iPon Hírek

Három új profi Quadro kártya az Nvidiától

Dátum | 2009. 12. 01.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia műhelyében jelenleg is készülnek a gyártó első DirectX 11-es támogatással rendelkező videokártyái, amelyek a legfrissebb hírek szerint valamikor a jövő év első negyedévében kerülnek forgalomba. A gyártó addig sem hagyja újdonságok nélkül a videokártya piacot: most a professzionális alkalmazások felhasználói örülhetnek, ugyanis az Nvidia kínálatában két új mobil-, illetve egy új, asztali gépekbe szánt Quadro sorozatú videokártya jelent meg.

Nvidia Quadro FX 380 LP
Az asztali megoldás a Quadro FX 380 LP típusjelzést viseli, és felépítését tekintve nem más, mint egy alacsony profilú termék. A 169 dollárba kerülő újdonság 16 darab stream processzorral büszkélkedik és 512 MB-nyi fedélzeti memóriával van felvértezve; a memória chipek 64 bites adatsínen keresztül kapcsolódnak a grafikus processzorhoz. A GPU DirectX 10.1-es és CUDA támogatásokkal érkezik. A DVI és DisplayPort kimenetekkel ellátott kártya 28W-os fogyasztás mellett üzemel.

Nvidia Quadro FX 3800M
A két mobil megoldás a Quadro FX 3800M és a Quadro FX 2800M neveket kapta. Az újdonságok közül az erősebbik, azaz az FX 3800M GPU-ja 128 darab stream processzort tartalmaz, a kártyán pedig 1 GB-nyi GDDR3-as típusú fedélzeti memória van jelen. A GPU és a memória chipek között itt már 256 bites memória interfész teremt kapcsolatot. Az FX 2800M esetében csak 96 darab stream processzor áll rendelkezésre, de a fedélzeti memória mennyisége és az adatsín típusa megegyezik az FX 3800M-nél már leírtakkal. Mindkét kártya 30-bites megjelenítést kínál, így több, mint egymilliárd színárnyalat leképezésére adnak lehetőséget megfelelő monitor alkalmazása esetén.

A mobil videó vezérlők számos vállalat mobil munkaállomásában kaphatnak helyet a közeljövőben, a Dell Precision M6500-as mobil munkaállomásához már most is kérhetjük az új kártyák valamelyikét. Az újdonságokat az NVIDIA kifejezetten az Autodesk alkalmazásait használók számára készítette: a gyártó állítása szerint az AutoCAD és 3ds MAX alkalmazásokban a termékek használatával növelhető a produktivitás, azaz zökkenőmentessebbé és gyorsabbá tehető a munkavégzés.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. rabib
2009.12.01. 18:24
Hát nem tudom. A Fermiknek már jobban örülnék. Na de mindegy. Majd kijönnek azok is egyszer, jövő év elején-remélem-.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. jamborka
2009.12.01. 18:41
Mindkét kártya 30-bites megjelenítést kínál, így több, mint egymilliárd színárnyalat leképezésére adnak lehetőséget

Az ittholi VGA-m 32 bites színmélységet produkál. vagy tévedek, és az csak 16,7 millió, vagy valamit nem jól értelmezek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. sonkolysom...
2009.12.01. 19:26
Jó látni hogy végre az ilyen kis hűtőkre is pwm-s ventit tesznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. PH-User
2009.12.01. 19:45
"a memória chipek 64 bites adatsínen keresztül kapcsolódnak a grafikus processzorhoz"
Pfff...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. oliba
2009.12.01. 20:11
sonkolysoma: én még semmilyen hátrányt nem éreztem, hogy "csak" 2 pines a vgam ventillátorjának a csatalkozója
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. JarJar
2009.12.01. 20:15
Jamborka rosszul emlékszel, az 1,6 millió az csak 24 bites.

8 bit = 256 szín (2^
16 bit = 65 536 szín (2^16)
24 bit = 1 6777 216 szín (2^24)
30 bit = 1 073 741 824 szín (2^30)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kopidoo
2009.12.01. 21:05
Az a1,6 millió az 16,7 millió...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. arkman
2009.12.01. 21:40
PH-User: Semmi probléma nincs azzal. Ezzel nem játszani szoktak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. raiden
2009.12.01. 21:58
Sorry az amatőr kérdésért, de mi a különbség ezek a quadro, és egy átlag hétköznapi videókártya között?

Tudom, hogy van quadro 600k-ért is, csak nem tudom, hogy mivel tud többet, vagy mivel jobb. Ránézésre ez a kártya közelébe nem ér egy 4870-nek, és drágább. Mégegyszer mondom, ránézésre...

ezért szeretném megkérdezni ezt tőletek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. dragonplat... raide...
2009.12.01. 22:50
A hétköznapi kártyák általában videó nézegetésre vannak használva, vagy játékokra stb.
A quadro-k pedíg tervezésre. Ezért más szoftvereket támogatnak és az árukhoz képest nem nyújtanának akkora sebességet játékban. De a játékra használt kártyával pedíg nem tudnál tervező (stb.) programokat használni. Lényegében ennyi aki többet tud róluk biztos jobban felvilágosít majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Insignia
2009.12.02. 00:31
jamborka te vga-d sose produkál 32bitnyi színt igazából csak 24bites színmélységgel dolgozik a maradék 8bit képfeljavításra van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. krsz
2009.12.02. 09:24
raiden:
A profi kártyáknak "iszonyú" nagy a poligonszámolási teljesítményük, de textúrázásban harmat gyengék (használatuk:motortervezés, repülőgépipar autóipar, lényegében ipari alkalmazás sok-sok poligonnal) nem olyan fontos a textura, elég az OpenGL effekt. A game kártyáknak brutál erős a texturázási egységük, a poligonszámolás viszont gyengécske, ezért készülnek low polygon modellek játékokban, amik texturázással tuningolnak a jó kinézet miatt. Lényegében ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jdcomputer krsz
2009.12.02. 11:51
A Quadro és a Geforce kártyákon a GPU-k gyakorlatilag ugyanazok, az igazi különbség a hozzájuk adott driverekben és támogatásban van. (régebben viszonylag egyszerűen lehetett geforce-hoz quadro drivert használni, de egy ideje ezt már elég jól levédték)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!