iPon Hírek

Hivatalos: DirectX 12 támogatással érkezik a Windows 10

Dátum | 2014. 10. 03.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

A Microsoft nemrégiben rántotta le a leplet a várva várt következő generációs Windows operációs rendszerről, amely meglepő módon a Windows 10 elnevezést kapta – lehetséges, hogy a lusta programozók miatt.
Az új operációs rendszer technikai bemutató kiadása már bárki számára kipróbálható a Windows Insider Program keretén belül, igaz, fontos hozzátenni, hogy bemutató verzióról van szó, amely a végleges kiadás megjelenéséig még sokat változhat, működésében pedig lehetnek kisebb rendellenességek, így csak vállalkozó szellemű felhasználóknak ajánlott a kipróbálás – de nekik sem fő, elsődleges rendszerként alkalmazva. UE4 Engine + DX12A Microsoft új operációs rendszere valamikor a következő év közepén jelenhet meg, méghozzá DirectX 12 támogatással. A DirectX 12 március folyamán, a GDC alkalmával mutatkozott be, az új API köré épülő játékok pedig a következő év végén válnak elérhetővé. A kapcsolódó hírek szerint a Microsoft már együttműködésbe lépett az Epic Games szakembereivel annak érdekében, hogy az Unreal Engine 4 forráskódjába bekerülhessen a DirectX 12 támogatás. Az új motor, ami az UE4 engine 4.4-es kiadására épül, várhatóan minden olyan UE4 feliratkozó számára elérhető lesz, akik részt vesznek a Microsoft DirectX Early Access programjában. Az még mindig nem világos, hogy a DirectX 12 végül a Windows 10 mellett mely egyéb Windows kiadásokat támogatja majd – az az egy biztos, hogy a Windows XP-t nem. Az AMD korábban már többször is hangoztatta, hogy a Windows 7 felhasználók jó eséllyel kimaradnak majd a DirectX 12 támogatásból, de nem szabad elfelejteni, hogy ezek a megjegyzések rendszerint a vállalat által kifejlesztett Mantle API népszerűségének növelését célozták.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

36. LechooEdy
2014.10.03. 14:40
Valahogy érzem, hogy jó os lesz. És ha elterjed a DX12 is erősödni fog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Gpety
2014.10.03. 14:43
Pedig a múlt, jelen és a jövő is az Ms Dx-é, hiába is minden más próbálkozás, valami oknál fogva mind elvérzett eddig. A Dx12 ígéretes, kár, hogy hardveres oldalról nem nagyon ösztönzi a gyártókat a fejlesztésre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. atti2010 Gpety
2014.10.03. 14:52
Mire kellene ösztönözze, jelenleg a hardverek úgy 3+ évvel vannak a szoftver előtt, elég vasat megvetettek már velünk mert a szoftver része sehol sem volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Destroy666
2014.10.03. 15:12
Azért azt tudod, hogy most sok baromságot összehordtál.
DX10 azért nem volt XP-n, mert nem volt alkalmas az XP a futtatására. Vista óta WDM driverek vannak, és a DX is azt használja, viszont az XP azt nem kezelte. Ahhoz, hogy menjen rajta kernelt kellet volna frissíteni, de egy leáldozóban lévő rendszeren ezt már felesleges megcsinálni.
Macen persze, hogy nincs DX, mert az nem MS termék. Ott csak OpenGL van, de azt kevesen használják, mert sokkal nehezebb programozni, mint a DX-et. Ezért van az, hogy OSX alatt alig van játék a PC-s (Win) vonalhoz képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. atti2010
2014.10.03. 15:27
A Mantli azért ugrabugrált mert rendesen 4GB VRAM kellene neki, bár nálam nem volt olyan vészes BF4 -ben, mikor és mivel próbáltad?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. maxpapa
2014.10.03. 15:43
Win7 -után ez lesz a következő amit megint megveszek. Gondolkodtam a 8.1 -n is, de mióta felröppent az új 10 -s.Azóta úgy vagyok vele, hogy most már kivárok.
DX12 -t már várom,mivel az internetezés mellett főként játékra használom a PC -t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. tibaimp
2014.10.03. 15:47
Helyes, helyes....bár a dx12 win 7 támogatását remélem megcsinálják egy frissítés formájában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. codex
2014.10.03. 16:39
Sztem én is átállok majd rá. De megjelenés után még legalább fél évet várok, addig gyomláljanak hibát, értesülök gyengeségekről, és egyéb infókról. Addig meg csak hadd zárkózzon fel a rendszerhez a hardver- és szoftveripar. Az általam munkára használt 3ds max, zbrush, photoshop, after effects, és egyéb szoftvereknek úgyis idő kell mire kifinomulnak az új win-hez. Olyan még nem volt, hogy win átálláskor ne lett volna gebasz valamelyikkel, és várni kell javításokra. DX12-t meg szeretettel várom 3ds max alatt, kíváncsi leszek az új fícsörökre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. atti2010 codex
2014.10.03. 16:51
Nem igen lesznek ficsőrök, az egyetlen az lesz hogy leveszi a terhelést a CPU-ról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. codex atti2...
2014.10.03. 16:58
Én inkább a 3ds max fícsöreire leszek kíváncsi dx12-vel. Gondolok itt a viewport kirajzolásra stb. De egyébként, ha leveszi a CPU-ról a terhet, az már nagy győzelem 3ds max-ben. Aki használja, tudja miről beszélek. Főleg 20 millió poligon feletti jeleneteknél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. pdx06
2014.10.03. 17:58
Windows 7 támogatását a napokban akarják megszüntetni, tehát nyilvánvalóan nem lesz rá DX12. 5 éves operációs rendszerről beszélünk emberek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Merwenus pdx06
2014.10.03. 18:28
Hogyan akarnák már? XP-t most szüntették be, és a Vista évekkel később jött, majd Vista támogatás megszüntetése után pár évvel lesz W7 megszüntetés, de az még sokára lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. atti2010 Merwe...
2014.10.03. 18:34
Nem szabad összekeverni a szoftveres támogatást a hibajavításokkal, az XP évek óta nem kapott szoftveres támogatást sem drivereket csak hibajavítást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. gajdarcsab...
2014.10.03. 19:18
Windows 7 alatt ne is álmodjunk róla, egy nyavalyás SP2-t se képesek kiadni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. gabesz7630 codex
2014.10.03. 19:33
20 millio poly maxban?
Az ogl 80ezertol a dx 500e felett lehal a picsaba maxban.
Amugy composittal ko az ilyet megoldani nem igy brute forceal.
De 20 millio polyt texturazva esetleg normal mappel specularral dx shaderrel akkor se fog megmozditani mert egy osszestoppolt bugos foshalmaz.
A dx 12 jatekoknal meg normalis nem ajtodeszk-a alkalmazasoknal lesz jo.
A maxot ismerve kb a max 2019 fogja hasznalni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. codex gabes...
2014.10.03. 20:20
Ó, látom egy profi max felhasználó. Szerintem akkor maradjunk annyiba, hogy oké, rendbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. d1101
2014.10.04. 00:02
En reggel tettem fel a win 10-et, de meg valoban nagyon proba verzio. SSD-re eselytelen, mert meg a telepitoben sincs driver hozza. De a neve egyenlore Windows tecnical preview.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. sanyix atti2...
2014.10.04. 14:49
Ez kb mindegyik directx-re igaz... csak a felszabaduló erőforrásokat mintdig elcseszték valami alig látható effektre, vagy éppen egyáltalán nem láthatóra (lásd tesszelált járda, város alatt hullámzó tenger, vagy pixelnél kisebbre tesszelált részek D )

Egyébként 3ds maxos felhasználásra ne számítsatok, azok a szerencsétlen hülyék az autoscript-nél olyan 2025-re hozzák majd össze a dx12 támogatást, ha összehozzák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. atti2010 sanyi...
2014.10.04. 14:54
A varos alatt hullámzó tenger az nem DX ficsőr hanem egy Nvidia húzás volt és az maga a játékban volt benne, igen a korábbi DX -ek a látványra gyúrtak de a DX12 kimondottan az erőforrások jobb kihasználására fog, abból is a CPU-t akarják tehermentesíteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Humbuk atti2...
2014.10.04. 20:30
"a korábbi DX -ek a látványra gyúrtak de a DX12 kimondottan az erőforrások jobb kihasználására fog"

Azért jó, hogy végre eljött ez a pillanat is így tizenakárhány év után.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. atti2010 Humbu...
2014.10.04. 21:07
Hát ja, ha a gyártás kisebb csíkszélességen nem lenne egyre drágább és nem jelent volna meg a Mantle gyanús hogy még most sem lett volna belőle semmi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Samanoske
2014.10.04. 21:34
Ezzel nem érnek el semmit,még a dx 12-es vgá-k sincsenek sehol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. sanyix atti2...
2014.10.04. 21:46
tesszeláció is a jobb erőforráskihasználásra gyúrt, és még is erőforrásnövelésre használták. Dx10 10.1 11 is csak és kizárólag a hatékonyságra gyúrt(fejlettebb instancing, kötegelés elősegítése). a dx9 volt az ami utóljára a látványra gyúrt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. sanyix Saman...
2014.10.04. 21:50
na már megint egy szakértő, a szokásos unalmas, és teljesen haszontalan közhelyes szöveggel...
Mivel ez egy főként szoftveres frissítés nem kell dx 12-es vga... mert már van, az összes dx11-es az, már ha megírja rá a gyártó a dx12-es drivert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. CyberPunk6... sanyi...
2014.10.04. 21:57
Azért ez is elég nagy csúsztatás.

Lesz dx12 TIER1-2-3.
A TIER1 funkciók lesznek elérhetőek a mai kártyákon.
A TIER2 már majd új kártyát fog igényelni.
A TIER3 is, de fejből most nem vágom mi a 2-3 között a különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. AxelLNo1
2014.10.04. 23:59
Eszembe nem jutott feltelepíteni ezt win 8 klónt, de akinek esetleg igen, annak figyelmébe ajánlom a következő cikket miszerint a microsoft keyloggerekkel és egyéb módszerekkel mindenféle adatot gyűjt a felhasználó tevékenységéről, amit természetesen apró betűben jeleztek csak. cikk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. nyerek01
2014.10.05. 00:11
Windows 9-el mi van?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Szefmester nyere...
2014.10.05. 07:53
Ez az.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. csabi02
2014.10.05. 08:29
még mindig nem ütköztem hibába ennél a win10 technical preview változatnál.
bár a k-lite kodek pack 10.7.5 nem ment fel ,de nincs is szükség rá,meg a firefox 1szer beakadt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. atti2010 AxelL...
2014.10.05. 09:36
miszerint a microsoft keyloggerekkel és egyéb módszerekkel mindenféle adatot gyűjt a felhasználó tevékenységéről, amit természetesen apró betűben jeleztek csak. cikk

Jaj, rohadtul megijedtünk mindjárt szedem is le csak megvárom a végleges verziót.

nyerek01

Erre van külön topik ahol 1000x ki lett tárgyalva nem mintha lényeges lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. thedevelop... Cyber...
2014.10.05. 13:27
Ez így nem igaz.

TIER1: DX 11.1 -es Nvidia kártyák jelenleg erre képesek

TIER2: Egyelőre nem tudni, hogy melyik gyártó kérte ezt a szintet, mert az Nvidia ennél kevesebbet, az AMD ennél többet tud majd. Sokan az Intel-re, illetve a leendő Nvidia kártyákra tippelnek.

TIER3: Az összes GCN architektúrára épülő AMD kártya ezt a DirectX 12-es szintet támogatja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. sanyix Cyber...
2014.10.05. 14:02
csúsztatás az amit te írsz. Attól hogy nem minden képesség támogatott, attól még támogatott a dx12 és a lényeg, a cpu használat csökkentés megjelenik mindegyik kártyánál. Egyébként TIER3-t támogatja a GCN, a többi csak az 1-et támogatja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Cannapeace
2014.10.06. 10:03
Sejthető hogy nem lesz DX12 Win7-re ha már a 11.2-se írták megreá.
Win7-en marad a 11.1 esetleg a win10 kiadása után fél évvel lehet számítanirá és tán csak aklkor ha jól fogy a win10.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. atti2010 Canna...
2014.10.06. 10:09
Szerintem a Win 7 egyáltalán nem lesz DX12, szembe menne minden logikával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Cannapeace
2014.10.06. 10:11
Vagy mégis lesz DX12 win7 alatt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Cannapeace
2014.10.06. 10:39
XAML & WPF + egyebek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!