iPon Hírek

Hamarosan nyugdíjba megy 8 LGA-775-ös processzor

Dátum | 2011. 06. 09.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Intel időről-időre közölni szokta, hogy az egyes processzorai pontosan meddig lesznek elérhetőek a partnerek és a vásárlók számára, így jó előre lehet tudni, hogy melyek azok a központi egységek, amelyek az elkövetkező hónapok folyamán, ha lassan, fokozatosan is, de szépen eltűnnek a piacról.

Ezúttal nyolcféle, LGA-775 tokozással ellátott központi egységről derült ki, hogy pontosan meddig lesznek rendelhetőek, illetve meddig szállítja majd őket partnereinek a vállalat. A termékek között 65 nm-es és 45 nm-es csíkszélességgel készülő példányok egyaránt jelen vannak, a pontos listát pedig az alábbi kis felsorolás tartalmazza.
 


A Celeron, Pentium és a Core 2 Duo családba tartozó processzorok nyugdíjazásának híre egyáltalán nem meglepő, hiszen a következő év márciusa, illetve áprilisa körül már érkeznek a legújabb, Ivy Bridge mikro-architektúra köré épülő processzorok, amelyek 22 nm-es gyártástechnológiával készülnek és elődeikhez képest sok-sok újdonságot kínálnak majd a felhasználók számára, így az elavult modellek iránti igény jelentősen csökkenni fog.

A fentebb felsorolt processzorok 2011. decemberének 30-ig még megtalálhatóak lesznek az Intel árlistáin, ám ezután már nem lehet rájuk rendeléseket leadni. A termékek közül a tálcás változatokat 2012. június 8-ig szállítják majd, a dobozos változatok szállítása pedig addig tart, ameddig a raktárkészletek ki nem ürülnek.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

50. CarKiller
2011.06.09. 17:33
Az egész LGA-775 nyugdíjba mehetne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. shep1
2011.06.09. 17:55
Nincs mindenkinek pénze új alaplapra procira ramra. Nekem is LGA -775-ös lapom van benne egy core 2 duo e 4300 ami 2.34GHz fut. 2 Gb ram és egy Hd 4670. Tök elvagyok vele attól függetlenűl, hogy ki mit mond.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Kicsimix
2011.06.09. 18:07
Engem is 775 szolgál még ki semmi gond nincs vele.Ugyan úgy megy rajta minden az új gamek is egy jó vga-val.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. No.1. CarKi...
2011.06.09. 18:08
És mért is zavar a 775, mikor amd-s géped van?
Sok ember még a 478-ról sem tudott feljebb lépni 775-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Sipikee
2011.06.09. 18:12
dettó 775 foglalat egy Pentium 4 640 két magos 3,2 GHz-es procival és még a GTA IV EFLC is szépen fut rajta Radeon HD 5830-al és 2gb DDR2 rammal ^^.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. huncut123
2011.06.09. 18:19
A 775 megszűnhetne.
30k-ért már lehet LGA 1155-ös kapni (lap+CPU), és akinek LGA775 kell az vegyen használt piacon.
100k-ért meg komplett PC-t vehetsz LGA1155 (szandi monitorral (20".

(én már 1 éve váltottam 1366-ra)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. EMILIEN
2011.06.09. 18:20
Csatlakozom. Q6600 @ 3GHz+P5E3 Pro és tökéletes mindenre. Pedig 775-ös
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. piter
2011.06.09. 18:30
A lanyom gepe is ami annak idejen az enyem volt Q6600 2.4Ghz 12Mb cash!+P5P45TD
Tuning meg minden nelkul megy mint az agyba..aras!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. _DiEGO_
2011.06.09. 18:37
Nem megszüntetni kellene, hanem olcsóbban adni.... de , hogy ezt elkerüljék és tartani tudják árakat indokolatlanul értéke felett . inkább megszüntetik létét . Pedig jópár ismi rendelkezik Core 2 Duo procis géppel és nemigazán panaszkodnak , max hogy szívesen cserélnének erősebbre Core 2 Quad-ra.
Az első 6 még érthető is lenne ...
Másik kettő meg 16ezer és 20ezer pénzért volna elfogadható ár - ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. goodboy007
2011.06.09. 18:43
Nekem E6750-esem van, de néhol már érezni, hogy kevéske és egyre több lesz az ilyen játék. Q9550-el ellennék még vagy három évig, de nevetséges, hogy kiskerben 50k körül akarják az emberre sózni és használtan is 40-45k körül mozog, amennyiért már Core i5-2500k-t kapni újonnan.
Szóval az árazás nagyon elcseszett, persze egy halott platformnál ez már nem fog változni, de szerintem rengetegen vannak, akik hozzám hasonlóan váltanának négy magra, ha reális áron adnák. A többihez mérten 30k lenne a reális ára szerintem a Q9550-nek, kiskerben mondjuk 35k, de ennyi sose lesz, úgyhogy marad a platformváltás LGA1155-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. _DiEGO_
2011.06.09. 18:51
A legkisebb AMD Phenom II X2 555 3.20GHz [18.600Ft]

És mint látható egy UCC-s alaplapban Quad Core azaz egy X4-es lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. djbundy
2011.06.09. 18:59
Az e8400 3.6GHZ-en (csak fsb emeléssel) még mindig pörgős. Csak az a baja, hogy egy árban van az i5-2300-al...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. predator_h...
2011.06.09. 19:00
huncut123: LGA1155-ből te mostanában nem fogsz kapni lapot és procit 30k-ért, majd ha jön az Ivy Brdige olcsóbb lesz, vagy a Bulldozer tolja az árakat lentebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. 8800gtx
2011.06.09. 19:19
nekem még az akkor újonan megjelent E6700-am van egyenlőre mindenre elég, egyedül a forma 1 2010 eszi rendesen olyankor kis restart és feltekerem 3500 ig. utána egyből szépen megy vele az f1 is de egy q9550 el kibékülnék én is
Az a baj hogy csak a proci miatt meg nem akarok teljesen új platformot mert minden más teljesen megfelel a mai követelményeknek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. sensor
2011.06.09. 19:34
Engem sokan megkerestek már (lassan a fél város), hogy építsek olcsó gépet nekik, és bizony a kiszemelt 70-75eFt-os teszkós géptől jóval olcsóbb 775-ös configot össze bírok építeni, ami pont arra jó, amire az emberek nagy többsége veszi a gépet : net, film, lemezperkelés, és főleg munka. Hihetetlen, de még ezekkel az E3xxx-ekkel is évekig elvannak a népek, nem kell nekik szendibridzs, meg ájvi, meg 4 mag, meg mittomén. Ezekből nagyon sokat rendelgetek, mert az átlagfelhasználó egy mai pc tudásának az 1%-át sem tudja kihasználni (egy E3xxx tudását).

E8400 meg Respect !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. axe
2011.06.09. 19:51
szóval arra jutottuk, hogy tökéletesen megálja még a helyét a 775-ös foglalt. amíg nem váltottam laptopra addig nekem is egy q9550 volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. rabib
2011.06.09. 20:00
Nekem is sokáig egy LGA775-ös Pentium D820-as processzorom volt, és van is, csak egy jó alaplap kellene hozzá, mert a régi tönkrement. Nagyon jól ment az a processzor, még a nagy processzorigényes GTA IV is elment rajta szépen. Nem maxon, de medium grafikán, meg ami a Gainward GS 1 GB-os 9600 GT-n múlt, azt vitte. Amit nagyon szerettem benne még, hogy a DiRT 2-vel FULLHD-ban teljesen maximum grafikán tudtam játszani, szűrőkkel, mindennel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. xenon77
2011.06.09. 20:45
Nekem szintén 775 ös rendszerem volt egy EP45-UD3LR GIGA lap és egy e7500-ös proci 4giga ram kíséretében 5750-es karival.Nagyon szerettem, mert amire én használtam elég volt, csak picit jobban álltam anyagilag és azért váltottam szandira. Most meg nem tudok megválni se a laptól se a procitól,(lga 775) senkinek nem kell!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Balucsek
2011.06.09. 20:55
predator_hun:
ECS H61H2-M2 (V1.0) 10.450 Ft (8.360 Ft)
INTEL Pentium G850 2.90GHz 1155 BOX 19.850 Ft (15.880 Ft)
Igaz nem egy csoda lap (de aki még LGA775-öt szeretett volna annak úgysincs nagy igénye) és a proci sem vmi nagy szám, de az E8600 teljesítményét bőven hozza (és jóval olcsóbb mint egy hasonló erejű LGA775 újonnan).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. vuk777
2011.06.09. 21:01
RÉGI 775 VS ÚJ CSODA

No comment...



 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. rabib vuk77...
2011.06.09. 21:06
Így igaz, de ne felejtsük el, hogy az új Intel processzorokat is lehet elég jól tuningolni. Szépen meg lett húzva az a GTX460.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. twollah vuk77...
2011.06.09. 21:07
Mi abban a jo, hogy szarra van huzva a CPU?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. rabib twoll...
2011.06.09. 21:29
Azzal is több pont lesz a 3D Mark 11-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. vuk777
2011.06.09. 21:49
Akár +50% ingyen teljesítmény ami jól jön tömörítésnél ugyanis nem mindegy meddig tömörít a szerkezet pl. 4-8GB vagy akár nagyobb file-nál!
De videó vágásnál sem jön rosszul
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. _DiEGO_
2011.06.09. 21:56
vuk777

Az intelerős CPU Hash eredmény mennyi ?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. vuk777
2011.06.09. 22:03
1896 alapon vagyis CPU 3000Mhz RAM DDR2 1066 5-5-5-15
pill. és képek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Kicsimix
2011.06.09. 22:14
En mondjuk tobbszor is elgondolkoztam ,hogy valtsak mar platformot de mindig arra jutottam ,hogy nincs ertelme, csak vga-t cserelgetek 1-2 evente. De pl most is q9550+gtx 560 ti es egyaltalan nincs okom panaszra.Egyetlen jatek sem szaggat be a proci miatt. Mar vagy 3 eve szolgal es szerintem meg egy darabig birni is fogja.

Nagyon jo vetel volt anno es ahogy elnezem meg a sandy bridge-eket is tul fogom elni vele mindenfele fennakadas nelkul. Tenyleg ha az ember ugyesen csinalja nem csak az ujdonsag ereje hajtja akkor rengeteg penzt megsporolhat. (Full HD-ban jatszok altalaban max beallitasokkal sot 1920x1200 ban)(ok van egy par huzosabb jatek de az is inkabb vga miatt ha maxon tolom, metro witcher 2 ilyenek... par beallitast kicsit vissza veszek ennyi)

En ugy gonolom ,hogy van aki evente lecsereli a gepet csak hogy uj legyen, mar 3x befektetett kisebb nagyobb osszegeket a gepebe amig en max a vga-ba ennyi ev alatt. Ugyhogy ha en most ebbol mar csak fel aron tudnek kiszalni nekem akkor is megerte ha tobbet bukok rajta egy picit.

Na mindegy ezek csak az en tapasztalataim.. Nem megkovezni.. : ) Termeszetesen ha most kene gepet venni akkor mar en is a sandy-t vennem. Jo hosszura sikeredett..

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. 8800gtx
2011.06.09. 22:46
az LGA 775 lett az INTEL legsikeresebb foglalata szerintem és még mindig időt álló...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. vuk777
2011.06.09. 22:47
_DiEGO_
remélem ennyi elég
3000Mhz

3200Mhz

4000Mhz

4365Mhz

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. vuk777
2011.06.09. 22:48
_DiEGO_
remélem ennyi elég
3000Mhz

3200Mhz

4000Mhz

4365Mhz

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. vuk777
2011.06.09. 22:49
2x
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. _DiEGO_
2011.06.09. 23:29
Enyémmel azonos órajelre huzva azért alatta szerepel ... 4GHz -től lép meg . 4533MHz-en ? tán kékhalál volt ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. LordFarkas
2011.06.09. 23:53
Már nyugdíjba megy a 775 ös ?

Amikor még a 478 ból is elég szép dolgokat lehet kihozni ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. serif91
2011.06.10. 00:35
e6600asom van 8 giga ddr3as rammal ami 1333mhz-n fut és 1 5670em van hozzá nincs játék ami ne menne full HDban olcsóbban kell adni nem megszüntetni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. raiden
2011.06.10. 02:48
serif91: "nem adhatják olcsóbban" - így jobban megy az új socket
Én pont most próbálok szabadulni az s775-ös gépemtől(e8400)... Q procit felesleges megpróbálni venni, mert 45-ért árulják, és a reális ára kb ~20-28ezer (q6600-q9550). De ennyiért senki sem fogja eladni, ahogy én sem az e8400-at 15kilóért. Az új socketek ellehetetlenítették a régieket (árban). Ennek az az oka, hogy csórók az emberek, és többet ér nekik egy régebbi "lassú" gép, minthogy eladják fillérekért, és megvegyék drágán az új intelt - mert annyival nem jobb az új intel, amennyit plus ráfordítást igényel a régi gép eladása mellett.

Ha a használtcuccok ára nem lenne ennyire lenyomva, sokkal többen fejlesztenék a gépüket. Csak aki 478-ról vált, az azt hiszi, hogy ami 6 éves az ingyen van. A másik dolog ami tönkretette a használtpiacot azok a bazárosok, akik HA-n vásárolják fel a szénnéhúzott alkatrészeket, és a sarki használtcikk butikjukban árulják 3 nap garival. Bemész a boltba és Palika83 eladja neked 20kilóért azt a vga-t, amit HA-n megvett 15-ért. Csak hát HA-ra azért mennek az emberek, hogy elkerüljék a palika83 haszonkulcsát, de ez már megszűnt...

Gazdasági szemmel nézve az sem utolsó, hogy többen adnak el, mint amennyien vesznek, és túlkínálat van. Ezért ha nem adod áron alul a cuccod, akkor nem veszik meg tőled. És így szépen mindenki egymás alá nyomja az árakat, csak vannak kivételek, mint a Q széria...

Szal száradjon el az intel, mert drága, de meg kell hagyni, hogy jól csinálják, hiszen megy a szekér...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. raiden
2011.06.10. 02:48
bocsánat, dupla
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. vuk777
2011.06.10. 07:28
_DiEGO_
Ne felejtsd el ,hogy nálad DDR3 van és 200Mhz előnyben van ebből adódik az a kis különbség!

Kékhalált csak hírből ismer esetleg e fölött :
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. vuk777
2011.06.10. 07:33
...[LINK]

Kékhalál itt sincs 4500Mhz-en



*** Phenom II X3 720BE @ Ph II X4 3,4GHz ***
-nálad lehet hogy van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. ThompsoN
2011.06.10. 08:33
Régebben nekem is Core2 Duo volt. E7200, 2,53GHz
Szépen ment az is, amikor használtam, akkor kihajtott mindent.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Balucsek
2011.06.10. 09:59
Csak az a gond, hogy az Intel már nem fogja tudni nagyon olcsóbban adni... Azt ne felejtsétek el, hogy az Intel saját maga gyártja a procijait és már 32nm-en jár, hamarosan jön a 22nm-en. Akkor mi a fenének tartsa fenn a 65nm-es 45nm-es gyártósorokat és gyártson le rajta bármit minimális haszonnal mikor a régi gyártósorokat kihajinthatja onnan és nem kell új gyárat építeni a 22nm-nek...
Az AMD-nél más lehetne a helyzet, mert a gyártósorok fenntartása már nem az ő problémájuk, de már ők is rég csak 45-ön gyártanak, mert minnél nagyobb a csíkszél annál rosszabb hatással van a fogyasztásra és gyakran az elérhető maximális órajelekre is, arról nem is beszélve, hogy jóval kevesebb procit tudnak gyártani egyetlen szilícium ostyából...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. norman81
2011.06.10. 10:48
Nekem is Q9550@3.4ghz van a gépben + 8gb ram, max vga-t cserélek a következö 28nm es szériábol ami hozza kb a 6970 teljesítményét kisebb fogyasztáson és hőmérsékleten és vagy 2 évre megint letudtam a fejlesztést.
Amit még tervezek az táp csere + ssd + valami asus sonar hangkari, mostanában az audigy szétesik alvó állapotból való visszatöltéskor..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Kube
2011.06.10. 12:08
Nálam egy E6300 2*1,8 muzsikál, akkor vettem amikor kijött, drága is volt. Van még benne szufla de kellene alá egy jó deszka is.

4-5 éve így nézett ki a config
MSI945PL-NEOF
C2D E6300 2*1,8
7600GT
1GB DDR2 667

Mondanom se kell hogy minden szépen futott, de aztán eltelt pár év.
Azóta volt egy VGA halál így jött a configba egy Corsair CX400-as táp a 9800GT-hez

Nálam valahogy még így is fut minden bár a ramot kicsit kevésnek érzem de a procival semmi gond nincs, végzi a dolgát és a mai játékok is szépen elfutnak /egy-két kivétellel/ mondjuk ehhez a kártya is hozzátesz rendesen.

Gondolkodtam azon hogy egy alaplapot cserélek aztán jöhetne egy E8500 meg néhány új 1066-os memória. De eléggé túlárazták őket érzésem szerint szóval a következő config már 1155-ösre fog épülni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. csicsoblad...
2011.06.10. 12:59
Ezek még 1 év mire elfogynak, a magasabb órajelű típusokat, mint az E5800 vagy E6800 szerintem ma is simán gyártják. Az OEM cégek még ma is nagyrészt C2D-s gépeket kínálnak, aztán ott van a garancia, még ezeket a típusokat is simán meg lehet venni ma is 3év garival, szóval még nagyon odébb van, hogy vége legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm raide...
2011.06.10. 13:15
Én pont most próbálok szabadulni az s775-ös gépemtől(e8400)... Q procit felesleges megpróbálni venni, mert 45-ért árulják, és a reális ára kb ~20-28ezer (q6600-q9550).

Röviden egyszerüen:
Az Intel termékek árának extra profit részét amit az uj terméket vásárló hajlandó volt megfizetni, a használtpiacon nem lehet érvényéseteni.Ott a valós használati értékért fizetnek, nem a nevekért.

Ezekre szoktam mondani: örökös gazdája leszel mert amiért el lehetne adni, annyiért érdemesebb megőrizni a vitrinben.
-A másik oldalról is legyen példa: kb. így vagyok most az 5870-el,melyet alig 100-ezerért vettem alig több mint egy éve,ma már 40-ért se nagyon lehetne eladni majd két év garanciával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Dragon3k
2011.06.10. 13:43
Év elején cseréltem x48 ds5, c2d e8400, 4gb 1066MHz kingmax ddr2, 9600gt 512MB. Ha a vga-t nem cserélem le akkor 5-10e Ft ot kellett volna csak ráköltenem a cserére, na most, ha csak procit cseréltem volna q9550-re min 25e Ft-ba került volna (amire nem lett volna garancia). Szerintem a platform cserével jobban jártam és mindenre újra van garancia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. rabib
2011.06.10. 21:27
Kube

Szinte úgy jártál, mint én. Bár az én 7600 GT-m unokatesóm gépében halt meg Flat Out Ultimate Carnage közben. Azért az Ő gépében, mert a Pentium D820 mellé kevés volt a 7600 GT, akkoriban pedig, 2008-ban elég jó videokártyának számított egy 9600 GT. Még ma is elvisz mindent, nem maximális beállításokkal, meg FULLHD-ban, de megy rajta minden, szintén unokatesóm számítógépében, mert az i5 750 mellé pedig a 9600 GT volt "kevés".

józsef m.

Így vagyok én is a GTX470SO-val. Már GTX480-at lehet kapni alig 60 ezerért újan. Így van ez, hiszen az informatika, a technika mindig fejlődik. Az alkatrészek árai, értékei pedig gyorsan csökkennek. Tavaly tavasszal ~35 ezer forintért vettem 2x2 GB DDR3 Kingston HyperX 1600 Mhz-s memóriát, most ~12 ezer forintért megkapnám ugyanezt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Lazahunter
2011.06.11. 00:17
Core2Duo 6750-em van (2,66GHz), 4GB RAM, GTX 560Ti kártyával (előtte 8800GT volt), és minden játék tökéletesen fut. Pl most a Witcher 2 high beállításokon 1080p-ben hasít.
Az elmúlt közel 4 évben tökéletesen kiszolgált, mindkét telepített oprendszerem (XP, Win7) tökéletesen hasít. Szóval még egy darabig biztosan nem cserélem le ... főleg, hogy egy kisebb vagyon lenne ez...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. franc0
2011.06.11. 01:18
Srácok, nem sírni kéne, hanem tanulni és dolgozni. Akkor lesz zsé korszerű hardverre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. uristen
2011.06.11. 07:58
Ebay-en meg FSC D1219 -t is lehet venni kulonbozo Pentium III -as processzorokkal. Szoval abban is biztos vagyok, hogy ezeket is adjak meg 10 ev mulva is csak a gyartoszalagon nem lesz talalhato.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2011.06.11. 21:15
Igazad van. Az nem mindegy viszont, hogy mit dolgozunk, vagy mit tanulunk, mert sok mindenből jó sok pénzt lehet "csinálni", sok mindenből viszont nem, vagy csak az emberek nem tudják, hogy hogyan kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!