iPon Hírek

Hírmorzsák az AMD Llano várható teljesítményéről

Dátum | 2011. 04. 14.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Xbit-labs munkatársai voltak olyan szerencsések, hogy szemügyre vehettek egy titkos dokumentumot, amelyet az AMD eredetileg kizárólag a partnerei számára, belső felhasználásra szánt. A szóban forgó dokumentum fényt derít arra, hogy mire képes a Llano A8-3350-es APU integrált videó vezérlője az Intel Core i5-2300-as sorozatú Sandy Bridge processzorának második generációs Intel HD Graphics videó vezérlője ellen.

Az A8-3350-es Llano APU magórajele sajnos nem ismert, de az tudható, hogy a processzor az Intel Core i5-2300-as sorozatú központi egységének közvetlen riválisa lesz. Az említett Llano APU belsejében négy darab Husky kódnévvel ellátott processzormag teljesít majd szolgálatot, amelyekhez együttesen 4 MB-nyi másodszintű gyorsítótár tartozik. Az APU egység ezen kívül egy Radeon HD 6550-es integrált videó vezérlőt is tartalmaz, amely 400 stream processzorral és 594 MHz-es magórajellel áll a konfiguráció rendelkezésére. A rivális, azaz a Core i5-2300-as processzor szintén négy CPU maggal rendelkezik, amelyek 2,8 GHz-en üzemelnek, de a Turbo Boost 2.0-s technológia jóvoltából terheléstől függően akár 3,1 GHz-es órajelen is ketyeghetnek. A processzormagok mellett egy második generációs Intel HD Graphics sorozatú videó vezérlő is dolgozik. Ez 850 MHz-es, illetve 1100 MHz-es órajelen üzemel, amelyek közül az utóbbi érték a Turbo Boost 2.0-s órajelet takarja.


Az AMD egy belsős teszt alkalmával eresztette össze a két központi egységet, amelyek közül az AMD Llano APU P3335 pontot, míg az Intel Core i5-2300-as sorozatú processzora P1007 pontot ért el 3DMark Vantage-ben. Az AMD Llano APU az eredmények alapján háromszor jobb IGP teljesítmény tekintetében, mint riválisa, viszont az egyelőre rejtély, hogy nyers CPU teljesítmény vizsgálatakor pontosan mit tud felmutatni a szóban forgó APU Core i5-2300-as ellenfelével szemben.

Az AMD Llano APU-jának IGP-je nem csak nagyobb grafikus teljesítménye miatt érdekes, hanem azért is, mert a processzorban elhelyezett videó vezérlő képes együttműködni a különböző mobil videokártyákkal is, egészen pontosan a Whistler és a Seymour kódnévre keresztelt megoldásokkal, amelyek a Radeon HD 6700M, 6600M és 6400M sorozatú videokártyákon lapulnak. Optimális esetben az IGP és a GPU között kialakított CrossfireX kapcsolat jóvoltából a rendszer akár 75%-kal jobb videó teljesítmény biztosítására is képes, mint CrossfireX mód nélkül, ami igen jól hangzik.

Frissülnek Vision matricák is
 
Annak érdekében, hogy a Llano APU-val szerelt konfigurációk gyártói - legyen szó noteszgépekről vagy a kereskedelem fő áramába szánt asztali konfigurációkról - hatékonyabban reklámozhassák, hogy az adott konfigurációban pontosan milyen  processzor és milyen videó alrendszer rejlik, a Llano APU egységek megjelenésével az AMD új Vision matricákat is piacra dob.





A fenti képek az Xbit-labs.com virtuális hasábjairól származnak.

Az új matricák segítségével a vásárlók könnyebben választhatnak majd a konfigurációk közül, ugyanis azonnal látni fogják, hogy melyik rendszer milyen erősségekkel bír. Természetesen nem a matrica alapján hoznak majd végleges döntést a vásárlók - legalábbis reméljük -, de helyzetüket mindenképpen megkönnyíthetik majd az új matricák.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

51. jozsefm
2011.04.14. 20:32
legyen szó noteszgépekről vagy a kereskedelem fő áramába szánt asztali konfigurációkról -

A fő áram manapság már, a sokkal divatosabb noteszgépekben testesül meg az eladásokat nézve!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Insignia
2011.04.14. 20:38
Az eddig se volt kérdés sztem hogy IGP-ben jobb lesz... de hogy nyers CPU erőben mi lesz a helyzet arra kiváncsi vagyok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. J.o.k.e.r jozse...
2011.04.14. 20:46
Ez is igaz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. nattila77
2011.04.14. 20:58
Insignia: hova kell a nyers cpu erő? hova nem elég ma egy phenom2 X4? (én kb oda saccolom a llanot, talán picit gyorsabb lesz)

és akkor beszéljünk arról, hova nem elég a sandy hulladék gpu-ja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. atti2010
2011.04.14. 21:03
nattila77 Mindjárt jönnek a dekódolós emberkék a dumával hogy ha megy a Crysis full felbontásban és dekódol 3 filmet akadozni fog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. gery84
2011.04.14. 21:10
nattila77: igaza van! Mivan ha gyengéb cpu teljesítménybe? De legalább nem akad rajta a HD film mint az intelen, meg sok más, és ez már nagy külömbség!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. jozsefm atti2...
2011.04.14. 21:15
Az a csoda, hogy még nincsenek itt..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. levaipeti
2011.04.14. 22:14
Na megjöttem Az tisztán látszik, hogy sokkal jobb grafikus téren, de processzorként mire lesz képes arra azért nagyon kíváncsi leszek. Majd kiderül
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. fxdx
2011.04.14. 22:20
Meg physics sincs benne!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. jozsefm fxdx
2011.04.14. 22:24
Na meg a CUDA is kimaradt!,... affene, nem ér ez semmit.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. _DiEGO_
2011.04.14. 22:39
Nem érnek rá mert gépjük dekódol - plusz CAD dolgozik , közben ezerrel megy a seed és FullHD-ban épp játszik s nem ér rá , de/kódol a fél ország ezek szerint ... Jah , persze , a nagy duma - süket szövegek ... megmagyarázások .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. kiskrisz
2011.04.14. 22:44
egyetértek énis. hova nem elég ma pl egy i5-750 ?
na mind1. nem fogok semmi crysis tudorral vitatkozni viszont le a kalappal az amd-nek. a két logó kinézete kib......tt jó lett
am erről az igp dologról valaki felvilágosítana ? nem vagyok tisztában teljesen vele h ez mi és miért előnyös.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. jozsefm _DiEG...
2011.04.14. 22:44
Na igen ezen is látszik mennyire megy egyidőben ...nekik!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Endibácsi
2011.04.14. 22:49
Tetszik az IGP-je, igen erős ahhoz képest, hogy integrált. A CPU önmagában szerintem gyengébb lesz az Intelnél. De IGP-vel együtt meg erősebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. XtreemX
2011.04.14. 23:04
Sebességbe nagyon elmarad majd intel mellett,de a gpu jónak tűnik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. carraroxt
2011.04.14. 23:22
A CPU-sebességben nagyon elmarad az Intel mellett még mindig azt jelenti, hogy bármilyen normál felhasználásra elég ez is, viszont GPU-ban röhögve körbefutja azt, vagyis megfordítva az Intel GPU-ja alig van amire alkalmas lenne.
Összehasonlítva mondjuk egy Impreza STI-t meg egy Ferrari Italia-t ez kb azonos. Pályán a Ferrari mérhetően gyorsabb, viszont földúton totál halott, míg az Impreza alig lassul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. jozsefm Xtree...
2011.04.15. 00:04
Nagy lesz a különbség nyugodj meg, főleg a szaksajtó szerint,már látom előre az intel emlőkön(hogy más férfiasabb testrészt ne említsek)nevelkedett bértollnok had reakcióját: az 20%-nyi processzor hátrány kihangsúlyozva 16 oldalon az elemzésben, és a cikk végén lábjegyzetként,: "említésre méltó még, de tesztünk szempontjából indiferens, hogy videóteljesítménye 300%-a az Intel konkurens processzorának.

Egyébként itt jól látszik ki mire helyezte a hangsúlyt, biztos jobb lesz AIDA háttértár sebesség mérésben,csak picit várni kell míg megjeleniíi az eredményt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. carraroxt
2011.04.15. 00:51
Off de poén: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Suicid
2011.04.15. 00:57
miért, ki az a hül'e aki ilyenekkel kódol? Arra ott a GigaAccel 180.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. jimday
2011.04.15. 07:42
"nem a matrica alapján hoznak majd végleges döntést a vásárlók - legalábbis reméljük "

persze, hogy nem, hanem a gep szine alapjan. sok csajt lattam mar hasonlo helyzetben. kerdesemre, hogy miert epp ezt a laptopot vetted meg, csak ennyi volt: mert piros

egyszeru de nagyszeru.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Kajafun
2011.04.15. 08:10
A másik me az hogy bemegy az ipse a teszkóba, vesze egy ilyen szép matricás gépet és kap egy celeronos-t helyette
Asztali pc-vel már megesett!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. jozsefm carra...
2011.04.15. 08:35
Ez is szép, hiába no a minőség ,az minőség, megmondták.
A videót elmentem a következöre!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Supra
2011.04.15. 08:48
hát igen a vásárlásban 80-90%-ban a marketing érvényesül, a többi a tartalom... Ha nem így lenne, azért drasztikusan máshogy nézne ki a piac.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Supra
2011.04.15. 08:50
Jimday: ...akkor mégiscsak a matrica alapján veszik - azt választják, amin szép szinű matrica van, és megy a hajukhoz/táskájukhoz vagy divatos :-) Télen Intelt, nyáron AMD-t :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. carraroxt
2011.04.15. 10:51
Egyébként a női vásárlókra alapozva rendkívül nagy markeringdobás lenne pl. Pink Special Edition laptopok kiadása. dedikáltatni is lehetne a csajok által gyakran imádott hírességek által. Pl Beyonce arcképével és aláírásával kb az összes afroamerikai (de rengeteg nem az) csaj vásárlót zsebre lehetne tenni.
És végre lenne értelme a HD webkamerának is (sminktükör ).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. pisztoly
2011.04.15. 11:26
grafikus szemmel nézve azok a cimkék elég... nullák. mintha a szomszéd jani dobta volna össze. az mondjuk tény, hogy jól olvasható és figyelem felkeltő, de én többet vártam volna...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. jozsefm carra...
2011.04.15. 11:31
Ezeket továbbítani kellene az AMD marketing részlegének , úgyis rájuk férne néhány ötlet és egy kis kreativitás, mert amíg a konkurencia a sz@rból is pénzt csinált, ők még az aranyat se tudják árában eladni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. carraroxt
2011.04.15. 11:41
Hát ráférne a marketing osztályukra az átszervezés az tuti...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Sturmtiger
2011.04.15. 13:26
Áhh ez tiszta gány ez a proci biztos hogy szaggatni fog rajta a Super Street Fighter ultimate Ryu Edition, miközben full hdba konvertálok 4 filmet.

(vicc volt, meg lejjebb már hiányolták is)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Shelby
2011.04.15. 14:13
Fordítsuk meg? Egyébként mire nem elég az intel gpu-ja?

Intelen miért akadozik a film, ezen meg miért fog hasítani?
Nekem egy első generációs c2d-m van 3.0 ghz-en (gpu gyorsítás nélkül), és soha egyetlen 1080 ps-s film sem akadt.

Én még ott tartok, hogy gpu gyorsítást csak bizonyos kódolású HD filmeknél lehet használni. Ha meg nem olyan kódolású, akkor a 3* gyorsabb gpu sem ér semmit. De ha már ezt 100%-ban megoldották, akkor nem szóltam.

Amúgy meg ez is és a sandy is cpu erőből megoldja a hd lejátszást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. _DiEGO_
2011.04.15. 14:33
Női ismerőseim között a fehér szín a domináns , fehér legyen a laptop - belső (géperő) szinte lényegtelen szal ha a nők mennek el szólóban vásárolni , vagy épp több csak csaj , akkor tuti aratnak boltok . Fontosabb a kinézet mint a tudás ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. atti2010
2011.04.15. 14:53
Shelby Fordítsuk meg, veszel egy laptopot és néha játszol is rajta, egy Llanoval simán tolod bármely játékot közepes beállításon amíg a Sandyhoz simán kell egy diszkrét kártya +kiadás, + fogyasztás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. jozsefm jozse...
2011.04.15. 14:59
Shelby Ma, 14:13

Nézd meg feljebb a videót és latni fogod!

De ugyanígy kérdezhetem mire nem elég a Llano CPU-ja józan ésszel?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. atti2010
2011.04.15. 15:23
józsef m.És valószínű hogy olcsóbb is lesz mint a Sandy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. jozsefm atti2...
2011.04.15. 15:28
Kb egy szinten:

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. atti2010
2011.04.15. 16:08
józsef m. Majd ha lemarad az FX 6110 pár bencmark pontal az I5 25xx képest olvasgathatod hogy ugye hogy nem jó semmire az a fos AMD.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Shelby
2011.04.15. 16:56
Frankón megy a adott videón. Senki nem vitatta a képességeit. De biztos lehet ilyen videót intel szemszögből is csinálni.

Nem tudom mennyire életszagú ez a laptopon játszani dolog. De akkor meg már miért elégedne meg valaki közepes felbontással? Mi a garancia, hogy AMD-vel legalább közepesen fog menni? Konkrét teszt van róla, amiben sandi 10 fps-t nyom, amd meg 30-at, vagy hasraütés?

Nem kardoskodok az intel mellett se ellen, de szerintem túl van lihegve ez a gpu dolog laptopokban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. atti2010
2011.04.15. 17:32
Shelby Éppen hogy a laptopokban van értelme, szerintem ez lesz az AMD legkelendőbb processzora az elmúlt 3 évben, kérdés hogy mekkora reklámot engedhetnek meg maguknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Joachim21 atti2...
2011.04.15. 19:14
Egyetértünk, asztaliban kevésbé lényeges az igp, mint mobil vonalon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. jozsefm atti2...
2011.04.15. 20:13
Igen ez biztos úgy fog megfogalmazódni, a feljebb is emlegetett teszterekben,hogy földbe döngölte le alázta stb.. már csak a reális értékelés és szakmaiság hangsúlyozásaként is, megfelelvén a támogató elvárásainak.
A mellékelt képen jól látszik ,hogy a két chip kb. azonos méret és a tranzisztor szám is ~~egyező, azonban amíg az Intel a CPU feladatokra a teljes csip kb.50%-át használja, addig az AMD kb. a 25%-át,már csak emiatt is illene legalább azonos képességek mellett is 200%-os többlet teljesítményt nyújtania az Intelnek és még csak akkor lennének reálisan egálban.Vajon eszébe jut-e ezt megemlítenie majd valamelyik tesztfanboy-nak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Joachim21 jozse...
2011.04.15. 22:05
Kár mentegetőzni mielőtt kijött volna a Llano. Az is lehet h a Llano eleinte nem lesz annyira versenyképes, aztán ahogy terjed az OpenCL, és a DC, egyre inkább jobb vételnek fog tűnni. Azt mindenesetre a zs.intel is látja, hogy az igp-vel vmit kezdenie kell, mert az Ivy-nál a csíkszélességváltásból következően felszabaduló hely nagy részét az IGP növelésére fordítják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jozsefm Joach...
2011.04.15. 22:53
Miért kéne mentegetőzni!? Ha azok az arányok lesznek amit írtam?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Joachim21 jozse...
2011.04.15. 23:05
Már most az megy, h ki mit fog mondani. Olyan mentegetőzés szaga volt, amikor még meg sem jelent. Sztem teljesen más megítélése lesz asztali, mint mobil vonalon, de ez az én különvéleményem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. carraroxt
2011.04.16. 01:34
Hát nekem is úgy tűnik, hogy a chip sokkal inkább a mobil piac igényei szerint lett tervezve. A másik meg, hogy az asztali szegmensben a középút viszonylag ritka ám. Vannak az irodák, ahova mindegy mit, csak minél olcsóbban, a másik véglet meg az e-pénisz-növesztők hada, ahol mindegy mit csak minél drágábban (sarkítva persze). A második tábor nyilván fitymálja majd, hogy semmire sem jó, az első tábor meg kb leszarja, ha van bármi olcsóbban azt veszi meg.
Mobil fronton viszont már most borítékolható, hogy nagyon nagy versenyt fog gerjeszteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm carra...
2011.04.16. 08:46
Hát nekem is úgy tűnik, hogy a chip sokkal inkább a mobil piac igényei szerint lett tervezve.

Ami az utóbbi időszak PC piaci tendenciáinak meg is felel.A mobil szegmens látványosan nyer teret az asztali fölött, ezt a pc.üzletág első negyedéves üzleti eredményiről szóló hírnél kitárgyaltuk, ezért ez a fejlesztési irány akár még sikereket is hozhat, mert most legalább időben vannak és némileg sikerül elébe menni a várható vásárlói igényeknek.Az Intelnek ,bár a pénze megvan ezen szegmens grafikus igényit kielégítendő GPU megalkotására de a tapasztalata nincs, nem véletlen volt az érdekházasság az nV-val,de még így is lessz legalább két lépésnyi előny a vörös oldalon, mert még az Ivy integrált GPU-ja se fogja beérni őket, annak ellenére sem ,hogy az alacsonyabb csíkszélesség miatt felszabaduló részét pont a grafikus mag növelésére fogják használni.De az ,hogy a piacvezető is ebben az irányban mozog jelzi ,hogy az AMD most végre jó úton jár, és ami a legfontosabb ,hogy előtte.Ráadásul most a fejlesztés is lépést tart az Intellel mert már ők is dolgoznak a tic-toc következő fázisán a 28nm.en, ami 2012-ben már az információk szerint ebben a kategóriában debütálni fog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Joachim21 jozse...
2011.04.16. 09:33
Nemhiszem, a 28nm az "halfnode", és kétlem hogy CPU-t gyártanának rajta, oda majd inkább VGA-k jöhetnek. Gyártástechnológiában eleve kár nagy versenyt várni, Intel már most 22nm-es chipeket gyárt (még csak tesztre ugyan, de gyakorlatilag kész van). És akkor ott vannak a 20nm-es MLC Nanmd Flash csipek, amiket szintén nemsokára tömeggyártanak a Micronnal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozsefm Joach...
2011.04.16. 10:53
Meglátjuk mit hoz a jövő, amit azért az Intel sem tisztán és elkülönülten CPU és GPU-ként lát már ,követve az AMD-t ők is egyre inkább összegyúrják a kettőt, ami az AMD-nél az APU az náluk a HPU(Heterogeneous Processing Unit) lessz a következő generációs Ivy Bridge egységeiben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Joachim21 jozse...
2011.04.16. 11:43
Nálam ezek akkor is központi számoló egységek maradnak . Komolyan mondom, néha sorba állítanám egy fal előtt a marketingeseket is. Van a CPU, ami központi, de eddig is az volt, jelezzük, hogy ez most mégis más, legyen APU! Erre a másik brigád kitalálja, hogy nekünk is illene erre lépni, mégsem járja, hogy mi még 20 év után is "csak" CPU-t gyártunk, hát legyen nekünk HPU-nk, és ezért pénzt osztanak heti/havi szinten! Hozzáadott érték meg csak a szavak szintjén létezik, a droidok nem csinálnak semmit, a nagyobb baj, h önálló gondolataik sincsenek sajnos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. sanyix
2011.04.16. 13:20
cpu kell nem használja semmi a gpu-t!
A semmik: webgl, flash3d is van már bár bég fejlesztés alatt, chrome, opera, ie9, firefox 4 a weboldalak renderelésére, h264 és vc-1 és webm video gyorsítás, játékok.
Ez a jelen, és maaajd az opencl, és directcompute is jön melléjük.
xy ghz-s proci dekódolja, a hd videot gpu nélkül? Ja 5x akkora fogyasztással, aztán ha rányomsz egy postprocesst, úgy hasal el mint az állat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. carraroxt
2011.04.16. 17:00
A másik pedig, hogy általában ami korlátozza egy gép használhatóságát az a rendszermemória mérete és a VGA. RAM-ot bővíteni nem nagy kaland, VGA-t cserélni viszont néha nem is lehetséges (notik, ITX...), így a legfájóbb szűk keresztmetszetet sikerül most ezzel kiiktatni. Az meg csak hab a tortán, hogy a szoftveres támogatottság javulásával egyre inkább be tud dolgozni a CPU segítségére is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. fxdx
2011.04.16. 22:30
Tulkép a matematikai koop-proci sem nélkülözhetetlen a legtöbb programban, ma meg már természetes.
Nem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!