iPon Hírek

Hamarosan könnyebb lesz OpenCL-re fejleszteni

Dátum | 2011. 06. 14.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD amellett, hogy ma hódító útjára indította mobil Llano APU egységeit és a hozzájuk tartozó Sabine platformot - amit az asztali Llano processzorok és a Lynx platform hamarosan követ -, lerántotta  a leplet néhány olyan szoftveres megoldásról is, amelyek az OpenCL alapú alkalmazások fejlesztőinek munkáját könnyítik majd meg a nem is oly távoli jövőben.

A gyártó az utóbbi időben rendkívül nagy hangsúlyt fektet a heterogén alkalmazásokra, amelyek képesek a CPU-t és a GPU-t egyszerre munkába fogni. Az OpenCL szabványnak az AMD APU egységeinek megjelenésével még nagyobb jelentősége lesz, így mindenképpen érdemes a fejlesztők számára az összes lehetőséget biztosítani ahhoz, hogy hatékony OpenCL alapú alkalmazások készülhessenek. Pont ez utóbbi miatt mutatja be az AMD az elkövetkező hetek, illetve hónapok folyamán legújabb OpenCL fejlesztőeszközeit.

Az újdonságok között az alábbi szoftvereket találjuk:

gDEBugger: Ez az alkalmazás az AMD izraeli kutatóközpontjában készült. A fejlett OpenGL/OpenCL debugger funkciókat kínáló alkalmazás segítségével hatékonyan monitorozhatóak a különböző szoftverek, de emellett memória analízisre és a különböző hibák feltárására is alkalmazható. Az újdonság Microsoft Visual Studio plugin formájában lesz elérhető.

Parallel Path Analyzer (PPA): Egy olyan, rendkívül fejlett profilozó alkalmazás, amellyel optimalizálható a processzorra és a GPU-ra jutó terhelés, így az adott szoftver hatékonyan használhatja ki a rendelkezésére álló erőforrásokat. A PPA láthatóvá teszi az adatmozgásokat, valamint a különböző kernel végrehajtásokat, így könnyedén megtalálhatóak az adott szoftver gyengeségei, amely alapján elvégezhetőek a kellő optimalizációk.

Task Manager API: Segítségével könnyebben menedzselhetik majd a fejlesztők a különböző számítási feladatokat a heterogén, több processzormaggal ellátott környezetben. Az adott feladat végrehajtható lesz az épen elérhető és a feladat szempontjából megfelelő eszközön, méghozzá dinamikus terhelés-elosztás és a rendelkezésre álló számítási erőforrások optimális kihasználása mellett.

A fentiek mellett a GMAC (Global Memory for Accelerators ) API is debütálni fog, méghozzá az elkövetkező hónapok folyamán.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

18. Juliska
2011.06.14. 17:57
A gDEBuggernek semmi köze az AMD-hez. Az a Graphic Remedy tulajdona. Valóban a legjobb OpenCL és OpenGL debugger, én is ezt használom, de nem értem, hogy miért van ez megemlítve az AMD-nél, mintha hozzájuk tartozna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Juliska
2011.06.14. 18:02
Én kérek elnézést. Az AMD megvette a Graphic Remedyt. Hurrá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. atti2010
2011.06.14. 18:16
Végre elindult valami.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Joachim21
2011.06.14. 18:38
Miért nem lep meg, h ezeknek is ott van kutatólaborja a sátánimádók országában?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. qwertzzui
2011.06.14. 18:43
OFF:
Engem az lep meg hogy még nem bombázták le azt a kutatólabort
ON: kíváncsian várom hogy mit hoznak ki belőle
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. ITEM00
2011.06.14. 19:14
Most mé' az INTEL-nek is ott fejlesztik a processzorait jórészt,aztán usákiában meg legyártják a soron őket. Jó jó azért ámerikában is fejlesztenek,de a nagyrésze szerintem a kis izraelieknél készül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Terror
2011.06.14. 20:02
Ahol van gyár, kutatólabor, stb. ott nem bombáznak (Amd, Abu-Dhabi, Németország, Izráel)

Vagy:

Ahol bombáznak, ott LESZ gyár, kutatólabor, stb, csak elegyengetik hozzá a telket (Intel, Palesztína)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ByrDer
2011.06.14. 22:39
Hajrá OpenCL! Elég gáz hogy szinte az összes "digital content creation" eszköz ami egyáltalán kihasználja a gpu gyorsítás lehetőségét, CUDA-n alapszik, miközben az AMD semmit sem lép.

Már ideje volt cselekedni.. bár igazából ez sem jelent sokat amíg nem vágnak egy kis motivációs összeget az Adobehoz vagy az Autodeskhez. A többiek valószínűleg követnék a két óriást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Ragnarr
2011.06.15. 01:36
mar a hardware portalok commentjeiben is megy az izraelezes , gyerekek ezt nem itt kellene , menjetek mashova ha csak ennyit tudtok hozzaszolni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. prohlep
2011.06.15. 02:17
"Az újdonság Microsoft Visual Studio plugin formájában lesz elérhető."

Veletlenul sem Linux-ra!

Most a masodik gep Win7 install + upgrade is rafutott a vegzetes C0 00 00 3A hibara, lasd: http://noldgxpert.blogspot.com/2011/04/windows-7-fatal-error-c000003a-applying.html

A ket gep totalisan eltero: az egyik AMD, a masik Intel. Az egyikben sok memoria van (16GB), a masikban keves (4GB). Az egyikben ket nagy wincsi van, a masikban egyetlen kicsi. ... Az egyik asztali gep, a masik laptop!

Nagy szivas, sok idoveszteseg.

Jo ez a Win7, nagyon jo, hogy mindent csak windowsra csinalnak meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. prohlep
2011.06.15. 02:46
"Az újdonság Microsoft Visual Studio plugin formájában lesz elérhető."

A ket teljesen eltero gep mindegyike a korabbi rendszer visszaallitas soran EGYFORMAN belefutott az "ismeretlen hiba ... 80 00 ff ff" sikertelensegbe.

Ugy nez ki, hogy windows szokas szerint az utobbi 3-4 ora munkam teljesen karba veszett.

De nyugodtan lehet dicserni a windows-t es hulyenek nezni a linuxos embereket.

Most meg tapsoljunk, hogy az AMD is csak a MicroSoft-ra fejleszt.

Ha most AMD-t buntetni akarom, akkor annak csak az lesz a vege, hogy most Intel laptopot veszek?

Nem, ... mert a windows okozta idoveszteseg miatt NINCS idom megszervezni a szukseges penz vetelezeset, ... tehat meg sem rendelhetem ma ejjel az iPon-on.

Nagyon nehezmenyezem, hogy az AMD osszeszuri a levet a Microsoft Visual Studio-val.

Komolyan elgondolkodtat, hogy van-e ertelme husegesnek lenni az AMD-hez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. _DiEGO_
2011.06.15. 18:37
Juliska #1 kérdez - Juliska #2 válaszol...

Joachim21
qwertzzui

Védeni mentek oda , csak álca hadművelet volt a többi


prohlep

Senki semmihez nem hűséges , csakis saját magához , nem AMD-nek akarsz jót tenni - hanem magadnak , s mindenki más is . Ha AMD-t veszel , akkor iNTEL-t megcsalod ? nem ... mindenki magának vásárol esze és pénztárcája szerint. Borsodi vagy Soproni ? azt nézed ki a gyártó , vagy hogy - amelyik jobban ízlik ! Nem azért iszol pl. Borsodit , mert vele szimpatizálsz de ez mindenre igaz természetesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. TJZ83
2011.06.16. 03:27
Nyílt szabvány és Microsoft? Én már világvégét szimatolok... Nem győzöm átkozni ezt az asztali pc-s világot ami a picipuha körül forog, erre még az AMD is a Microsoft Visual Studio-hoz csinál plugint... Szép. Az embernek felvillan a halovány reménysugár, hogy jön valami jó linuxra is, erre ez... Pedig a cikk címe bíztatónak tűnt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Azrael
2011.06.16. 08:41
Egyébként néha célszerű megnézni egy linket is mielőtt zsigerből kommentelünk. A gDEBugger oldaláról le lehet szedni Linux x86, x86-64 és Mac OS X binárisokat is.

És egész kulturált GTK+-os GUI-ja van a Linux változatnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. raiden
2011.06.16. 09:44
nos nekem fingom sincs ehhez a témához, de anno volt egy privát üziváltásom itt ipon-on, valamilyen directX témával kapcsolatban. Ez még a dX10 megjelenésének idejében lehetett. A téma az volt, hogy a dX napjai meg vannak számlálva, és hogy dx11 dx12 után a vga gyártók visszatérnek a "software render és a ray-tracing"-hez. Így a dx megy a levesbe... Ez az OpenCL lenne ennek az előfutára?

(sajnos 1 hét nem lenne elég, hogy ebbe a témába életképessé tegyem magam, mert annyira nem értek hozzá, pusztán kíváncsiságból kérdeztem a fentieket )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. thedevelop...
2011.06.16. 14:09
raiden: Az OpenCL-nek a párhuzamos programozás szempontjából van nagy jelentősége. A lényege pedig annyi, hogy - ahogy a cikkben is szerepel -, heterogén környezeteket képes homogénnek mutatni a programozók számára.

Tipikus példa szokott lenni a vektorok illetve mátrix-ok szorzása. Ezek a műveletek jól párhuzamosíthatók, tehát az egyes oszlopok/sorok szorzása történhet egy időben is, külön-külön feldolgozó egységen.

Az OpenCL képes arra, hogy GPU-n és CPU-n is létrehozzon kontextusokat, és ezeken úgynevezett kernel formájában feladatokat futtasson.

Kétféle adatot lehet létrehozni ilyen multiprocesszoros környezetben: puffer-t és képet. Általános célú számítások esetén elsősorban a puffer típust használják.

Tehát a kérdésedre válaszolva, nem sok köze van a DirectX kihalásához.

A problémakör egyébként nagyon érdekes. A szakma ebben látja a jövőt - egy másik cikkben az AMD és az ARM tervei is erről szólnak -.

Azt már mindenki látja, hogy a processzorok órajelét nem lehet tovább növelni, ezért elkezdték növelni a feldolgozó magok számát.
Csak az a gond, hogy a mai programok nagy része nincs felkészítve a többmagos futtatásra. Fontos, hogy a szoftverfejlesztők következő generációja ismerje és használja is a párhuzamosítást.

Másik amit megemlítenék, az az Nvidia Fermi nevű architektúrája. Sokan egyből a játékokra gondolnak, de alapvetően ilyen párhuzamos számításokra lett kihegyezve.
Nagy gond például, hogy ha egy videokártyát duplapontosságú számokkal való munkára fogunk, akkor egy CPU-val szemben könnyen hibázik. Ennek elkerülése érdekében a Fermi memóriája ECC-s, azaz a memóriahibákat menet közben javítja.

Nagyon tömören ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. raiden
2011.06.16. 15:15
thedeveloper: Köszönöm szépen a földi halandó számára is érthető, egyszerű választ Így már nagyjából értem.
üdv
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. thedevelop... raide...
2011.06.16. 16:00
Igazán nincs mit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!