iPon Hírek

Harci szimulátorok - katonáknak

Dátum | 2011. 12. 31.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A britek Védelmi Minisztériumának szimulátorai nem lehetnek túl izgalmasak, legalábbis a Tudományos és Technológiai részlegük munkatársai szerint, akik most olyan játékokhoz fordulnak segítségért, mint a Battlefield és a Call of Duty. Andrew Poulter, a technikai csapat vezetője a The Guardiannak adott interjúban összefoglalta a minisztérium és a szimulátorok rövidke közös történelmét, és részletezte lehetséges jövőjüket is.

"A 80-as, 90-es években még messze az élen jártunk a szimulátoraink minőségét tekintve. A katonai szimek jelentették a csúcstechnológiát. Ma már 50 fontért bárki vehet olyan játékot, amely valósághűségben jóval felülmúlja az akkori eszközeinket."

A minisztérium a Virtual Battlespace 2 névre hallgató szimulátort használja már jó ideje, amely nagyon lemarad a mostani játékok mögött. Ezt a szimulátort eredetileg az Operation Flashpoint alkotója, a Bohemia Interactive készítette, és nem igazán tekinthető a játékfejlesztés csúcsának. Poulter szerint a helyzet változni fog az elkövetkezendő hónapokban, ugyanis arra készülnek, hogy behozzák az új technológiákat a modern shooterekből.

"A fegyvereknek hihetőnek kell lennie. Ha géppisztollyal lőnek, és a lövedék 5 km-re elmegy, akkor ott valami nem stimmel. A járművek kormányzásának és irányításának is reálisnak kell lennie. A valósághűség fontosabb, mint a szórakozás. Nagyon fontos, hogy beleéljék magukat."

Persze a katonák úgyis jobban szeretik a virtuális szimulációkat, mint a papírmunkát, így Poulteréknak nincs nehéz dolguk, hogy rávegyék őket, hogy gyakoroljanak. A céljuk az, hogy elérjék, hogy a katonák a szabadidejükben is szívesen leüljenek a szimulátor elé. Puolter szerint a szimulátor felbecsülhetetlen értéket képvisel, amit a minisztériumban igen komolyan vesznek. A szimuláció a katonák számára nemcsak egy játék, hanem olyan eszköz, amely akár az életüket is megmentheti.

Virtual Battlespace 2

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. Tuzvihar
2011.12.31. 10:45
Realisztikus szimulátorral már lehetett telálkozni. Ha az ők és az alábbi [LINK] technológiáját tudnák összekonbinálni akkor tuti hogy a katonák a szimulátorban is aludnának
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. hammer88
2011.12.31. 11:12
americas army - is ezt hivatott szolgálni, én magam is játszom évek óta,de az áttörést még a 3. sem érte el , ezzel szemben az op.flashpoint a maga nemében 2002-ben mégis jót alkotott!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. homeware
2011.12.31. 12:35
"War is a video game."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. pjszilard
2011.12.31. 13:36
Nem ujat kene tervezni, hanem megkerni, irjanak egy valtozatot a katonasagnak normalis tortenettel, vagy a nelkul!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. lackoo1111
2011.12.31. 16:18
Az amerikai hadsereg viszont ezt a játékot is fel fogja használni a főiskolai oktatásban:

Scourge of War: Gettysburg
http://www.scourgeofwar.com
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kray
2012.01.02. 09:23
Amúgy ott vannak az ARMA játékok. Szerintem azok szimulátornak elég korrektek.

Persze e BF3 is marha jól sikerült, de szimulátorként akkor is inkább ARMA.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kullo1
2012.01.03. 16:10
hammer88 az americas army nem szimulátornak készült hanem toborzásra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gabrocccky
2012.01.05. 21:55
@kray: bár nekem nem jönnek be az Arma játékok, abban egyet kell, hogy értsek: a BF3 nem szimulátor, legalábbis annyira tuti nem realisztikus mint az Arma 2. De a cod-nál még mindig sokkal jobb ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!