-06 22:59:15 - látod ez a baj hogy láttad, de nem csinálod, úgyhogy a tudásod a nullával egyenlő mivel nem fizikai alapokon nyugszik. Tibaimp-nek igaza van, egy hulladék, az meg hogy oda van beárazva ahova, nem hiába, egy mos......lék f....s
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Terror
2010.07.07. 14:47
Pontosan, mint ahogy az ugyanennyibe kerülő zsIntel szutykok is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. rabib dokto...
2010.07.07. 15:07
Mikrobinak igaza van, a háttérben futó alkalmazások jelentősen lassíthatják a játékok sebességét. Nálam is volt ilyen a régi processzorral, sőt még az újjal is, hogy ha kismillió alkalmazás fut a háttérben, akkor bizony ers VGA ide, vagy oda, a játék sebessége katasztrofálisan csökkenhet.
Egyébként pedig nem értem a problémádat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Terror
2010.07.07. 15:42
A múltkor azt írta, hogy Q6600-asa van, annál meg a leggyengébb Athlon X4 is erősebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. norman81
2010.07.07. 16:16
OFF: "doktorovics" : Most őszintén!!! Maga szándékosan jár ide FESZÜLTSÉGET KELTENI az emberekben???? Akármikor megjelenik egy AMD-s ne adj Isten Ati hir azonnal elkezdődik....... és semmilyen formában nincs szüksége senkinek a hsz-e 2 utolsó megnyilvánulására, főleg nem ilyen formában!

üdv : norman81

ON: Árában kb a Phenom II 620 kapható , és talán a 6MB L3 miatt érdemesebb azt választani, viszont a 630 / 635 jó vételnek tünik!

Terror : Egyetértek, a Q6600 már lassan a múlté és a belépő szintü Quadok már mind lelépik teljesitményben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. doktorovic...
2010.07.07. 16:19
4Ghzen <mod> ver minden 4magos amd-t.... ez nem terv hanem tény...
jahh és egy négy éves széria... akkormiről beszélünk? elmaradottságról így van....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Terror
2010.07.07. 16:28
Tény a frászt. Az már akkor harmatgyenge volt, amikor megjelent. Csak a lámák adtak ki rá pénzt. 4 magot nem használt semmi, ellenben zabálta az áramot. Pont neked való termék. Elmaradottságról beszélhetünk éppen, de csak ha az értelmi képességeid a téma.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Joachim21
2010.07.07. 16:33
Uraim, kérem! Tesztekkel bizonyítsák az igazukat, ne hangoskodással. Attól hogy valaki hangosabban mondja, még ugyanúgy ordíthat baromságokat, ellenben ki lesz moderálva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. psylocke
2010.07.07. 16:34
dok, akkor a te q6600ad jobban megy mint egy 9400 az szép példány lehet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. ThePoweR
2010.07.07. 16:36
Na melyik proci az első?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. norman81
2010.07.07. 16:37
4Ghzen moslékká ver minden 4magos amfodéteket.... ez nem terv hanem tény...

Ja persze.... legalább 1,45v on és 200+ w fogyastás mellet..... a hötermelésbe pedig már bele sem merek menni.... Vegyél inkább AMD-t azt nem kell 4ghz-re huzni,hogy jobban menjen a quadodnál!!!!

Be is fejeztem a magával való "társalgást"

Bye Bye......... !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. rabib ThePo...
2010.07.07. 16:45
i7 980x?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. ThePoweR rabib
2010.07.07. 17:27
te melyik tesztet nézed?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.07.07. 20:45
Mit hol? Na várjunk, én lemaradtam valamiről...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Joachim21
2010.07.08. 15:01
A témába abszolút nem vágó, egymást szidalmazó hozzászólásokat én töröltem miután az előző figyelmeztetés úgy látszik nem jutott el mindenkihez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm
2010.07.08. 15:02
Köszönjük !
Ideje volt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. felziusz
2010.07.08. 15:46
Intel lehet jobb cuccokat ad el... Teljesítményben lehet +10% +20% a hasonló AMD-s termékekhez képest. Ellenben árban +80 +120% ami kissé aránytalannak érzek.

Ezért jó az AMD ár/érték arányban. Azaz ugyanannyiért egy sokkal jobb AMD-t kapsz./Hasonló teljesítményhez jóval olcsóbban jutsz hozzá.

Amíg nincs szükséged 980X és társaira akkor inkább AMD. Intel a csúcson egyedülálló. Viszont az alsó-közép kategóriában egyértelműen jobb választás az AMD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. rabib
2010.07.08. 16:07
Ami nekem a szememet szúrja, hogy az hogyan lehet, hogy a kétmagos Intel Core i3 530/540 teljesítményben körülbelül annyit tud, mint a vele egy árban lévő négymagos AMD Phenom II 945 3.00Ghz AM3 BOX?

ThePower: Megvan, egy kicsit elkalandoztam. Már látom: Core i5 750.

Uram atyám... most néztem az Iponon a i5 750 árát, és az 58 ezerbe kerül... majdnem sok egy kicsit, én 47-ért vettem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Joachim21
2010.07.08. 16:31
Sajnos itt tart a forint. Mivel a forintot az EURO-hoz rögzítették sávosan lebegtetve, az EURO pedig gyengült a dollárhoz képest, a Forint pedig az EURO-hoz képest is, ezért érezni azt h a dolgok jobban drágultak, mivel ezeket a dolgokat USD-ben árazzák be.
Valahogy így néz ez ki grafikonon áprilisig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Terror
2010.07.08. 16:43
rabib: nézd meg EZT. 540 helyett jó lesz az 530 is, 100 MHz-en nem veszünk össze. Végül is nincs min csodálkozni, mindkét vas 4 szálon számol, aztán van ahol a Phenom plusz két valós magja számít, van, ahol az i5 nyers ereje két magon, aztán van, ami csak két magot használ, szóval a HT meg a plusz mag is értelmét veszti. Kinek mi kell. Rendereléshez és kódoláshoz mindenképp valós mag kell, mert lesz*rja a HT-t, tömörítéshez meg az Intel utasításkészlete, játékoknál meg melyik hogy működik. Bár a játékok is a valós magot részesítik előnyben, ahogy elnézem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.07.08. 16:57
igen, igazad van, a két processzort illetően. Árban, teljesítményben hasonlóak egymáshoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. norman81
2010.07.08. 18:42
Hasznos kis összeállitás,de ha jól megnézzük akkor inkább a Phenom az erösebb, azaz én azt választanám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!