iPon Hírek

Harc a Titanfallban

Dátum | 2013. 10. 16.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Drew McCoy, a Titanfall producere egy interjúban a harcrendszer részleteiről beszélt. Három alapmechanikára építették a játékot: mobilitás, túlélés, arányok. Amikor elkezdték kihozni a Titánokat, a pilóták túlélési esélyei megnőttek. Ha kilövik a Titánt, a vezetője katapultálhat, és életben maradhat. Persze a pilóták nem hallhatatlanok, egy jól irányzott lövéssel meg lehet ölni őket, viszont mobilitásuk nagyban növeli túlélési esélyeiket, amelyhez még a pályák nagy mérete is hozzájárul. Minden pilótának van Titánellenes fegyvere, antigravitációs lábbelije, dupla ugrása és olyan álcázórendszere, ami lehetővé teszi, hogy nyílt terepen észrevétlenül meg tudja közelíteni a Titánokat. Ha egy pilóta megfelelő számú ellenfelet megölt, vagy elég idő eltelt, akkor saját Titánt hívhat, amely lényegében még egy életet jelent számára. Ezekkel ez eszközökkel próbálja a játék megtörni azt a monotonitást, amelyet az állandóan ismétlődő halál-respawn, halál-respawn ciklusok jelentenek az olyan játékokban, mint pl. a CoD. "Nálunk nem a puff, halott vagy, puff, halott vagy körök mennek" - mondta McCoy. "Mivel nagyon gyorsan mozogsz, a dolog nem arról szól, hogy ki tud gyorsabban célozni, inkább arról, ki az, aki jobban manőverez a másiknál. Azt hiszem ez annak a ténynek a következménye, hogy öregszünk, és a reakcióidőnk már nem a régi. Szeretném úgy belevetni magam egy játékba, hogy ne kelljen attól félnem, hogy minden 14 éves lealáz. Szeretnék esélyt kapni a harcra, és nem akarom azt érezni, hogy cseszhetem, ha nem az első héttől fogva játszom."

A fentiek ellenére nem kell attól tartanunk, hogy nem lesz mire lőjünk a játékban, a pályákon rengeteg célpontot találhatunk az MI által irányított katonák személyében. Ezek elég jól tudnak harcolni, hogy ne hagyhassuk őket figyelmen kívül, ugyanakkor könnyebb őket elpusztítani, mint egy játékos által irányított pilótát, vagy Titánt. Az MI katonákkal kielégíthetjük öldöklési vágyunkat. "Ha 3 ellenfelet megölsz 8 másodperc alatt, az jó érzés, de ha veled történik ilyesmi, az már nem" - mondta McCoy. "Ha találkozol egy MI csoporttal, leszedheted őket, és megvan az az érzés, hogy benne vagy a dolgok menetében, elértél bizonyos célokat, öltél." A Respawn nem szereti a bot szót használni az MI egységekre. Ezek a katonák nem túl okosak, viszont meglepően jól betöltik a szerepüket, a Titanfall nem is lenne Titanfall nélkülük. "Ők nem botok. Nem azért készültek, hogy helyettesítsék az embereket. Más kategóriájú emberek. Itt a pilóták a szuperkatonák, nekik van felszerelésük a dupla ugrásokhoz és a Titánok leszedéséhez, az MI-k a közkatonák, mindig a földön vannak, nem ugrálnak és elég gyengék, de a designban betöltött szerepük igen sokrétű. Megmutatják az új játékosoknak, merre menjenek. Ha harcba bocsátkoznak, általában más MI egységek ellen harcolnak, mivel a tapasztalt játékosok inkább a falakon és a tetőkön közlekednek. Az új játékosok azzal kezdenek, hogy megölhetik az MI egységeket, ahelyett, hogy őket aláznák le, ahogy más játékokban szokás." A Titanfall tehát más lesz, mint a legtöbb mai shooter. Arra kérdésre, hogy, milyen játékok voltak hatással az elkészítésére McCoy a Quake, a Tribes, a Doom és a Street Fighter címeket említette meg. "A Tribes a mozgás miatt. A Doom és a Street Fighter a Titan harc miatt. Az Unreal Tournament pályákon imádtam a rocket jumpot és az útvonalak felfedezését, a horgonyt a Tribes: Vengeance-ben, szerettem kitapasztalni, hogyan működik a fizika, és hogyan fordíthatom az előnyömre. Szerintem sok játék leszűkíti arra a dolgokat, hogy ki tudja gyorsabban meghúzni a ravaszt - mi szeretnénk ennél nyitottabbak lenni." "A Titán harcrendszerének egy része a Doomból jön. Amikor azt az oldalazó, ide-oda cikázó táncot lejtetted, úgy érezted, kikerülheted a rakétákat. A Titánokkal lehet lassú rakétákat lőni, és ez a verekedős játékokból jön. Ha a Street Fighterben eldobsz egy tűzlabdát, azzal rákényszerítheted az ellenfeled arra, hogy felugorjon, hogy elkerülje, és utána egy másik manőverrel elintézheted." McCoy végül így foglalta össze a lényeget: "Kit érdekel, hogy grafikailag milyen effekteket tud a játék, vagy van-e dinamikus audio generálás benne? Kit érdekel? Jól érezted magad? Tudtad, mit csinálsz? Tanultál valami újat? Ez az, ami számít. Sosem fogjuk azt mondani neked, hogy ennyi és ennyi pályánk van, és ennyiféle fegyver, és ennyi játékos. Minket nem a számok érdekelnek, csak azt szeretnénk, hogy mindenki jól érezze magát."

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. lofagi
2013.10.16. 15:07
Tetszik ennek a McCoynak a hozzáállása a játékhoz, így 30 éves fejjel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Szefmester
2013.10.16. 15:35
"Minden pilótának van Titánellenes fegyvere, antigravitációs lábbelije, dupla ugrása és olyan álcázórendszere, ami lehetővé teszi, hogy nyílt terepen észrevétlenül meg tudja közelíteni a Titánokat."

Lehet buta kérdés, de minek a dupla ugrás ha van AG bakancs? Akkor már repülni vagy extra nagyot ugrani nem is tud? Akkor meg mire jó?

"Mivel nagyon gyorsan mozogsz, a dolog nem arról szól, hogy ki tud gyorsabban célozni, inkább arról, ki az, aki jobban manőverez a másiknál."

Aham.. szal ha valaki gyorsan céloz az nem fogja tudni gyorsan becélozni a ficánkoló ellenfelet... a célzás ugyanolyan sebességű lesz mindenkinél csak gyorsabban fogsz mozogni? Vagy mi van? EMBER! Ennyire nagy hülyeséget ne mondjunk már. A kettő nagyon is összefügg. Ha valaki jól céloz az a gyorsabban manőverezőre is jobban fog célozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Tapir_606
2013.10.16. 15:49
itt valószínűleg arra gondol, hogy sokkal jobban kijátszhatod az ellenfeleid(pl. pro scoutok TF2ben), itt valószínűleg a cod-hoz hasonlítja a dolgokat, ahol csak rohangálhatsz/kanyarodhatsz (oldalra sprint sincs)

ez a Titan golyófogó bal kéz nagyon adja, erre kíváncsi leszek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Tapir_606
2013.10.16. 15:53
ja, AntiGravi cipő szerintem a falon futásért felelős
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Lazahunter
2013.10.16. 16:26
Túl sokat dumál az ember, hogy miért is lesz ez majd most más és jobb, mint a jelenlegi játékok ... és azért mondom, hogy jelenlegi, mert nem feltétlen találja fel ez most a spanyolviaszt, csak hozzányúl régi vagy más játékokban látott elemekhez és pörgős stílusokhoz (pl Quake3).

De manapság ez a sok beszéd ált vagy azt fogja takarni, hogy hiányosságokkal fog küzdeni, amit majd az 'élmény fontosabb a menyiségnél' megmagyaráznak, meg azzal, hogy 'ez nem olyan játék, mint amit eddig ismertél' ... ne legyen így, de ez a sok duma kicsit vetítésnek hangzik függetlenül attól, hogy a játék leginkább a régi multi FPS-ek pörgősségét akarja meglovagolni (Q3, Unreal, stb) úgy, hogy közben mindenféle játékból ollózza össze az elemeket.

Persze nincs ezzel baj, csak manapság minél többet magyaráz valaki, és minél jobban meg akarja magyarázni miért is jó és más az ő játéka, annál nagyobb pofára esés lesz a vége.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. bunfi
2013.10.16. 17:27
Unreal Tournamentben nem működött a rocketjump...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. zsolt200
2013.10.16. 19:10
Szerintem ezeket a Titánokat csak a noobok fogják használni. Ahogy itt levan írva nekem az jön le hogy lassúak és sokkal több embert tudok megölni ha "gyalogos" vagyok, mintha egy ilyen csodaszerkezetben ülnék és várnám hogy na jöjjön csak elő valaki majd jól szét lövöm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. FXDominato...
2013.10.16. 22:18
"Szeretném úgy belevetni magam egy játékba, hogy ne kelljen attól félnem, hogy minden 14 éves lealáz."...majd a DLC-k után is ezt mond,ha a 60 éves is jót
röhög rajtad milyen béna vagy McCoy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. i2k010
2013.10.17. 11:17
A cikkben: "Persze a pilóták nem hallhatatlanok, egy jól irányzott lövéssel"

Nyilván, van hangjuk is (mondjuk ahogy puffannak a földet éréskor), de most ez lenne a helyénvaló szó: halhatatlanok, 1 kis 'l' betűvel.

Csak szólok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Andos
2013.10.17. 22:34
Nem tudom mit kell belekötni mindig mindenbe. Végre van valami jó kis multi fps, amire tényleg azt mondja az ember, hogy érdemes rá befizetni. Évek óta megy a Cod láz meg amik kategóriájukban ugyan azok, csak annyi hogy van a golyónak esése. Egy idő után unalmas... Még ha ez a játék nem is mutat be valami vadonatújat, de legalább azokból az időkből amikre szívesen gondolunk vissza, újra feléleszt bizonyos elemeket, amik hasonló élményt nyújthatnak a játékban. És személy szerint sokkal fantáziadúsabbnak tartom, és lehetőségekkel telibbnek, mint egy CoD-ot, Bf-et, Counter Strike-ot. A nagy menőknél igazából sokkal jobbak azok amit többet kínálnak a puff-respawn köröktől.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. DogTheDog
2013.10.18. 15:24
Igeretes jatek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!