iPon Hírek

Hibás a konzolos Overwatch célzás rásegítője

Dátum | 2016. 08. 23.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Az Overwatch a legtöbb konzolos FPS-hez hasonlóan rendelkezik aim-assisttal, vagyis célzás-rásegítéssel. Ez teljesen bejáratott dolog, és némelyik játékban ez fix, de az Overwatch esetében például változtatható. A gond mindössze annyi, hogy a játékosok tapasztalatai szerint a rendszer nem működik éppen tökéletesen. A rajongók számos példát találtak arra, amikor az aim-assist rosszul teszi a dolgát. Például ha egy ellenfél felugrik, a játékos sokszor azt érezheti, mintha a rendszer lefelé nyomná a célkeresztet, ezzel aktívan gátolva a pontos célzást. De akkor is akadnak gondok, amikor felülről céloznánk egy alattunk álló ellenségre, vagy amikor egy lépcsőn felfelé futó játékoson akarnánk rajta tartani a célkeresztet. Erre reagálva a játék vezető dizájnere, Jeff Kaplan elmondta, hogy megvizsgálják a dolgot, majd hamarosan Tom Ford, az Overwatch vezető programozója írta meg, hogy a játékosok által összegyűjtött bizonyítékok alapján azonosítani tudták a hibát és már dolgoznak is a megoldásán. A javítást elvileg a következő konzolos patch hozza majd el. Akad azonban egy másik gond is az Overwatch kontrolleres irányításával. Egészen konkrétan arról van szó, hogy az analóg kar teljesen kitolva valamelyik szélre túl nagy és túl hirtelen gyorsulást idéz elő a célkereszt mozgásában. Az átmenet nem folyamatos, hanem nagyon hirtelen történik meg, így rendkívül megnehezíti a precíz célzást - hasonló problémája volt egyébként a Halo 5-nek is a megjelenésekor. Jeff Kaplan ezzel kapcsolatban is elmondta, hogy tudnak a dologról, és már keresik a megfelelő megoldást a problémára.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. 19milan97
2016.08.23. 19:50
Még egy indok hogy ne használjunk aim-assistot, és hogy miért is PC-n a legjobb az FPS.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. VikMorroHu...
2016.08.23. 20:35
Csak nem elrontottak egy előjelet a koordináták számításánál?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Kikikirly1...
2016.08.23. 21:59
Én ezt nem értem.Nem a konzol hibája hogy nincs egér-billentyűzet támogatás a játékokhoz,az új generációs konzolok tudják kezelni,de talán a régi PS4-XB360-ak is.Tudomásom szerint valamelyik periféria gyártó adott ki billentyűzet egér párost direkt az új konzolokhoz,még sincsenek használva.Gondolom a játékok nem támogatják,pedig egy FPS mégiscsak billentyűzet egér kombóval az igazi, és nem kontroller-AIM Assistal(főleg Overwatch vagy CS:GO hisz konzolra is megjelent).A vicces hogy a konzol címek nagy része kap PC portot (kivételt a konzol exkluzív címek képviselnek), természetesen billentyűzet egér és kontroller támogatással.Nem értem ugyanazt a támogatást miért nem tudják beépíteni a konzolos verzióba.Biztos az én gondolat menetembe van a hiba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Kikikirly1...
2016.08.23. 22:06
Nem azt mondom hogy minden játék kapjon bill-egér támogatást,Pl. Untildawn játékmenetben aktív szerepet játszik a kontroller remegése a játékos kezében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. djbundy
2016.08.23. 22:19
Én ezt a kontroller / FPS dolgot nem értettem soha.
Mi értelme van a játéknak, ha nem kell célozni?
Ennyi erővel meg lehet nézni a végigjátszást a túbon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.08.24. 07:39
Valószínűleg azért nem kapnak támogatást, mert konzolon az ember csak hátradől a fotelben és kontrollerrel kényelmesen eljátszik. Az egérrel és billentyűzettel viszont könnyebb gyorsabban pontosan célozni, ezért nagy előnyt jelentene a kontrollereseknek (haverom is vett átalakítót hogy egér és billt használhasson a ps4-en lövöldözős játékoknál, de nem ez az általános).
Ha lenne egér és billentyűzet támogatás natívan, akkor gyakorlatilag ráköteleznének mindenkit a használatára, mert vagy hátrányba kerülnének és romlana a játékélményük vagy az egér billentyűzeteseknek nem tetszene, hogy a kontrolleres aim assist miatt ők kerülnének hátrányba.
A konzol fő célja hogy kényelmesen játsz a nappaliban akár, ne kelljen egy asztalhoz odaülni. Egér és billentyűzettel ez megbomlana egy ilyen kompetitív játék esetében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. F2Face
2016.08.24. 08:25
minden gonoszság nélkül: Úgy kell nekik!

kompetitív játékot akarnak játszani kényelmesen hátradőlve. What? Érzed az ellentétek egyesüléséből felszabaduló értelemtaszító energiákat?

+4 sör (nem magyar sör, hanem igazi ) és már nem is kell az aim-assist.

sok sok puszi a konzolon FPS-ezőknek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.08.24. 09:54
Én pc-n játszom, sokszor kontrollerrel. És ha egy 'FPS'-t még én is tudok kontrollerrel játszani, pláne ha még élvezem is, akkor az nem is igazi FPS így nálam ez egy 'fps teszt'
Ezért pl. a Cryis 2-3, Far Cry 3-4 játékokat már nem tartom fps-nek, jobban élveztem őket kontrollerrel játszani... sőt, valahol még szórakoztatóbb is volt (crysis) aim assistal játszani, mint egérrel...
Ebbe persze belejátszik, hogy balkezes vagyok, így az alap bill. kiosztás egyáltalán nem esik kézre, állandó átkonfigurálás kell, nem is beszélve azon 'okos' fejlesztőkről, akik fixen beledrótozzák a bill. kiosztást a játékba (hogy szikkadjanak meg). Gamepad viszont rögtön kézreállt, bár sosem fogom teljesen megszokni és valódi fps-t csakis egér+billentyűzettel jó játszani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Fecniii zseko
2016.08.24. 12:12
Fura sosem találkoztam még olyan balkezessel aki bal kézben fogja az egeret, az össze isimerősöm bal kezesen is jobb kézzel egerezik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!