iPon Hírek

Hátul is van szeme a Mio új csúcskamerájának

Dátum | 2016. 04. 19.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MULTIMÉDIA

A Mio egy felsőkategóriás autós kamerát mutatott be, amely rögtön két egységet is tartalmaz: az egyiket a jármű első szélvédőjére lehet feltapasztani, míg a másik a mögöttes forgalom eseményeinek rögzítésére ad lehetőséget. A MiVue 698 Dual persze nem csak azért különleges, mert kétkamerás kivitelben érkezik, hanem azért is, mert remek minőségű optikával és gazdag felszereltséggel látták el.
A kamera lelkét egy OmniVision OV2710P típusú képérzékelő lapka adja, amely két megapixeles felbontással bír. Az első kamera F1.8-as, míg a hátsó F2.0-s „rekeszértékkel” dolgozik, de mindketten képesek 1080p-s felvételek készítésére, méghozzá 30 képkocka/másodperces sebességgel. Az első kamera akár 2304 x 1296 pixeles felvételi üzemmódban is használható, természetesen 30 képkocka/másodperces sebességgel. Az első és a hátsó kamera a gyártó szerint kedvezőtlen fényviszonyok, illetve gyenge megvilágítás esetén is értékelhető képminőséget nyújt. Látószög tekintetében a hivatalos weboldal 140 fokos értékről tesz említést, ami kellően széles ahhoz, hogy a jármű környezetében történő események rögzíthetőek legyenek. A hátsó kamerához hét méternyi microUSB 2.0-s kábelt mellékelnek, maga az egység pedig öntapadós konzollal rögzíthető a szélvédőre, viszont a konzol oldalirányban nem, csak fel- és lefelé mozgatható
A felvételeket H.264 kodekkel, MP4 formátumban rögzíti a rendszer – ezek a 2,7 hüvelykes érintőkijelzőn keresztül akár vissza is nézhetőek, ami egy-egy vitás ügyben nagyon jól jöhet. A rendszer akár 128 GB-os microSD memóriakártyára is képes felvételeket rögzíteni, sőt, akár fotókat is készíthetünk vele – például egy baleset után alaposan dokumentálhatjuk a sérüléseket, illetve a helyszín sajátosságait, a fotók pedig pontos GPS koordinátákat is tartalmaznak majd.
Az új szett ezzel együtt beépített GPS vevőt is tartalmaz, így az út során rögzíti az aktuális GPS pozíciót, a tengerszint feletti magasságát, valamint az autót érő erőhatásokat is – utóbbihoz a beépített háromtengelyes gyorsulásmérő szolgáltatja a friss adatokat. Extra tulajdonság, hogy egy folyamatosan frissülő adatbázisból időről-időre kapunk információkat a telepített traffipaxokról, ezekre pedig figyelmeztet is a rendszer, sőt, gyorshajtás esetén is figyelmeztetheti a sofőrt. A fedélzeti rendszer ezzel együtt vezetőt segítő szolgáltatásokat is nyújt, például figyelmeztet a sávelhagyásra, illetve segít az ütközés elkerülésében – ha 60 KM/h-s sebesség felett 15 méternél vagy 1,5 másodpercnyi reakcióidőnél közelebb kerülünk az előttünk haladó járműhöz, jelezni kezd.
Az újdonság parkolás közben is jó szolgálatot tehet, hisz parkoló üzemmódban a mozgásérzékelő funkció jóvoltából képes automatikusan felvételeket készíteni az autó körül zajló eseményekről – például egy tolvaj próbálkozásairól, vagy éppen arról, ha valaki nekiütközik a gépjárműnek, majd elegánsan lelép. A felvételeket a MiVue Manager segítségével elemezhetjük, de akár meg is oszthatjuk őket Facebookon vagy YouTube-on keresztül – az egész csak pár kattintás. Az első szélvédőre illeszthető, gömbcsuklós állvánnyal ellátott kamera 90,2 milliméter széles, 49 milliméter magas és 35,2 milliméter mély, tömege pedig 102 gramm. A hátsó szélvédőre passzoló példány már csak 32 milliméter széles, 45,8 milliméter magas és 41,55 milliméter mély, tömege pedig mindössze 45,8 gramm.
A Mio újgenerációs MiVue 698 Dual csúcskészüléke már elérhető kereskedelmi forgalomban, ajánlott végfelhasználói ára pedig 89 990 Ft.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!