iPon Hírek

Hearthstone - bezár a botbazár!

Dátum | 2014. 11. 03.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Korábbi hírünkben már írtunk arról, hogy a Blizzard fellépett a Hearthstone botok használói ellen és bőkezűen osztogatta nekik a kizárásokat. A cég most továbblépett, és egyenesen az egyik leggyakrabban használt bot, a Hearthcrawler készítői ellen indított hadjáratot. Az illegális programot árusító weboldalon a következő szöveg olvasható: "Kedves Közösség! Ez az utolsó bejelentésünk. A legutóbbi kizárások rengeteg Hearthstone felhasználót érintettek. Miután tárgyaltuk a Blizzarddal, világossá vált, hogy azonnal be kell szüntetnünk termékünk árusítását. Kérjük vegyétek figyelembe, hogy több kommentárunk nem lesz ezzel kapcsolatban. Köszönjük, hogy közösségünk tagjai voltatok. Nagyon sajnáljuk a történteket, de tudtuk, hogy a botok használata szabályellenes, és hogy eljön majd a nap, amikor termékeink nem működhetnek többé. Könnyes szemmel kell búcsút mondanunk. Szeretettel: a Crawlerbots csapata." Az illegális bot program készítői most hasonló helyzetbe kerültek, mint régebben a WOWGlider alkotói, az MDY Industries. A WOWGlider segítségével a World of Warcraftban lehetett automatikusan felhúzni a karakterek szintjét és aranyhoz jutni. 2008-ban a Blizzard beperelte a céget és a bíróság 6 millió dolláros kártérítés kifizetésére kötelezte az MDY-t. A Blizzard a hétvégén bejelentette, hogy újabb csalókat zártak ki a játékból, ezúttal véglegesen. Azok, akik Hearthstone ranglétrájának legfelső fokain állnak gyakran kerülnek olyan meccsekbe, ahol egymás ellen kell harcolniuk, ezért már megismerik egymást. Néhányan közülük odáig mentek, hogy összebeszéltek ellenfelükkel és megvásárolták maguknak a győzelmet, hogy bekerülhessenek a Legendary játékosok közé és növeljék a világbajnokságon való részvételük esélyét. A verseny a hétvégén kerül megrendezésre a BlizzConon, a Blizzard gondoskodott róla, hogy a bundázott meccsekben résztvevők ne kerülhessenek be az indulók közé. A korábbi botos hírünkben szereplő videóban az egyik ismert Hearthstone játékos, Trump vereséget szenvedett egy bot ellen. Az alábbi filmben az emberiség nevében végre bosszút állhatott.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. Freelancer
2014.11.03. 18:56
Engem ennek a lélektana érdekelne nagyon. Nevesül, hogy tényleg, mennyire kell ahhoz elbaltázott életet élni, hogy annak örvendj, hogy egy drága pénzért megvett program segítségével jobb vagy a felhasználók egy részénél.
Ki az, akinek ez sikerélményt okoz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Szefmester Freel...
2014.11.03. 19:08
Akinek az élet más területein nincs semmi sikerélménye, az ezzel kompenzálhat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Avisto
2014.11.03. 19:31
Én inkább arra gondolnék hogy egyszerűen nem akarja az adott emberke nulláról farmolni ki a lapokat, és a bot program (bár ez csak tipp) gondolom olcsóbb mint ki tudja hány paklit venni valós pénzből mire valami használható lapjai is lesznek. Az hogy közben valamilyen rangot is elér szerintem csak a mellékterméke a dolognak.
Persze ez az okfejtés abból indul ki hogy az emberke nem egy tök alap paklival akar játszani hanem a saját kedve szerint összeállítottal (vagy valószínűbb hogy másokról lemásolttal).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Zaiko
2014.11.03. 21:46
Freelancer: Ehhez nem kell életképtelenség. Sőt.
Én nagyon sokat botoztam. Ugyan wowozni soha nem wowoztam de ment rengeteget az L2 Walker is (Lineage 2 bot). Én imádtam.
Mikor este beprogramozod a botot (értem ez alatt hogy milyen skilleket milyen időközönként hogyan használja a mobokon, milyen területet fésüljön, partyt hangolsz össze hogy a buffer ellássa a feladatát a DD mellett, illetve scriptet írsz hogy ha megdöglik a karakter visszafusson terepre és folytassa a munkát) és reggel arra ébredsz hogy a kis partyd több millát összefarmolt az éjszaka miközben te aludtál: az érzés felbecsülhetetlen.
Ez majdnem olyan érzés mint mikor az SQL lekérdezésed elsőre hiba nélkül fut le.
http://www.devpara.hu/87br8q

Vagy úgy mész PvP-zni hogy közben a buffer outgame walkerrel (játék indítása nélküli háttérben futó program csatlakozva a szerverhez a buffered accountjával) ott támogat miközben harcolsz...
Ami ráadásul jobban látja a feladatát ha jól beállítod mint egy vérbeli játékos..

Akárhogy nézzük, ennek is megvan a szépsége. Meg ott a tiltott gyümölcs...
Meg persze az hogy rohadt lusta tetű féreg vagyok és utálok grindelni mint egy rizszabáló kínai goldfarmer... Ez van. Ebben is bőven meg lehet találni az élvezetet akár hiszed akár nem.
Ez persze a hozzád hasonlóaknak marha bosszantó, mert tized annyi energiával 10x annyit elérhetek és lefarmolom előled a mobokat... De hát ez van.
A sikerélmény nem ebben van. A bot a játék unalmas részét hivatott kiküszöbölni. Erre teremtetett.
A sikerélmény ott van amikor hasonlóan jó cuccban van a karakterem mint a tiéd és annak ellenére hogy szétbotozom az eget is, simán kikapsz PvP-ben. Legalábbis nekem.

Ja és még azt el is felejtettem, hogy 1-2 hét alatt kifarmolod a timecard árát a 2 accountodnak... Egy forintot nem kell érte fizetned mert a goldfarmerek épp úgy adták a timecardot goldért mint a goldot valós pénzért...
Kinek ne érné meg?

Óóóó jaj. Régi szép idők...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. istvankiss... Freel...
2014.11.04. 10:07
Én nem játszom ilyenekkel, (aztán ki tudja mit hoz a jövő öregségemre) de látom a fiam arcán a kétségbeesést, amikor mondom neki, hogy újra kellene telepíteni a gépet. De Apa! Akkor újra kell kezdeni mindent! Neki sem a játék számít, hanem hogy nyerjen. Így vannak ezzel a csalók is. Sajna, az ilyenek az élet más területein is ilyenek. Ő még csak csak 8 éves, talán neki van még remény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Csimbee
2014.11.04. 10:23
Igen, Zaiko, igazad van. Ez nem életképtelenség, hanem egy nevelési hiba.
Te és a hozzád hasonló botozós (... behelyettesíthető bármilyen negatív töltetű jelző...) embereknél a szülők valamit elcsesztek.
Mégpedig azt, hogy neked mindegy hogyan érsz el valamit, a lényeg a cél. Az, hogy közben csalsz, és mondjuk a buffered segítségével PvPben jelentős előnyt kapsz, hogy közben más kárán élsz, ez téged nem zavar.
Ha csak az "unalmas részét" helyettesítenéd botozással, talán még meg is értenélek, de nem, az nem elég...
Viszont had mondjak valamit neked... egy játékot nem feltétlenül azért kell játszani, hogy nyerj, hogy te légy a legjobb (bár kétségkívül ez is egy jó érzés és cél), hanem hogy meló után kikapcsolódj, szórakozz, kimozdulj meló szürkeségéből.
A szülők felelőssége lenne ezt már kiskorban a gyerekekbe nevelni, mondjuk egy családi társas után, hogy nem baj ha nem a gyerek nyert, a fő, hogy a család együtt töltötte azt az időt, egymással játszottak ÉS NEM EGYMÁS ELLEN.
Sajnos a legtöbb szülő hagyja mindig nyerni a csemetét, csak hogy jól érezze magát, és ne legyen hiszti, ne kelljen vele elbeszélgetni erről... és így keletkeznek később a célorientált mindenkin áttaposó a 'cél szentesíti az eszközt' típusú emberek.
Mondanám, hogy majd kinövöd / kinövitek, de sajnos nem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Lazahunter Csimb...
2014.11.04. 11:35
+1

Aztán ezek majd mennek a BF-be meg a többibe csalni, hiszen azok is tele vannak ilyenekkel, aimbot és társaik, mert ugye olyan unalmas célozni, hát rásegítünk ... nem tudom ezek az emberek mit élveznek ebben, csak szétbarmolják mások játékát ... mert a botoknak sem az a lényege, hogy az unalmas részeken átlendítsen, habnem hogy minél több javat farmoljon össze a tulajdonosának.

A botozásnál ott kezdődik a legnagyobb csalás faktor, amikor ember vs ember csatába kerül be, mint a HS-nél. Ez konkrét csalás, nem más. Az meg nem is érdekli a csalókat, hogy ezzel a másik játékélményét basszák szét.

De úgyis majd minden használó megmagyarázza, hogy miért is jó csalni, meg miért is van ennek létjogosultsága, hiszen a warezos is megmagyarázza, mert munkanélküli vagy mert drága és így ingyen jár neki, meg hasonló eget verő baromságok ... mindenre van magyarázat (hopp, a netadóra is volt).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. s_erno
2014.11.04. 13:01
Engem a pve botolás, amíg engem vagy másokat nem igazán érint (ah manipuláció stb) addig őszintén megmondva nem annyira érdekel, sőt talán ha tudnám hogy kell én is kipróbálnám egyszer-egyszer. (Semmi durvára nem gondolok itt, max pár óra materials farmolásra). De pvp-ben, pl hs ben kifejezetten genyóságnak tartom ezt...

@istvankiss
Erm savegame funkció? .)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Asagrim Avist...
2014.11.05. 01:06
Fején találtad a szöget. A grindelés részt veszi át a bot. (Akinek mást is, az meg sajnálatra méltó egyén, mert nem ő dolgozott meg a végeredményért, aminek annyira örül.)

Sokaknak semmi kedve nulláról kezdeni egy játékot. Ez olyan, mint a karakter boost lvl90-re WoW-ban. Arra persze senki nem mondja, hogy "büdösmocskosrohadt Blizzard, én heteket niggerelek a 90-ért, ez meg fél perc alatt megkapja". Azért sem láttam még egyetlen embert sem hőzöngeni, hogy minden eddigi játékosnak ingyen upgradelték az accountját a jelenlegi tartalomra, hogy csak az új kieget kelljen megvenniük, más meg fizetett az összes többiért. Mindkét esetben arról van szó, hogy valaki automatikusan megkap olyan dolgot, amiért a másik megdolgozott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Fratello Asagr...
2014.11.05. 06:58
Nincs igazad.

Az MMO-knál a fejlesztők mindíg megpróbálják előre belőni hogy a játékban hogyan fog a gazdaság működni. Megtervezik az AH működését, meghatározzák a kezdő árakat, hozzáalakítják a rendszerhez a loot-okat, megpróbálják kitalálni mi mennyit érhet majd a piacon, mi legyen unique, mi legyen untradeable, és ezzel hogyan fognak a játékosok gazdálkodni.

A 7/24-es botos farmolók pontosan ezt a rendszert basszák telibe: egy MMO alapból NINCS arra felkészülve hogy egy hordányi agyhalott idióta (szembemenve a józan ésszel) pillanatok alatt hatalmas mennyiségű pénzt ömlesszen ellenőrizetlenül a gazdaságba, lenyomva az alapanyagárakat (mert nyomott áron lehet jól pörgetni a kifarmolt cuccot), brutális inflációt gerjesztve (mert nem lesz a pénznek értéke), ezáltal ellehetetlenítve a pl. a craftolást is.

A fenti példád ezért rossz: amikor egy MMO ilyesfajta változásokat vezet be, azt mindíg úgy csinálja hogy előtte hatástanulmányok garmadáját végzi el, felmérve milyen hatással lesznek ezek az "engedmények" a játék gazdaságára.

Amiről te beszélsz, "hogy valaki automatikusan megkap olyan dolgot, amiért a másik megdolgozott" meg a hardcore/casual réteg mentalitása közötti különbség miatt van, és MINDEN MMO-ban így működik. Ha egy cégnek van egy kis esze akkor persze ezt ésszel csinálja, és igyekszik nem felbosszantani a (kb. 5-10%-nyi) hardcore réteget, de ezt bizonyos határon túl nem lehet tartani. Egy MMO-t NEM ők tartanak el, ezért nem ők fognak diktálni sem.

Rossz példa az, amikor egy MMO-ban nemcsak a játék egyensúlyát borítják fel egy ilyen rossz döntéssel, hanem magát a lore-t is szemenköpik, lásd. Star Wars Galaxies, jedik esete...

Final Fantasy XIV-ben pl. a raidek nehezek kezdetben. Nagyon nehezek, ezért időről-időre a fejlesztők lejjebb veszik a nehézségi fokot, mert nincs túl sok értelme olyan raid-nek, amit a játékosok 10-15%-a bír "normális" körülmények között megcsinálni. Persze hőzöngenek érte a hardcore játékosok hogy "miazhogy most minnen kis csírageci megcsinyálhatja amivel én két évig szoptam", de ez elég bunkó hozzáállás, ráadásul ott minden content patch-al betesznek az eredeti raidek-hez új nehézségi "típust" (Normal - Hard - Extreme - Savage) amivel ők újra jól elvannak fél évig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!