iPon Hírek

HD 5870: nagyon agresszív árstratégia?

Dátum | 2009. 08. 25.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A tegnapi nap folyamán néhány érdekes információ jelent meg az AMD legfrissebb videokártyáival, a DirectX 11-es támogatással ellátott Radeon HD 5800-as sorozat tagjaival kapcsolatban. A termékek pontos specifikációi egyelőre még nem ismertek, ám egyéb információk, mint például a Radeon HD 5870-es modell agresszív árazásával kapcsolatos értesülések, most napvilágra kerültek.

A hírek szerint az AMD versenyképessé kívánja tenni legfrissebb csúcskártyáját, a Radeon HD 5870-es modellt, hogy az  vonzó választás legyen a piacon, így a termék várhatóan 299 dollárba fog kerülni, ezzel pedig sokkal jobb választás lehet, mint az Nvidia GeForce GTX 285-ös modellje, amely nem a DirectX 11-es, hanem az előző generációs megoldások közé tartozik (ráadásul elég valószínű, hogy lassabb is). A források kijelentései érdekesek, de az mindenképpen fontos, hogy a termék jó ár/teljesítmény arány esetén újrarajzolhatja a GPU piacot a maga 299 dolláros árával. A kedvező árat a fejlődő gyártástechnológiával magyarázzák: a kártyán található chip már nem 55 nm-es, hanem 40 nm-es csíkszélességgel fog készülni, előállítása így olcsóbb lesz és ugyanakkora felületen több tranzisztort tartalmazhat a GPU, ami teljesítménynövekedéshez vezet. Ez a magyarázat egyelőre egy kicsit sántít, hiszen tudjuk, hogy komoly problémák vannak a 40nm-es gyártósorokkal, és a kihozatali arány borzasztó, de lehet, hogy a közeljövőben végre túllépnek a gondokat (hiszen már nem mai probléma).

A korábban kiszivárgott információk szerint a Cypress GPU 100%-kal több shadert tartalmaz majd, mint a jelenleg is forgalomban lévő RV770-es megoldások, de az óvatosabb spekulációk szerint is minimum 50% lesz a különbség shader számban (800 vs. 1200 db). Így vagy úgy, a Cypress GPU szeptember 22-én mutatkozik be a nagyközönség előtt, nagyjából két héttel az Evergreen család többi tagjának megjelenése után. Az Evergreen sorozat tagjai várhatóan október folyamán jelennek meg kereskedelmi forgalomban. A csúcskategóriás szegmenset megcélzó, Hemlock kódnévre keresztelt termékek, amelyeken már két darab grafikus processzor teljesít szolgálatot, várhatóan november folyamán debütálhatnak.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

33. Ryd3r
2009.08.25. 13:37
VISSZA A HIRHEZ

299$ akk nálunk 299€
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Gigabyte
2009.08.25. 13:38
köszönjük a sajtóanyagot, szerintem várjuk meg azt a szeptember 22.-t, nem kell túl hamar beharangozni az ati győzedelmét... ott van még az nvidia tarsolyába is egy s más
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Forcecaste...
2009.08.25. 13:47
@ Gigabyte
Tény, hogy van. És ez a hír csak jó, hisz nem valószínű, hogy az NVIDIA magasabb áron adná a kártyáit. A végeredmény az ATi lekörözése ismét. ATi-sok kövezzetek, nem zavar!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. dragonplat...
2009.08.25. 13:58
3-4 hónap mire az nv valamivel előrukkol nem lesz neki nehéz nagyobbat alkotni annyi idő alatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. raiden
2009.08.25. 13:58
A remény hal meg utoljára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Konkii
2009.08.25. 14:01
Forcecaster:
Ezt nem értem. Az Nvidia most is magasabban áron adja a kártyáit, miért lenne ez most másképp? 299$ lesz valószínüleg a kiinduló ár, amely majd megy lejjebb. Talán azért ilyen magas, mert az eddigi leggyorsabb kártyája lesz az Ati-nak, DirectX 11-el, amire az NVidia nem fog tudni válaszolni még egy ideig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Gigabyte
2009.08.25. 14:03
Forcecaster: Ez is igaz végülis ez az árleszállítás úgyis csak nekünk jó...
dragon platform :Szerinted a geforce8 óta mit csinál az nvidia? ez lesz az a nagyobb projectjük valószínűleg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. thspo
2009.08.25. 14:08
az több mint valószínű h az nv csúcskártyája gyorsabb lesz (mint ahogy mindig is volt) mint az AMD-é viszont sztem egy 100-assal drágább is lesz (EURO/$
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Forcecaste...
2009.08.25. 14:18
@Konkii
Tény, hogy magasabb áron adja, de nem 100 és 200 dollárral, hanem maximum 50 dolláros a különbség. Erre azt mondom, hogy benne van a piaci árakalkulásba. De nincs olyan hülye a világon, aki ne adná inkább fele annyiért a termékét, még ha első körben veszteséget is termelne, ha tudná, hogy csak így maradhat versenyképes. Senki se akarna kétszer annyit fizetni még akkor sem, ha gyorsabb lesz a kártya.

@Gigabyte:
Úgy tartják az okosak, hogy a GeForce 8 volt az utolsó teljesen új architektúra az NVIDIA-tól. A GeForce 9 annak feltupírozott változata volt, míg a G200-ast a most eljövendő G300-as főpróbájának tartották. Bizonyos hírek szerint 2,5 milliárd transzisztor lesz belepaszírozva az új chipbe, ami nagy meglepetést okozott sokaknak figyelembe véve, hogy a G200-as mag milyen óriási volt. Tehát már csináltak egy szép nagy magot, ami nem volt nekünk túl jó, viszont csináltak egy szimpla PCB-s GTX295-öt, amit mérnöki "mesterműnek" tartanak, hogy két ilyen nagy magot képesek voltak egy lapra integrálni. Innen már senki sem kérdőzejelezi meg, hogy az új mag valóban "tartalmas" lesz és nem kell olyan nagynak lennie mint az elődnek. Persze vannak, akik szerint ez az egész csak legenda és a G300-as nem is létezik, de én egyáltalán nem hiszem, hogy az NVIDIA ilyet csinálna.

A Dragon ellenfelére pedig kiváncsi leszek. Ahogy láttam az Intel jövőbeni árazását, mindenképpen figyelemre méltó gépeket pakolhatunk össze sokkal kevesebbért mint ma. Ez pedig ráfér már az Intelre, mert azért negyed milliót egy prociért... még én se adok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. vizmi
2009.08.25. 14:40
Nem akarok ünneprontó lenni, de a 300 EUR/USD összegért egy komplett Playstationt 3-at is kaphatsz, alaplap, proci, bl drive, és fenemód halk... igaz a játékokat meg kell venni hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. arkman
2009.08.25. 14:41
Gigabyte: Te most azt akarod mondani, hogy a Geforce 8 óta az nvidia ezt a G300-ast fejleszti, ami gyökeresen más lesz mint az eddigiek? Legyen igazad, kell a verseny.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. rabib
2009.08.25. 14:45
Forcecaster: Igen, igazad van. Csökkenjenek már az Intelnél azoknak a processzoroknak az árai! Én is vettem volna Corei7-et, ha nem lett volna olyan drága
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. sYs
2009.08.25. 14:52
Azért az az 50$ különbség nem reális... Inkább a 100-200$! az sokkal inkább!

EVGA GeForce GTX 295 1792MBEVGA GeForce GTX 295 1792MB $735.11
http://www.bttech.com.au/evga-geforce-gtx-295-p-54517.html

Asus GeForce GTX 285 1GB $496.79
http://www.bttech.com.au/asus-geforce-gtx-285-p-24495.html

Sapphire Radeon HD 4890 2GB VaporX $357.50
http://www.bttech.com.au/sapphire-radeon-h...gb-p-52543.html

XFX Radeon HD 4890 1GB Black w/ HawX $379.50
http://www.bttech.com.au/xfx-radeon-hd4890-1gb-p-50402.html

Szóval ott van az a 100$+ különség...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Konkii
2009.08.25. 14:53
vizmi:
Hát igen, a PS3 már van pár éves, de az sem volt mindig 300usd/euro. És végülis egy felsőkategóriás kártyáról beszélünk, amit még ki sem adtak, nem is beszélve arról, hogy Dx11-es (ellenben a PS3 Dx9-ével szemben) Három év múlva ez a kártya is olcsóbb lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. hla
2009.08.25. 14:57
én a hd4870et vettem meg márciusban akciósan!! kb 350$-ért (ami mellesleg kijött vagy már 1 éve).ez meg egy zsír új kártya, biztos h iszonyat erős lesz,támogat dx11-et meg miegymást ÉS 300$-ról indul?azért van pofája az amd-nek is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Anonymus23
2009.08.25. 14:58
thspo:
Azért ez egy elég erős csúsztatás (hogy ne mondjam, nem igaz), hogy az nVidia csúcskártyái mindig erősebbek voltak az ATI-énál. pl 5-ös nVidia sorozat nagyon gáz volt, akkor is egyértelműen az ATI-nak állt a zászló, pl akkor erősödött meg nagyon.

A másik oldalról sem igaz amit mondasz, mert mindig ár/érték arányt kell nézni, és pl 2 db 4890-es (cca 54 bruttó/db) az simán megesz egy gtx295-öst, amiből kb 118 eFt 1db.

Más:
Mindenesetre nekünk (vásárlóknak) az a jó, ha ezek ketten (ATI és nVidia) kikaparják egymás szemét, hogy minél olcsóbban tudjanak VGA-t eladni nekünk. Szal tök felesleges itt hypolni a márkákat, mindkét gyártó tud minőséget és teljesítményt gyártani, az más kérdés, hogy melyiket milyen áron tudjuk megvenni.
Felesleges bárkinek jönni, hogy nekem anno elromlott egy, és akkor már az egész ATi vagy nVidia, mindegyik csinált már selejtet, sőt selejt sorozatot is, ipari termelésről van szó.
Én pl. mindig azt vettem/veszem, ami akkor amikor vásárolok, éppen a legjobb áron nyújtja a legtöbb teljesítményt. Márkahűségről felesleges beszélni, ezt senki sem fizeti meg neked, hogy mindig ugyanazt a márkát vegyed.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. polarx
2009.08.25. 15:02
vizmi: meg egy HDTV-t ha látni is akarsz valamit nem csak gigantikus pixeleket a 640x480-as tv-ken. attól hogy nem szaggat valami lehet jó de ocsmány is. egy hdtv-vel meg azért ott is ki kell adni 200e-t. viszont az tény hogy azon vagy 6 évig nem fog semmi szaggatni de olyan játékokkal se fogsz játszani nagy részt mint pc-sek. lehet a GT5 vagy a Forza 3 miatt vennék konzolt de másért se. akkor már inkább maradok a pc-nél drágábban jobb részlegbe.. igazából már egy 100e-s gépen manapság szinte minden megy maxon. jelenlegi helyzetet nézve. (monitor nélkül)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. vizmi
2009.08.25. 15:13
polarx: Volt ps3-am régebben, nagyon bánom, hogy eladtam. Végig monitoron játszottam vele, HDMI_DVI átalakítóval. Kicsit széthúzta a képet, nem volt 1:1 pixelesen tűéles, de teljesen okés volt. HDMI-s monitort már kapcs kb 50k körül manapság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. holika
2009.08.25. 15:20
"Meg most lehet, hogy az Ati kiad egy piszokul erős HD5xxx sorozatot az élen ezzel a HD 5870-nel, de mint ahogy lenni szokott, a következő lépés az Nvidiáé. Biztosan megpróbálja majd felülmúlni"

Ja persze, kiadja az nvidia újra a 285-öst 495-ös néven
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. rini
2009.08.25. 15:28
sYs - azért örülök, hogy a legdrágább márkákat össze hasonlítod a másik márka legolcsóbb verzióival.Ha már hasonlítasz akkor egy márkán belül, vagy az olcsóbbat az olcsóbb modellel hasonlítsad össze. Pl az Asus-t az Asus termékeivel vagy a Zaphir modelljét az Inno 3d modeljeivel, esetleg az XFX saját termékeivel. A másik, hogy ne külföldi árakat hasonlítsál össze hanem itthoni boltok árait, pl: Ipon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. VergilX
2009.08.25. 15:30
raiden:nem a remény hal meg utoljára,hanem a sejtszintű enzimműködés....na de mind1 is.

Az nvidia 2009ben nem fog kiadni dx11 es grafikus kártyát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. sYs
2009.08.25. 16:27
rini:
Amit írtál annak ezlső felével egyetértek, mert nem néztem hogy melyik gyártó, csak beollóztam 2-2 kártyát. De! Dollárbeli különségekről volt szó és akkor abban a pénznemben kerestem versenyzőket.

De akkor legyen kívánságod szerint:

Asus:
Asus GeForce GTX 285 1GB $496.79
http://www.bttech.com.au/asus-geforce-gtx-285-p-24495.html
(iPon) ASUS ENGTX285/HTDP/1GD3 PCIE 91.830Ft
http://ipon.hu/webshop/product/asus_engtx2...1gd3_pcie/36704

Asus Radeon HD 4890 1GB $295.90
http://www.bttech.com.au/asus-radeon-hd4890-1gb-p-47558.html
(iPon) ASUS EAH4890/HTDI/1GD5 PCIE 53.818Ft
http://ipon.hu/webshop/product/asus_eah489...gd5_pcie/109347

XFX:
XFX GeForce GTX 285 1GB $474.38
http://www.bttech.com.au/xfx-geforce-gtx-285-p-54024.html
(iPon) XFX GTX285 1GB DDR3 PCIE 83.979Ft
http://ipon.hu/webshop/product/xfx_gtx285_...dr3_pcie/117676

XFX Radeon HD 4890 1GB Black w/ HawX $379.50
http://www.bttech.com.au/xfx-radeon-hd4890-1gb-p-50402.html
(iPon) XFX HD4890 1GB PCIE 60.484Ft
http://ipon.hu/webshop/product/xfx_hd4890_1gb_pcie/109350

(iPon) XFX GTX295 1792MB PCIE 124.677Ft
http://ipon.hu/webshop/product/xfx_gtx295_1792mb_pcie/37548

Azért még így is megvannak a különbségek, ha ugyanaz a gyártó, ha különböző, akkoris. Végig lehet bogarászni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. robbyt
2009.08.25. 17:32
(sYs @ 2009 Aug 25, 16:27)

Ha ezt az árazást veszem alapul,akkor a HD 5870 sem kerülhet majd többe 55 000HUF-nál!Vagy nem jól látom? :rolleyes:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. arkman
2009.08.25. 17:39
Rá kell számolni még a magyarországi "ami újdonság az még plusz 10%" szabályt, de igen körülbelül annyi lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. rini
2009.08.25. 18:08
Van ellenpélda is:

GIGABYTE GV-N295-18I-B GTX295 1792MB PCIE - 121890 ft

GIGABYTE GV-R487X2-2GH-B R4870X2 2GB PCIE - 128405 ft

ha jobban megnézzük. Amúgy én úgy tudom a 4890 ellenfele a 275 és ott már nincs akkora árkülönbség. Tudom,hogy egy kicsivel erősebb a 4890, de nem 100 meg 200 dollárral olcsóbb a 275-nél.
(GIGABYTE GV-N275UD-896I GTX275 896MB PCIE - 51493 ft.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. sYs
2009.08.25. 21:55
Akkor a 285-nek és a 295-nek mi lenne az ellenfele szerinted?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. rini
2009.08.25. 22:09
A 285-nek nincs ellenfele, a 295-nek pedig a 4870x2. A PH. és iPon tesztek alapján a 285 egyértelműen erősebb mint a 4890. A 275 pedig egálban van vele teljesítmény szinten. Igazából a 10.1 amivel többet tud a 4890, ami számomra annyit jelent, hogy jövő állóbb eszköz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. rini
2009.08.26. 14:42
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy aki 4-es sorozatú Radeonnal rendelkezik annak nem érdemes cserélni egyenlőre. Érdemesebb megvárni a második verziót. Aki meg most vásárol új gépet, vagy régebbi generációs kártyája van, annak érdemes megvárni az 5-ös sorozat megjelenését. Játékok megjelenése egy-két kivételtől még odébb van. Abban sem vagyok biztos, hogy ezek a játékok színtiszta DX11 lesz.Inkább úgy gondolom, hogy használ DX11 elemeket is a megvalósításhoz ugyan úgy mint anno a Crysis.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Sytyx
2009.08.26. 20:09
(robbyt @ 2009 Aug 25, 16:32) Ha ezt az árazást veszem alapul,akkor a HD 5870 sem kerülhet majd többe 55 000HUF-nál!Vagy nem jól látom? :rolleyes:

Sztem lesz az 110k is. Bár legyen neked igazad, és én leszek az els? sorban aki beújít
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. arkman
2009.08.26. 21:37
Nem akarok kötözködni, de ha ezt írtad volna megspóroltál volna egy sort
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. nacsat
2009.08.26. 22:41
lehet hogy baromi drága lesz , de legalább a 4xxx esek ára lemegy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. rini
2009.08.26. 23:55
Én a magam részéről egy 5870 kaliberű kártyát 60 és 80000 között számolok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Konkii
2009.08.27. 09:39
Szerintem meg várni kell vele egy-két negyedet és úgyis lemegy az ára, vagy jön hasonló kártya olcsóbban.
(Mármint aki venni akar, én most 4890 után egy ideig nem tervezek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!