iPon Hírek

Heroes of the Storm - a Blizzard DOTA-kihívója

Dátum | 2013. 11. 09.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Hosszú bizonytalanság és hallgatás után lassan testet ölt a Blizzard DOTA-kihívója. A játék fejlesztését Dustin Browder, a Starcraft II vezető tervezője irányítja, a művészeti rendező pedig természetesen Samwise Didier, mint gyakorlatilag minden Blizzard-játék esetében. A játék alapvetése nagyjából egyértelmű: egy free-to-play MOBA címmel van dolgunk, ahol a játékosok a Blizzard-univerzum hőseiből választva testreszabhatják azokat, majd harcba szállhatnak egymás ellen különböző pályákon. A cél (mint minden hasonló játékban) az ellenség bázisának elpusztítása, ám a Blizzard a DOTA 40-50 perces meneteit le szeretné rövidíteni körülbelül 20 percre. Amiben szintén némileg egyedinek tűnik a Heroes of the Storm, az a hősök képességeinek testreszabása. Habár meglesznek az alapvető szerepkörök (tank, sebzés, támogató), de például Uthert használhatjuk teljes gyógyítóként, vagy damage dealerként is. Ahogy fejlődünk, mi választhatunk képességeket és talenteket, annak megfelelően, hogy az adott hős melyik "oldalára" van szüksége a csapatnak. A játék jelenlegi verziója 18 hőst tartalmaz a Starcraft, Warcraft és Diablo világaiból, de ez természetesen később jelentősen bővülni fog.
"A harcos, mint például Diablo rögtön be tud ugrani a csata közepébe, fel tudja fogni a sebzést, és ő maga is komoly sebzést tud bevinni, míg egy orgyilkos típusú hős, mint például Kerrigan hatalmasat tud sebezni, és le tudja szedni a gyanútlan áldozatokat, de nagyon oda kell figyelnie, milyen harcba keveredik, mert sérülékeny." - mondta Browder a hősökről. Számíthatunk továbbá olyan karakterekre is, melyeknek különleges szerepe lesz a harcmezőn, így a "parancsnok" és az "ostrom" típusú hősöknek alapvető szerepe lesz a csapatmunkában. A DOTA-val ellentétben a Heroes of the Storm több pályát kínál fel a játékosoknak, melyek mindegyike rendelkezni fog valamilyen alapvető különlegességgel, melynek kihasználása elengedhetetlen lesz a győzelemhez. Mindegyiken találunk majd azonban erődöket, ahol gyógyulhatunk és manát tölthetünk, és amit egy kapuval le lehet zárni, hogy az ellenfelek ne tudjanak bejönni, továbbá egy védekezésre használható őrtorony is mindig a pálya része lesz.
A Blizzard egyelőre nem beszélt arról, hogy a monetizációt pontosan hogyan szeretné megvalósítani. Az biztos, hogy megszerezhetünk cuccokat úgy is, hogy egyszerűen csak játszunk, és persze elérhető lesz egy rakás kozmetikai tárgy is, vélhetően pénzért. Azt azonban nem tudni, hogy például a később érkező hősöket ingyen adja-e majd a Blizzard. "Nem nagyon foglalkoztatnak a konkurensek. Csak arra koncentrálunk, hogy egy szórakoztató, nagyszerű játékot készítsünk. Bármilyen játékot adunk ki, általában sok versenytársunk van az adott stíluson belül. Amikor megjelent a Starcraft, vagy a Warcraft, sok RTS volt a piacon. Ugyanebben a cipőben járt a World of Warcraft, és ugyanez vonatkozik a Hearthstone-ra is." - mondta Alan Dabiri, aki szerint az egyedi mechanikáival, a különböző csatatereivel, és ötletes megoldásaival fogja elnyerni a Heroes of the Storm a játékosok kegyeit. A játék bétatesztjére már lehet jelentkezni.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. raiden
2013.11.09. 21:40
huszadrangú lesz. ezzel a játékkal a dota2 és a lol után mit akarnak?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. ravkin
2013.11.09. 21:46
A képek alapján elég fapados lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. BOCIHUN
2013.11.09. 21:59
Egy kis Star Craft egy kis WoW meg Diablo3 összegyúrva egy nagy rakás sz@arrá Blizzard módra. Az elmúlt időben nem sok jót csináltak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. arin
2013.11.09. 22:56
Hát ez a hajó már elúszott Bár ki tudja, ki kéne próbálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. madcaptain
2013.11.09. 23:48
Vegre rajottek, hogy nem erdemes sok energiaval/fejlesztessel WoW-hoz, Diablo-hoz tartalmat krealni.
Sokkal olcsobb az eddigi karaktermodelleiket ujrahasznositani es a sok idiota egymast irtja naphosszat egy kismeretu virtualis "dobozban".
Nagyon profik, keves munka maximalis profit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. AxoPy
2013.11.10. 00:41
leírtak alapján ez inkább stratégia lesz mint MOBA...kíváncsi vagyok mi sül ki belőle, de hogy nem lesz nagy népszerűsége az garantált
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Meteorhead
2013.11.10. 02:05
Én azért nem temetném előre. Ha Blizzard képes lenne egyszer az életben túllépni a saját árnyékán, és tényleg olyan karakterfejlesztést lerakni az asztalra, ami valóban izgalmas és egyedi karaktereket enged meg, az méltó konkurensévé tehetné a játékot a többi MOBA-nak.

Egy kicsit lehangoló, hogy MINDEN játékban, létezik egy legjobb build (egyáltalán, hogy a build fogalma létezik szomorú), amit ha nem követsz betűről betűre, akkor szinte esélyed sincs a többiek ellen, akik viszont igen. Ez igaz WoW-ra, LoL-ra, MWO-ra... minden ilyen játékra. WoW Lich King utána főleg elment a hülyebiztos irányba, a Pandákkal meg aztán végképp, amikor X szint után választhattál 1 talentet, mert mivel mindenki úgyis mindig ugyanazokat választotta, ezért levették ezt a terhet a játékos válláról, és inkább kiosztották nekik a talenteket klikkelés nélkül. Gratulálok. Pedig Lich Kingben is tök izgi volt keresni a szinergiákat a fák között, esetleg egyiket sem kimaxolni, mert egy jó szinergia jobb volt, mint az uccsó talent. Erre amikor jött az új kieg, és végre mélyebbre lehetett volna menni szinergiákat keresni, akkor kukázták az egész talent-treet és minden izgalom eltűnt belőle.

Ha ebből nem ilyet csinálnak, akkor még akár játék is lehet belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. arin
2013.11.10. 09:06
DOTA 1 -ben szerintem nincs legjobb build. Vagy ha van is, nem muszáj követni, akkor is leírthatod a többieket. Szvsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. DogTheDog
2013.11.10. 09:29
Blizzard,lol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Szefmester
2013.11.10. 10:54
A Bli$$ard balansz mániáját ismerve gondolom a távcsöves puska alig fog elvinni fél képernyőnyi távra, a sebzését pedig bárki szempillavesztési sérüléssel megússza csak hogy esély legyen közel kerülni hozzá...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Seri22
2013.11.10. 13:15
Nekem tetszik, mert elszakad a dotától meg a loltól. Azokat versenyzésre találták ki, ezt meg szórakozásra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. lasagna
2013.11.10. 15:29
nem tom mér kell előre temetni
én nagyon várom, mert esély van rá, hogy felkavarja az állóvizet moba téren
ha meg nem, akkor nem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. BlackZodia...
2013.11.10. 15:56
Sztem baba lesz ez! A graffot nem is értem miért kell fikázni... a LoL-al is játszanak, pedig annál a grafikánál szebbet lehet hányni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Ranger
2013.11.10. 16:57
Érdemes egy meccsre is ránézni: http://www.youtube.com/watch?v=xTbLRqRGxeM
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. AxoPy
2013.11.10. 23:56
nagyon nem győzött meg ez a videó, most már ki sem próbálnám, hogy láttam...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. lasagna
2013.11.11. 00:42
nekem pedig pont, h érdekes volt a videó...és most, h láttam szívesen kipróbálnám
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. madcaptain
2013.11.11. 05:48
Nekem tetszik, ha ez kijon es valoban ingyenes lesz (ertsd nem lesz sokkal hatekonyabb penzes hero a shopban) a WoW pvp-re is hatassal lehet tovabb csokkentve az elofizeto szamot. Gyanus, hogy a grafika alapjan akar Tegra4-re is johetne tabletre. A lassu jatekmenete remelem a debug build miatt van a Range altal linkelt ingame video-n.

Remelem meghagyjak a karakterek WoW harcbol megismert atalakulasait (pl. Illidan demon)
En a Moba-t magaban annyira nem szeretem, de ez tobbnek tunik annal, ami jo jel mert igy is tobb MOBA van mint kene
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. qwertzzui
2013.11.11. 10:09
Persze... Arthas, Uther, Illidan benne van, de Thrall már nincs! ez felháborító!
a videót elnézve, kicsit unalmasnak néz ki, bár... ki kéne próbálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. wishformor...
2013.11.11. 10:15
@Meteorhead
"Egy kicsit lehangoló, hogy MINDEN játékban" ez nem igaz... Eve Online-ban nincsen ilyen, mindennek megvan az ellenszere. kiegyensulyozott remek balance van ott
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Humbuk
2013.11.11. 12:13
qwertzzui: Thrall is benne lesz.

Nem vagyok egy MOBA fan... A LOL-t azért nem bírom, mert ugyan azt kel benne csinálni over and over and over again! Halálba idegesít, hogy nincsen változatosság, és ha néhány idiótával kerülsz össze aki szereti feedelni az ellenséget, akkor bukta van!

A bonyolultabb játékokban az a jó, hogy sokan elkerülik őket(PL: EvE online! Nem véletlen, hogy alig vannak benne 10évesek). A HoS-ban pont az lehet majd a jó, hogy változatos lesz, és nem csak ugyan azt a szart kell benne folyamatosan ismételni. Talán a Blizz egy kicsit jobban oda fog figyelni a balance-re.
Én biztos kipróbálom! Mi bajom lehet? Legfeljebb uninstall
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. madcaptain
2013.11.12. 09:05
Blizzard tuti odafigyel a balance-ra. Ezert lehetett DK-val, paladin, lock-al evekig facerollolni barkit vacsora es mozi kozbe. PVE-ben meg a csupasz hunter bot gyorsabban farmol, mint az epic karik fele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Ricsarad
2013.11.14. 16:27
Meteorhead
Látom nem gondoltad végig az írásod.
Ez a buildes dolog teljes hülyeség.
LOLozom, elég sok játékot játszottam már és a buildjeim MINDIG az ellenség csapata,fokusza és buildje dönti el.
Hozok konkrét példát ha az ellenségbe sok a magic dmg-t küldő hőst akkor alapból kell a plusz magic resist, de ha például ezek a mage-k ellettek verve viszont az ellenség adc-je fed és kegyetlen mennyiségű fizikai sebzést tol akkor az ellen építesz.
Ha az ellenség láthatatlanná tud válni akkor az ellen kell vásárolni.
Ha kevés a tank a csapatodban akkor tankosabra építesz.
Minden játék más, nagyon ritka ,hogy ugyan ezt építsek.
Természetesen vannak core itemek amik azért elég fontosak és 10ből 9-szer meg is kell venni némelyik hősnek, de nagyrészt ki lehet váltani őket és az ellenség dönti el ,hogy mit rakj a hősödnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!