iPon Hírek

HDD piac: még feljebb mehetnek az árak

Dátum | 2011. 11. 05.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | ADATTÁROLÁS

A jelek szerint a merevlemezek piacán az elkövetkező hetek folyamán nem hogy javulni, de egyenesen romlani fog a helyzet. A thaiföldi áradások miatt már több merevlemezgyárat is be kellett zárni annak érdekében, hogy a munkások egészségét és a gyár felszerelését meg tudják védeni, ezzel viszont jelentős mértékben csökkent a merevlemez-termelés, ami azt eredményezte, hogy a merevlemezek árai megduplázódtak, illetve megtriplázódtak – modelltől függően.

Emelkednek az árak. Forrás: The TechReport.
A legnagyobb merevlemezgyártó vállalat, a Western Digital termelésének már 75%-a esett ki az áradások miatt, legalábbis az IDC elemzői erről számoltak be. Az alacsony termelés komoly következményekkel jár a piacon. A nagy vásárlók, mint például a HP és a Dell, megkapják a rendelkezésre álló raktárkészletek nagy részét, hogy így továbbra is nagy mennyiségben építhessenek különböző konfigurációkat. A „maradék” merevlemezkészlet piacra kerül, ahol az az átlagfelhasználók számára is megvásárolható, persze az alacsony termelés miatt a megszokottnál lényegesen borsosabb áron.

Az IDC elemzői szerint a merevlemezpiacon nagyjából március környékére állhat helyre a rend – ekkor éri majd el a szegmens azt a szintet, amelyen a thaiföldi áradások előtt volt. Addig a termelés rendkívül alacsony lesz, a merevlemezek árai pedig a csillagos égig emelkednek. Sajnos a drágulás nem csak a merevlemezek árában jelentkezik, hanem minden olyan termékében is, amelyekben HDD van. Egy bizonyos szint felett már szinte képtelenség „lenyelniük” a gyártóknak a magas merevlemezárakat, így bele kell építeniük azokat termékeik árába.

Reméljük, a helyzet az előrejelzéseknél hamarabb fog javulni.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

86. Fucsok007
2011.11.05. 18:10
Várható volt az emelkedés, azt viszont nem említik itt, hogy jövőre már nem fognak Samsung HDD-ket gyártani, és ez is rátesz az áremelkedésre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. Heroes27
2011.11.05. 18:12
ez nevetséges, ami a piacon történik és ide katasztrófa oda katasztrófa. Abba nem gondoltak bele, hogy Taiföld egy kicsit rizikós környék? Hozzák ide szépen magyarországra a gyártást és lenne munkahely, ne a cunamiba vigyék. Jó persze, nem tehetnek róla, de egy 500 gigás vinyót közel 18-20ezerért ki vesz meg? Ki az az ökör?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. GerryZ Heroe...
2011.11.05. 18:20
Heroes
Már bocs, de szerintem ha ide telepítenék a gyártást, nagyobb veszélyben lennének mint Thaiföldön, pedig itt még cunami sem volt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. kockaharco...
2011.11.05. 18:24
GerryZ, ezt fejtsd már ki részletesebben, miért is lennének nagyobb veszélyben?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. hunmyke
2011.11.05. 18:25
Heroes, akkor nem 18k-ért vehetnénk a 2TB-osat.
GerryZ jól mondod, itt nagyobb veszélyben lenne a gyár, mint Thaiföldön...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. kisbreki
2011.11.05. 18:29
Miért nem fognak Samsung HDD-ket gyártani?Nem hallottam erről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. mThom
2011.11.05. 18:34
Hát egy 500-as WD vinyó már 30ezer Ft.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. GerryZ kisbr...
2011.11.05. 18:38
kisbreki
A Samsung eladta a merevlemez-részlegét a Seagate-nek, ezért nem fog gyártani. Még gyárt, mert a felvásárlást az illetékes hatóságok még vizsgálják (az EU már engedélyezte), és amint befejeződtek a hatósági vizsgálatok, annak függvényében alakul tovább a dolog. Néhány a lehetséges végkifejletek közül:
1. A Seagate saját nevével továbbra is gyárja a Samsung technológiáját (pl. Seagate HD502HJ)
2. A Seagate nem gyártja tovább a Samsung merevlemezeit, csak sajátjait.
3. Továbbra is Samsung néven, de a Seagate tulajdonában folytatódik a termelés.

kockaharcos
Ezt inkább passzolnám, eléggé OFF lenne a téma
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. dobko
2011.11.05. 18:45
Thaiföldön a munkások bére annyira alacsony, hogy az valami röhej, és még sok minden más annyira olcsó, hogy azt el se hinné az európai ember, nem véletlenül települ manapság minden nagy cég keletre.
Ha Magyarországon lenne a székhelyük akkor a kedves kormány leszedné róluk a gatyájukat, az emberek minimálbére sokkal magasabb, jogszabályok, stb...
Biztos van még számtalan oka, de ezek is köztük vannak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. zsignarmat...
2011.11.05. 18:45
Most kellett volna gariztatni a vinyómat...
Amúgy gondolom arra érti, hogy ha itt lenne a gyártás, alapból ilyen árak lennének, mint most...
Ennyi erővel miért nem hozzák ide mindennek a gyártását? Talán azért, amiért innen is lelépnek a gyárak, inkább mennek olyan helyre, ahol pl a bérköltséget össze se lehet hasonlítani...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. zsignarmat...
2011.11.05. 18:48
@dobko: hát igen, nem akartam azt belekeverni, hogy ha itteni cél túl nagy profitot termel, akkor jön a kormány és valami indokkal fölözi a haszon nagy részét...(de ilyet nem szabad mondani, mert ebben a demokráciában a nagy testvér figyel...)
Sry offolom az offolást
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. zsignarmat...
2011.11.05. 18:52
@Mikrobi: Szerintem nem 2 rugóval dobná meg a árakat, ha a "kultúrált Eupában" lennének a gyárak...Pláne ha ténylegesen a kultúráltabbik részén lenne a gyártás...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. NeoX
2011.11.05. 18:54
Mondhatnám h lesz*rom, most állok át SSD-kre, de nem mondom mert az iponon 5 nap alatt a kedvenc Kingstonom 13%-ot emelkedett. (Nov1-Nov5) Nagyon dühös vagyok, mesterségesen generálják az SSD-k áremelkedését a kereskedők az HDD! gyárak árvízére hivatkozva! Grrrrr
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. Vendég-Ven...
2011.11.05. 18:57
zsignarmate: Dehogy fölözné a hasznot! Csak a magyar nép hallásának védelme érdekében dB-enként 1000 Ft egészségvédelmi adót vetne ki a HDD-kre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. Segal
2011.11.05. 19:02
Ezt hívják úgy hogy kartelezés....
Akinek egy csöppnyi esze is van (gyár) az messze elkerüli kishazánkat. Már most is röhejesek a körülmények de jövőre az adóemelés után méginkább az lesz a gyárak számára. Ez van sajna papíron demokráciában élünk nemhivatalosan meg kapitalizmusba....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. zsignarmat...
2011.11.05. 19:05
@NeoX: Ja, nincs is árvíz, csak a csapok maradtak nyitva...Biztos nagyon örülnek a vízözönnek...És amúgy gondolom ők is magasról tesznek arra, hogy most akarsz SSD-re átállni...Talán kisebb dolguk is nagyobb most ennél...
Amúgy a 13% nem nagy kalad...
Az én vinyóm 1 hónap alatt 10-ről 30ra emelkedett....
Egy sima SATA2-es 500as vinyó...
Tehát aki 'olcsóbb' vinyót vesz, az még jobban tépi magát...
De gratu a hozzáálllásodhoz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. drherbyke
2011.11.05. 19:07
BAsszus 14 ért vettem a WD 1 tb vinyómat a nyár elején...

most meg 38........valami nagyon nincs rendjén ebben az a világban...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. zsignarmat...
2011.11.05. 19:11
Amúgy nincs semmi gond azzal, hogy az SSD-k ára is fentebb ment... Végletesen szólva, hogy ha egy 100 gigás SSD annyiba fog fájni, mint egy 100 gigás tányéros, egyértelmű, hogy ki mit fog venni...
Egyszerű logika...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. dlaccc
2011.11.05. 19:24
de mázli hogy még épp válság előtt ruháztam be két hd204ui-re
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. dtomka
2011.11.05. 19:27
zsignarmate!

én most gariztatom a samsung 103sj vinyomat, de nemtom mi lesz a vége.... áprilisban 14 ért vettem és most 28 ezer...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. zsignarmat...
2011.11.05. 19:30
Idézet egy levélváltásból:
"Amennyiben a tesztelés során hibásnak bizonyul, és kicserélik egy új HDD-re, akkor annak aktuális árán be tudjuk számolni azt bármely más termékbe"

Mázlista

De én ilyenkor az iPon helyében azt csinálnám, hogy papíron kinyomom a terméket az aktív listából, és akkor nincs aktuális ára....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. kisharo
2011.11.05. 19:38
Egyik ismerősöm egy számtech. üzletet vezet,azt mondta, hogy egy cég csak 2 merevlemezt rendelhet egyszerre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Vendég-Ven...
2011.11.05. 19:41
"én ilyenkor az iPon helyében azt csinálnám, hogy papíron kinyomom a terméket az aktív listából, és akkor nincs aktuális ára."

Egy korrekt kereskedő nem tesz ilyet, én pedig az iPont korrektnek ismertem meg. Mellesleg az aktuális áron való beszámítás általában a számtech üzleteknek kedvez, ez most egy kivételes eset, ezért nem áldozzák fel a renoméjukat. (Persze a megboldogult Mistral, Bluefish és társaik szemrebbenés nélkül megtették volna. Netán náluk dolgoztál régebben?)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. zsignarmat...
2011.11.05. 19:49
@Vendég: természetesen nem dolgoztam egyiknél sem, és csak poén volt, több helyen hibázik az elmélet, hadd ne soroljam, helyettesítő termék ára, stb...
Valóban, elég ritka az, amikor egy informatikai termék ára felfele megy...
Amúgy le a kalappal az iPon előtt, korrekt cég. Én, mint messziről jött ember, nagyon szeretem a garanciafutár szolgáltatást...
Pííísz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. chapwees
2011.11.05. 19:58
Javítsatok ki ha tévedek de ha az ábra alapján íródott a cikk akkor eleve felesleges. Az árak azalatt az időszak alatt ami a végén van, ami teljesen egyenes szintet mutat, ami eleve téves mivel ezek alatt a napok alatt is nőnek az árak, mellesleg le is járt 2 napja, ez alatt a két nap alatt nőtt, és fog is nőni. Az ábra szerint ott megakad az ára mindennek, akkor most már csak az euró miatt tarthatunk az ábra alapján, vagy a kereskedők is lehúzzák még az árvíz által nyújtott lehetőségeket?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Ueda
2011.11.05. 20:01
Most kéne megtoldani a Széll Kálmán tervet egy HDD gyárral Magyarországon közmunkából, jövőre már kaszálunk ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. drherbyke
2011.11.05. 20:01
Mióta van árvíz?
2-3 hete?

Persze a kereskedők napi 1000 vinyót adnak el, és raktárkészlet meg semmi...

Miért is??mert a magyar beveszi.....ezt is....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. chapwees
2011.11.05. 20:04
Mindamellett, amit az ábra is mutat, meg amit írtatok is, tudjuk jól, látjuk is, hogy megduplázódtak az árak, viszont a jövőről nem látunk semmiféle képet. Az, hogy mikorra állnak helyre a gyárak csak feltételezés, a kis külföldiek nagyon fürgék, szerintem nem tart nekik fél évbe felhúzni egy iPad coppy-ból összerakott épületet. A munkaerő ott mindig is adott volt, a béreket meg szerintem ne nézzük. Ott abból szerintem meg is lehet élni, ott nem húzzák le annyira a népet mint itt, rá lehet nézni az ottani másolatok árára, nem azért csinálják mert lehúzni akarnak, hanem mert olcsóbban megcsinálják maguknak, igaz rosszabb is, de olcsóbb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. uristen
2011.11.05. 20:15
2012 december, es helyreall a HDD gyartasa is. Vajon azert emeltek az arakat, mert mar nem nagyon akarjak gyartani oket? Eljon az SSD kora?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. sanyix
2011.11.05. 20:41
b+ ez tényleg nem normális. Október elején vettem egy
HITACHI 1000GB 7K1000.C-t 12 ezerért, most ez !34! ezerbe kerül!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. sanyix
2011.11.05. 20:43
Egyébként grat iponosok nagy üzlet, van egy tippem hogy még a régi áron van a raktáron a legtöbb vinyó, vagy régi áron szerzitek be
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Balage76
2011.11.05. 20:52
GerryZ:

A tippjeidre ezek a konkrét válaszok:
1, nem
2, igen
3, nem

Külső vinyóból lesz még egy pár hónapig a jelenlegi dizájn Seagate logó alatt, de utána ez is megszűnik.

Normális HDD kereslet/kínálati arány és az áremelkedés előtti árak kb 2012 nyár végére lesznek legelőbb. Jelenleg még nagyon a hiányhelyzet elején járunk, még csak egymás hülyítése miatt emeltek árat mind a gyártók/nagykerek, mind a kiskerek. A végfelhasználók szempontjából kb karácsonyig szükséges hdd mennyiség már az országban van, viszont ez már nem a nagykerekben, hanem a nagyobb kiskereknél és közbülső viszonteladóknál. Most mindenki megpróbálja a híreket meglovagolva drágán eladni a készletét, de egyenlőre senki sem gondolkozik azon, hogy mit fog eladni januárban/februárban, amikorra tényleg elfogy a jelenlegi készlet, viszont az ellátás köszönő viszonyban sem lesz az igényekkel.

Amúgy meg, hajrá SSD és mindenki tanulja meg, hogy nem tárolni kell sok-sok TB letöltött filmeket, hanem ha meg akarod nézni akkor újra letölteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Nikopol
2011.11.05. 20:53
Készüljetek! 2012!
Jövőre a sertésmájkrém gyárak kerülnek víz alá s 10ezer huf lesz darabja!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Ueda
2011.11.05. 20:54
Mennyj, nyiss bótot , oszt utána szójáá be .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. sanyix
2011.11.05. 21:03
van egy 500 gigás hibásszektoros seagatem jövő októberig szóló garanciával, asszem január környékén tényleg elfogyhatnak a vinyók, nem tudnak helyette majd mit adni nekem meg le kéne vásárolnom a jelenlegi árát(ami 2-3x annyi mint amikor vettem) D mekkora lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Boka_Peter
2011.11.05. 21:08
Legalább elterjednek az ssd-k
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. kaliber01
2011.11.05. 21:11
Érdekesek ezek az árak 1hónapja vettem Samsung 2TB green-t 15600ft, most néztem árgépen és vagy tíz webáruházban 20-22K az ára (igaz 1-3 napos szállítással) tehát annyira nem emelkedtek az árak mégsem? Nem muszály WD-t venni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. absolom
2011.11.05. 21:15
Az első hírnél, amikor az árvízről írtak, megmondtam, hogy ez lesz. Erre jó sokan beírtak egy csomó hülyeséget, leszólva engem. Most nem nevesítek senkit, úgyis vissza lehet keresni az embereket, megjegyzem, hogy ide persze már nem szóltak hozzá.

Hirtelen úgy tűnik, hogy mindenki Thaiföldön gyártat, ha az ember megnézi az árakat. De ha közgázos szemmel nézzük meg akkor mi is a valóság? WD kifogyott, ezért az emberek a többi márkát veszik. Mivel a többi márka képviselői, a gyártás, nem bírják a hatalmas rohamot, nem bírnak kiszolgálni mindenkit, ezért csökkent a raktáron lévő merevlemezek mennyisége. Ennek következménye, pedig az áremelkedés minden gyártónál. A másik áremelkedést okozó tényező, pedig nem a dollár/forint árfolyam, elég ha megnézzük a nemzetközi árlistákat. A másik tényező a piaci válaszból fakad. Ha valamiből kevesebben van a piacon, akkor drágábban is el lehet adni, ezért új játék kezdődött most a vevőkért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. jozsefm Boka_...
2011.11.05. 21:15
Inkább azok is drágulnak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. pjszilard
2011.11.05. 21:20
Most fogom eladni a hasznalt 1TB-os es 400GB-os HDD-m es veszek eruok egy SSD-ket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. absolom
2011.11.05. 21:22
sanyix írta:
Egyébként grat iponosok nagy üzlet, van egy tippem hogy még a régi áron van a raktáron a legtöbb vinyó, vagy régi áron szerzitek be

Sanyix ugye ezt nem gondoltad komolyan , nézd már meg az amcsi boltok árait :

kaliber01:
Lesz az még 40 ezer is, ne örüljél előre. Fogadhatsz is arra, amit mondok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. hunmyke
2011.11.05. 21:22
Én idióta még nyár közepén adtam el egy 1TB-os vinyót 11k-ért. Most majdnem kaszálhatnék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. GerryZ Balag...
2011.11.05. 21:25
Balage
Ha választanom kellene, akkor én nem mernék a kettesre szavazni. Talán nem hülye a Seagate sem, mert azok a Samsung vinyók világhírűek, és a teljesítményük is nagyszerű. Vajon mi lenne a HDD-piaccal egy HD502HJ, vagy egy HD103SJ nélkül? Mivel többek közt ezek is meghatározó szereplők, ráadásul a Samsung ebben a szegmensben is olyan magas színvonalat képvisel, hogy hülyeség volna a hagyatékát teljesen a kukába söpörni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. absolom
2011.11.05. 21:31
Itt az lesz, hogy tavasszal megváltozik a rangsorrend. A WD nem biztos, hogy vissza tud térni abba a pozícióba, ahol volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. hunmyke
2011.11.05. 21:36
Egy kép a hitetlenkedők számára:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. absolom
2011.11.05. 21:47
Visszatérve a kereskedelemre. A boltosoknak sem jó ez a helyzet. Ezt csak az mondja, hogy jó nekik, aki nem lát bele, rövid távon gondolkozik. De egy boltosnak a jövő évre is gondolnia kell. Ha tartósan magasan marad a vinyók ára, akkor kevesebbet tud majd eladni. Mert a vinyó nem életszükségleti kérdés. Ha aláígér, akkor gyorsan elkapkodják a raktárkészletet, aztán ugyanott van, mert amit nyert a dolgon, annak később megissza a levét. Aztán az lesz a helyzet, hogy veheti majd ő is drágán, utána meg már a kutya nem fog vásárolni tőle, ezért nem fog sokat venni egyszerre, ezért csökken az eladás.

Ezért a legjobb az üzlet szempontjából, ha az árak nem nagyon változnak hirtelen, mert akkor biztos profitot tud tervezni előre, sőt át fogja látni a vásárlási szokásokat is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. sanyix
2011.11.05. 21:59
@absolom: azt te sem gondolod komolyan hogy te a bótban 1 hete gyártott vinyót kapsz. Szép kis raktárak vannak a gyártónál, földrészenként, sőt nagyobb felvevőpiacú országonként, és mindegyik rak;tárban hónapokig elegendő készletekkel. Na meg a kereslet is csökken ugyanis ilyen árakkal tuti hogy a vásárláson gondolkodók 80% inkább vár.
Amcsi boltok nem szeretnek nyerészkedni? ők mindig tisztességesek? Ne röhögtess már az amerika a világ közepe legjobb legszebb álomvilággal. Egyébként valszeg maguk a gyártók is kihasználják, a boltok meg még rátesznek egy lapáttal.

A boltosok pedig rövid távon gondolkoznak, mint ahogy az emberek 98%-a a világon, ezért van pl ez a válságocska is 2008 óta...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. sanyix
2011.11.05. 22:02
Amúgy nem ez az első eset amikor egy rémhírre fölmegy xy dolog ára amiről a végén kiderül hogy kamu volt, vagy a "rémség" messze elkerülte a gyártót. Hiszen maguk a tőzsdék sem valós okok alapján hullámoznak, hanem hiszti, blöff, és jóslás alapján, ami a valóság az max a sok éves átlagból látszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. XtreemX
2011.11.05. 22:11
Nagy kamu az egész.. még bőven van raktáron mindenhol hdd,csak le akarják húzni a népet,ennyi. Kétszerese a legtöbb hdd ára mint ami volt 1 hónappal ezelőtt. Nevetséges... Eljutottunk oda,hogy lassan jobban megéri SSD-t venni így tényleg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. ggg666
2011.11.05. 22:17
Nekem az árvíz miatt kb 1 000 000 ér többet elvileg a gépem ((csak a 60 Tb winyó miatt) most is keresek illletve veszek kb 2 vAGY 3 X2tB-OS WINYÓT MERT KELL.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. insanity22...
2011.11.05. 22:23
Lehet imádkozni, nehogy tönkremenjen márciusig a gépben a cucc Kíváncsi leszek, amíg ilyen árak vannak, hányan fognak vásárolni innen komplett konfigurációkat a korábbiakhoz képest. Valószínűleg nem sokan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Atesz1987
2011.11.05. 22:34
sanyix - 2011-11-05 21:59:24

Vagy te éltél a kommunizmusban, vagy a szüleidtől tanultad ezt a felfogást.

"Amcsi boltok nem szeretnek nyerészkedni?" Mi az hogy "nyerészkedni"? Szegény szerencsétlen munkásembert kizsákmányolja a csúnya kapitalista kereskedő? Jézusom...

Az, hogy mi van a raktárban, egy dolog. Akárminek a gyártása lecsökken, a raktárkészlet rögtön felértékelődik. Nem jókedvükben csinálnak raktárakat, a logisztikai pufferelések miatt van rájuk szükség, de nem várom el, hogy ezt értsd.

A boltos meg abban gondolkodik, hogy pénzt keressen. Ha lehetősége van, akkor többet keres, ha nincs, akkor kénytelen kevesebbet keresni. Ha Te elő állítasz valamit, vagy kereskedsz valamivel, mindenképpen az a célod, hogy a lehető legnagyobb nyereséggel add tovább. A VÁSÁRLÓ (így nagy betűkkel) nem hűséges, és nem hálás. Nem fog hozzád visszamenni a következő vásárlás alkalmával, csak mert Te nem emeltél árat, amikor a többiek igen. Legközelebb ugyanúgy a legolcsóbb helyen fognak vásárolni. Lehet növelni a népszerűséget, és biztos, hogy az illető újra érdeklődni fog, de Én azt szoktam mondani, hogy ne az adjon tanácsokat a kereskedőnek, aki minden hónap 10.-én várja a fizetést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Gundam00
2011.11.06. 00:35
na várjunk ! az ok hogy a WD gyár víz alatt , de a többi márka gyártóinak a nagy gyárai is pont ott vannak vagy mi a fene?

ne akarja bemesélni nekem senki hogy 4 márka gyártóüzemei mind ott voltak egy hejen , mert az kamu lenne!

attól még hogy a WD beszívta, még a többi gyártó adhatná a termékeit normál áron!

legalábbis a hírekben nem volt szó csak a WD gyáráról hogy víz alatt van a többi márkáról nem volt szó , szal elmehetnek a sunyiba !

jah és senki ne akarja bemesélni hogy a WD gyártya a másik három márkának a vinyóit is mert úgy sem igaz , szal akkor már megint a nyereség máni tolja fel az árakat a másik 3 márkánál!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Fireprism
2011.11.06. 00:45
Ez a hűség egy baromság ....

ELÉGEDETTSÉG ! EZ A LÉNYEG ! ÁR,GARANCIA,HOZZÁÁLLÁS,MEGBÍZHATÓSÁG stb stb .

Ahol meg vagyok elégedve a szolgáltatással,kínálattal árakkal stb stb , nem cserélem le ennyi az egész ...

Én csak az Ipon-tól vettem pc-hez való termékeket . kb 5 ismerősnek innen raktam össze a komplett gépét , és az enyémet is , kb 6-8 ismerős tőlem kérdezte hol érdemes vásárolni bármit is pc-be ...

Csak is az IPON-t ajánlom mert nincs jobb(illetve eddig nem találtam jobbat igaz régóta nem kelett vennem semmit se ) , de amint lesz jobb magasról nem fog érdekelni mennyi mindent vettem innen ... Váltok és kész ...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Terror Gunda...
2011.11.06. 00:45
Te kit alkalmaznál a gyáradban, egy németet havi 4 ezer euróért, vagy egy malajziait havi százért? Persze, hogy mindnek ott van a gyára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Atesz1987
2011.11.06. 07:46
Gundam00 - 2011-11-06 00:35:18

Hát barátom, Te sem vagy egy közgazdász. Ha a városodban van 4 pék, akik adott mennyiségű kenyeret tudnak megsütni, akkor az egyik kiesése esetén, 25%-os hiány merül fel a kínálati oldalon, ezért a keresletet nem lehet kielégíteni. Ezt pedig a másik 3 pék áremeléssel fogja kompenzálni. (mondjuk a kenyér nem jó példa, mert úgy is megveszik, de muszáj általános iskolai szinten magyarázni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Atesz1987
2011.11.06. 07:51
Mikrobi - 2011-11-05 22:53:11

Nagyon tévedsz a hűséget illetően. A hűség úgy működik, ahogy megfogalmaztam. Ha egy vásárló elégedetten távozik tőled, azzal annyit érsz el, hogy legközelebb is nálad fog próbálkozni. Ha akkor is jól jár, ismét nálad fog próbálkozni. Ha ez évekig így megy, utána kb 2-3 hónapig még le lehet húzni (mapi cikk esetén), de a 2. hónap végére úgy is el kezd kalandozni, mert halja az ismerősöktől, hogy ezt meg azt olcsóbban megkapta volna máshol. Ezután szépen elmegy a másik helyre. De még ha éveken át a legolcsóbb vagy a városban, akkor is vannak olyanok, akik néha hónapokra eltűnnek, majd újra visszatérnek, mert rájönnek, hogy a másik hely nem jobb. Mivel ebből élek, elhiheted nekem, hogy a vásárló így működik. Persze más termék esetén másképp működhet. Én napi élelmiszer cikkekről beszélek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. jozsefm Terro...
2011.11.06. 08:29
Magyart 1500-ért és mindenki jól járna ,legfőbbképpen mi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Vendég-Ven...
2011.11.06. 09:24
Atesz1987:

A pékes példádhoz tegyük hozzá, hogy ez akkor működik, ha a másik 3 pék nem képes termelésnöveléssel helyreállítani a kínálatot. Ami a winchesterekre feltétlenül áll, mert egy cég sem tart fenn fölösleges gyártókapacitást, a meglévők pedig az aktuális termelésre vannak beállítva. Kapacitást bővíteni meg pénz és idő.

A kenyeres példád nem is olyan rossz, mert pl. az üzleti szektort nem nagyon érdekli a HDD-k ára, ha kell, akkor megveszi. De az is, akinek feltétlenül kell új gép.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Vendég-Ven...
2011.11.06. 10:22
Mikrobi: Magyarországot elsősorban a kiszámíthatatlan gazdasági környezet, az állandóan változó szabályozások, adók stb. teszik egyre kevésbé vonzóvá. Mag az, hogy az itteni döntéshozók föltehetően sokkal többet kérnek zsebbe, mint a Távol-Keleten.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. mtrx220
2011.11.06. 10:26
én sem vagyok közgazdász, de pl most az ssd gyártók azért odatehetnék magukat egy kicsit.
eleget nyerészkedtek, ideje lenne akkor most.
használható kapacitású, és azokhoz mérten emberi árú modelleket kihozni.
igaz ezzel szépen alávágnának a hdd-nek, de előbb-utóbb az ssd-nek váltania kéne a hdd-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Vendég-Ven...
2011.11.06. 10:33
mtrx220: A cégek a profit maximalizálására törekszenek. Túl alacsony ár esetén a nagyobb forgalom nem kompenzálja az alacsony ár miatti profitcsökkenést, túl magas ár esetén pedig a nagy ár nem kompenzálja a kis forgalom miattit. Valahol a kettő között, nem feltétlenül középen van a maximális profit, ezt célozzák meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Simba
2011.11.06. 10:37
Nekem8 van két 1TB-os adatárnak ez elég lesz még egy jó darabig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. NKing
2011.11.06. 12:52
@NeoX: Az SSD a HDD helyettesítő terméke. Nézz utána marketing tankönyvekben, hogy ez mit jelent az árakra nézve
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. exec79
2011.11.06. 13:25
én csak azt remélem nem mostanában fog beszarni egyik vinyóm se...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Samael
2011.11.06. 14:01
Nem a munkások bére a fő ok amiért szinte minden technikai alkatrész "made in dzsunkatech". Tudtommal arra felé jóval kevesebb szabályt kell betartania egy-egy üzemnek (környezet/munkavédelem pl), ezért az üzem felállítása és üzemeltetése is jóval olcsóbb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. SALAN
2011.11.06. 14:33
Pont nem érdekel,elvagyok 4.5 Terával,,majd le megy megint addig meg fejlődik az ssd is és még olcsóbb lesz majd a merevlemez mint amilyen volt..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. sanyix
2011.11.06. 15:41
@Atesz1987: ezt vártam, a szokásos ha nem velünk vagy akkor ellenünk (jelen esetben komcsizás)
Ezeket a marhaságokat amiket írtok ti közgáz vallási fanatikusok összehordtok tudom így tanítják a közgáz nevű vallásban(hiszen nekem is kellett tanulnom, bár már akkor is röhögtem azon amilyen meggyőződéssel nyomta az oktató a nyilvánvaló marhaságokat, olyan volt mint egy munkásőr szájmenése csak pepitában), kár hogy tömény marhaság az egész, soha nincs köze a valósághoz, mondom lásd a válság. Sok hülyének nem tűnt fel a nyilvánvaló, akinek meg feltűnt az benne volt/megkapta a hallgatás bérét . Hülye elméleteket lehet gyártani vallásos meggyőződéssel tanítani és hinni benne, de attól még a mai igen torz gazdaságot nem lehet elméletekkel leírni, hiszen már közgazdasági "tudomány" alapelvei sem teljesülnek, így a rá épülő elméletek is buknak.

(megjegyzem, úgy 3 éves koromig éltem gulyásszocializmusban mert tudniilik kommunizmus soha sem volt SEHOL, azt meg megpróbálhatod cáfolni hogy az emberek nagyrésze nem csak rövidtávon gondolkodik, de nem fog menni )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Riddick77
2011.11.06. 16:03
14e be vettem a 2Tb Samsung Green hdd-ket nyáron.
Most az a nagyker,aki betárazott belőlle,az kaszál. Sok kis boltban is van még régi áron hdd,haver is úgy vett most egyet. De,az Ipon nagyker raktár készletet árul pl,így a napi árak vannak érvényben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. diabolo
2011.11.06. 16:26
Én Merevlemezemnek is pont a héten kellett tönkremennie szerencsére volt egy régi 80 Gb elfekvőben még jó hogy nem adtam el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Ro1and
2011.11.06. 17:19
Erre mondják,hogy csőstül jön a baj... Árvíz,gyengélkedő forint..jövőre meg itt az ÁFA emelés! Örüljünk együtt = 30K 500Gb HDD-ért...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. LechooEdy
2011.11.06. 17:29
Borzalom, milyen drágák lettek, pedig kb egy hónapja vettem egyet, fele a mostani árhoz képest.
Az a giga ÁFA emelés közel sem fog annyit nyomni, mint ami történik külföldön!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Ro1and
2011.11.06. 17:43
Tudom hogy nem,de azért már most is kb dupla annyiba kerülnek. Pár 100 forint az áfa miatt,de egy komplett konfigon már nem fog szépen mutatni az a +2%. Meg úgy őszintén: ki akar többet fizetni érte? Az tegye fel a kezét!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. mezarius
2011.11.06. 18:08
Úristen nemrég még tervezgettem az 500 Gigás barracuda vételét hogy milyen olcsó meg jó.
Hát én kb 2 hét múlva vettem volna de inkább veszek használtat és inkább cserélem le 1 év múlva egy újra.
Ez többb mint katasztrófa
És mi még csak magunkkal törődtünk de senki nem gondolt még arra a több ezer vagy százerer emberre aki eltűnt meghalt stb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. gabrocccky
2011.11.06. 18:43
nem elég hogy az árak megkétszereződtek/háromszorozódtak, és még így is feljebb menen az ára? kinek jó ez? így senki nem vesz HDD-t!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. HUNpusi
2011.11.06. 18:55
feljebb fog ez még menni addig, amíg lehet. utána majd ejtik az árakat, de nem a mai szintre, mert még keresni akarnak. Az meg, hogy a samsung hdd részlegét megvette a seagate, 2 szereplőssé tette a piacot. Ők még alkotnak, azt előjön a jó kis olcsó dvd-s korszak, mint adattárolás.........
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. zseko
2011.11.06. 18:59
El kell, hogy keserítsek mindenkit, de a vásárláskori értéken számolják a terméket és pénzvisszaadáskor, vagy más termékre cseréléskor is ez az ár a mérvadó!

Hát az én esetemben nem így működött, kb. 2 éve ~20e-ért vettem vinyót, fél év múlva bad sectoros lett, de az aktuális áron (~16e) akarták beszámolni. Csúnya vita lett belőle (meg fogyasztóvédelem)...

...Eljutottunk oda,hogy lassan jobban megéri SSD-t venni így tényleg...

Azért én ezzel egyáltalán nem értek egyet, meggondolnám (bár igazán nincs is rajta mit gondolkodni), hogy 100e-ért 250GB-ot vegyek vagy 4000-et.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. csibe77
2011.11.07. 10:58
"Azért én ezzel egyáltalán nem értek egyet, meggondolnám (bár igazán nincs is rajta mit gondolkodni), hogy 100e-ért 250GB-ot vegyek vagy 4000-et."

Ahogy mondod,annyi pénzből én egy 96GB-os SSD-t vennék (ilyet vagy egy ilyet),a maradékon meg HDD-t.Szerintem a most még csak rendszerlemeznek éri meg az SSD,arra meg 96GB bőven elég a programokhoz,meg pár játékhoz,a nagyobb SSD-k elég drágák,és egyelőre nem igazán esik az áruk,a HDD meg bőven jó tárolásra,töltögetésre,és a fennmaradó játékok telepítésére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. madcaptain
2011.11.07. 13:24
na most örülök hogy 15k-ért vettem a 2terás samukat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Ricsa4650
2011.11.07. 16:09
@Gundam00: "na várjunk ! az ok hogy a WD gyár víz alatt , de a többi márka gyártóinak a nagy gyárai is pont ott vannak vagy mi a fene?"

Nem ott vannak, de van olyan hdd alkatrész, amit minden gyártó egy bizonyos cégtől szerez be és az a cég is víz alá került.

Legalábbis ezt mondják :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. manocinca
2011.11.07. 16:42
Sziasztok.
Elmesélem mi történt velem a HRP Hungary KFT.-nél.
A cégünk több mint 10 éve ügyfele ennek a nagykernek.
Múlt hét Csütörtökön a webáruházban megrendeltem azt a 2db WD RE4-es 1TB HDD-t amit majd decenberben kell egy ügyfélnek beszerelnem. Folyamatossan néztem az árakat és egyre csak emelkedett ugyanannak a 3 db raktáron lévő winyónak az ára. Ennek fele sem tréfa inkább előbb elhozom mert mégdrágábblehet. amikor ráklikkeltem a webáruházban hogy megrendelem - nem csak a kosárba teszem - A visszaigazoláson már 40.000 Ft volt a két db winyó darabja. Sajnos nem volt időm elmenni érte de gondoltam bebiztosítottam magam. Szombaton egyre vészjóslóbb híreket olvastam ezért gondoltam lehet hogy megszüntetik a megrendelésemet mert túl soká nem megyek érte. Mivel szombat munkanap volt felkerekedtem és elmentem hozzájuk, hogy elhozzam. Zárva voltak. Hétfőn beléptem a webáruházba és megnéztem, hogy meg van e még a megrendelésem. Megvolt továbbra is 40.000 ft-on. Megnéztem a listaárat mintha most akarnám megrendelni ott már 46.000Ft/db+ÁFA. Húú mondom de jó hogy lefoglaltam. Rohanok, hogy elhozzam. Mire odaértem már 45.000-ert akarták odaadni. A Csütörtökön webáruházban megrendelt 37.000Ft+ÁFA -s winyót.
Vitatkozni kezdetem erre elkezdenek hadoválni a az EURÓ árfolyamról. HHEE MI van? egy hónapja eza winyó 23.000Ft+ÁFA/db volt egy hónapja az euró kb 10 ft-al volt olcsóbb az nem 100%-os diferencia. Mondom én tudon, hogy honnétt fúj a szál, de legalább tegyék meg azta szívességet, hogy nem néznek hülyének pontosjével. VAZZE.
A vége az lett, hogy: "Ennyi az ára kell vagy nem?"
Kellett. Szégyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. diabolo
2011.11.07. 18:14
Nagyapám mesélte nekem gyerekkoromban mikor elért minket a nagy gazdasági válság a huszadik század elején olyan gyorsan romlott a pengő hogy reggel kinézett magának valamit az egyik kirakatban délután megkapta a fizetését és úgy felment az ára hogy meg sem tudta venni.
Másnapra már egy doboz gyufát sem tudott volna belőle persze még nem tartunk ott de modern világunkat a számítógép irányítja de ha árvíz miatt egyszer nem lehet új merevlemezt kapni akkor......... gondolom tudjátok mivel járna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Balage76 Ricsa...
2011.11.07. 22:52
manocinca:
Előre leszögezem, hogy nem védeni akarom őket. A HRP oldalát nem néztem de több másik nagyker oldalán kint van az a figyelemfelhívó szöveg, hogy "az árak az árfolyam illetve a piaci helyzet miatt, akár napon belül is változhatnak. Amennyiben annyiért szeretné megvásárolni az árut amennyiért befoglalja, akkor a foglalás után azonnal számláztassa, csak ekkor tudjuk garantálni a rendeléskori árat."

Ha tíz éve náluk vásárolsz, akkor gondolom utalásra is mehet a számla, az elvitelben pedig annyira rugalmasak, hogy vigyáznak a kiszámlázott termékedre még pár napot...

Ha azt látja, hogy a raktárkészletét egyre növekvő árakon is megvásárolják és nincs utánpótlása, akkor egyértelműen az árak emelésével igyekszik egyensúlyba hozni a keresletet a kínálattal (raktárkészletével). Ha rendszeres vásárlójuk vagy, akkor valószinűleg mást is vettél, aminek maradt az ára...

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Balage76
2011.11.08. 08:43
Mikrobi: Ne keverjük össze a foglalás és a megrendelés fogalmát...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Bigpeterso...
2011.11.08. 17:49
Balage76: Manocicnca azt írta, hogy megrendelte, nem azt hogy lefoglalta, így Mikrobi jól írta le a helyzetet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm
2011.11.08. 18:15
Ez nem minden kereskedési formára, és nem minden esetre igaz. Sok esetben vagyunk így mi is nagyobb tételnél is, hogy az átvételkori árfolyamon kell fizetni, és ez benne is van a szállítói megrendelés visszaigazolásban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!