iPon Hírek

Hatalmas CPU hűtőt mutatott be a Thermalright

Dátum | 2015. 11. 13.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Thermalright Le Grande Macho névvel egy új processzorhűtőt dobott piacra, ami érdekes keveréke a költséghatékony Macho és a zászlóshajó szerepét betöltő HR22-es modellnek – az újdonság éppen ezért e két processzorhűtő között foglal helyet a vállalat termékpalettáján.
A Le Grande Macho méretét tekintve azonos a HR22-es modellel, hiszem 150 milliméter széles, 120 milliméter hosszú és 159 milliméter magas. Az újdonság tömeg tekintetében valahol félúton foglal helyet a 710 Grammos Macho és az 1120 grammos HR22 között, hiszen 900 grammot nyom a mérlegen. A 6 milliméter vastag hőcsövekből ezúttal hét darab áll rendelkezésre, alumínium lamellákból pedig 35 darabot tartalmaz a hűtőtömb.
A HR22-es csúcsmodellnél ugyanannyi lamella alkotja a hűtőtömböt, viszont hőcsövekből hét helyett nyolcat kapunk – viszont ezek most is C1100-as réztömbön keresztül érintkeznek a processzor felületével. Színvilág tekintetében a költséghatékonyabb Macho dizájnja köszön vissza. Annak érdekében, hogy a videokártyák és a magas memóriamodulok alkalmazására egyaránt lehetőség legyen, a processzorhűtő középpontját eltolták, az alsó lamellákból pedig levágtak néhány millimétert.
Az új processzorhűtő alap esetben ventilátor nélkül érkezik, így a légkeverőt külön kell hozzá megvásárolni. A 140 milliméteres ventilátor felszerelését a csomagban mellékelt rögzítők segítik, ahogy az a felhasználói kézikönyvből is kiderül. Fontos, hogy ventilátor nélkül, passzív módban csak 95 wattos TDP-ig használható a termék, ventilátorral megtámogatva azonban akár 300 wattos hűtőteljesítményt is nyújthat.
Az új processzorhűtő hővezető pasztával, csavarhúzóval és sokféle processzorfoglalatot támogató rögzítő mechanizmussal kerül az üzletek polcaira. A Le Grande Macho az alábbi processzorfoglalatokra passzol: •Intel: Socket LGA 775/1150/1151/1155/1156/1366/2011/2011-3 •AMD: Socket AM2/AM2+/AM3/AM3+/FM1/FM2/FM2+ A Thermalright Le Grand Macho rövidesen elérhetővé válik kereskedelmi forgalomban. Az új processzorhűtő várható listaárát később közli a gyártó.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

15. Sightseer
2015.11.13. 23:01
Ez a név...
Egyenes út a Mexikói piacra, vagy a.. khm.. felnőttiparba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. YellowFlas...
2015.11.13. 23:58
Jó a neve
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Fzoltan
2015.11.15. 11:13
Eléggé valószínűtlennek tartom, hogy passzívan képes lehűteni egy 95W-os procit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Csicso1
2015.11.15. 14:46
Ezek elméleti számok, egy burtál jól szellőző, nagy, nem zsúfolt sokventis, nem túl magas hőmérsékletű szobában jól szellőző helyen - körülötte van szabad tér nem egy asztalba van bepréselve. -KONTRA - szűk, nem túl jól szellőző, relatíve kics ház, kevés alapventi, zsúfolt - pl. sok HDD SSD stb meleg pl. padlásszoba nyáron, vagy közel a radiátor ami erősebben fűt akár a szükségesnél is rossz, szűk helyre betéve
NA ILYEN KÜLÖNBSÉGEK esetén akár 10 celsius fokot is jelenthet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Fzoltan Csics...
2015.11.15. 15:15
Én tapasztalatból mondom, hogy egy jól szellőző házban is igen-igen necces a 95W. Egy hasonló méretű és tömegű hűtőm van, az képtelen volt lehűteni passzívan egy 95W-os procit. Szerintem a 60W is az erős határeset kategória.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Terror
2015.11.15. 15:30
Mi értelme a passzív hűtésnek, ha meg kell támogatni öt tonna házventilátorral? Nem ér semmit az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. djbundy
2015.11.15. 16:15
Ha nincs hajtva a proci órákon át közel maximumon, nem hiszem, hogy bármi baja lenne (szellős házban) passzív hűtéssel. Az esetek 90%-ban 45-50, a maradékban meg 60-70, vagy - jaj nekem - 75fokos lesz.
Puff neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.11.15. 16:34
Én is ezt gondolom.

A passzív hűtésnek igen-igen ritkán van értelme. Nyilván csendmániásoknak jó lehet, azonban egy halk ventivel még mindig csend lesz, cserébe jobb hőfokokkal.

Amúgy ügyes a TR, mert úgy oldották meg, hogy a ház hátsó ventijéhez annyira közel lesz a hűtő, mintha majd rajta lenne, így némi meleget ki tud szívni onnan. És passzív hűtés. Ügyes.



Pláne ez!



de jó egy zacskó is, sufnituning
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Fzoltan djbun...
2015.11.15. 21:30
A kényszerített léghűtés 10x olyan hatékony, mint a passzív hűtés. Pont.
Én hűtőttem le 1 kg-os hűtővel 95W-os procit, pár perc után elérte a 90 fokot és throttlingolt.
Sőt, egy Haswell i5-nek megállt a ventillátora nálam, gyári hűtővel + egy 40 cm-es lassú járatú ventivel a házam oldalán (Aerocool S9 pro) folyamatos volt a throttling. Ennyit az elméletedről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. thestock
2015.11.15. 22:05
Persze,a csendmániások...AZOK! Felejtsük már el hogy 90 wattokat akarunk passzívan hűteni,mert zavar hogy ha pörög egy 12-14 centis venti.. egy csapágyas venti,vagy egy zörgő HDD zavaró tud lenni,de ne essünk már át a ló alá! Megy a hiszti mikor a városban élők többségének alapból kijut egy alapzaj, vagy fejükön a füles ami lezárja a külvilágot,és közben maxon megy a cségó...de zavar a venti ami a gép üzembiztos működéséhez kell...vicc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.11.15. 22:20
Igen, vannak páran, akik nem gondolják tovább, és megveszik, de mint látod, én sem értek egyet ezzel a filozófiával, ezt írtam, hogy jobb egy csendes ventivel, bár kicsit félreérthetőre sikerült a 3. mondat első fele, valóban.
95W-ra semmiképp nem jó, nyáron a 30-35 fokba nem bírná - ráadásul így a vrm sem kap hűtést, erről kicsit néha el is feledkeznek.
De ez alatt jó lehet, csak értelme nincsen sok, sem zaj, sem pénz, sem a vrm hűtés tekintetében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. balazs630
2015.11.16. 09:26
Nekem a HR-22 nagyon bevált, csak ajánlani tudom. Egy 65W-os i5-4570S-t hűt, a gépem teljesen passzív, nincs mozgó alkatrész benne, értsd: SSD, passzív táp, a monitort iGPU-ról hajtom meg, házhűtőt nem használok. Az átlagos CPU hőméséklet 40-45 fok, nyáron 50-55, renderelés közben 75-85 ekkor néha már leveszem a ház oldalát, de van hogy abszolút nem érdekel. Vágni úgy 2x szoktam egy évben úgyhogy ez nem egy nagy preferencia...
Úgy 5 éve használok különböző konfigurációkat teljesen passzívban és az a tapasztalatom hogy nem kell félteni a hardvert. Lehet szerencsés vagyok de nekem még nem sikerült megfőznöm se processzort, se alaplapot. Van annyira okos hogy throttlingolja magát ha ég a feje...

Nyilván hatékonyabb az aktív hűtés, és teljesen igaza van annak aki azt írja hogy okosan beállítva szinte nem is hallod a hangját. Engem 7-800rpm-en pörgő csendes Arctic CPU hűtő már zavart mert éjszaka hallottam a hangját. Kinek mi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Whysper MR_47
2015.11.16. 14:13
De nem is értem. ha erre ,ha raksz 1db alpenföhn Brocken ventit. mondjuk 300-on pörögve már akkor is sokkal --- lényegesen megnő a hűtés és meg sem hallod ,hogy rajta van.

700-ig zero hangja van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. pvision Fzolt...
2015.11.16. 14:22
Nekem Scythe Ninja 3B vagy mi a szösz van egy 4ghz-re tekert i5 3550-en, "passzívan" (ami azt jelenti hogy a 12 centis tápventi és a 12 centis házventi is kb 2-2 centire van tőle), így nyáron 45-50 fok fölé még nem ment a cpu.
Elvisz ez 100W procit is, csak a ház szellőzzön.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.11.16. 16:07
Szerintem ezt az a pár gyártó, aki csinálnak ilyen hűtőt, egyfajta marketing és erőfitogtatási szempontból csinálhatják, hogy lám, ma már ilyen is van, ez is megoldható, mi ilyet is tudunk, nálunk ilyen is kapható, 0db, miegymás, jól hangzanak.


pvision

Ez akkor majdnem olyan, mintha lenne rajta venti, vagyis nem is passzív. Csak a tőle 2 centire lévő ventikkel szívatod ki a meleg levegőt - ennek a táp mondjuk nem biztos, hogy örül.

Elvisz ez 100W procit is, csak a ház szellőzzön.

Pont erről ment a beszélgetés, hogy akkor kell több házventi egy cpu hűtő venti helyett, így hiába a passzív hűtés, aminek a lényege a 0db lenne, de a több házventivel megette a fene az egészet, akkor már jobb egy csendes venti a procihűtőre.
Persze vannak rendkívül egyedi esetek is, mint nálad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!